تنزیل و پذیرش بانکداران

پذیرش بانکداران
پذیرش بانکداران

تنزیل و پذیرش بانکداران

در این مقاله خلاصه ای از تنزیل ها و مکانیزم های تنزیل و پذیرش بانکداران را توضیح خواهیم داد این اطلاعات از راهنمای اصلی صادرات ارائه شده توسط سرویس تجاری ماهان برای کمک به شرکت های ایرانی ارائه شده است.

پیش نویس بانکی توسط پذیرش بانکداران

یک پیش نویس بانکی نوعی چک است که پس از بازبینی حساب، بانک صادر کننده تضمین می کند تا آیا موجودی کافی موجود است یا خیر.

یک پیش نویس زمانی که تحت یک ال سی غیر قابل بازگشت توسط بانک ها تایید شده باشد خطر نسبتا کمی از ال سی های پیشفرض را نشان می دهد ، بنابراین ممکن است مایل باشید چنین پیش نویسی را تا زمان رسیدن سر رسید آن نگه دارید. با این وجود ، اگر منابع مالی را برای اهداف دیگر استفاده می کنید ، با این حال نگهداری پیش نویس در سرمایه در گردش شما استفاده می شود.

پذیرش بانکداران

خرید و فروش ال سی

به عنوان یکی دیگر از اقدامات احتمالی ، بانک شما ممکن است مایل به خرید و یا قرض دادن پیش نویس شما در زمان دیگر به یک خریدار خارجی معتبر باشد در صورتی که خریدار خارجی با این موضوع موافقت کرده باشد  که در یک تاریخ مشخص در آینده این مبلغ پرداخت شود . بخش پذیرش بانکداران این اقدام را انجام می دهد. چنین تنظیماتی به شما امکان می دهد تا زمان پیش نویس را به سرعت به صورت نقدی تبدیل کنید .

مبلغی که دریافت می کنید کمتر از ارزش اسمی پیشنهادی است  و آن هم بدیل تفاوت نرخ تنزیل ها و شاخص های سود و هزینه است که بانک برای نگهداری پیش نویس تا زمان سر رسید هزینه می کند. این بانک همچنین ممکن است از شما بخواهد که مبلغی را در آنجا پس انداز کنید و این یک تکنیک احتیاطی است تا در زمان پیش نویس اگر خط اعتباری در زمان معین پرداخت نشد سرمایه خود را ایمن کرده باشد.

اعتبار خریدار خارجی شما ممکن است به هزینه ها و گزینه های موجود شما کمک کند

پذیرش بانکداران

گزینه سوم به عنوان پذیرش بانکدار شناخته می شود . در این شرایط یک بانک تجاری ممکن است به واسطه یک نرخ هزینه نسبت به پرداخت ال سی شما قبول تعهد کند . پذیرش بانکدار معمولا در حوزه های بزرگ است . فقط چند بانک شناخته شده در بازار که بسیار نام اشنا هستند چنین پذیرش هایی را انجام می دهند. این بانک ها با خرید ال سی شما با هزینه کمتر ریسک احتمالی نقد نشدن را متقبل می شوند البته در واقع چنین اتفاقی نمی افتد و سود بانک ها  همان اختلاف قیمت نسبت به ارزش اسمی خرید ال سی است.