صادرات به قطر

راهنماي تجاري کشور قطر

نحوه صادرات به قطر؟

صادرات به قطر : قطر یک کشور آرام در منطقه پر تنش خاورمیانه است. پس از تحریم های سال ۲۰۱۶ قطر توسط ۴ کشور عربی در منطقه خلیج فارس , تورم کمی افزایش یافت. افزایش تورم در بخش مواد غذایی  به ۲.۷ درصد رسید اما با حضور شرکت های تولیدی ترکیه و ایران و همچنین سیاست گذاری مناسب , تورم کاهش یافت. قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی فوتبال است و این یک فرصت مناسب برای صاحبان کالا و خدمات در سراسر جهان است. قطر به عنوان یک قطب انرژی در جهان شناخته می شود و در بخش ریلی و جاده ای نیازمند سرمایه گذاری است.

5 شريک تجاري قطر

بزرگترين کشور صادر کننده به قطر

num countries value
1 United States of America 2.650 B
2 France 3.5 B
3 United kingdom 3 B
4 China 2.4 B
5 India 1.6 B

5 شريک تجاري قطر

بزرگترين کشورهاي وارد کننده از قطر

num countries value
1 Korea, Republic of 16 B
2 Japan 14.8 B
3 India 10.5 B
4 China 9 B
5 Singapore 6.7 B

بهترين کالاهاي صادراتي قطر

5 کالاي برتر صادراتي قطر

HS CODE countries value
27 Mineral fuels 72 B
39 Plastics 2.4 B
76 Aluminium 1.4 B
29 Organic chemicals 1.4 B
31 Fertilisers 1.3 B

بهترين کالاهاي وارداتي قطر

5 کالاي برتر وارداتي قطر

HS CODE countries value
88 Aircraft 4.8 B
84 Machinery 4 B
85 Electrical machinery 2.8 B
87 Vehicles 2 B
71 Natural or cultured pearls 2 B

روش هاي بازاريابي در قطر

بازاريابي در قطر

افرادی که تمایل به ورود به بازار قطر دارند باید بر روی قیمت رقابتی ، کیفیت بالا و ارائه محصولات جدید به بازار تمرکز کنند. کشور قطراز ناوگان هوایی قدرتمندی بهره می برد که می تواند در برخی از محصولات باعث کاهش هزینه های حمل و نقل شود. تماس اولیه با چهره به چهره با واردکنندگان چشم اندازهای تجاری شرکت را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. شرکت های قطری که تولیدات خارجی را توزیع می کنند، معمولا از مدیران شرکت های تولیدی می خواهند که محصولات جدید را معرفی کنند و برای بهبود فروش محصولات قدیمی و جدید درخواست اجرای برنامه های بازاریابی و تبلیغات را دارند.

چالش هاي تجارت با قطر

چالش هاي بازار قطر

سرمایه گذاری و تجارت با قطر دارای محدودیت ها و چالش هایی است. محدودیت مالکیت خارجی: در قطر سرمایه گذار خارجی می تواند در بعضی از صنایع مالکیت ۱۰۰ درصدی داشته باشد که نیاز به تایید دولت دارد. سرمایه گذاری در مسکن : نحوه انتقال مالکیت ها به صورت ۹۹ ساله است که در پروژه های مورد تایید دولت صرت می گیرد.

تدارکات دولتی : شرکت در مناقصه ها و مزایده ها به دلیل شفاف نبودن و اولویت با افراد محلی بسیار دشوار است. هر چند تلاش شده با ایجاد یک وب سایت و قوانین جدید شفافیت را بهبود دهند.

قوانین در زمینه واردات محصولات غذایی کشاورزی و پزشکی در قطر وجود ندارد و جزء در موارد اندکی مسیر برای تجارت باز است.

انگیزه های تجاري با قطر

فرصت هاي بازار قطر

فرصت های تجارت با قطر کم نیستند. قطر بیش از ۹۰ درصد مواد غذایی خود را از سایر کشور ها وارد می کند. باید در نظر داشته باشید در بخش مواد غذایی برچسب گذاری را به طور جدی در نظر بگیرید. همچنین در بخش های مختلف از جمله ارتباطات و نرم افزار  نیز دولت به دنبال انتقال  تکنولوژی و دسترسی به ابزار های جدید است.

