استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل

استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل

در این مقاله ما به تولید یک راهنمای توسعه استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل و شرکت های حمل و نقل داخلی می پردازیم.

بازاریابی و انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب برای شرکت های حمل و نقل همیشه یک چالش منحصربفرد است. با افزایش تعداد شرکت های خدمات حمل و نقل بازاریابی به موضوع حیاتی برای حفظ و رشد فروش تبدیل شده است. بازاریابی شرکت های حمل و نقل با هدف ایجاد حس قابل اعتماد بودن و شریکی حرفه ای بودن برای کسب و کارها انجام می شود. اما چقدر شرکت های کارگو در دستیابی به این اهداف  موفق هستند بستگی به روش بازاریابی دارد. که در این مقاله ما نشان می دهیم که کدام استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل مفید و موثر هستند.

تولید هر نوع محتوایی باید هوشمندانه به نظر بیاید و به هیچ عنوان نباید در نظر مشتری یک شرکت آماتور جلوه کنید. چرا که اگر آماتور باشید شرکتی حاضر نیست که کالای خود را برای حمل و نقل به شما تحویل دهد. محتواهای تولیدی شما می تواند شامل تبلیغات،پیشنهادات،راهنماهای نحوه اجرای کار و توصیفات مشتری شود که در تولید هر کدام از انها باید آگاهانه عمل کنید. حالا وقتش رسیده بریم سراغ استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل با ما همراه باشید.

برندسازی برای شرکت های حمل و نقل مفید است؟

شرکت های تولید کننده و هر شرکتی که نیاز به حمل و نقل محصولاتشان دارند دارایی خود را به شرکتی که به آن اعتماد نداشته باشند تحویل نمی دهند. ارزش اصلی در خدمات حمل در مرحله اول اعتمادسازی است و برندسازی ابزاری برای رفع این نیاز و ضرورت است. در ادامه به فواید برندسازی در شرکت های حمل و نقل می پردازیم.

برند سازی

داشتن نام تجاری خوب حرف اول را در ایجاد حس اعتماد به مشتری دارد. پس ایا برند سازی برای شرکت های حمل و نقل مهم است؟ قطعا پاسخ بله است. بر اساس گزارش شرکت pwc که در مورد اخرین روند های لجستیکی جهان تحقیق می کند مهمترین فرصت برای این صنعت را بازاریابی آنلاین می داند که بسیاری از شرکت های موفق از امکانات گسترده بازاریابی انلاین استفاده می کنند.به همین دلیل باید در طراحی استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل توجه مناسبی در برندسازی کرد.

برای استفاده از این فرصت مناسب باید ابتدا درک درستی از موقعیت کسب و کار و برند خود در بین بازار داشته باشید و بدانید به چه نحوی باید خود را معرفی کنید تا بین رقبا متمایز دیده شوید. به خاطر داشته باشید انها به برند خود اهمیت زیادی می دهند چرا که تلاش می کنند با عناوین زیر بین مشتریان شناخته می شوند.

این برند ها و شرکت های حمل و نقل می خواهند به مشتری نشان دهند قابل اطمینان حرفه ای با تجربه و متخصص هستند و با سرعت بالا می توانند به مشتریان خدمات ارائه کنند.برای دستیابی به چنین اهدافی روش های مختلفی وجود دارد. اما دو اصل بازاریابی ارجاعی و سابقه کاری نتایج بیشتری دارد.

بهترین روش ها برای برند سازی استفاده از بازاریابی پست مهمان،ثبت در دایرکتوری های مرتبط،تبلیغات انبوه مثل شات گان مارکتینگ است.

دوره های آموزشی صادرات

فروش با اعتماد سازی

هدف اصلی کمپین های بازاریابی که توسط شرکت های حمل و نقل به کار گرفته می شود، القای احساس اعتماد در مشتریان و ایجاد شهرت به عنوان یک شریک حرفه ای و قابل اعتماد است.پس تمامی این عناصر باید در زمان طراحی استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل  در نظر گرفته شود. تلاش برای خلق چنین تصویری در ذهن مشتری منطقی است چرا که اشتباهات،تاخیر در ارسال ها و آسیب های ناشی از اپراتوری های حمل و نقل می تواند میلیارد ها هزینه بر روی دست شرکت ها بگذارد. بنابراین مشتریان خدمات حمل و نقل باید از کیفیت خدمات ارائه شده مطمئن باشند.

حالا بیایید بر روی آنچه که باعث می شود تاثیر خوبی بر روی ذهن مشتری می گذارد و باعث برندسازی خوب می شود صحبت کنیم

درک خوب از مشتری هدف

 در زمان تولید یک استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل خود باید شنخات مناسبی از چالش هایی که مشتریان شما با ان روبرو هستند داشته و همچنین نحوه حل آن مشکلات را به طور مؤثر و کارآمد را بدانید که تا حد امکان بهترین کار تحقیق کامل و ارزیابی سریع بازار است تا بدانید چه کسانی مشتری شما هستند و چه چیزی نیاز دارند.

