5 روش سریع صادرات

4 روش سریع صادرات
4 روش سریع صادرات

 ما و شما که یک کسب و کار داریم روازنه به دنبال هزاران راه رفته و نرفته می رویم تا بتوانیم مشتری خوبی برای محصولات خود پیدا کنیم . اما ریسک کار و نگرانی از عدم دریافت نتیجه گاهی باعث عقب نشینی ما برای استفاده از ابزارهای بازاریابی می شود. در زمان های استراحت همیشه به این فکر میکنیم چه می شود فرایند پیدا کردن مشتری و بازاریابی کوتاه تر بود. آیا راهی پیدا می شود که بتوانیم با حذف بعضی از موانع به مشتریانی آماده دسترسی داشته باشیم. آیا روش سریع صادرات وجود دارد یا خیر؟

5 روش سریع صادرات

همیشه این ضرب المثل را شنیده ایم از تو حرکت از خدا برکت اما متاسفانه بسیاری از ما بیشتر بخش دومش را قبول داریم. شاید بعضی از ما از روش های مکمل بازارایابی استفاده کنیم و با خودمان می گویم آخرش یکی ما را پیدا می کند و با ما معامله می کند . در نهایت دست به دعا می بریم و از خدا می خواهیم که مشتریان را سر راه ما قرار دهد تا از ما خرید کنند.

ولی واقعیت بازار چیز دیگری است اگر فقط به تولید فکر کنیم و کاری برای بازاریابی خوب محصول نکنیم آخر و عاقبت خوبی منتظر ما نخواهد بود. تمام شرکت ها و کارافرینان برتر که داستان موفقیت برخی از آنها را خوانده اید به بازاریابی و معرفی محصول خود اعتقاد راسخی دارند. حتی برندهای مشهوری همچون نایک پپسی مک دونالد مایکروسافت اپل و حتی شرکت های ابرانی زیادی مثل تبرک، چی توز و هزاران شرکت دیگر با فروش های هزاران میلیاردی دست از تبلیغ و بازاریابی محصول خود برنداشته اند.

اگر شما بخواهید سهمی از این بازار پر سود ببرید قطعا و حتما بازاریابی محصولتان را سرلوحه کسب و کارتان کنید. شاید بارها شنیده اید که کشاورزان همیشه در اخر سال برای فروش محصول خود مشکل دارند و بسیاری از انها حتی موفق نمی شوند محصول خود را به موقع بفروشند و از این وضعیت همیشه ناراحت هستند. شاید بخواهید صدها دلیل برای ان نام ببرید اما همه این دلایل به یک عنصر اصلی برمی گردد . بازاریابی نکردن محصول قبل از برداشت. دقیقا مشکلی است که هزاران شرکت تولیدی نیز با ان دست به گریبانند.

برای بازاریابی کردن نباید ترسید بلکه باید مانند یک کوسه جنگنده و با برنامه و زمانبندی شده سود را داخل بازار شکار کرد. راه های مختلفی برای بازاریابی یک محصول صادراتی وجود دارد. اما با اینکه بسیاری از افراد می دانند صادرات بسیار سودده است اما نمی خواهند ریسک زیادی برای بازاریابی محصول انجام دهند. چون از نتیجه ان مطمئن نیستند. متاسفانه این باور غلط نه تنها انها را از میزان سود صادرات محروم می کند بلکه باعث می شود بخاطر تعلل در فروش محصول ضرر انبارداری و وام و ده ها مورد دیگر را نیز از جیب بپردازند.

بنابراین وقت ان رسیده به دنبال سریعترین روش های بازاریابی برای صادرات برویم. راه حلی که همه ما به دنبال ان هستیم. همه ما دوست داریم که بهترین نتیجه را با کمترین هزینه بدست بیاوریم . اما هر شخص یا شرکتی منابع محدود مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم روش های سریع صادرات را در کنار ارزان ترین روش های بازاریابی در کنار هم قرار دهیم و انها را به شما معرفی کنیم.

بیشترین نگرانی افراد این است که نمی دانند چه راه هایی برای پیدا کردن مشتری خارجی وجود دارد. ما در مقاله روش های پیدا کردن مشتری خارجی به انواع ابزارها پرداخته ایم  اما برخی از شرکت ها اقداماتی انجام داده اند که نتیجه بخش نبوده است . به همین دلیل تصمیم گرفتیم 5 روش ارزان و سریع پیدا کردن مشتری خارجی را به شما معرفی کنیم که شما را شگفت زده خواهد کرد.

