تصمیم گیری های مالی

تصمیم گیری های مالی
تصمیم گیری های مالی

تصمیم گیری های مالی

در اینجا یک مرور کلی از تصمیم گیری های مالی و تامین مالی صادرات انجام می دهیم. این مقاله بخشی از “راهنمای اصلی صادرات” است که توسط سرویس تجاری ماهان ارائه شده است تا به صادرات شرکت ها  کمک کند.

تامین مالی صادرات ، اغلب عامل کلیدی در فروش موفق است . مذاکره و بستن قرارداد مهم هستند اما در نهایت شرکت شما باید هزینه های خود را پرداخت نماید . به طور طبیعی صادرکنندگان می خواهند پرداخت خود را در اسرع وقت انجام دهند ، در حالی که واردکنندگان معمولا ترجیح می دهند تا پرداخت را تا زمانی که کالاها را دریافت نکرده و یا به فروش نرسانده اند انجام ندهند . به دلیل رقابت شدید بازارهای صادراتی ، فروش اغلب به توانایی شما برای ارائه شرایط پرداخت جذاب بستگی دارد .

شما باید از گزینه های مالی زیادی که برای شما مناسب است آگاهی داشته باشید تا بتوانید یکی از قابل قبول ترین گزینه ها برای هر دو خریدار و شرکت شما را انتخاب کنید . در بسیاری از موارد ، کمک دولت برای تامین مالی صادرات برای کسب و کار های کوچک و متوسط می تواند گزینه های شرکت شما را افزایش دهد . قبل از تصمیم گیری های مالی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

تصمیم گیری های مالی
تصمیم گیری های مالی

نیاز به تامین مالی،  فروش را به ارمغان می آورد

در برخی موارد ، شرایط پرداخت مطلوب محصول را رقابتی تر می کند : خریدارانی که ترجیح میدهند از شخص دیگری خرید کنند ، ممکن است به دلیل اعتبارات کوتاه مدت یا امن تر محصول خود را از شما خریدارای کنند . از سوی دیگر ، اگر در رقابت شرایط بهتری برای یک محصول مشابه ارائه شد فروش می تواند از دست برود.

مدت زمانی که محصول تامین می شود

مدت زمان وام مورد نیاز تعیین می کند چه مدت شما باید قبل از دریافت پرداخت از خریدار صبر کنید و این بر انتخاب شما از نحوه تامین مالی در معامله تاثیر می گذارد.

هزینه روش های مختلف تامین مالی

نرخ های بهره و هزینه ها متفاوت است و یک صادرکننده ممکن است انتظار داشته باشد تا برخی یا همه هزینه های تامین مالی را بپذیرید. قبل از ارسال صورتحساب پروفرما به خریدار ، باید بدانید که چگونه این هزینه ها بر قیمت و سود اثر می گذارد.

خطرات مربوط به تامین مالی معاملات

ریسک معامله ، برای معاملات سخت تر و پرهزینه تر خواهد بود . ثبات سیاسی و اقتصادی کشور خریدار نیز می تواند موضوع مورد توجه باشد برای تامین مالی برای هر حساب دریافتی یا تولید یا خرید محصول برای فروش ، وام دهنده ممکن است درخواست یک روش پرداخت امن مانند اعتبارنامه اسنادی (احتمالا تایید شده ) یا بیمه اعتباری صادرات  یا یک تضمین را بدهد.

نیاز به تامین مالی قبل از حمل و نقل و سرمایه در گردش پس از حمل و نقل

افزایش تولید برای یک سفارش غیرمعمول بزرگ و یا برای افزایش پاسخ به سفارشات ممکن است فشارهای غیرمنتظره و شدیدی را در سرمایه در گردش شما به همراه بیاورد . حتی در دوره های معمول سرمایه در گردش ناکافی می تواند رشد صادرکننده را مختل کند . با این حال ، کمک از طریق بخش عمومی و خصوصی می تواند در دسترس تولید کننده قرار بگیرد.

بسیاری از منابع می توانند در تعیین گزینه های تامین مالی و تصمیم گیری های مالی برای شما مفید باشند .

انواع منابع برای تصمیم گیری های مالی

  • بانکدار شما
  • شرکت صادراتی ماهان
  • صندوق توسعه صادرات
  • اتاق های بازرگانی