11 نکته برای دریافت سفارش

دریافت سفارش

بسیاری از افراد به دنبال دریافت پاسخ این سوال هستند. چگونه می توانیم سفارش صادرات را از خریداران خارج از کشور دریافت کنیم؟

دریافت سفارش صادرات نیاز و وظیفه اصلی هر کسب و کاری است که هدفش تجارت و صادرات است. هر فرد یا شرکت تجاری استراتزی بازار خاصی برای خود دارد تا بتواند سفارشات صادراتی را به دست بیاورد. بدون دریافت سفارش صادرات شرکت ها نمی توانند زنده بمانند.

با توجه به افزایش ارزش دلار در برابر ریال و افزایش هزینه ها و مشکلات شغلی بسیاری از افراد به دنبال راه و روشی برای کسب درامد دلاری هستند و یکی از گزینه های موثر و کاربردی صادرات محصولات است. بسیاری از افراد اما نمی دانند راه شروع صادرات از کجا است.

به همین دلیل یکی از روش های سریع برای کسب اطلاعات بیشتر گذراندن دوره های اموزشی صادرات و استفاده از راهنمایی های کارشناس صادرات است. اما هر شخصی برای دریافت سفارش صادراتی باید ترکیبی از روش های زیر را بکاربگیرد و با کمک شرکت های مطرح سرعت دستیابی به نتیجه را افزایش دهد.

من در زیر به برخی از نکات برای دریافت سفارش صادراتی اشاره می کنم.

برای دریافت سفارش صادراتی و در نهایت جذب مشتری خارجی دو روش کلی وجود دارد روش های سنتی و روش های دیجیتال.

بهترین روش ها برای دریافت سفارش صادراتی چیست؟

روش ها بر اساس بودجه و شرایط فعلی کسب و کار می تواند کاملا متفاوت باشد. ما در این مقاله به بهترین روش ها بعد از پلتفرم های سفارش خرید می تواند ارتباط مستقیم با مشتریان خارجی واردکنندگان و تجار فعال باشد که به ان اشاره می کنیم.

در مقاله معایب روش های سنتی می توانید به مشکلات این مسیر برای تجار ایرانی در شرایط تحریمی پی ببرید اما در اینجا من به روش های کم هزینه تر و کارامدتر اشاره می کنم که برای هر شخصی با هر سطح از تحصیلاتی امکان پذیر است.

ارتباط مستقیم با تجار خارجی

اولین روش برای دریافت سفارش ارتباط مستقیم با تجار خارجی حوزه محصول خودتان است. یعنی مستقیما محصول خود را به تجار و واردکنندگان محصول خود در ان کشور معرفی کنید.مزیت این روش این است که انها با محصول و تجارت بخوبی اشنا هستند و شما تنها نیاز است به سوالات تخصصی درباره محصول خود پاسخ دهید . و از این موضوع مطمئن هستید که انها مشتریان واقعی هستند.

لیست صادرکنندگان ایرانی
لیست خریدار خارجی

برای این کار باید لیست این تجار را به دست بیاورید. به طور مثال اگر پسته خرما بادام دارید باید لیست تجار خشکبار در کشور مورد نظرتان را بدست بیاورید و محصول را مستقیما به انها معرفی کنید. معرفی محصول بر اساس یک برنامه بازاریابی از پیش تعیین شده می تواند مشتری را برای خرید محصول جذب کند.

با این روش شما می توانید مشتری خود را در سریعترین زمان ممکن شکار (رپتور) کنید و بدون صرف زمان طولانی محصول را صادر کنید .

استفاده از دنیای دیجیتال

روش دوم استفاده از دنیای دیجیتال است . طی دو دهه گذشته هر انسانی از اینترنت استفاده می کند بسیاری از افراد در این دنیا به دنبال ایجاد و توسعه تجارت خود هستند . به هیمن دلیل بازاریابی اینترنتی یکی از روش های کاربردی و موثر برای تجارت است.

اگر می خواهید تجارت شما مداوما سودده باشد باید از خدمات اینترنت در بازاریابی محصولتان استفاده کنید اگر استفاده از این روش ها به درستی انجام بگیرد در زمان کوتاهی مشتریان زیادی به دست می اورید.

