نحوه صادرات به عراق

نحوه صادرات به عراق
نحوه صادرات به عراق

نحوه صادرات به عراق

نحوه صادرات به عراق در بسیاری از موارد مانند صادرات به سایر کشورها است . تنها به دلیل شرایط لجستیکی, فرهنگی یا قوانین گمرکی می تواند برخی از مراحل صادرات به عراق متفاوت باشد. برای آشنایی با نحوه صادرات می توانید به مقاله مراحل صادرات مراجعه بفرمایید. ما در اینجا به برخی از موارد مهم نحوه صادرات به عراق می پردازیم .

تاریخچه عراق

کشور عراق پس از جنگ سال 2003 به یک کشور عمدتا وارد کننده تبدیل شده است . این امر موجب شده است که بسیاری از تولید کنندگان در سراسر جهان تمایل به حضور در این بازار داشته باشند . کشورهای ترکیه ایران بدلیل داشتن مرز مشترک و آمریکا و چین بدلیل داشتن تکنولوژی و قیمت خوب سهم بزرگی از بازار این کشور را در اختیار گرفته اند.

ایران به دلیل داشتن عمق نفوذ استراتژیک و داشتن تشابهات فرهنگی و دینی توانسته سهم قابل توجهی در بازار عراق داشته باشد. برای صادرات به عراق می بایست به برخی نکات نحوه صادرات به عراق توجه ویژه ای کنید و حتما از کارشناس صادرات در کنار خود استفاده کنید. تا در طی مسیر صادرات به عراق دچار خسران و مشکلات قانونی نشوید.

مشکلات آینده بازار عراق

کشور عراق به دلیل اعمال حمایت از تولید داخلی برای خودکفایی و کاهش بیکاری در زمان های مختلف اقدام به ایجاد شرایط جدید و سخت و بعضا ممنوعیت واردات می کند. البته شما می توانید برای آگاهی از این موارد از خدمت قوانین گمرکی و مشاوره صادرات استفاده کنید یا از کارشناس صادرات خود در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات صادرات به عراق
بیشتر بخوانید: سود صادرات به عراق چقدر است؟

 

صادرات به عراق شامل چهار گام اساسی است.

وقتی صحبت از نحوه صادرات به عراق است . بازاریابی نقش کلیدی را ایفا می کند و پیدا کردن مشتری عراقی چالش اصلی در بین سایر مراحل است. اگر چه این چالش دشوار به نظر می رسد. اما شما می توانید از خدمات گسترده بازاریابی ماهان استفاده کنید و مشتری خود را پیدا کنید.

در گام نخست شما باید قبل از تولید کالا ارزیابی دقیقی از بازار و کالا داشته باشید. این ارزیابی شما را در برابر خطرات آتی حفاظت می کند. به یاد داشته باشید محصولات بهداشتی و غذایی شامل مجوزات بیشتر و بعضا سخت گیرانه تر است اما برای محصولات کشاورزی محدودیت های دریافت مجوزات بسیار کمتر است. البته تعداد این مجوزات می تواند بر اساس نظر مشتری خارجی بیشتر یا کمتر باشد اما از حد مجوزات الزامی رسمی کمتر نیست. ( منظور مجوزاتی است که گمرک برای اجازه ورود به خاک سرزمینی از واردکننده طلب می کند).

الزام اساسی در وارد کننده عراقی

مشتری خارجی می تواند هر شخصی با هر تابعیتی باشد اما وارد کننده می بایست حتما عراقی باشد.  پس از تامین کالای رقابتی شما می بایست برای محصول اقدام به بازاریابی نمایید.  برخی از محصولات می توانند با ابزارهای بازاریابی دیجیتالی مشتری خود را پیدا کنند و برخی از محصولات نیاز به بازاریابی سنتی دارند. اینکه کدام محصول با چه ابزار بازاریابی می تواند نتیجه مثبت و سریعتری داشته باشد نیاز به تجربه و تخصص دارد. برای این امر می توانید از خدمات کارشناس صادرات ماهان استفاده نمایید.

در بازاریابی استفاده به موقع و حتی ترکیبی ابزارها و استراتژی ها می تواند شانس موفقیت را بیشتر کند. محصول , ابزار و شیوه بازاریابی را مشخص می کند. انتخاب اشتباه ابزار بازاریابی یا ارزیابی می تواند هزینه های پیدا کردن مشتری را بالا ببرد.

مزایا و معایت صادرات مشارکتی

نکته : استفاده از شرکت های etc سود اصلی صادرات را از شما می گیرد و شرکت هایی که حاضر به  مشارکت کمیسیونی با شما می شوند می توانند فرصت های بسیاری را از شما بگیرند . زیرا اغلب افراد یا شرکت هایی که حاضر به همکاری کمیسیونی می شوند خود تامین یا تولید کنده کالا هستند و اغلب محصول شما در اولولیت اخر فروش قرار می گیرد .

در حین اجرای مرحله مذاکره باید بخاطر داشته باشید مخاطرات بازار عراق بدلایل گوناگون می تواند برای افراد و کسب و کار های نوپا بالا باشد. مانند ریسک پرداخت مبلغ قرارداد یا محموله و همچنین ریسک های معاملات حضوری در بازارچه ها یا خرید های t/t . در این زمینه حتما از سازمان ها یا کارشناسان ماهان راهنمایی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: تجارت با عراق
بیشتر بخوانید: لیست تجار عراقی