ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان
ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

آلمان به عنوان رهبر اتحادیه اروپا از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است. حمایت های دولتی و دسترسی به منابع برای مدیران کسب و کارها بسیار حیاتی است. در حوزه اقتصادی و تکنولوژی شرکت های آلمانی توانسته اند در سطح جهان خود نمایی کنند. آلمان بی شک جزء 5 گزینه اول تجار برای توسعه کسب و کار یا مهاجرت است. ثبت شرکت در آلمان مزایا و معایب خود را دارد. در این مطلب به این موضوع می پردازیم. قبل از هر اقدامی به این موضوع توجه کنید که سرمایه گذاری در آلمان می تواند پر هزینه باشد. ابتدا ارزیابی دقیقی از وضعیت و آینده کسب و کار خود ترسیم کنید تا با اشتباهات محاسباتی مواجه نشوید.

ویژگی تاسیس شرکت در آلمان

مزایای ثبت شرکت

  • دسترسی به بانک های تراز اول جهان
  • ثبات اقتصادی و دسترسی به بازار اتحادیه اروپا
  • گشایش LC و اعتبار بدون درگیری های ناشی از تحریم
  • توافق نامه های تجاری آلمان با سایر کشور ها شما را از پرداخت تعرفه های کلان رها می کند با ثبت شرکت و فعال کردن کسب و کار خود طبق طرح کسب و کار خود اقامت دائم آلمان را دریافت کنید
  • دسترسی به ابزار های مالی و پولی بین المللی با کارمزد های بسیار مناسب وجود زیر ساخت های حمل و نقل و صادراتی مشکلات تاسیس شرکت در آلمان

معایب ثبت شرکت

  • محدودیت افتتاح حساب برای اتباع ایرانی در بانک های آلمان که نیاز به یک شریک آلمانی یا کسب اقامت موقت دارید.
  • مالیات بر درامد و ارزش افزوده بالا و بالاترین مالیات در اتحادیه اروپا
  • فضای بسیار رقابتی در بازار آلمان به دلیل حضور برند ها معتبر در سطح کلاس جهانی
  • پرداخت هزینه های ثابت زیاد برای شروع کار زبان محلی و دوره زمانی بیشتر برای فراگیری

چگونه یک شرکت در آلمان ثبت کنیم؟

شرایط ثبت شرکت

هر شخصی بدون در نظر گرفتن ملیت یا محل زندگی خود می تواند در آلمان به تجارت بپردازد. در آلمان محدودیت قانونی برای سرمایه گذاری و تعداد سرمایه گذاران وجود ندارد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق دفتر مستقر در آلمان نوع شرکت خود را انتخاب کنند. ثبت شرکت می تواند متناسب با فعالیت تجاری به عنوان سهامی خاص یا شرکا باشد. به هر حال مراحل ثبت شرکت در کشور آلمان به طور کامل مشخص گردیده و بسیار آسان می باشد.

معیار های تعیین انتخاب فرم قانونی به کار تعیین شده برای سرمایه گزاران، مسوولیت و شرایط مالیاتی بستگی دارد.

ساختار ابتدایی تمامی شرکت ها توسط قانون مشروح شده است که پیشبینی ها و اطمینان قانونی را بالا می برد. قوانین مشابه شامل کارآفرینان خارجی و داخلی می شود.

ثبت تجاری در آلمان

چگونه یک شرکت تجاری در آلمان ثبت کنیم؟

برای تاسیس شرکت و آغاز فعالیت تجاری، شرکت باید در بخش تجارت عمومی (Handelsregister) و دفتر مبادلات داخلی (Gewerbe-/Ordnungsamt) ثبت گردد.. ثبت شرکت موجب ایجاد شفافیت شده و سطح اطمینان شرکت را ارتقا می دهد.

