هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

زمانی که تصمیم به طراحی سایت می گیریم و به این نتیجه میرسیم که بهترین کانال بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت است می خواهیم بدانیم چقدر هزینه طراحی سایت می شود. و این قیمت طراحی سایت تا چقدر معقول و لازم است. به همین دلیل در گوگل به جستجوی شرکت های طراحی سایت می پردازیم و در آنها به دنبال تعرفه طراحی سایت می گردیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. اما بهترین گزینه کدام است؟

همانطور که در مقاله عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت گفتیم موارد مختلفی می تواند در بالا و پایین شدن قیمت طراحی سایت تاثیرگذار باشد. اما در این مقاله می خواهیم راهنماییتان کنیم که برای چه مواردی باید هزینه بپردازید و برای چه مواردی پرداخت هزینه فوریت ندارد.

انواع شرکت های طراحی سایت

شرکت های مختلفی در حوزه طراحی سایت فعال هستند. هر کدام از انها هزینه های مختلفی برای طراحی سایت دریافت می کنند پس ابتدا باید بدانیم کدام نوع شرکت طراحی سایت مناسب ما است. در مقاله مقایسه قیمت طراحی سایت تمامی قیمت های شرکتها را آوردیم که می توانید انها را بررسی کنید.

شرکت های بازاریابی

شرکت هایی که در زمینه بازاریابی محصول ،خدمات ارائه می کنند در حوزه طراحی سایت فعالیت می کنند.به هر حال طراحی سایت می تواند یک منبع مالی جدید باشد و از همه مهمتر این نوع شرکت ها برای بهبود نتیجه نیاز دارند در سایت ها امکانات و الزاماتی را اضافه کنند تا در فرایند بازاریابی به کمک کسب و کارها بیاید.

برخی از این قبیل شرکت ها هزینه طراحی سایت را کاهش می دهند تا بودجه کسب و کارها برای موارد ضروری تر حفظ شود و قدرت بیشتری به کسب و کارها بدهد تا در بازاریابی محصول بتوانند منابع مالی بیشتری سرمایه گذاری کنند تا به فروش بیشتر تبدیل شود و چرخه درامدی کسب و کار ایجاد و تقویت شود.

شرکت های گرافیکی

در این بین برخی شرکت های طراحی سایت از گروهی تشکیل شده اند که در حوزه برنامه نویسی فعال هستند و می توانند سایت ها را از پایه برنامه نویسی کنند و برای تقاضاهای خاص با کمک php یا زبان asp اقدام به طراحی سایت کنند. اگر از این شرکت ها خواهان طراحی سایت تخصصی با کارکرد ویژه باشید انها می توانند این کار را انجام دهند اما هزینه طراحی سایت این نوع وب سایت ها بسیار بالاتر است.

شرکت های گرافیکی معمولا به خاطر دریافت مبالغ بیشتر ،کسب و کارها را به سمت سایت هایی تخصصی سوق می دهند. این موضوع هزینه طراحی سایت را می تواند ده ها برابر بیشتر از طراحی سایت با وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا کند.اگر نیازی به برنامه های پیچیده ندارید استفاده از سایت تخصصی توجیهی ندارد.

طراحان فریلنسر

افراد علاقه مند به طراحی سایت و فارغ التحصیلان برنامه نویسی و ای تی در صورتی که توانایی یا علاقه ای برای تاسیس شرکت نداشته باشند اقدام به فعالیت فردی برای طراحی سایت می کنند. افراد تازه وارد معمولا هزینه طراحی سایت کمتری دریافت می کنند تا برای خود رزومه کاری ایجاد کنند.

معمولا داده سفارش سایت های شخصی به این افراد ریسک خاصی ندارد  و می تواند برای دو طرف سوداور باشد. اما شرکت هایی که می خواهند بعد از طراحی سایت اقدام به اجرای کمپین تبلیغاتی کنند سعی کنند با شرکت های بازرگانی فعالیت خود را آغاز کنند تا هزینه طراحی سایت مدیریت شود و بازاریابی دیجیتال انها یکپارچه و قدرتمند اجرا شود.