یک هویت منحصر به فرد برای متمایز شدن از بقیه

رقابت در تجارت حمل و نقل شدید است، بنابراین شما باید چیزی را پیدا کنید که شما را متفاوت کند. این فراتر از لوگو است و شامل تجربه مشتری، پیشنهادات، خدمات مشتری و غیره می شود.

ثبات

 اگر در صنعت حمل و نقل کار می کنید، به خوبی می دانید که ثبات کلید موفقیت است. از آنجایی که مشتریان هدف شما در یک شرکت حمل و نقل به دنبال آن هستند، باید راهی پیدا کنید تا به آنها اطلاع دهید که مناسب هستید.

تجربه و تخصص

 شما باید به مشتریان خود نشان دهید که تخصص عمیق و درک خوبی از نحوه تجارت جهانی و بازارهای خاص خارج از کشور مثل (رویه های گمرکی، ماهیت زیرساخت های حمل و نقل، تاخیرهای رایج، شرایط ترمینال و غیره) دارید.بنابراین در تک تک اجزای استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل خود باید بر این موضوع تاکید کنید.

فرهنگ سازمانی منحصر به فرد

 این شامل متعهد شدن به موفقیت مشتریان/کارمندان، مراقبت از محیط زیست و سایر چیزهایی است که از میراث و تجربه منحصر به فرد دریایی یا زمینی  شما ناشی می شود.

اینها زمینه هایی هستند که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل بصورت انلاین در نظر داشته باشید.

ایده های طوفان فکری برای محتوا

 در دیجیتال مارکتینگ می شود از موضوعات مختلف محتواهای زیادی تولید کرد اما برای موثر بودن باید محتوا ها ثبات و خلاقیت داشته باشند. به صرف تولید محتواهای تکراری شانس بالابردن رتبه گوگل و دریافت جایگاه بهتر بین مخاطبان دور از انتظار است. به همین دلیل باید زمانی که در حال ایجاد استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل هستیم به این موضوع توجه کنیم.

تولید محتوا برای شرکت های حمل و نقل یا هر کسب و کار دیگری در ابتدا می تواند دلهره اور و گیج کننده باشد. در چنین شرایطی از خودتان می پرسید که چه موضوعاتی باید انتخاب شود و چگونه نوشته شود و چه معیار هایی داشته باشد. نکته کلیدی این است که محتوا باید استراتژیک و مشتری محور باشد .یعنی با برنامه ریزی محتوا نوشته شود و باب سلیقه مخاطبان هدف باشد. به همین دلیل باید به فکر ایجاد یک طوفان فکری محتوا باشید ما اینجا یک مرور کلی از فرایند طوفان فکری خواهیم داشت.

در تولید محتوا شما در حال ارائه پیشنهاد هستید بنابراین ارزش اصلی که به مشتری ارائه می کنید را به خوبی توضیح دهید.

1 در بخش هایی که مشتری احتمالا سوال دارد بخشی را برای کمک به انها در نظر بگیرید. مثل پاسخ های اماده یا فرم مشاوره رایگان

2 قالب هایی که برای پاسخ به مشتری در نظر دارید را انتخاب کنید. مثل مقالات راهنما،گزارش های صنعت،پست ها در رسانه های اجتماعی و ویدیو ها

3 به نوع ارائه محتوا توجه کنید تا به بهترین شکل بتوانید موضوع مورد علاقه مشتریان را به بهترین شکل پاسخ دهید. مثلا راهنمای رایج ترین مشکلات حمل و نقل کانتینری مقاله باشد یا یک ویدیو. البته به توانایی شما بستگی دارد.

4 اگر فرد یا شرکتی هستید که سابقه زیادی در حمل و نقل دارید طبیعتا تجربه و مسائل زیادی وجود دارد که می توانید درباره انها بنویسید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. همین سابقه به شما قدرت بیشتری در طوفان فکری می دهد. اما اگر تازه وارد هستید از مشاوره حرفه ای در زمیه استراتژی تولید محتوا برای بهتر نوشتن حتما استفاده کنید. استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل شما باید تخصص و تجربه شما را به خوبی نشان دهد.

خلاق و مفید باشید

نوشتن محتواهای معمولی قدرت کافی برای بهبود ارتباط و تعامل مشتری ندارد. برای افزایش انگیزه و وجه تمایز باید از محتواهای خلاقانه استفاده کنید که در ادامه به انها اشاره می کنیم. اما به طور کلی شما می توانید از محتواهای که شال آزمون ها،نظرسنجی ها ،ارزیابی و تحقیقات ماشین حساب ها و ابزارهای مورد استفاده در حمل و نقل مثل ژنراتورها و چکرز ها استفاده کنید.

شبیه سازی میزان بارگیری

هدف اصلی شما از ارائه محتوا ابتدا ارائه اطلاعات دانش به مشتری است اگر اطلاعات شما باعث کاهش نگرانی و ترس مشتری شود شانس همکاری و دریافت سفارش افزایش پیدا میکند.

با شبیه سازی قرار دادن کالا در داخل کانتینر حمل و نقل، به مشتری برای یافتن موقعیت بهینه قرارگیری کالا و کاهش هزینه حمل کمک می کنید. شبیه سازی از طریق تصویر سه بعدی کالاها با توجه به ورودی کاربر (طول، عرض، ارتفاع، تعداد واحدها، وزن و غیره) اندازه گیری می شود که بهترین وضعیت را برای بارگیری نشان می دهد.