به یاد داشته باشید این روش ها نسبت  به سایر روش ها بسیار مقرون بصرفه است و باعث کاهش هزینه ها تا 30 برابر می شود.

روش سریع صادرات اول سایت های ثبت سفارش خرید خارجی است

برای شروع اگر همین الان مشتری به سراغ شما بیاید و سفارش را با شما به اشتراک بگذارد شما چکار می کنید؟ آیا منتظر چیز دیگری بودید؟

در دنیا سایتهایی وجود دارند که به خریداران و فروشندگان اجازه می دهند با هم در فضای رقابتی ارتباط برقرار کنند . به این فضا ما سایت های ثبت سفارش خرید خارجی می گوییم. در دنیا بیش از ده ها سایت وجود دارد که چنین خدماتی ارائه می کنند اما شما باید هر کدام از انها را بررسی کنید تا از اعتبار و کیفیت آنها مطمئن شوید.

خبر خوشحال کننده این است که ما این کار را انجام داده ایم و تجربه خود را با شما به اشتراک می گذاریم. تا شما بتوانید از روش های سریع صادرات بهرمند شوید و تجارت خود سرعت بدهید.

منطق این سایت ها بر اصل سهولت در تجارت و رقابت ایجاد شده است. تصور کنید مشتری با پای خودش سراغ شما امده و تقاضای خرید محصول می کند همان چیزی که شما منتظرش بودید حالا چکار میکنید؟ آیا صبر می کنید و منتظر می شوید سایر رقبا ان سفارش را از دست شما بقاپد یا سریع به نیاز مشتری پاسخ می دهید. حالا اگر این تعداد مشتریان در یک مکان منسجم بیشتر شود چطور ؟ از این فرصت چگونه استفاده می کنید؟

بهترین سایت های سفارش آنلاین کدامند؟

بعد از این همه دلیل و منطقی که برای شما آوردیم مطمئنا متوجه شدید بهترین روش سریع صادرات  برای بالابردن فروش و مشتری و افزایش سود استفاده از سایت های اشتراک سفارش خرید است.

یک مشتری چه می خواهد به جز اطمینان خاطر؟

نمی شود که بخش بزرگی از بودجه را صرف بازاریابی کرد و در نهایت سفارش خوبی دریافت نکرد. خب این مشکل را سایت های زیر حل کرده اند. شما برای دستیابی به سفارشات خرید به یک سایت خوب نیاز دارید که مشتریان خارجی آماده را در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل شما را با دو تا از بهترین سایت های اشتراک سفارش خرید خارجی آشنا می کنم.

اتاق سفارشات ماهان روش سریع صادراتی

اتاق سفارشات ماهان یک سرویس اشتراک گذاری سفارشات خرید خارجی است. اگر تا به امروز بازاریابی کرده باشید اهمیت تبدیل یک مخاطب یا مشتری بالقوه به خریدار را درک کرده اید. با استفاده از سرویس صادرات کمیسیونی می توانید بدون صرف زمان مستقیما با خریدرانی که به دنبال تامین کننده محصول مورد نظرشان هستند ارتباط برقرار کنید و سفارش انها را پر کنید.

مزیت این سرویس کاهش هزینه بازاریابی و حذف واسطه ها است. البته از افزایش میزان سود هم نمی توان چشم پوشی کرد. شما می توانید هر سفارشی را که می خواهید انتخاب کنید و قیمت را برای خریدار ارسال کنید. پس از تایید خریدار کلیه فرآیند های صادرات توسط ماهان انجام خواهد شد. و ماهان بابت انجام فرایند های صادرات کمیسیونی درصدی را دریافت خواهد کرد. این سرویس باعث بازگشت سرمایه گذاری شما در بازاریابی در زمان بسیار کوتاه می شود و راندمان کار شما را افزایش می دهد.

ثبت سفارشات عمده

وب سایت علی بابا دیگر روش سریع صادراتی

علی بابا به عنوان یک پرتال b2b بین ایرانیان شناخته می شود. اما این شرکت در این 20 ساله بسیار رشد کرده است و در زمینه های مختلف مثل پردازش ابری،فروشگاه های خرده فروشی و چندین کسب و کار دیگر فعالیت می کند. اما پرتال عمده فروشی علی بابا بخشی برای ثبت سفارش خریداران دارد. در این بخش سفارشات خرید ثبت می شود و اعضا طلایی علی بابا می توانند به این سفارشات دسترسی داشته باشند.

