پیدا کردن خریدار خارجی

خریدار خارجی
خریدار خارجی

به دنبال راه حل های جذاب برای پیدا کرن خریدار خارجی هستی؟ ما در این مقاله سریعترین و کاربردی ترین ابزار ها و روش های بازارایابی را برای شما مهیا کرده ایم تا شما بتوانید به سرعت به هدف خودتان برسید. با استفاده از این روش ها می توانید حتی در طول تنها 1 روز مشتری خود را پیدا کنید. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تعریف خریدار خارجی

به هر فرد  یا شرکتی که خارج از مرز های ایران فعالیت می کند و محصولات تولیدی ما را در هر حجمی خرید  می کند خریدار خارجی می گوییم. همانطور که  توضیح دادم یک ایرانی داخل کشور خریدار خارجی محاسبه نمی شود اما همین فرد ایرانی که در کشورخارجی زندگی می کند یک خریدار خارجی در نظر گرفته می شود.

بسیاری از مشتریان تمایل دارند قبل از خرید حجم بزرگی از محصول ابتدا درخواست  یک نمونه کالا  کنند و یا حجم کمتر از محصول شما را سفارش دهند. این موضوع بسیار برای اعتماد سازی مهم است. پس وقتی با چنین پیشنهاداتی روبرو می شود بدرستی تصمیم بگیرید. برای ایجاد اعتماد باید صبور باشید و بهترین کار این است که نظرات مشتریان خود را بشنوید و مسیری را طراحی کنید که آنها بتواند به جواب سوالات خودشان برسند.

فرآیند  تبدیل مشتری به خریدار خارجی

به طور کلی هر کسب و کاری ابتدا نیاز به تعدادی مخاطب یا مشتری یا همان lead  دارد. هیچ کسب و کاری از این فرآیند خارج نیست. یعنی حتما باید این مسیر را باید طی کند.

اولین گام شما باید آگاه سازی باشد. یعنی اینکه به افراد حاضر در بازار اعلام کنید که وجود دارید و محصولی با مزیت های مهمی دارید که به آنها کمک می کند تا رشد کنند و سود بیشتری بدست بیاورند. تا زمانی که  خودتان را معرفی نکنید کسی از وجود شما با خبر نیست و در نهایت تماسی هم ندارید.

دومین گام شما باید تمرکز بر پیگیری مخاطبینی باشد که از وجود شما آگاه شده اند. ما در بازاریابی از کلمه فالو یا همان دنبال کردن یا پیگیری کردن استفاده می کنیم. تماس گرفتن ارسال ایمیل و بسیاری از شیوه های دیگر همان فالو هست.

سومین گام شما ترغیب است. یعنی باید به مشتری انگیزه بدهید که از شما خرید کند مثل کد تخفیف و یا ویدیو استفاده مشتری از محصول و … در این مرحله است که  مشتری به خریدار تبدیل می شود.

خیلی از کسب و کارها یا افرادی که می خواهند صادرات را آغاز کنند اعتقادی به این چرخه ندارند به همین دلیل هیچ وقت موفق نمی شوند. چون ذات بازار را نادیده می گیرند. خوب کاریش هم نمیشه کرد. طرز تفکر اشتباه باید ابتدا تصحیح شود تا موفقیت ظاهر شود.

عوامل کلیدی در انتخاب روش های پیدا کردن خریدار خارجی

ابزار ها و روش های بازاریابی زیادی برای پیدا کردن خریدار خارجی وجود دارد. ولی انتخاب این روش ها یا ابزار های بازاریابی به  3 عامل کلیدی بستگی دارد. که به ترتیب اهمیت شامل:

  • بودجه بازاریابی و تبلیغات شما
  • تخصص شما در حوزه بازاریابی
  • امکانات شما جهت حضور فیزیکی در کشور مقصد

عامل اول برای همه کسب و کارها لازم و ضروری است. به قول معروف چه چیزی را بدون پول میشه خرید؟!

