ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت یکی از بهترین انتخاب ها برای توسعه کسب و کار و کسب اقامت است. انگلستان جزء برترین کشور ها در ارائه خدمات مالی , کارگزاری و بیمه ای در جهان است. هر چند که برنامه برگزیت سایه سیاهی بر سرمایه گذاری در این کشور انداخته است. اما پس از روشن شدن وضعیت خروج بریتانیا می توان گزینه ثبت شرکت در انگلستان را بررسی کرد. تاسیس شرکت  مزایا و معایب خود را دارد که در این مطلب به این موضوع می پردازیم. هر کسب و کاری بر اساس نیاز خود مناطق آزاد یا شهری را برای شروع کار انتخاب می کند . قبل از هر اقدامی ارزیابی دقیقی از وضعیت و آینده کسب و کار خود ترسیم کنید تا با اشتباهات محاسباتی مواجه نشوید.

ویژگی تاسیس شرکت در انگلستان

مزایای ثبت شرکت

  • دسترسی به برترین کارگزاران خدمات مالی و بیمه ای

  • دسترسی به بازار اتحادیه اروپا

  • گشایش LC و اعتبار بدون درگیری های ناشی از تحریم

  • ورود سالیانه میلیون ها نفر توریست می تواند برترین امتیاز برند سازی محصولات و خدمات شما در جهان باشد.

  • کسب اقامت 2 ساله و سپس دابم انگلستان

  • دسترسی به ابزار های مالی و پولی بین المللی با کارمزد های بسیار مناسب

  • وجود زیر ساخت های حمل و نقل و صادراتی

مشکلات تاسیس شرکت در انگلستان

معایب ثبت شرکت

  • محدودیت افتتاح حساب برای اتباع ایرانی در بانک های انگلستان

  • سیستم های مالیاتی پیچیده

  • رقابت بالا بین کسب و کارها نسبت به سایر نقاط جهان

  • پرداخت هزینه های ثابت و سرمایه اولیه شرکت

  • نوسانات سیاسی و برگزیت

چه مدارکی برای ثبت شرکت نیاز است؟

مدارک مورد نیاز

  1. اسکن پاسپورت سهام داران
  2. ترجمه رسمی شناسنامه چنانچه پاسپورت موجود نباشد.
  3. ترجمه مدارک مورد نیاز مانند ترجمه رسمی از یکی از قبوض دولتی ( قبض آب ،برق، تلفن همراه و یا هر قبض دولتی دیگر).
  4. تایید رسمی این مدارک
  5. پرداخت هزینه های لازم

فرآیندی ثبت شرکت

چگونه یک شرکت تجاری در انگلستان ثبت کنیم؟

تعیین نام شرکت ( نام انتخابی می بایست جدید بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد) پس از اخذ استعلام های قانونی، در صورت موافقت و احراز شرایط مقرر مراحل ثبت نام شرکت آغاز می گردد.
2) فراهم نمودن اسناد مورد نیاز
3) تعیین نوع شرکت
4) تعیین سرمایه شرکت
5) تعیین اعضای شرکت
6)تعیین آدرس معتبر و رسمی شرکت
7) صدور مهر مربوط به شرکت

هزینه ثبت شرکت در انگلستان

پس از تهیه تمامی موارد و مدارک شرکت را می توان ثبت نمود. امکان ثبت شرکت بصورت آنلاین وجود نیز وجود دارد. هزینه ی ثبت آنلاین ۱۲ پوند بوده و معمولا در طول ۲۴ ساعت شرکت در سیستم ثبت می گردد.

