قوانین صادرات زعفران به ترکیه

صادرات زعفران به ترکیه
صادرات زعفران به ترکیه

 

صادرات زعفران به ترکیه

ترکیه دارای موقعیت ویژه لجستیکی است. این کشور اوراسیایی از مزیت اتصال همزمان به اروپا و اسیا بهره مند است. و داشت مرز آبی گسترده با دریای مدیترانه و سرخ به آن برای توسعه تجارت کمک شایانی کرده است. اتصال نواحی غربی ایران به ترکیه سبب می شود فرصت های ویژه ای برای ایران برای صادرات به اروپا به وجود آید. لذا شناخت قوانین صادرات زعفران به ترکیه بسیار حائز اهمیت است.

 

تجار ترکی و ایرانی با صادرات زعفران و برند سازی و صادرات مجدد سود هنگفتی از بازار زعفران برای خود بدست اورده اند. برای صادرات زعفران  می بایست برخی مدارک لازم را تهیه و مراحل صادرات را با توجه به قوانین صادراتی زعفران به ترکیه پیمود .

مدارک لازم برای صادرات به ترکیه

با توجه به افزایش همکاری های دوجانبه ایران و ترکیه و سطح صادرات ایران به ترکیه در سال های اخیر کسب مدارک لازم صادرات و اجرای قوانین و استانداردهای صادرات به ترکیه بسیار مورد توجه تجار ایرانی قرار گرفته است. مدارک لازم برای صادرات به ترکیه برای هر کالایی متفاوت است. مدارک می تواند شامل نشان های استاندارد ، اسناد خرید و فروش کالا مانند پروفرما و فاکتور و در برخی موارد گواهی مبدا و مدارک بازرسی های باشد که در بخش مجوزات صادرات زعفران به آن اشاره شده است. قوانین صادرات زعفران به ترکیه شامل دریافت مدارک پرونده اسناد صادرات و گواهی حمل و نقل نیز می شود.

مراحل صادرات زعفران

مراحل صادرات زعفران به کشور ترکیه  مانند بسیاری از کالا های دیگر دارای تشابهاتی است که آن را می توانید در مقاله مراحل صادرات مطالعه بفرماید. البته می بایست قوانین صادرات زعفران توسط شما رعایت شود.شما به طور کلی برای صادرات زعفران می بایست ابتدا بازار ترکیه را برای نوع زعفران خود ارزیابی کنید زیرا شناخت قیمت مناسب و شناخت زعفرانی که تجار ترکی به ان علاقه دارند می تواند در ادامه مسیر بسیار به شما کمک کند.

پس از ارزیابی بازار می بایست محصول را در بازار ترکیه بازاریابی کنید ابزارهای بازاریابی می تواند سنتی یا دیجیتال باشد که انتخاب این ابزارها بستگی به موارد زیادی به خصوص بودجه و میزان صادرات شما دارد. برای انتخاب ابزارهای بازاریابی مناسب و ارزیابی بازار می توانید از یک کارشناس صادرات کمک بگیرید. پس از بازاریابی و پیدا کردن مشتری خارجی می بایست بر اساس درخواست های مشتری مدارک و مجوزات را برای محصول خود تهیه کنید.

توجه داشته باشید داشتن آگاهی از شرایط محصول در بازار ترکیه می تواند شما را از دریافت مجوزات غیر الزامی راحت کند و هزینه های بازاریابی و فروش شما را کاهش دهد. شناخت مبادی اداب تجار ترکی نیز یک موضوع اساسی است . پس از مذاکره و حصول توافق حتما قراردادی محکم را با مشتری خود امضا کنید تا در آینده دچار خسارت و ضرر نشوید.

 

نحوه صادرات زعفران به ترکیه

برای شناخت نحوه صادرات زعفران به مقاله ان مراجعه کنید. اما باید بدانید که از سال 96 به بعد ارسال زعفران به صورت فله نیازمند پرداخت مالیات است و ارسال فله موجب کم شدن سود شما و افزایش سود صادرکننده می باشد . بنابراین در صورتی که امکان بسته بندی مناسب برای بازار صادراتی دارید از این امر غافل نشوید. در ابتدا شما می بایست پس از ارزیابی و شناخت بازار هدف محصول خود را مطابق با استاندارد بازار هدف  بسته بندی کنید. و مجوزات مورد نیاز اولیه را تهیه کنید.

بازاریابی زعفران

پس از اینکه با بازاریابی و مذاکره توانستید مشتری محصول را پیدا و با وی قرارداد امضا کنید می بایست بر اساس مفاد قرارداد کالا را به کشور خریدار زعفران ارسال نمایید . این امر با تماس با شرکت های حمل و نقل صورت می پذیرد و مشکل اصلی در حوزه صادرات بازاریابی محصول است. که شما می توانید بازاریابی زعفران خود را به کمک شرکت ماهان با موفقیت انجام دهید.

مجوز صادرات به ترکیه

قوانین صادرات زعفران به ترکیه شامل مجوزات و مدارک است که می بایست وارد کننده کالا در اختیار داشته باشد . مجوزات شامل گواهینامه های واردات و سلامت مواد غذایی از سازمان بهداشت می شود . البته ممکن است که برخی کشورها نیاز به اخذ گواهینامه های دیگر داشته باشند به طور مثال برای ارسال زعفران به ترکیه نیازمند دریافت مجوزات coc و گواهینامه ce هستید.