تفاوت ترافیک ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست؟

ترافیک ارگانیک

در مقاله انواع ترافیک به این موضوع اشاره کردیم که ما 3 نوع ترافیک داریم. مهمترین و با کیفیت ترین نوع ترافیک بازدید از موتور جستجو است. پس تلاش بسیاری از صاحبان کسب و کارها سئو سایت و تولید محتوا است.  ما در دنیای واقعی ترافی بی هزینه نداریم. چرا؟

چون سایتی که ترافیک از موتور جستجو دارد هزینه هایی نظیر تولید محتوا , سرور, متخصص سئو و …. پرداخته است . و در بلند مدت این هزینه ها کمتر شده است اما صفر نشده است. پس اگر می خواهید ترافیک بیشتری داشته باشید و مشتریان بیشتری کسب کنید باید هزینه موفقیت را بپردازید.

تفاوت بین ترافیک ارگانیک و ترافیک خریداری شده

پاسخ به این سوال هم  کوتاه است هم بلند. برای اینکه بدانیم چه تفاوتی بین ترافیک ارگانیک و ترافیک خریداری شده است .درگام نخست نیاز است که هر یک را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنیم.

یکی از شیوه های طبقه بندی ترافیک بر اساس شیوه تامین ترافیک است. بر اساس این طبقه بندی ما باید بدانیم آیا برای این ترافیک مستقیما پول پرداخت کرده ایم. یا خیر. کلمه مستقیما اینجا از اهمیت برخوردار است. چرا که در حالت کلی ما برای هر نوع ترافیکی در حال پرداخت هزینه هستیم. به همین دلیل ترافیک از طریق موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی و رفرال لینک ها (لینک ارجاعی) جزء هزینه های غیر مستقیم است . اما اگر برای ترافیک از کمپین های تبلیغاتی نظیر گوگل یا فیسبوک و… استفاده کنیم عملا ترافیک خریداری شده بدست آورده ایم.

ترافیک ارگانیک به معنای ترافیک بی هزینه نیست. چون هزینه اجرا اصول سئو و پیاده سازی تکنیک های سئو در سایت برای ما هزینه داشته است. تولید محتوا توسط متخصص یا برون سپاری هزینه داشته است. اما چون اثر آن را عموما در یک دوره زمانی جلوتر مثلا 3 ماه تا 1 سال دیگر می بینیم احساس می کنیم هزینه نداشته است. در حالی که اینطور نیست.

ترافیک خریداری شده

در مقابل ترافیک ارگانیک , ترافیک خریداری شده یا بازدید خریداری شده وجود دارد. این ترافیک هر چند به کیفیت ترافیک ارگانیک نیست اما برای اهداف برند سازی و فروش و اگاهی از برند بسیار مناسب است. خرید ترافیک از طریق درگاه های معتبر باعث رشد تعداد مشتریان می شود و نقطه سربه سر کسب و کار را به هدف نزدیک تر می کند. ما برای خرید ترافیک چند گزینه معتبر داریم که می توانیم روی انها حساب کنیم.

انواع کانال های خرید ترافیک واقعی

موتورهای جستجو

تبلیغ در موتور های جستجو همیشه به عنوان یک گزینه روی میز بوده است. بسیاری از موتور های جستجو بر اساس مدل کسب و کارشان ابزارهایی را ایجاد کرده اند که صاحبان کسب  و کار بتوانند محتوای خود را بالاتر و بیشتر از کاربران عادی در دید عموم قرار دهند. شما می توانید لینک تبلیغات خود را در کنار لینک های دیگر کسب و کارها در صفحه اول موتور های جستجو نظیر گوگل و بینگ قرار دهید و مشتریان بیشتری را که با هدف خرید خدمات مشابه شما هستند به دام بیاندازید.