ثبت تجاری (Handelsregister) اطلاعاتی در مورد تمام روابط بین فروشندگان و شرکت های تجاری را فراهم می سازد. این اطلاعات به صورت کلی و عمومی بوده و سایر شرکت ها نیز به آن دسترسی دارند. ثبت تجاری شامل اطلاعات زیر می باشد:

  • شرکت تجاری
  • اسامی شرکا و مسوولیت فردی هر یک از شرکا
  • مدیر عامل یا مدیر اجرایی
  • سهام اصلی شرکت ها
  • محدودیت های مسوولین شرکت
  • عزل و نصب وکلا
  • اعلام ورشکستگی
  • انحلال و پایان شرکت

شرکت های دارای فعالیت های تجاری نیازمند هستند که ثبت شوند. این از طریق نوع حسابداری، اظهارنامه سالانه، منابع عمده و تعداد کارمندان مشخص می شود. به عنوان یک قانون تمام فعالیت های مرتبط به شرکت باید ثبت شوند. تجارت های کوچک، تعاونی ها، پیمانکاران، و دفاتر شعبه مستقل نیاز به ثبت ندارند. فرایند ثبت تجاری شرکت به صورت الکترونیکی در یک فرم تایید شده توسط اداره ثبت ، ثبت می گردد.

شایان ذکر است که در ثبت تجاری شرکت شرکا دارای مسوولیت های محدود می باشند و این نکته قسمتی از اقدامات برای تاسیس شرکت است.

هزینه ثبت شرکت در آلمان

هزینه ثبت بر اساس نوع شرکت متفاوت است . هزینه ها شامل صدور گواهینامه دفتر اسناد رسمی و مبلغ تعیین شده توسط دفتر دادگاه محلی می باشد. امروزه روتین ترین و پرمصرف ترین فرم قانونی شرکت ها مسولیت محدود است. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پروسه ساده بودن و روند سریع این نوع شرکت هاست. حداقل سرمایه ی اولیه برای ثبت شرکت در کشور آلمان ۲۵۰۰۰یورو است. شما می توانید با پرداخت نیمی از این مبلغ در حساب خود در زمان ثبت شرکت اقدام کنید ( این مبلغ سرمایه شرکت است ) .هزینه ثبت شرکت و انتشار ثبت شرکت تجاری برای یک شرکت سهامی ۲۵۰ یورو می باشد. برای GmbH این مبلغ حداقل ۴۰۰ یورو و برای AG ۵۰۰ یورو می باشد. این هزینه ها ممکن است در طول پروسه افزایش یابد.

مالیات شرکت ها در آلمان

مالیات در آلمان چقدر است؟

کشور آلمان یک مبلغ مشخص مالیاتی برای شرکت ها تعیین نکرده است. برای شرکت ها این مبلغ تقریبا ۳۰% است که شهرداری این مبلغ را کاهش می دهد. با این وجود آلمان یکی از رقابتی ترین سیستم های مالیاتی را در بین کشور های صنعتی دارد.

بخش های مالیات بندی شرکت

شرکت ها در دو سطح مالیاتی طبقه بندی می شوند:

۱ . شرکت ها: به مانند شرکت های مسوولیت محدود (GmbH) یا شرکت های سهامی (AG) مشمول مالیات بر درآمد شرکت می شوند، در حالی که همکاری ها مشمول مالیات بر درآمد شخصی می شوند. هر دو مالیات توسط دولت فدرال مشخص می شوند.

انواع شرکت ها در آلمان

  1. Offene Handelsgesellschaft (OHG): شرکت های شراکت کلی که شرکا در آنها توانایی های یکسان دارند و فاقد یک تصمیم گیرنده ی واحد و مدیر هستند.
  2. Kommanditgesellschaft (KG) (Limited partnership):شرکت های شراکت محدود مانند شرکت های شراکت کلی هستند اما شرکا ی مختلف در آنها دارای محدودیت های مختلف هستند.
  3. (GmbH & Co. KG): شرکت های مسولیت محدود با شراکت محدود :تلفیقی از این دو نوع شرکت (مورد ۱و۴)هستند.
  4. Töchtergesellschaft: شرکت های تابعه : شرکت های غیر مستقلی که به طور فیزیکی از شرکت اصلی جدا میشوند. اما حد مشخصی از وابستگی را به شرکت مادر دارند.
  5. Zweigniederlassung)):شرکت های شعبه ای:این شرکت ها را در واقع میتوان یک مرکز فروش غیر مستقل و وابسته به شرکت مادر نامید.