نمونه پیام صوتی برای طرح دیسکاوری

نمونه پیام صوتی برای طرح دیسکاوری

نمونه پیام صوتی برای طرح دیسکاوری چیست؟

دیسکاوری نام سرویس پیام صوتی ماهان است که با تکیه بر بانک اطلاعاتی قوی که دارد به کسب و کار ها کمک می کند پیام صوتی به مشتریانی با سطح درامدی بالاتر فرستاده شود. نمونه پیام صوتی برای طرح دیسکاوری که در این مقاله ارائه شده است می تواند به شما در خلق پیام های صوتی جذاب کمک کند.

طبیعتا ارسال پیام صوتی تبلیغاتی به مشتریانی با سطح درامد مالی بهتر به کمپین های تبلیغاتی شما کمک میکند به اهداف فروش خود سریعتر دست پیدا کنیددر صورتی که تعداد مخاطبان هدف و تکرار پیگیری آنها بیشتر باشد و از اصول بازاریابی و تبلیغات پیروی کند شما می توانید مشتریانی داشته باشید که چرخه عمر بالایی دارند.

افزایش طول عمر مشتری


ضمنا در صورتی که کیفیت خدمات و پشتیبانی خود را حفظ کنید می توانید منابع درامدی پایدار داشته باشید و حداکثر درامد را از کسب و کار خود داشته باشید. اما سوالی که اغلب افراد می پرسند این است که چه نوع پیام صوتی ارسال کنیم که بازخورد خوبی بگیرد؟ محتوای پیام چه چیزی باشد بهتر است.

برندسازی یا فروش


معمولا پیام های صوتی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. برندسازی و اگاه سازی و دوم تبلیغاتی و فروش
دسته اول بیشتر با هدف ایجاد ارتباط گرم در ابتدا استفاده می شود تا در صورتی که پیام های صوتی تبلیغاتی ارسال می شود بازخورد های بیشتری دریافت کند و از قبل مشتری با نام برند اشنا باشد. این موضوع در اصول بازاریابی یکی از الزاماتی است که باعث کاهش بازخوردهای منفی می شود و نرخ تبدیل را در دفعات بعد بیشتر می کند.


معمولا پیام های صوتی برندسازی بر روی جذابیت های کالا و خدمات کار می کند. پیام های برندسازی درباره فروش صحبت نمی کند. و معمولا اگاه رسانی است. مثلا کسب و کار موفق به دریافت یک گواهینامه شده است. یا جایزه سال را دریافت کرده است. البته برخی از تبلیغات هم که برای اگاه سازی است با این مضمون ارسال می شود که کسب و کار قرار است در فلان نمایشگاه شرکت کند. یا محصولی با ویژگی جدید به بازار عرضه شده است.

دسته دوم نمونه پیام صوتی برای طرح دیسکاوری

اما دسته دوم که درباره فروش و تبلیغاتی است با ارائه پیشنهادات و پیام های جذاب شروع می شود و به منافعی که برای مشتری می تواند به همراه داشته باشد اشاره می کند.استفاده از میزان تخفیف های درصدی یا نقدی مثلا 90 درصد تخفیف یا 5 میلیون تخفیف اولین خرید عبارت های جذابی است که در ابتدای پیام ها ارسال می شود.


در مرحله بعد بر روی منفعتی که دارد اشاره می کنند. مثلا دسترسی سریع به محصول یا کاهش زمان انتظار تکمیل پروژه که خریدار را مجاب می کند که این محصول می تواند منفعتی برای وی به همراه داشته باشد.
در بخش سوم پیام از عبارت های محدود سازی استفاده می شود که به افراد اطلاع می دهد این سطح تخفیف تا 2 روز یا تا اخر عید یا مناسبت برقرار است و بعد از ان دیگر وجود ندارد که باعث می شود مشتری که به ان نیاز دارد سریعتر اقدام کند.


