برنامه های کمک دولتی

برنامه های کمک دولتی

سوال اساسی این است که چطور صادرکنندگان می توانند از برنامه های کمک های دولتی برای تامین مالی صادرات خود استفاده کنند. این اطلاعات از راهنمای اصلی صادرات که توسط سرویس تجاری ماهان تهیه شده است برای کمک به شرکت هایی که قصد صادرات دارند ارائه می شود.

استفاده از برنامه کمک دولتی

چندین سازمان و اداره می توانند به صادرکنندگان در راستای تامین مالی، کاهش ریسک تجاری ، بیمه اعتباری صادرات و اعتبارات اسنادی به صادرکنندگان کمک کنند.

در این زمینه بانک های دولتی و خصوصی اتاق بازرگانی کشور و اتاق های بازرگانی استانی و همچنین صندوق ضمانت صادرات ایران، سازمان توسعه تجارت ایران ،رایزنان تجاری سفارتخانه ها ،اتاق های مشترک و سرویس صادراتی ماهان می تواند در این زمینه ها به صادرکنندگان کمک شایانی کنند.

بسیاری از شرکت هایی که محصولات خود را با کمک سازمان ها و ارگان های بالا به کشورهای مختلف صادر میکنند هر روز بیشتر می شود و این کمک ها به کاهش ریسک تجاری افزایش توان صادراتی و افزایش فروش منجر می شود.

برنامه های کمک دولتی

اساس برنامه های کمک دولتی برای صادرات بهبود دسترسی صادرکنندگان به برنامه های حمایتی و افزایش اعتبار تجاری به جای دریافت یارانه های دولتی است (البته این امر به طور کلی محقق نمی شود )  بانک های تجاری می توانند با استفاده از تضمین های دولتی یا بیمه نامه های اعتباری صادرات صندوق های صادراتی صادرکنندگان را تامین اعتبار کنند و بر کاهش ریسک تجاری وارد کنندگان و صادرکنندگان تاثیر زیادی داشته باشند.

نمونه ای از برنامه کمک دولتی

پرداخت کمک هزینه حضور در نمایشگاههای بین المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاه اختصاصی در بازارهای هدف و کمک هزینه اعزام هیاتهای تجاری– بازاریابی به بازارهای هدف جهت فعالیهای بازاریابی در نمایشگاه‌های بین‌المللی-تخصصی تا سقف 50 درصد حداکثر 20 میلیون

کمک هزینه راه اندازی مراکز تجاری ایران در بازارهای هدف، نمایشگاه دائمی، دفاتر نمایندگی، فروش، بازاریابی محصولات صادراتی گروههای کالایی منتخب در بازارهای هدف حداکثر ۵۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در هر بازار هدف

یکی دیگر از برنامه های کمک دولتی در صادرات شامل پرداخت کمک هزینه بازاریابی ساخت سردخانه تبلیغات دریافت مشاوره ثبت برند جهانی و ده ها مورد دیگر است .که می توانید ان را در لینک زیر مشاهده کنید.

نحوه دریافت این کمک ها بستگی به شرایط مالی دولت زمان اقدام شما و دستورالعمل های وزارت صنعت و معدن دارد. در صورتی که بخواهید از این منابع استفاده کنید ابتدا باید این اقدامات صورت بگیرد و در نهایت فاکتور سرویس ها را به اتاق بازرگانی و وزارت صمت ارائه کنید.

یارانه دولتی