بازاریابی پست مهمان

بازاریابی پست مهمان

همانطور که در مقاله پست مهمان اشاره کردیم بازاریابی از طریق ثبت پست مهمان در سایت های موثر و مرتبط بسیار مورد توجه مدیران بازاریابی و متخصصان سئو قرار گرفته است. بازاریابی پست مهمان یکی از روش های معمول بازاریابی مکمل است. ما در این مقاله به تکنیک ها و سایت هایی که باید به دنبال ثبت پست مهمان در انها باشید اشاره می کنیم و روش های بهتر نتیجه گرفتن از این سایت ها را به شما می گویم . پس پیشهاد می کنم تا اخر این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید از روش بازاریابی پست مهمان استفاده کنیم؟

زمانی که شما محصولتان را به مشتریان احتمالی معرفی می کنید به دلیل اینکه از قبل با انها ارتباط نداشته اید و اعتمادی به شما ندارند و هنوز میزان اعتبار شما برای انها مشخص نیست نمی توانید محصول خود را به انها بفروشید. اینجاست که اهمیت برندسازی مشخص می شود.

ضمنا شما نمی توانید همه مخاطبان بازار محصول خود را به سایت خود جذب کنید. هر سایتی تعدادی مخاطب دارد که می توانند مشتری محصول شما شوند. اما بسیاری از این سایت ها در ازای تبلیغ حاضرند محصول شما معرفی کنند. که همانطور که می دانید اثر تبلیغ نسبت به بازاریابی ارجاعی بسیار پایین است. بنابراین اگر مخاطبان سایت ها را بجای تبلیغ با تولید محتوا جذب کنید نتیجه بیشتری دریافت می کنید.

مخاطبان سایت های میزبان به سایت مورد علاقه خود اعتماد دارند و ضریب نفوذ توصیه ها و مطالب سایت میزبان بیشتر است.

تفاوت ریپورتاژ آگهی با پست مهمان

روش های جایگزین ریپورتاژ آگهی یا تبلیغی  است که اثر ان از پست مهمان کمتر است. درست است که شباهت های زیادی دارد اما به دلیل زیر نتایج ان مشابه بازاریابی پست مهمان نیست.

سایت های منتشرکننده ریپورتاژ بر روی محتوا ها به مخاطبانشان اطلاع می دهند که مطلب ثبت شده تبلیغی است.

نحوه نگارش محتوای رپورتاژ های آگهی عموما تبلیغی نوشته می شود و مخاطبان سریعا به هدف محتوا پی می برند.

محتوای پست مهمان اغلب با هدف ارائه دانش و اطلاعات است که بیشتر مورد پسند کاربران قرار می گیرد.

ریپورتاژ خبری
ریپورتاژ خبری

چه نوع سایت هایی مناسب بازاریابی پست مهمان هستند؟

سایت هایی که عموما رایگان هستند به دلیل اینکه تعداد محتوای پست های مهمان در ان زیاد است امتیاز اسپم بالایی دارند و عملا به جای اینکه نفع داشته باشند به شما و سایت شرکتی یا فروشگاه شما ضربه می زنند و باعث می شود از طرف گوگل جریمه شوید .

سایت های رایگان معتبر کمتر از تعداد انگشتان دست است و ضمنا بیشتر برای موضوعات عمومی مناسب است و به خاطر تعداد محتوای بالا و کاربران متفاوت بیشتر مناسب دریافت بک لینک و یا افزایش رنک سایت است .و روش بازاریابی پست مهمان شما برای افزایش فروش زیاد نتیجه نمی دهد.

برخی از دایرکتوری ها برای کاربران ویژه خود این امکان را ارائه می دهند که بتوانند پست مهمان خود را ثبت کنند .

معیار های انتخاب سایت های میزبان

فعالیت های مشابه

اولین و مهمترین گزینه این است که باید سایت میزبان در راستای حوزه فعالیت شما باشد. به طور مثال اگر محصول شما خشکبار است باید سایت های زیر را در اولویت قرار دهید

سایت های خشکبار،سایت های تنقلات و سلامتی،سایت های بازرگانی و صادراتی

دومین معیار مخاطبان سایت

سایتی که برای بازاریابی پست مهمان انتخاب می کنید باید جز برترین سایت های حوزه خود باشد و مخاطبان بیشتری نسبت به بقیه رقبا داشته باشد. تا هزینه منفعت بیشتری بدست بیاید.

سومین معیار امکان تبلیغ بر روی پست مهمان

محتوای ثبت شده شما در سایت های میزبان به بخشی از مخاطبان نمایش داده می شود. در صورتی که اگر این شانس وجود داشته باشد که بتوانید در همان سایت به صورت نامحسوس تبلیغ محصولتان را انجام دهید تا پست مهمان شما بیشتر دیده شود شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

قیمت مناسب برای پست مهمان

در بازاریابی پست مهمان یکی از گزینه های بسیار مهم هزینه اجرای این روش است. برخی از سایت های بزرگ مثل بیزینس اینسایدر به واسطه نویسندگانش امکان ثبت محتوا وجود دارد. و هزینه های اجرای بازاریابی پست مهمان در این سایت به ده ها هزار دلار می رسد. بنابراین باید سایت های بزرگ را بعد از تامین منابع مالی یا بعد از افزایش فروش به گزینه ها اضافه کرد. بنابراین بهتر است از گزینه های ارزان قیمت تر شروع کنید.

چه نوع محتوایی مناسب است؟

محتوای شما اگر تنها به غلو و تعریف های انچنانی از محصول خلاصه شود نتیجه از قبل معلوم است. کسی آن را باور نمی کند. بهترین نوع محتوا ، مطالب آموزشی ،اطلاعاتی است. سعی کنید از کاربرد محصول و ارزشهایی که محصول شما برای مشتری به ارمغان می اورد صحبت کنید.

چطور اعتبار پست مهمان را بیشتر کنیم؟

بازاریابی ارجاعی بیشترین نرخ تبدیل مشتری به خریدار را دارد. بازاریابی ارجاعی یعنی همان تبلیغات دهان به دهان. یعنی کسی تعریف محصول شما را به آشنایانش کند. فردی که تبلیغ محصول شما را می شنود به دلیل اعتماد به راوی تبلیغ سریعتر محصول شما را می پذیرد.

در مطالب باید از نظر مشتریان یا تعریف و نظرات تخصصی شرکت ها در مطلب استفاده کنید. نداشتن این نوع نقل قول ها ایراد نیست اما داشتنش نعمت است. پس ابتدا از مشتریانتان نظرخواهی کنید و بعد از فیلتر انها بهترین ها را در مطلب خود استفاده کنید.

بازاریابی پست مهمان برای صادرات و فروش

برای نتیجه گرفتن از بازاریابی پست مهمان بهتر است برای صادرات بر روی پست های مهمان انگلیسی استفاده کنید تا در بخش انگلیسی زبان ها جا بگیرید. در نظر داشته باشید برای نتیجه گرفتن بیشترین معیارهایی که در بالا گفته شد را در کار لحاظ کنید.

بازاریابی پست مهمان یک ابزار مکمل در کنار سایر روش های بازاریابی است. بنابراین اگر شانس انجام بازاریابی پست مهمان را داشتید آن را از دست ندهید.