ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

تاسیس شرکت در گرجستان برای بسیاری از کسب و کارها امروزه به عنوان یک گام در دور زدن تحریم ها و یا انتقال کسب و کار به کشوری با اقتصادی پویا مطرح است . گرجستان با توجه به اینکه جزء کشور های حوزه cis است و از لحاظ تعرفه های گمرکی بسیار مناسب است برای کسب و کارهایی که قصد همکاری با روسیه را دارند پیشنهاد می شود.

ایجاد شرکت در گرجستان مزایا و معایب خود را دارد که در این مطلب به این موضوع می پردازیم اما هر کسب و کاری بنا به نوع نیاز خود شهر یا منطقه آزاد تجاری را برای شروع کار در نظر می گیرد .قبل از هر اقدامی ارزیابی دقیقی از وضعیت و آینده کسب و کار خود ترسیم کنید تا با اشتباهات محاسباتی مواجه نشوید.

 

ویژگی تاسیس شرکت در گرجستان

مزایای ثبت شرکت

  • عدم محدودیت های تحریمی مثل ایران که به شما حق دسترسی بیشتری را به منابع جهانی می دهد.

  • جمعیتی جوان و پویا و اقتصادی رو به رشد

  • گشایش LC و اعتبار بدون درگیری های ناشی از تحریم

  • دسترسی به بازار های حوزه cis

  • اقامت در گرجستان از طریق ثبت شرکت در ابتدا ۵ سال و موقتی بوده که با گذشت ۳ سال از آن می توانیداقامت دائم دریافت نمایید.

  • دسترسی به ابزار های مالی و پولی بین المللی با کارمزد های بسیار مناسب

  • وجود زیر ساخت های حمل و نقل و صادراتی

  • ثبت شرکت در مناطق آزاد پوتی و منطقه آزاد کوتائیسی که از پرداخت مالیات معاف هستند.

مشکلات تاسیس شرکت در گرجستان

معایب ثبت شرکت

  • محدودیت افتتاح حساب برای اتباع ایرانی در بانک های گرجستان

  • زبان روسی و بومی منطقه

  • رقابت شرکت های روسی و قدرت نفوذ

  • پرداخت هزینه های ثابت مانند حسابدار رسمی

 

هزینه تاسیس شرکت در گرجستان

تاسیس شرکت در گرجستان بر اساس نوع شرکت می تواند متغییر باشد. محبوب ترین نوع شرکت های ثبتی , مسئولیت محدود است. در کشور گرجستان با دریافت پروانه جنرال تریدینگ می توانید به راحتی شرکت در این کشور ثبت نمایید با داشتن این پروانه دیگر نیاز به اخذ مجوز های مربوطه نمی باشد و فقط در یک مورد استثنا است که آن هم مجوز برای تولید و پخش دارو است.

هزینه ثبت یک شرکت در گرجستان از 200 تا 600 دلار متغییر است. شما می توانید با پرداخت این مبلغ به شرکت های معتبر در گرجستان فرآیند ثبت شرکت خود را تسریع ببخشید. زمان تقریبی برای ثبت شرکت نزدیک به 5 روز کاری است

مدارک تاسیس شرکت در گرجستان

چه مدارکی برای تاسیس شرکت در گرجستان نیاز است؟

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
  2. دو نسخه شرکت نامه رسمی
  3. دو نسخه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  4. اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  5. صورتجلسه مجمع عمومی به همراه امضاء سهامداران
  6. ارائه مجوز در صورت نیاز به داشتن مجوز

اگر متقاضیان وقت کافی را برای گذراندن مراحل تاسیس شرکت در گرجستان را ندارند می توانند این کار را به وکیل مربوطه در گرجستان بسپارند .در این صورت باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند و به وکیل تحویل دهند. قابل ذکر است که این وکالتنامه فقط برای ثبت شرکت است و هیچ ارزش دیگری را ندارد. در نتیجه دارای معایبی نیز می باشد که در زمان بیشتری این کار انجام می گیرد ولی زمان متقاضی بیهوده هدر نمی رود.

مدارکی که برای ثبت شرکت در گرجستان لازم است فقط پاسپوت با حداقل شش ماه اعتبار می باشد

نکات تاسیس شرکت در گرجستان

نکاتی که برای تاسیس شرکت باید در نظر گرفت

  1. باید از دو عضوء که حداقل دارای سن ۱۸ سال می باشند، تشکیل شود.
  2.  حداقل سرمایه مورد نیاز صد هزار تومان می باشد.
  3.  کلیه سرمایه را یکجا به حساب بانکی واریز نمایند.

شرکت سهامی (JSC) :نوعی شرکت بازرگانی است که سرمایه آن به سهام تبدیل شده است و مسئولیت هر یک از شرکاء به مبلغ سهام مربوط می شود و قروض شرکت به شرکاء مربوط نمی شود.

شرکت هلدینگ بین المللی :نوعی سازمان قانونی که بعنوان شرکت سرمایه گذاری می باشد و سرمایه شرکاء به سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از اعضاء به مبلغ سهام بستگی دارد.

شرکت تعاونی( CO) : شرکت تعاونی نوعی شرکتی است که برای انجام فعالیت واحد و به دست آوردن سود تشکیل شده است. قروض شرکت فقط به کلیه سرمایه شرکت محدود می شود.

شرکت تجاری (BP): شرکت تجاری بین دو و یا چند نفر تشکیل می شود که هر یک سرمایه ای را برای شرکت واگذار می کنند و ضرر و سود را بین خود تقسیم می نمایند.

کارآفرین فردی (IE): شخصیتی است که تمام کارهایی که مربوط به کارآفرینی می شود با سرمایه خود انجام می دهد و تمام قروض حاصل شده به خود فرد مربوط می شود.

مشارکت محدود: شرکتی است که چندین نفر فعالیت کارآفرینی را مختص به شرکت انجام می دهند و در برابر قروض مسئولیتی را بر عهده ندارند.

مشارکت عمومی: شرکتی است که چندین نفر فعالیت کارآفرینی را مختص به شرکت انجام می دهند و هر کدام در برابر قروض دارای مسئولیت می باشند.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC): شرکت با مسئولیت محدود در امور تجاری شکل گرفته است. شریکان به میزان سرمایه خود دارای مسئولیت و پرداخت قروضی شرکت می باشند.