داستان و تاریخچه سئو [به روایت تصویر]

اول اجازه بدهید چیزی را روشن کنم. به نظر من سئو اصلا لعنت نیست. برعکس، من از تمام جزئیات کوچک شیرین لذت می برم. اما همانطور که خودتان ممکن است بدانید، ورود به یک شغل بدون هیچ دانش یا تخصص می تواند یکی از اضطراب آورترین چیزها در جهان باشد. و خوب، وقتی می خواهید وارد وب سایت شوید، سوالی که باید پاسخ آن را بدانید این است که سئو چیست.

حال اگر شما از آن دسته افرادی هستید که کلمه سئو را گیج می کند، نگران نباشید. امروز به زبان ساده به شما خواهیم گفت این سئوی لعنتی چیست و چه فایده ای دارد. ما حتی با هم متوجه می شویم که اهل کجا هستید و چه سابقه ای دارید. به این ترتیب، من مطمئن هستم که شما هیچ سوالی باقی نمی گذارید.

علاوه بر این، همکار من اخیراً مقاله ای در مورد استراتژی سئو منتشر کرده است که مربوط به این مقاله است و پیشنهاد می کنم بعد از این مقاله به سراغ آن بروید:

داستان مصور: چگونه سئو سایت خود را انجام دهیم؟

تعریف سئو، تاریخچه و دلایل اهمیت آن

خوب، وقت آن است که خود را از این نفرین رها کنیم و با معنای سئو و اهمیت آن آشنا شویم.در ضمن از آنجایی که دانش آموزان عزیز ما علاقه ای به مطالعه ندارند (متاسفانه :-() سعی کردم این مطالب را به صورت مصور در زیر اینفوگرافیک ارائه کنم تا خوانایی و جذابیت بیشتری داشته باشد.

اگر در آپلود عکس مشکل دارید، نسخه متنی این اینفوگرافیک نیز در انتهای همین مطلب برای شما آماده شده است.

دیگر سئو را نفرین نخوانیم!

خب احتمالا با مطالعه این اینفوگرافیک متوجه می شوید که سئو چقدر برای وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی اهمیت و ارزش دارد. یک سایت بهتر برای موتورهای جستجو می تواند بازدیدکنندگان بیشتر و در نهایت فروش بیشتری داشته باشد.

اگر به ساخت سئو فکر می کنید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

در مرحله اول، اگر چیزی در مورد سئو نمی دانید و می خواهید از صفر شروع کنید، یا به یک دوره رایگان سئو بروید یا در دوره آزمایشی سئو ما شرکت کنید. پس از این دوره، درک کاملی از سئو، مراحل و اهمیت هر قسمت از سئو خواهید داشت.

اما اگر با سئو آشنایی دارید و می خواهید نحوه پیاده سازی آن را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در سرویس سئو کامل (پکیج کامل) شرکت کنید.در این دوره تمرکز بر آموزش تخصصی بهینه سازی سایت در بخش های مختلف می باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، اگر سوال، پیشنهاد یا انتقادی دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

این مشکل سئو وحشیانه چیست و چرا اصلاً باید به آن اهمیت دهید؟

راهنمای جامع و کاملی برای اینکه بتوانید سئو و تاریخچه خود را به درستی بشناسید!

مدت ها پیش، در سال 1996، دو نفر به نام های سرگی برین و لری پیج شروع به کار روی پروژه ای کردند که یک موتور جستجوی محتوا بود. آنها پروژه خود را BackRub (که بعدها به گوگل تغییر نام داد) نامیدند.

موتورهای جستجو جدید نیستند. اولین موتور جستجو Archie نام داشت که در سال 1990 ایجاد شد. سپس بسیاری از موتورهای جستجو که یکی از معروف ترین آنها امروزه با نام Yahoo شناخته می شود.

اما همانطور که می دانید گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است. گوگل در عرض 6 سال پس از راه اندازی خود توانست از تمامی رقبای خود پیشی بگیرد و همچنان رهبر دنیای اینترنت است. حتما بخوانید: فرآیند هدف گذاری SMART چیست؟

از سال 1990، مردم در سراسر جهان شروع به ساخت اولین وب سایت خود در دنیای مجازی کردند و به سرعت متوجه شدند که می توانند از وب سایت های خود درآمد کسب کنند.اما برای کسب درآمد به بازدیدکنندگان وب سایت خود نیاز دارند.

همانطور که موتورهای جستجو بیشتر و بیشتر محبوب می شوند، صاحبان وب سایت شروع به تعجب می کنند که چگونه وب سایت های خود را در بالای نتایج جستجوی چنین ابزارهایی نشان دهند.