ماشین حساب بار می تواند ابزار مفیدی برای شرکت هایی باشد که به دنبال بهینه سازی چیدمان کالا در کانتینرهای حمل و نقل و همچنین شرکت های حمل و نقل و کارگزاران کشتی هستند. این اجازه می دهد تا داده ها را از اکسل نیز وارد کنید، بنابراین کاربر می تواند فقط به دنبال اسناد استاندارد شده و آپلود آنها باشد.

سایر ایده های هوشمندانه برای شرکت های حمل و نقل

طراحی اینفوگرافیک برای توضیح مفاهیم پیچیده حقوقی یا مرتبط با حمل و نقل (مقررات بندر دریایی و غیره) به شدت به درک مفاهیم و نحوه اجرای کار کمک می کند.

ماشین حساب های هزینه بندری

افزونه برنامه‌ریز مسیر برای کمک به یافتن سریع‌ترین راه‌های حمل و نقل محموله

ابزار ردیابی کانتینر

ابزار ردیابی کانتینر

یکی از مواردی که در مورد محتوای تعاملی باید در نظر داشت این است که آن را خیلی پیچیده نکنید. اگر این کار را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که استفاده از آن برای مردم دشوار باشد، که ناامید کننده است و باعث می شود مشتری از دست برود.

نظرات ویدیوی مشتریان اثر شگفت انگیزی دارد

کسانی که به خدمات حمل و نقل نیاز دارند تمایل ندارند تعریف و تمجید از خدمات شرکت را از زبان فروشنده بشنوند. تنها چیزی که انها می خواهند اطلاعات بی طرفانه و دقیق از سوی افرادی است که از خدمات حمل و نقل استفاده کرده اند. بنابراین استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل نباید مغرضانه نوشته شود.

اینجاست که نظرات ویدیویی مشتریان چاره کار است. انها می توانند اعتماد مشتریان دیگر به تجارت شما را افزایش دهند و همچنین بر تردید ها و نگرانی های مشتریان بالقوه غلبه کنند. که به شدت برای کسی که می خواهد بخشی یا تمامی کالای خود را به شما بسپارد کمک می کند تصمیم گیری کند.

در نظرات مشتریان دو عنصر نقش کلیدی در دریافت بهترین نتیجه ایفا میکنند.

اول اینکه نظراتی که به همراه جزئیات و ارقام است به مشتریان بالقوه کمک شایانی برای محاسبه هزینه ها است .

عنصر دوم موفق شدن در پروسه حمل و نقل به سایر مشتریان باقوه شما می فهمانند که چیزی برای از دست دادن دارند چرا که رقبای انها در حال پیشرف هستند بنابراین سعی می کنند سریعتر تصمیم بگیرند و عمل کنند.

بنابراین اگر این فرصت را دارید که با یک مصاحبه ویدیویی کوتاه نظرات مشتریان قبلی را تهیه کنید زمان را از دست ندهید و این موهبت را از تجارت خود دریغ نکنید. طبیعی است که انها نمی خواهند همه جزئیات را به اشتراک بگذارند اما می توانند با ارائه برخی ارقام غیرمحرمانه به ببیننده شما اطلاعات مفیدی بدهند. که در تصمیم گیری انها مفید است.

بازاریابی دیجیتال موفق برای شرکت های حمل و نقل

بازاریابی موفق برای شرکت های حمل و نقل نیازمند یک استراتژی بازاریابی برای شرکت حمل و نقل بصورت مفید و خوب است. دیجیتال مارکتینگ ممکن است در ابتدا سخت پیچیده و دور از دست رس باشد. اما اگر قبل از اجرا برنامه ریزی کنید اهداف قابل دستیابی است. اجرا بازاریابی بر اساس برنامه زمانبندی شده به زودی به شما نشان می دهد که می توانید به خوبی نتیجه بگیرید. باور کنید اگر کمی حرکت کنید می توانید با تکنیک های خوبی اشنا شوید و با محتوای شگفت انگیز مشتریان خود را جذب کنید.

نکته اصلی اینجاست که بازاریابی برای کسب و کارهای حمل و نقل بسیار حیاتی و مهم است و انجام ندادن بازاریابی به معنای این است که پول زیادی را روی میز قرار دهید و از فرصت های که می تواند برای شرکت خلق کند صرفنظر کنید. اگر محتوا را برای مشتریان هدف خود به صورت مرتب مرتبط و مفید ارسال کید اتفاقات خوب رخ می دهند.

امیدواریم برخی از نکات و تکنیک هایی که اینجا به ان اشاره شد الهام بخش شما برای کشف ایده ها و روش های جدیدی باشد که می تواند نام کسب و کارتان را می توانید با ان بین جامعه هدف خود طنین انداز کنید. اکنون زمان اقدام و استفاده از امکانات گسترده ای است که در پیش روی شما است و وقت ان فرا رسیده برای اینده درخشان حرکت کنید.