هزینه توسعه

ممکن است بعد از مدتی که از طراحی سایت شما گذشت نیاز به توسعه و ارائه یک سرویس جدید در سایت داشته باشید. به همین دلیل به دنبال راهکار می گردید. در بسیاری از موارد افزونه های زیادی برای وردپرس نوشته شده است. از یک محاسبه گر ساده تا سیستم نوبت دهی یا حتی صرافی رمزارز افزونه وردپرس وجود دارد. و  خرید انها بسیار کم هزینه تر از نوشتن انها از ابتدا توسط برنامه نویس است.

اما اگر طراحی سایت شما از پایه بر اساس asp یا php نوشته شده باشد برای هر توسعه ای باید با شرکت طراح سایتتان مکاتبه کنید. معمولا برخی از این شرکت ها برای اینکه مشتری سراغ شرکت دیگری نرود کدنویسی را به نوعی می نویسند که تنها خودشان امکان توسعه داشته باشند.

حتی اگر شرکت طراحی سایت شما این کار را نکند به ازای ساخت هر افزونه ای هزینه بالایی برای ساخت و حتی توسعه افزونه فعلی می گیرد. به همین دلیل طراحی سایت تخصصی با asp یا php هزینه طراحی سایت را بسیار بیشتر می کند.

استفاده از سایت ساز ها

سایت ساز ها توسط شرکت های برنامه نویسی ارائه می شود. طراحی سایت در این نوع کاملا محدود به امکانات شرکت سایت ساز است . بنابراین در ساخت یا توسعه افزونه و پوشش خواسته های خودتان کاملا محدود هستید. در صورتی که روزی بخواهید سایت خودتان را جابجا کنید این امکان وجود ندارد. به این دلیل که برنامه نویسی آنها با سایر سایت ها هماهنگ نیست.

معمولا برای وبلاگ شخصی یا فروشگاه تک محصولی می توان به صورت محدود از این سایت ساز ها استفاده کرد. اما بر اساس تجربه پیشنهاد می کنم سراغ چنین سایت سازها و پرتالهایی نروید. شاید هزینه طراحی سایت ان کمتر باشد اما دست شما برای بهبود سایت کاملا بسته است و مجبورید بعدا برای انتقال سایت به یک سیستم دیگر ضررهای زیادی بپردازید.

تعرفه طراحی سایت در کشور های مختلف

هزینه طراحی سایت در هر کشور به میزان دستمزد برنامه نویس و طراح سایت بستگی دارد. معمولا هزینه طراحی سایت بر اساس خواسته ها و سیستم هایی که استفاده می شود ارتباط دارد. در برخی از کشورها هزینه طراحی سایت بخاطر استفاده از افزونه های اشتراکی ارزان تر است. یا تعرفه طراحی سایت در کشورهای آسیایی نسبت به کشورهای اروپایی و امریکایی کمتر است.

هزینه طراحی سایت چگونه برآورد می‌شود؟

هزینه طراحی سایت به عوامل متعددی بستگی دارد که در مقاله عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت به ان اشاره کردیم.اما اینکه به دنبال طراحی سایت با کدنویسی یا طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا هستید می تواند به شدت در هزینه طراحی سایت شما تاثیر گذار باشد. در ادامه به برخی هزینه های ضروری در طراحی سایت اشاره کردیم.

هزینه طراحی سایت چقدر می شود؟

معمولا هزینه طراحی سایت از 4 میلیون شروع می شود و تا صد ها میلیون برای سایت های خاص هزینه در بر دارد. در ادامه به جزئیات هزینه هر بخش اشاره می کنیم.

هزینه طراحی سایت برای خدمات ضروری

هزینه های طراحی سایت ارتباط مستقیمی به خدمات و افزونه ها و سطح گرافیک و اهدافی که باید محقق کند بستگی دارد. در این قسمت به شما نشان می دهیم چه افزونه ها و هزینه هایی برای طراحی سایت ضروری است.

هزینه هاست و سرور9 تا 10000 دلار
ساخت صفحات فرود50 تا 500 دلار
افزونه های ارتباطی3 دلار هزینه نصب
سایت چند زبانه10 تا  200 دلار
اتوماسیون crm20 دلار هزینه نصب
هزینه پشتیبانی10 تا 1000 دلار
ساخت فرم ها10 تا 300 دلار

ساخت فرم های کلیدی

هر سایتی نیاز به تعدادی فرم دارد. فرم ثبت نام معمولا بر روی تمام سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد و رایگان است و ما درباره ان نمی گوییم. هر کسب  کاری برای اهداف خود نیاز به یکسری فرم دارد .فرم های کلیدی مثل

فرم تماس با ما

فرم های درخواست اطلاعات برای مشاوره

فرم های دریافت نمایندگی

ساخت هر فرم به هزینه طراحی سایت شما اضافه می کند.هر چقدر نیاز به فرم  های پیچیده تر باشد هزینه طراحی سایت نیز بیشتر می شود. معمولا هزینه طراحی فرم های ساده 10 دلار است و هر چقدر طراحی پیچیده تر شود هزینه ان نیز بالاتر می رود.