و این نقطه شروع بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو است…

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO):

• فرآیندی است که طی آن یک وب سایت به گونه ای ویرایش یا بهینه می شود که در بالای نتایج جستجو ظاهر شود و این جایگاه بالا به دلیل اعتبار وب سایت و در موقعیت طبیعی یا ارگانیک است. ، و تبلیغ نمی کند و هزینه دارد. حال این سوال پیش می آید که منظور از نتایج ارگانیک چیست؟

دو نوع مختلف از نتایج در موتورهای جستجو وجود دارد. فرم اول تبلیغات است. این تبلیغات در بالا و پایین صفحه ظاهر می شوند و با یک نماد سبز کوچک مشخص می شوند. در زیر این تبلیغات، نتایج ارگانیک وجود دارد. نتایج طبیعی نتایجی هستند که بیشترین ارتباط را با موضوع جستجوی شما از نظر لینک هوشمند گوگل دارند و بر اساس ارتباط سایت ها تقسیم بندی می شوند.حالا حتما فکر کرده اید که قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان چقدر اهمیت دارد؟

بیایید یک بررسی ساده با هم انجام دهیم!

موضوع “بلیط هواپیما” را در نظر بگیرید. این کلمه در یک ماه بیش از 12000 بار جستجو شده است! طبق تحقیقات، تقریباً 20 درصد از کاربران بر روی وب سایتی کلیک می کنند که رتبه اول را در جستجو دارد. به این معنی که اگر در این جستجو جایگاه اول را داشته باشید، 2400 کلیک روی آدرس شما انجام می شود و ماهانه 2400 بازدید کننده (و فقط از یک موضوع) وارد سایت شما می شوند.

حالا بیایید بررسی کنیم که این بازدیدکنندگان چقدر ارزش دارند.

اگر می خواهید در این جستجو رتبه بالایی کسب کنید، باید به طور متوسط ​​80 سنت یا 0.80 دلار برای هر کلیک روی تبلیغ خود بپردازید. بنابراین برای داشتن 2400 کاربر در ماه باید حدود 1920 دلار در ماه هزینه کنید و این فقط برای این موضوع، بلیط هواپیما!

البته این قیمت می تواند گاهی کمتر یا بیشتر باشد (تا چند دلار برای جستجوی فارسی). اما در هر صورت، اگر فقط با تبلیغات گوگل (که یکی از بهترین استراتژی های تبلیغاتی است) کاربران را جذب کنید، باید هر ماه هزینه زیادی را خرج کنید.در ضمن با کار بر روی سئوی سایت خود می توانید با هزینه کم به بالاترین نتایج جستجوی طبیعی برسید و در دراز مدت هزینه های خود را کاهش دهید.

اما بهینه سازی سایت دقیقا چگونه انجام می شود؟

به طور خلاصه، فرآیند سئو به دو بخش اصلی تقسیم می شود.

سئو در سایت (SEO ON-PAGE)

هدف از سئوی داخلی بهبود محتوای سایت شما به گونه ای است که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند مطالب صفحات را بخوانند، محتوای صفحات را درک کنند و سایت شما را به عنوان یک سایت با کیفیت و قابل اعتماد برای کاربران شناسایی کنند.

سئوی خارج از سایت (سئوی خارج از صفحه)

هدف از سئوی خارجی این است که اطمینان حاصل شود که سایت های دیگر به سایت شما لینک داده و آن را به گوگل نشان می دهند. این لینک ها مانند نشانه تایید سایر سایت ها برای شما هستند و اعتبار شما را نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش می دهند. این فرآیند که به لینک بیلدینگ معروف است در رتبه بندی سایت شما در گوگل بسیار مهم است.

چند نکته جالب در مورد سئو

گوگل 70 درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار گرفته است!

70 درصد از کلیک های دنیا روی صفحات گوگل روی نتایج جستجوی طبیعی است!

بعد از موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ بیشترین سهم را در افزایش ترافیک وب سایت دارد.75 درصد از بازدیدکنندگان هرگز به صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل نمی روند.

در هر ساعت، بیش از 1.4 میلیارد جستجوی مختلف انجام می شود.

بیش از 80 درصد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند

مادران 2 برابر بیشتر از سایر کاربران اینترنت از جستجو استفاده می کنند.

مهمترین نکته در سئو چیست؟

ابتدا باید به فکر کاربر بود! وب سایتی ایجاد کنید که کاربران آن را دوست داشته باشند. به این ترتیب، موتورهای جستجو نیز شما را دوست خواهند داشت. او یک دلیل ساده خواست. زیرا هدف موتورهای جستجو نشان دادن بهترین و مفیدترین نتایج به کاربر است و زمانی که محتوای عالی در اختیار کاربر قرار می دهید، شانس شما برای بهبود موقعیت خوب است.

خوشحالیم که امروز با هم چیز جدیدی یاد گرفتیم!

اکنون می دانید سئو چیست و چرا اهمیت دارد. حتی خودتان می توانید این را برای دیگران توضیح دهید.

..