در نهایت در انتهای پیام های صوتی بر روی ادرس محل نمایشگاه یا شماره تماس یا ادرس وب سایت اشاره می کنند. که در نمونه پیام های صوتی برای طرح دیسکاوری در انتهای مقاله می توانید انها را بشنوید.که باعث شود نقطه اتصال شکل بگیرد و به مشتری نشان دهد که باید از کجا اقدام کند و برای تهیه محصول به کجا مراجعه کند.

این بخش بستگی به شما دارد مثلا اگر نمایشگاه بهاره یا بین الملل است باید ادرس بدهید. اگر فروش اینترنتی است باید ادرس سایت را بدهید. و اگر یک مطب هستید یا قرار است اطلاعات بیشتری به مشتری بدهید شماره تلفن خود را بدهید.
استفاده از دو راه ارتباطی بیشتر توصیه می شود مگر اینکه زمان و بودجه کوتاهی داشته باشید.

چون سلایق افراد متفاوت است استفاده روش های مختلف ارتباطی به میزان نرخ بازخوردها و تماس ها وابسته است پس اگر بتوانید دو راه ارتباطی بگذارید طبیعتا بهتر است.

توجه: اگر قبلا پیام های صوتی برندسازی ارسال کرده اید می توانید یکی از راه های ارتباطی را استفاده کنید که طبیعتا به خاطر اینکه مشتری هدفتان از قبل با شما اشناست به راحتی شما را به یاد می اورد و شما می توانید بخش بیشتری از پیام صوتی را به ارائه پیشنهادات جذاب تخصیص دهید.
معمولا سعی کنید برای مدیریت بودجه از پیام های زیر 30 ثانیه استفاده کنید. و چون پیام صوتی یک طرفه است و مکالمه دو طرفه ای نیست در همان زمان پیام را منتقل کنید. مگر در موضوعات فرهنگی که می توانید تا 1 دقیقه هم پیام صوتی بفرستید چون بار روانشناسی دارد.

اپراتور ها بر اساس دستورالعمل وزارت خانه ها و شرایط کشور قوانینی را برای ارسال پیام لحاظ می کنند و پیام ها باید ان استاندارد ها را رعایت کند و این موضوع چیزی نیست که بتوان ان را تغییر داد.در پیام های صوتی سعی کنید کار یا محصولی که توان تامین و ارائه ان را دارید ارائه کنید و غلو و دروغ نگویید.

از عبارت های گمراه کننده استفاده نکنید چون به برند شما اسیب می زند. اگر مجوز کاری را ندارید اقدام به ارسال پیام صوتی برای ان محصول یا کار نکنید. مثلا اگر مجوز کاریابی یا فروش محصول با مجوز خاصی را ندارید در پیام خود به ان اشاره نکنید.
ابتدا پیام انگیزشی ارسال کنید و بعد از تماس مشتری پیشنهاد ویژه خود را ارائه کنید.

فایل صوتی چه شرایطی باید داشته باشد؟

1. مثلا اسم فرد نباشد.

مثلا خانم ثریا میردامادی سرویس شما منقضی می گردد.

2. پیام برداشت دوگانه ای نداشته باشد.

بعضی طوی هستند که برداشت های نامشخص و دو گانه ای از پیام وجود دارد.

3. پیام گنگ یا بی کیفیت یا پیام با لحجه ای خاص نباشد.

پیام باید طوری باشد که کاملا واضح باشد و مشتری هدف فرستنده را کامل متوجه شود.

4. پیام های حوزه پزشکی و سلامت برای ارسال نیاز به مجوز دارند.

5. پیام کوتاه باشد. مثلا پیامی که در حد 5 ثانیه باشد..

6.موضوعات مالی و بانکی و ممنوعه نباشد.

فرمت استاندارد برای پیام صوتی چیست؟

فایل wav با مشخصات : ( 16 بیت 8000 هرتز تک کانال/16bit 8000Hz mono)

آیا می توانیم فایل بارگذاری شده با آهنگ باشد؟

بله می توانید صوت را با اهنگ ضبط کنید فقط به یاد داشته باشید که متن پیام قابل شنیدن باشد.

نمونه فایل صوتی