ساخت صفحات فرود

مهمترین صفحه فرود سایت همان صفحه اول است. صفحات فرود یکی از بخش های اصلی در طراحی سایت است. جانمایی المان ها و عناصر و طراحی گرافیکی برای انها بسیار اهمیت دارد . معمولا بخش قابل توجهی از هزینه طراحی سایت برای همین صفحات فرود است. به طور مثال اگر برای سال نو یا یک رویداد خاص بخواهید جشنواره ایجاد کنید باید سراغ طراحی صفحه فرود بروید.

بجز صفحه اول سایر صفحات دیگر مثل تماس با ما ، درباره ما،بلاگ،دستورالعمل ها،قوانین،مستندات،سرویس ها و محصولات صفحات اصلی سایت را تشکیل می دهند.

هر چقدر تعداد صفحات محصول یا خدمات بیشتر باشد قیمت طراحی سایت بالا می رود. اما سعی کنید بر اساس بوم ارزش پیشنهادی صفحات طراحی شود تا دوباره نیاز به طراحی مجدد نداشته باشید و هزینه طراحی سایت کمتر شود.

بر اساس تجربه اگر بر اساس بوم ارزش پیشنهادی صفحات محصول و خدمات شما طراحی نشوند مخاطب به خوبی شما و محصولاتتان را درک نمی کند. پس نرخ تعامل کاهش پیدا میکند و شما مجبورید دست به اصلاح صفحه محصول بزنید که هزینه طراحی سایت را دوچندان می کند.

توصیه: اگر محصولتان ساده است و بودجه کمی دارید طراحی صفحه فرود را ساده تر انجام دهید و بیشتر به پیامی که به مشتری می خواهید بدهید تمرکز کنید. همه چیز طراحی نیست.

هزینه طراحی صفحه فرود با کد نویسی یا با استفاده از افزونه های المنت متفاوت است. میزان کیفیت طراحی گرافیک صفحات نیز در قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است.هزینه طراحی صفحه فرود ساده از 50 دلار شروع می شود و تا 500 دلار برای صفحات فرود با کدنویسی و طراحی گرافیکی بالا هم ادامه پیدا می کند  .

افزونه های ارتباطی

استفاده از برنامه های چت در سایت جز اساسی در مکانیزم ارتباط با مشتریان است.هزینه تهیه افزونه های چت بستگی به کشور و شرکت سرویس دهنده ابزار چت دارد. اما معمولا برای شروع کار می توانید برای کاهش هزینه طراحی سایت از پکیج های رایگان استفاده کنید و تنها باید هزینه نصب افزونه های چت را بدهید.

هزینه نصب افزونه چت تقریبا 100 تومان می شود.اما هزینه تهیه پلن ها از شرکت ارائه دهنده افزونه چت بستگی به میزان چت های ماهانه دارد. پلن های خارجی معمولا از 19 دلار شروع می شود.

طراحی سایت چند زبانه

داشتن هر زبان اضافه باعث افزایش ترافیک و مشتریان سایت شما می شود. اضافه کردن افزونه چند زبانه مبلغ مشخصی را به هزینه طراحی سایت اضافه می کند. اما برخی از شرکت ها بیش از 30 تا 40 درصد به ازای هر زبان  به هزینه طراحی سایت اضافه می کنند که منصفانه نیست.

در صورتی که نصب یک افزونه و جابجایی محتوا اینقدر هزینه ندارد.بنابراین اگر می خواهید سایت چند زبانه داشته باشید و محتوای زبان خارجی مورد نظرتان را دارید با این نوع شرکت ها کار نکنید تا هزینه طراحی سایت شما کمتر شود.