هر موتور جستجو یک برنامه و پلن مخصوص به خودش را دارد. گوگل برنامه google adwords را دارد بینگ هم برای بینگ ادز را دارید یاهو و سایر موتور های جستجو هم سرویس های تبلیغاتی خودشان را دارند.

معروفترین و پربازدید ترین سرویس متعلق به گوگل است که توسط کاربران در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. هر چند اجرا کمپین تبلیغاتی بسیار اسان است اما دریافت بهترین نتیجه نیاز به مهارت و تجربه دارد.

ما در ماهان سرویس مدیریت کمپین گوگل داریم و اگر شما به دنبال مدیریت کمپین گوگل خود هستید می توانید از سرویس ما استفاده کنید.

تبلیغات بنری در سایت ها

یکی از رایج ترین نوع تبلیغات استفاده از تبلیغات بنری است. شما می توانید بنرهای تبلیغاتی خود را طراحی کنید و آن را با پرداخت هزینه در سایت های تخصصی یا عمومی در دید میلیون ها مشتری قرار دهید.

شرکت های زیادی در این عرصه وجود دارند که با یک جستجو ساده به لیست آنا دست پیدا خواهید کرد. اما چند نکته در مورد انتخاب سایت ها وجود دارد که عموما توسط هیچ متخصصی بیان نمی شود.

اگر یک فروشگاه اینترنتی با تنوع محصول زیادی هستید می توانید در هر وب سایتی که ترافیک واقعی دارد تبلیغات خود را به نمایش بگذارید . اما نمایش شما در سایت های تخصصی تر  شانس مشتری واقعی و خرید را بیشتر می کند. به طور مثال اگر محصولات آرایشی دارید یا لباس زنانه دارید یا محصولات آشپزخانه دارید بهتر است بنر خود را در سایتی تبلیغ کنید که زنان و دختران در ان فعالیت بیشتر دارند.

یا ابزار آلات کشاورزی را در سایت هایی تبلیغ کنید که مشتریان مرد بیشتری دارند. اما اگر کسب و کار دیجیتال دارید بهتر است به سراغ فروم های تخصصی فناوری بروید . نرخ فروش در این فروم ها برای شما بیشتر از یک خبرگذاری است.

همیشه از آزمون A/B استفاده کنید و سپس کمپین اصلی را اجرا کنید و بدون آزمون خطا در طراحی بنر تمام بودجه خود را برای اجرا هزینه نکنید.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی نقش تعیین کننده ای در زندگی روزمره ما دارند. بسیاری از اخبار و رویداد ها توسط این پلتفرم ها در اختیار ما قرار می گیرد . ترافیک شبکه های اجتماعی روزانه به چند صد میلیون کاربر یکتا می رسد . پس می تواند نقطه خوبی برای اغاز کمپین تبلیغاتی کسب و کار ما باشد.

انتخاب شبکه اجتماعی که می خواهیم در ان تبلیغ کنیم اهمیت دارد. شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام جزء پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی هستند و شبکه توئیتر و لینکدین و تیک تاک در رتبه های بعدی هستند.

شما دو راه حل برای تبلیغ در این شبکه ها دارید.

  1. تبلیغ از طریق خود پلتفرم ها که در طرح های مختلف ارائه می شود
  2. تبلیغ از طریق اینفولنسرهای معروف و مدیران صفحات پر طرفدار

اینکه کدام نوع تبلیغ برای شما بهتر است به نوع کسب و کار , محصول , و نوع تبلیغ و پرسونای مشتری شما بستگی دارد. بهتر است با کارشناس کمپین های تبلیغاتی و یا مدیر تبلیغات خود صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید.

تبلیغ پیامکی از طریق نرم افزارهای پیام رسان

ارسال پیام تبلیغاتی همراه با لینک از طریق پیامک یکی از قدیمی ترین و البته کاربردی ترین شیوه های جذب ترافیک است. اگر از این شیوه برای تماس گرم استفاده می کنید مطمئنن نتیجه بهتری نسبت به تماس سرد دریافت خواهید کرد.