جهت ثبت شرکت بصورت آنلاین میتوانید به لینک زیر مراجعه بفرمایید:

https://ewf.companieshouse.gov.uk/runpage?page=welcome

راه دیگر ارسال فرم ثبت شرکت از طریق پست و یا حضوری و پرداخت مبلغ ۱۰۰ پوند می باشد. پس از اتمام ثبت، یک مجوز و یا مدرک ثبت شرکت صادر می شود. که شامل مشخصات شرکت و شماره ثبت آن می باشد و این مدرک نشان می دهد که شرکت واقعا ثبت گردیده و وجود دارد. پس از انجام امور ثبت شرکت، در صورتی که شرکت فعالیت تجاری را آغاز نماید، می بایست به فاصله ی ۳ ماه از آغاز فعالیت شرکت، آن را در سازمان مالیات ثبت نمایید. این امر مخصوصا جهت استخدام نیرو، خرید و فروش، اجاره کردن فضا، و تبلیغات برای کسب و کار لازم می باشد.

انواع شرکت ها در انگلستان

چه شرکت هایی را می تاون در انگلستان به ثبت رساند؟

 شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود

متقاضی می تواند شرکت خود را ثبت نموده و به عنوان یک شرکت خصوصی شناخته شود.

این شرکت مجوز انجام معاملات تجاری را به صورت عادی خواهد داشت. بنابراین برای انجام این معاملات محدودیتی از نظر اجناس تجاری نخواهد داشت.

افرادی که برای ثبت شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود در کشور انگلستان اقدام می نمایند می توانند با شرکت های مرتبط در هر بخشی از جهان دفتر همکاری داشته باشند.همچنین این شرکت ها می توانند تنها یک مدیر و سهام دار داشته و نام شرکت را نیز خودشان برگزینند.

 شرکت خصوصی با مسئولیت محدود آماده به کار در انگلستان

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود آماده به کار همانند شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود در کشور انگلستان هستند.تنها تفاوتی که در بین این دو شرکت است، تفاوت در مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن شماره ثبت شرکت می باشد.در این نوع ثبت شرکت پس از پرداخت هزینه، بدون اینکه نیاز به گذراندن فرصت باشد شماره ثبتی شرکت آماده می شود.

از دیگر تفاوت هایی که بین این دو نوع ثبت شرکت می توان نام برد تفاوت در انتخاب نام شرکت است.در ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود آماده به کار نام شرکت را می توانید به صورت محدود انتخاب نمایید.

 شرکت خصوصی با مسئولیت محدود با گارانتی در انگلستان

این نوع ثبت شرکت برای نهادهای غیرانتفاعی می باشد. بیشترین مورد برای ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود با گارانتی در انگلستان برای باشگاه ها، کلاب ها، سازمان هایی که عضویت می پذیرند، انجمن های ورزشی و.. است.از دیگر مزایای ثبت این نوع شرکت می توان به ثبت سریع آن اشاره نمود. این پروسه می تواند در عرض چند ساعت انجام شده و شرکت ثبت شود.

 شرکت سهامی عام در انگلستان

در این نوع از ثبت شرکت نیاز است تا سهام شرکت با عموم به اشتراک گذاشته شود. این نوع شرکت محدودیتی در خصوص کسب و کار خود ندارد. و می تواند در تمامی نقاط جهان به فعالیت بپردازد. این نوع شرکت هم همانند نوع قبلی در عرض چند ساعت امکان ثبت شرکت وجود دارد . ضمنا این نوع ثبت دارای سخت گیری های زیادی نیست.

برای ثبت شرکت سهامی عام در انگلستان سرمایه اولیه بسیار زیادی مورد نیاز است.  ولی محدودیتی در نام گذاری کشور وجود ندارد. شرکت هایی با سهامی عام نیاز به حداقل دو مدیر و یک سهامدار دارند.

مشارکت با مسئولیت محدود در انگلستان

در ثبت شرکت از نوع مشارکت با مسئولیت محدود در انگلستان کاربران مسئولیت محدود دارند. این نوع ثبت شرکت بیشتر برای مشارکت حسابدارها و … است. در این نوع هم ثبت شرکت بسیار سریع قابل انجام است.

 شرکت مدیریت املاک در انگلستان

این نوع ثبت شرکت برای افرادی است که در کار خرید و فروش و ساخت املاک هستند. پس از ثبت شرکت می توانند املاکی را که ساخته اند به فروش برسانند. راه کار دیگر فقط برای نگهداری و تعمیر آپارتمان ها است.