توصیه: اضافه کردن هر زبان به سایت به معنی تولید محتوا اضافه تر است. و هر کدام از زبان ها برای کشور و جامعه خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در انتخاب نوع زبان و میزان فعالیت ان از قبل تصمیم بگیرید و به یکباره درخواست ده زبان را برای سایت نکنید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه سنگین نشوید.

هزینه نصب هر زبان تقریبا از 300 هزارتومان شروع می شود و بستگی به نوع زبان می تواند این قیمت بیشتر شود.اما بسیاری از شرکت ها تقریبا قیمت چند میلیونی درخواست می کنند.

اتوماسیون crm

افزایش ترافیک ارگانیک یا پولی سایت الزاما به افزایش فروش منجر نمی شود. هیچ فردی با اولین برخورد اقدام به خرید محصول نمی کند.بنابراین ایجاد و حفظ ارتباط با مشتری و تبدیل ان به خریدار اقدامی بسیار حیاتی برای هر کسب و کاری است. برای اینکه با بازدیدکنندگان سایتتان ارتباط قوی ایجاد کنید باید اتوماسیون قوی داشته باشید و برای انها اطلاعات کاربردی و مفید ارسال کنید.

برای اینکار باید یک اتوماسیون crm در داخل سایت داشته باشید تا برای بازدیدکنندگان ایمیل و پیامک ارسال کنید. خرید افزونه crm به هزینه طراحی سایت شما اضافه می شود. اما به شدت برای هر کسب و کاری که به دنبال فروش است ضروری است.

حتما در کنار استفاده از crm ها از یک متخصص طراحی چرخه فروش بخواهید اتوماسیون شما را تنظیم و کمپین های قوی بنویسد تا بتوانید بالاترین سطح تعامل با مشتریان را ایجاد کنید.

هزینه نصب افزونه اتوماسیون crm از 500 هزارتومان شروع می شود و بستگی به شرکت های ارائه دهنده سرویس باید پکیج انها را نیز تهیه کنید.سعی کنید در ابتدای کار از اتوماسیون های توکار استفاده کنید و بعد از بهبود جایگاه و افزایش ترافیک سایت اقدام به خرید خدمات از شرکت های سرویس دهنده crm کنید.

هزینه هاست و سرور

تهیه هاست و سرور و خرید دامنه جز جدایی ناپذیر در بخش هزینه طراحی سایت است. البته شما می توانید خرید هاست یا دامنه را از شرکت دیگری انجام دهید. اما بسیاری از شرکت های طراحی سایت برای سرعت بخشی به ارائه خدمات و جلوگیری از سردرگمی مشتریان این خدمات را در بسته های طراحی سایت ارائه می دهند.

معمولا اگر شما برنامه بزرگی برای تبلیغات ندارید یا بیشتر متمرکز بر سئو هستید لزومی به خرید سرور مجازی یا خرید هاست بزرگ ندارید. در ادامه  اگر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بالا رفت یا با محدودیت منابع هاست روبرو شدید می توانید به فکر ارتقا باشید. در غیر اینصورت ضرورتی ندارد.معمول هزینه خرید هاست از 5 دلار برای هر ماه شروع می شود.

برای خرید دامنه نیز سعی کنید حتما ابتدا نام مناسبی انتخاب کنید و از پسوندهای معمول استفاده کنید. چرا که بعدا اگر اسم بدی انتخاب کرده باشید نیاز دارید هزینه طراحی سایت بیشتری بپردازید. در مقاله هزینه هاست و سرور به موضوعات مهمی می پردازیم. هزینه خرید دامنه معمولا از 9 دلار شروع می شود.

 هزینه پشتیبانی

زمانی که سایت شما طراحی میشود نیازمند پشتیبانی است. معمولا هر سایتی در مسیر فعالیت خود نیاز به تعمیرات و اختلالات احتمالی دارد.فرقی نمی کند سایت از سیستم مدیریت محتوا ساخته شده است یا بصورت اختصاصی کدنویسی شده است. سایت ها نیز مانند ماشین ها بدون اینکه انتظارش را داشته باشید خراب می شوند یا قطعه ای از کار می افتد و باید ان را تعمیر کنید تا بتوانید از ان استفاده کنید.