استفاده از عناوین انگیزشی و متن مناسب می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. به طور عمومی نرخ میانگین بازشدن پیامک 30 رصد و نرخ کلیک 10 درصد است. یعنی از هر 1000 پیامک ارسالی تنها 100 کلیک دریافت می کنید.

دلیل نرخ کلیک پایین در این شیوه این است که وقتی پیامک برای کاربر ارسال می شود . و کاربر قصد کلیک بر روی لینک را دارد درخواست تایید توسط مرورگر برای وی به نمایش در می اید و این شانس ایجاد ترافیک را 50 درصد کاهش می دهد.

محتوای ریپورتاژ خبری

در برخی از وب سایت ها شما می توانید با پرداخت پول محتوای معرفی کسب و کار خود را منتشر کنید و از طریق آن مخاطبان آن وب سایت را به سایت خود هدایت کنید. محتواهای ریپورتاژ بر روی سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار هستند. به همین دلیل می تواند در ساختار سئو و خرید ترافیک برای شما از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

سرویس های تبلیغ کلیکی

سرویس های تبلیغ کلیکی امروزه توسط شرکت های متعددی در حال ارائه است. سایت های پر بازدید با این شرکت ها قرار داد امضا می کنند و جایگاه های تبلیغ خود را در اختیار این شرکت ها قرار می دهند و شما می توانید به ازای هر کلیکی که توسط کاربران صورت می گیرد هزینه پرداخت کنید.

قیمت ها معمولا در این سیستم رقابتی است و شما با اعلام قیمت بیشتر نسبت به رقبا شانس دیده شدن بیشتر را بدست می آورید.

دومین مولفه مهم محتوا و عکس جذاب است که به نرخ کلیک و جذب ترافیک کمک می کند.نرخ کلیک به ازای هر هزار نمایش بنر شما 1 کلیک است و به ازای هر کلیک از اعتبار مالی شما کم می شود.

به ازای هر 100 کلیک 10 تماس وجود دارد و هر 100 تماس یک خرید رخ می دهد. به طور کلی چون شما فقط بابت کلیک پول پرداخت کرده اید به همین دلیل از بنر های نمایشی برای شما هزینه کمتری دارد.

در برخی از پلتفرم ها امکان پرداخت به ازای فروش یا تولید لید هم وجود دارد که بسته به استراتژی شما می توانید این ابزار ها هم به کار آید.

خرید ترافیک و مدیریت PAID TRAFFIC

موضوع خرید ترافیک بسیار امری تخصصی است. شرکت های شارژ کننده و پیمانکارها در صدد تخلیه اعتبار مالی شما هستند به همین دلیل به بهانه های مختلف شما را تحریک به افزایش اعتبار می کنند . در حالی که این حوزه نیاز به یک متخصص دارد که به طور تخصصی به موضوع نگاه کند. پیچیدگی ها و ظرافت هایی در اجرا کمپین وجود دارد که نیاز به مطالعه تصص و تجربه دارد.

اما اگر شما می خواهید برای خودتان مدیریت ترافیک خریداری شده را انجام دهید دو عامل کلیدی را در نظر بگیرید

  1. قیمت تمام شده هر بازدید کننده یکتا
  2. نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

در مورد اول شما باید هزینه ای که برای جذب یک بازدید کننده که به وب سایت شما مراجعه کرده است را محاسبه کنید. در پلتفرم های کلیکی می توان به آسانی این مورد را ارزیابی کرد. البته باید به تعیین زمان سشن و گذاشتن UTM توجه کنید.

در مورد دوم باید محاسبه کنید که به ازای چند بازدید کننده یک خرید رخ داده است. و این هزینه متعق به یک خریدار جدید بوده است یا خریدار قدیمی

اگر تجربه ای در خرید ترافیک داشته اید ان را با ما در میان بگذارید.