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم طراحی وب سایت با کیفیت و بر اساس اصول مبانی صادراتی باعث ایجادارتباط شما با مشتریان خارجی می شود و شما می توانید با بروزرسانی اطلاعات لازم مشتریان را به سمت محصول خود جذب کنید. هر چقدر سایت و محصولات به خوبی معرفی شود اعتبار و احترام شرکت در بین مشتریان افزایش پیدا می کند .

برای دریافت سفارش ، خریدار شما  ابتدا به کیفیت سایت ، تصاویر محصول ،فرایند تولید ،قدرت واحد تولیدی و غیره توجه می کند بنابراین هر چه میزان کیفیت سایت شما در معرفی این ویژگی ها بالا باشد باعث می شود مشتری خارجی اطمینان بیشتری به شما پیدا کند و تمایل پیدا می کند که با شما تجارت خود را اغاز کند . بنابراین قدرت بازاریابی بین المللی شما افزایش می یابد و شما می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو بسیار نقش حیاتی در دریافت سفارش دارد . چرا که اگر کلمات به درستی در سایت شما انتخاب شود و محتواهای سایت شما برای موتور جستجو بهینه تر نوشته شود سایت شما توسط هر کسی که به دنبال یک تامین کننده محصول مشابه شما است بیشتر دیده می شود و مشتریانی که به دنبال محصول شما هستند ابتدا با سایت شما اشنا می شوند .

البته طراحی المان های بازاریابی و صنعتی در طراحی سایت نقش مهمی در محکم کردن تصمیم مشتری دارد اما بهینه سازی سایت برای موتور جستجو باعث می شود هزینه های بازاریابی کمتری بپردازید و در عوض مشتریان بیشتری به سمت شما سرازیر شوند . پیشنهاد می کنم مقاله کاهش هزینه بازاریابی گوگل را مطالعه کنید.

رسانه های اجتماعی تخصصی

فعالیت در رسانه های اجتماعی تخصصی بسیار مهم و موثر است. اگر می خواهید در بازار صادراتی مشتریان عمده خود را بدست بیاورید باید حتما در شبکه های اجتماعی مدیران و گروه های انها و انجمن های خصوصی این مدیران خرید و واردکنندگان محصول خود را معرفی کنید . برای اینکه نتایج شگفت انگیزی بگیرید باید دست به جیب شوید و در این شبکه ها تبلیغات کاربردی کنید.

این روش یکی از موثرترین و کاراتترین روش هاست چرا که شما به کسی محصول خود را معرفی می کنید که مستقیما در شرکت تصمیم گیر است و شرکتی است که محصول شما را نیاز دارد بنابراین استفاده از رسانه ای اجتماعی با استفاده از استراتژی مناسب می تواند شما را شگفت زده کند.

از روش آپولو ماهان استفاده کنید. تا محصول خود را مستقیما به مدیران اصلی و خرید شرکت های خارجی معرفی کنید.

ویدیو مارکتینگ

استفاده از ویدیو مارکتینگ برای معرفی محصول تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر مشتری دارد . در این روش شما میتوانید به بهترین شکل ویژگی ها و مزیت های محصول خود را نشان دهید و بخاطر قدرت انتقال پیام در تبلیغات ویدیویی مخاطب را جذب محصول نمایید. حتما تبلیغات ویدیو چالشی شرکت های بزرگ را مشاهده کرده اید این تبلیغات باعث وایرال شدن ویدیو می شود و بیشتر از بودجه تبلیغاتی برای شما مخاطب جمع می کند و باعث می شود محصول شما در سطح جهانی یا کشوری معروف شود .

به همین دلیل به یک خواسته و نیاز تبدیل می شود و مشتریان زیادی از فروشندگان تقاضای محصول شما را می کنند و این موضوع سبب می شود واردکنندگان و توزیع کنندگان به سراغ محصول شما بیایند مثل تبلیغات فوق العاده شرکت ایرواش. داستان موفقیت ایرواش را می توانید مطالعه کنید. درباره برندسازی ویدیویی بیشتر بخوانید.

مقالات کاربردی و تخصصی

همه شما شنیدید که محتوا پادشاه است بنابراین باید بدانید که با نوشتن مقالات کاربردی و تخصصی می توانید مشتریان خود را پیدا کنید. شاید بگویید نه ما باید مقالات عمومی منتشر کنیم . این بیشتر مشتری برای ما می اورد اما اشتباه بزرگ همین است کسانی سفارش صادراتی می دهند که متخصص هستند و به دنبال اطلاعات تخصصی هستند.