در بخش ورزشی و بهداشتی و درمانی قطر دارای فرصت های زیادی است . تنها در بخش درمانی بازاری ۶ میلیارد دلاری وجود دارد که می توانید با تجهیزات مناسب سهم قابل توجهی را کسب کنید.

قيمت گذاري در بازار قطر

پس از تحریم قطر توسط کشورهای عربی راه برای واردات سایر محصولات کشورها به خصوص ترکیه به این بازار باز شده است. تولید کنندگان ترکیه و ایران برای صادرات به قطر به سرعت وارد عمل شدند. وارد کنندگان قطری نسبت به قیمت ها آگاهانه رفتار می کنند و برای توسعه فروش از ابزارهای تبلیغاتی به صورت حرفه ای استفاده می کنند. در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) یا مالیات بر فروش در قطر وجود ندارد. با این حال، به عنوان بخشی از به روز رسانی اقتصادی خود، وزارت برنامه ریزی و آمار عمومی به طور عمومی تأیید کرد که قطر در نظر دارد با معرفی 5٪ مالیات بر ارزش افزوده به قطر در سال 2019 را مورد بررسی قرار دهد. متوسط سود واردات مواد غذایی 10 تا 15 درصد است. قیمت خرده فروشی مواد غذایی به طور کلی 25-30٪ بالاتر از قیمت های واردات است.

محدوديت هاي تجاري در بازار قطر

تنگناهای کسب و کار ها در قطر

با استثنای موارد خاص، قانون سرمایه گذاری خارجی قطر مالکیت خارجی اشخاص محلی را به 49 درصد از سرمایه شرکت تقللیل می دهد. سرمایه گذاران خارجی ممکن است 100 درصد از سرمایه یک شرکت را در بخش هایی مانند کشاورزی، صنعت، بهداشت، آموزش، گردشگری، و توسعه منابع طبیعی تحت تأیید دولت قطر (“GoQ”) داشته باشند. قانون قطر هنگام تصویب اکثریت مالکیت خارجی در یک پروژه همچنین بیان می کند که ، برای تامین مواد خام ابتدا باید از مواد موجود در بازار محلی استفاده شود همچنین، تولید محصولات برای صادرات، تولید محصول جدید و یا استفاده از تکنولوژی پیشرفته جز موارد تاثیر گذار و دارای اولویت است.

موافقتنامه هاي قطر و توافقنامه هاي بين المللي

توافقنامه های تجاری قطر

قطر به عنوان عضو شورای همکاری خلیج (GCC)، یک امضا کننده توافقنامه تجارت آزاد شورای همکاری خلیج فارس است. برخی از کشورهای عربی بازار قطر را تحریم کردند. این تحریم موجب ورود گسترده محصولات جدید خارجی از سایر کشور ها به بازار قطر شد. جمعیت ثروتمند قطر یکی از دلایل توجه بیش از پیش واردکنندگان به این بازار است. در ده سال گذشته، قطر قراردادهای حمایت از سرمایه گذاری های دو جانبه را با چندین کشور از جمله بلاروس، بوسنی و هرزگوین، چین، کرواسی، کوبا، فنلاند، فرانسه، آلمان، هند، ایران، کره جنوبی، مراکش، پاکستان، رومانی، سنگال ، سودان، سوئیس و ترکیه بسته است.

استراتژي ورود به بازار قطر

بهترین راهبرد های ورود به بازار قطر

اولین گام برای صادرات به قطر و ورود به بازار محلی قطر داشتن یک مشاور خوب و همچنین یک وکیل برای انعقاد قرارداد مناسب است. اگر شما به فکر یک تجارت بلند مدت در قطر هستید حتما به ان کشور سفر کنید.

بازاریابی در قطر به دو شیوه سنتی و دیجیتال صورت می گیرد. قبل از هر اقدامی ابتدا ارزیابی دقیقی را از بازار مورد نظر خود انجام دهید.

چگونه ماهان به شما در صادرات به قطر کمک مي کند

ما مي توانيم در کوتاه ترين مدت شما را به بازار متصل کنيم.