اما متاسفانه علی بابا به دلیل شراکت با امریکا نمی تواند مستقیما به ایرانیان خدمات دهد. اگر شما شهروندی کشوری غیر از ایران را دارید می توانید از خدمات استفاده کنید. البته این سرویس ها بیشتر مناسب تولیدکنندگان چینی است به همین دلیل شانس موفقیت در جذب سفارشات برای شما کمتر است. و گزینه اول مناسب ترین فرصت برای شما است.

دومین روش سریع صادرات استفاده از لیست خریدار خارجی

اگر تجربه استفاده از تبلیغات در گوگل و مدیریت کمپین های گوگل را داشته باشید می دانید دریافت نتیجه برای عمده فروشی چقدر زمانبر و هزینه بر است. همانطور که در مقاله هزینه های بازاریابی گفتیم تبلیغ در گوگل باید با استراتژی سئو هماهنگ باشد تا نتایج بهتر و نمایی داشته باشد. زمانی که شروع به تبلیغ محصول در گوگل می کنیم بعد از تنظیم کمپین تعداد مشخصی از افراد بر روی تبلیغ ما کلیک می کنند و درصد کمی از انها با ما تماس می گیرند تقریبا در عمده فروشی نیم تا سه درصد است.

لیست خریدار خارجی
لیست خریدار خارجی

بعد از آن باید افراد تماس گیرنده را بررسی و ارزیابی کنیم که واقعا معتبر هستند و می توانند خریدار باشند. با توجه به قیمت هر کلیک در گوگل برای هر لید قوی باید بین 500 تا 1000 دلاری خرج کنیم . البته در بعضی از زمانها و محصولات این رقم بیشتر هم می شود. به همین دلیل تا مطمئن شوید که خریدار شما معتبر است یا خیر زمان و هزینه زیادی پرداخت کرده اید. حالا از هر بیست مشتری بالقوه از این روش یک خریدار می توانید جذب کنید. هزینه کل برای یک خریدار معادل 10 تا 20 هزار دلار می شود.

 حالا بهترین روش جایگزین خرید مستقیم لیست خریدار خارجی است که می تواند شامل اطلاعات  واردکنندگان , توزیع کنندگان و عمده فروشان باشد. با این روش سریع صادراتی می توانید یک میانبر اساسی بزنید بدون اینکه نیاز باشد نیرو برای مدیریت کمپین تبلیغات گوگل استخدام کنید و ریسک نتیجه بخش بودن کمپین را به جان بخرید.

واردکنندگان و توزیع کنندگان دقیقا همان مشتریان عمده محصول شما هستند. پس بهتر است مستقیم برویم سراغشان. انها همان افرادی هستند که روزانه در بازار کشورشان فعال هستند و دنبال تامین کنندگان و تولیدکنندگان جدید هستند. ما سایتهای مختلفی را بررسی کردیم اکثر سایت ها شماره مشتریان خرده فروشی را ارائه می کنند که تنها به کار فروشگاه ها برای خرده فروشی می اید .

اما اگر شما می خواهید به صورت عمده بفروشید بهترین راه حل جستجو در سایت ها و گوگل و پیدا کردن اطلاعات تماس انهاست . اما اگر به دنبال ارتباط سریعتر هستید می توانید از سرویس شاتل ماهان استفاده کنید که اطلاعات محصول شما را به گروهی از تجار و واردکنندگان معرفی کند.

برخی از سایت های فروش شماره تلفن وجود دارند که اطلاعات برخی شرکت ها را می فروشند که ما بر اساس تجربه پیشنهاد می کنیم از این گزینه ها فقط برای اموزش و یادگیری استفاده کنید. چرا که بر اساس دوره های اموزشی صادرات ما نرخ بازدهی شماره تماس ها باید از یک لیست بزرگتر باشد که هزینه های بالاتری را نیاز دارد.

روش سریع صادرات سوم ما بازاریابی در اتاق های بازرگانی

اتاق های بازرگانی در هر کشور به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی اقتصادی شناخته می شوند. که با هدف کمک به رشد  تجارت خارجی تشکیل شده اند. این اتاق ها شبکه ای منسجم و مرتبط از تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان هستند که به اعضا خود فرصت های تجاری را پیشنهاد می کنند. اتاق ها به اعضای خود کمک می کنند مواد اولیه مورد نیازشان را از تجار سایر کشورها تامین کنند یا اگر به دنبال محصول خاصی هستند اطلاعات مورد نیاز را به انها برسانند.