فرض کنید مغازه لباس برند ورساچه  شما در جنوب تهران قرار دارد فکر می کنید مشتریان شما که اشخاص ثروتمند هستند به مغازه شما سر می زنند طبیعتا خیر. بنابراین باید برای تولید محتوا کار را به نیروی تخصصی تولید محتوا بدهید تا با تکیه بر یک استراتژی تولید محتوا مناسب شما را به هدفتان برساند.

مطالب تخصصی دقیقا گلوله شما با کالیبر درست است که به سینه هدف می نشیند. محتوای تخصصی و انگیزشی باعث می شود شانس دریافت سفارش شما بسیار بیشتر شود. و شما را نیز از شر سوالات نامرتبط راحت کند.

همکاری با شرکت های صادراتی

یکی از راه های دریافت سفارش همکاری با شرکت های صادراتی است . شرکت های صادراتی که در امر بازاریابی فعالیت می کنند می توانند به شما در کاهش هزینه های بازاریابی کمک کنند. این قبیل شرکت ها با توجه به تجربه و فعالیت های بازاریابی به خوبی می توانند به شما در جلب نظر مشتری کمک کنند. این بهترین روش برای کاهش هزینه های بازاریابی و رفع مشکلاتی نظیر نداشتن تجربه است.

نمونه محصول

یکی از روش های  دریافت سفارش ارائه نمونه محصول به مشتریان خارجی و شرکت های فعال است. نمونه کالا به خریدار کمک می کند با محصول اشنا شود و از مزایای ان از نزدیک اشنا شود. به یاد داشته باشید که این یک روش یکطرفه است مخصوصا اگر تقاضایی از سوی شرکت نداشته باشید اما با این اقدام محصول خود را به انها معرفی می کنید. البته ترکیب این روش با سایر روش های بازاریابی طبیعتا نتایج بهتری به همراه دارد.

نمایشگاه ها

شرکت در نمایشگاه ها یک شانس بسیار مناسب برای دریافت سفارش است. در نمایشگاه ها شما می توانید مستقیما با فعالان و علاقمندان در بازار ارتباط برقرار کنید و انها را به سمت محصول جذب کنید. متاسفانه به دلیل هزینه های بالای نمایشگاه ها با افزایش قیمت ارز (400 میلیون ) و تحریم های دوباره امریکا تقریبا یکی از روش های پر هزینه برای شرکت های داخل ایران است .

اما اگر شرکت ثبت شده خارجی دارید و در خارج از کشور نیز فعالیت دارید می توانید از این پتانسیل استفاده کنید.در نمایشگاه ها با ارائه حضوری نمونه محصول شانس شما برای عقد قرارداد بسیار بیشتر می شود . البته در بعضی مواقع مشکلات حضور در نمایشگاه ها نیز می تواند کار را کمی طولانی تر کند.

آژانس های تبلیغاتی

تبلیغات همیشه نتیجه می دهد . اما برای اینکه سفارش صادراتی بگیرید باید با آژانس های تبلیغاتی صادرات همکاری کنید. انها به شما کمک می کنند تا بازاریابی مناسبی را در بازار هدف خود اجرا کنید . همچنینن به شما کمک می کنند با کمک کمپین های تبلیغاتی نظیر تبلیغات گوگل یافتن خریداران برای محصول شما راحت تر صورت بگیرد. برای دریافت سفارش صادراتی باید مزیت های محصول خود را به شکل انگیزشی به مخاطب نشان دهید. هر چه محصول بهتر معرفی شود شانس دریافت سفارش شما افزایش پیدا می کند.

پلتفرم های ثبت سفارش آنلاین

یکی از سریعترین روش های دریافت سفارش کمک گرفتن از پلتفرم های ثبت سفارش آنلاین بوده و هست. امروزه بسیاری از شرکت ها در این پلتفرم ها برای فروش محصول خود استفاده می کنند . اما تنها شرکت هایی در این  پلتفرم ها موفق به دریافت سفارش و فروش می شوند که از امکانات پولی این سایت ها استفاده می کنند.

چرا که  نسبت به سایر رقبا محصول شما سریعتر به خریدار معرفی می شود و ضمنا سفارش از قبل ارائه شده است و شما تنها کافی است با خریدرا تعامل کنید و فروش خود را قطعی کنید.

در مقاله روش سریع صادرات می توانید بهترین انتخاب را برای فروش محصول و دریافت سفارش داشته باشید.