هزینه پشتیبانی سایت معمولا بستگی به موارد مورد نیاز شما دارد.به همین دلیل پکیج های مختلفی برای پشتیبانی از سایت وجود دارد.به طور مثال تهیه بک اپ در یک بسته قرار می گیرد و مدیریت مسائل امنیتی و برخورد با هکر ها نیز در یک پکیج جداگانه قرار داده می شود. که هزینه پشتیبانی از 10 دلار تا چند هزار دلار هزینه خواهد داشت.

نصب افزونه های تنظیمات سرعت

در طراحی سایت معمولا موضوع بسیار مهم افزایش سرعت بارگذاری سایت است. اگر سایت سرعت خوبی نداشته باشد هزینه های بازاریابی بسیار زیاد می شود.در چنین شرایطی شاهد از دست رفتن مشتری خواهید بود. به همین دلیل بعد از طراحی سایت استفاده از افزونه های افزایش سرعت سایت در وردپرس بسیار اهمیت دارد.

تنظیم این افزونه ها بخش جدایی از مرحله اولیه طراحی سایت است اما به شدت مهم است. به همین دلیل برای اینکه کارکرد سایت کاهش پیدا نکند و سایت به هم ریخته نشود تنظیم درست این افزونه ها بسیار اهمیت دارد. تجربه در تنظیمات بسیار کلیدی است.برای تنظیم این برنامه هزینه ها از 15 دلار تا صد ها دلار می تواند باشد. در سایت هایی که از cms ها استفاده نکردند هزینه ها بسیار بیشتر است.

تفاوت هزینه طراحی سایت فروشگاهی با شرکتی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی با شرکتی چقدر فرق دارد؟

پاسخ این سوال بستگی به گستردگی سایت و میزان ابزارها و امکانات ان بر می گردد. به طور معمول طراحی یک سایت شرکتی معمولی از 5 میلیون شروع می شود و یک سایت فروشگاهی از 8 میلیون شروع می شود.هر چقدر امکانات سایت بیشتر شود یا نیاز به ثبت محصولات بیشتر داشته باشد هزینه طراحی سایت افزایش می یابد.

به طور مثال شما در سایت شرکتی نیاز به ثبت یک تا ده محصول دارید و بیشتر هدفتان از طراحی سایت شرکتی معرفی محصول و خدمات خود به بازار هستید و ثبت سفارشات و جذب مشتری به صورت حضوری انجام می شود. در صورتی که سایت های فروشگاهی اغلب صدها محصول دارند و به منابع سروری و پشتیبنی بیشتری نیاز دارند.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی بجز هزینه نصب افزونه های فروشگاه ساز شامل هزینه تولید محتوا محصول و ثبت محصول میشود.در کنار ان افزونه ها و امکاناتی مثل سیستم مقایسه محصولات،سیستم تخفیف دهی،سیستم انبارداری و طراحی صفحات فرود می شود.

سایت های فروشگاهی برای هر رویداد تاریخی یا اجتماعی می تواند فرصت مناسبی برای فروش بیشتر و افزایش مشتریان شود. و برای هر رویداد نیازمند طراحی صفحه فرود است که باعث افزایش هزینه طراحی سایت می شود.

زمان طراحی سایت

طراحی سایت چقدر زمان می برد؟

طراحی سایت ارتباط مستقیمی به میزان تقاضای شما دارد. هر چقدر سایت تخصصی کدنویسی شود یا نیاز به افزونه های بیشتری داشته باشد زمان بیشتری نیاز دارد.برخی از شرکت ها در داخل محاسبات هزینه طراحی سایت از پارامتر زمان استفاده می کنند.مثلا هر ساعت زمان طراحی سایت از 35 دلار شروع می شود.

برخی از شرکت ها به خاطر نزدیک شدن به یک رویداد یا کمبود زمان نمی توانند چند ماه برای طراحی سایت صبر کنند. و حتی حاضرند هزینه طراحی سایت بیشتری بپردازند تا کار سریعتر انجام شود. یکی از راه های کم هزینه و سریع استفاده از سایت های آماده است.

سایت های آماده

ما برای کاهش هزینه طراحی سایت و تحویل سریع سایت به متقاضیان سایت هایی را از قبل طراحی و آماده کردیم. و شما می توانید با انتخاب هر کدام از طرح ها بخواهید ان طرح بر روی هاست و دامنه شما شود و تنها باید محتوا و عکس خود را جایگزین کنید.این روش باعث صرفه جویی در زمان و هزینه بسیاری از شرکت ها می شود.