بازاریابی در اتاق های بازرگانی
بازاریابی در اتاق های بازرگانی

دقیقا همان روش سریع صادراتی برای مشتریان با بودجه کم است. این اقدامات با هدف افزایش تعامل و توسعه کسب کسب و کار میان تجار کشورها صورت میگیرد. بنابراین اگر محصول خود را بتوانید به اتاق های بازرگانی و اعضا تصمیم ساز آن معرفی کنید می توانید شاهد رشد تقاضا برای محصول خود و سفارشات باشید.

 هر کشوری می تواند شامل چندین هزار اتاق بازرگانی باشد. به طور مثال 4000 اتاق بازرگانی در امریکا وجود دارد یا در انگلستان 53 اتاق بازرگانی وجود دارد. ضمنا باید به این تعداد انجمن های خصوصی را نیز اضافه کنید. برای شروع باید ابتدا لیست این اتاق ها را پیدا و اطلاعات تماس اتاق ها و اعضا مهم را بدست بیاورید سپس کاتالوگ محصول خود را برای انها بفرستید.

این مراحل باید با بهره گیری از کمپین های ایمیل مارکتینگ و کمپین های تبلیغاتی گوگل اجرا شود. در صورتی که بتوانید مشارکت چندین شرکت دیگر را جلب کنید و کاتالوگی با تنوع محصولات بالا بفرستید نتایج بیشتری دریافت می کنید.

اگر در اجرای روش سریع صادراتی فوق دچار محدودیت هستید و نمی توانید مشارکت شرکت های دیگر را جلب کنید یا به اطلاعات تماس اتاق و اعضا مهم آن دسترسی ندارید پیشنهاد می کنیم از سرویس اپولو استفاده کنید.

در اخر چهارمین روش سریع صادرات پرتال های عمده فروشی است

سایت های عمده فروشی یکی از ابزارهای بازاریابی برای فروش محصولات است. برخی از این سایت ها تنها به ارائه کاتالوگ می پردازند و خرید و فروش مستقیمی انجام نمی دهند. اما برخی دیگر از این پرتال های b2b به اعضا خود اجازه فروش محصول را می دهند و بعلاوه حق عضویت درصدی را از فروش محصول دریافت می کنند. معروفترین پرتال b2b سایت علی بابا چینی است. این سایت برای تولیدکنندگان چینی یک درگاه بزرگ به بازارهای جهانی است.

ثبت کالا در b2b
ثبت کالا در b2b

و نقش بزرگی را در توسعه و ارتباط تجار خارجی با تولیدکنندگان چینی و اسیای شرقی دارد. اما سایت علی بابا برای ایرانیان محدودیت های مختلفی را گذاشته است. به همین دلیل باید سراغ گزینه های موثرتری بروید. با ثبت محصول در b2b ها شما می توانید بازاریابی محصولتان را توسعه دهید. بیش از 70 درصد خریدارن برای پیدا کردن تامین کننده جدید در سایت های b2b جستجو می کنند .

به همین دلیل اگر محصول شما در این قبیل سایت ها ثبت شود و تبلیغات متمرکزی انجام شود می توانید شاهد افزایش تماس مشتریان خارجی و فروش خود باشید.

برای دستیابی به لیست سایت های عمده فروشی می توانید به این لینک مراجعه کنید. به یاد داشته باشید ثبت کالا در b2b ها باید بصورت حرفه ای انجام شود و از کلمات کلیدی و پرجستجو در محتوا و عناوین استفاده شود. تا شانس دیده شدن محصول افزایش یابد. در صورت نیاز می توانید از خدمات ثبت کالا در b2b ماهان استفاده کنید و با طرح فالکون کمپین تبلیغاتی قدرتمندی را برای افزایش سفارشات اجرا کنید.

دایرکتوری های دیجیتال

همانطوری که در دوره اموزشی رایگان صادرات گفتیم استفاده از دایرکتوری های دیجیتال یک روش سریع صادرات است و به شما کمک می کند با هزینه های بسیار کمتر از حقوق یک کارگر بتوانید پیامتان را به صدها و هزاران تاجر خارجی معرفی کنید و بخت بیشتری برای پیدا کردن مشتری خارجی داشته باشید.

دایرکتوری های دیجیتال مزیت های زیادی نسبت به دایرکتوری های چاپی دارند که باعث می شود شما بتوانید بازخورد بهتری بگیرید و سریعتر مشتری خارجی داشته باشید. دایرکتوری برای پیدا کردن مشتری خارجی بسیار مناسب افراد و شرکت ها با بودجه کم است.