به همین دلیل باید بودجه ای را برای بازاریابی در نظر گرفته باشید . هر چه میزان بودجه بازاریابی شما بیشتر باشد می توانید از ابزار های بیشتری استفاده کنید و 2 عامل کلیدی دیگر را با استخدام متخصص و پرداخت هزینه حل نمایید.

انواع روش های بازارایابی برای پیدا کردن خریدار خارجی

بازاریابی تقسیم بندی های مختلفی دارد  اما ما  بازاریابی را  جهت صادرات به دو دسته کلی تقسیم بندی می کنیم.

  • بازاریابی دیجیتال
  • بازاریابی سنتی

در عصر جدید به دلیل در دسترس بودن و کم هزینه بودن بازاریابی دیجیتال , ابزار های این حوزه بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. رشد کسب و کارهای کوچک به مدد بازاریابی دیجیتال سریعتر می شود. به همین دلیل اگر شما تازه وارد  حوزه صادرات شده اید بهتر است ابتدا از ابزار های دیجیتال استفاده کنید و سپس به سراغ  بازاریابی سنتی بروید.دوره های آموزشی صادرات نیز به شما در پیدا کردن روش های بازاریابی کمک می کند.

روش های بازاریابی دیجیتال

امروزه با گسترش ابزار های دیجیتال و اینترنت در بین جوامع روش های بازاریابی به کلی دگرگون شده است . در این بخش ما به نحوه پیدا کردن خریدار خارجی بر اساس روش های دیجیتالی می پردازیم . این روش ها نسبت به روش های سنتی بسیار مقرون به صرفه تر و متنوع تر هستند.

پلتفرم های سفارش آنلاین

یکی از بهترین شیوه های  فروش محصول, حضور در پلتفرم سفارشات آنلاین است.

مدیران این پلتفرم ها با اجرا کمپین های تبلیغاتی مختلف خریداران و فروشندگان کالا ها را گرد هم می آورند و فرآیند ایجاد ارتباط را ساده می کنند. نمونه های موفق این پلتفرم ها فروشگاه علی بابا و اتاق سفارشات ماهان (سرویس کمیسیونی) است.

تولید کنندگان بجای صرف هزاران دلار جهت اجرا کمپین های تبلیغاتی می توانند با پرداخت مبلغ ابونماه ماهانه از این سرویس ها استفاده کننده و فروش محصول خود را به راحتی انجام دهند. کافی است قیمت و کاتالوگ محصول خود را برای خریدار خارجی مورد نظر ارسال کنند.

بانک های اطلاعات تماس

برای بسیاری از ما دسترسی به اطلاعات خریداران و بازیگران بزرگ بازار کاری بسیار دشوار و در برخی موارد امکان ناپذیر است. اگر شما بتوانید اطلاعات یکی از بازیگران بزرگ بازار مثل واردکنندگان و یا توزیع کنندگان را بدست بیاورید و محصول خود را به آن ها بفروشید . ورق بر می گردد و مسیر رشد شما آغاز می شود.

به دلیل همین ویژگی جذاب تقریبا هیچ کسی اطلاعات مشتریانش را در دسترس عموم قرار نمی دهد. اما ایا این به معنی عدم دسترسی به این اطلاعات است؟

خیر !  نقص های فنی در وب سایت های بزرگ, اعلام اطلاعات مالی و تبادلات تجاری توسط اتاق ها , گمرک و سازمان های دولتی و در برخی موارد هک ها باعث شده است که اطلاعات بسیاری از این شرکت ها و تبادلات لو رود. تنها کافی است شما به این اطلاعات دسترسی داشته باشید با کمی جستجو در محیط  اینترنت و بخصوص دارک وب می توانید این اطلاعات را بدست بیاورید. البته این اطلاعات رایگان نیست اما بسیار با ارزش است.

به یاد داشته باشید اهمیت اطلاعات بازیگران بازار به ترتیب قدرت شامل وارد کنندگان توزیع کنندگان فروشگاه ها و خریداران عمده است. یعنی قدرت خرید وارد کنندگان از خریدران عمده بیش تر است.

لیست خریدار خارجی
لیست خریدار خارجی

پیشنهاد: اگر به دنبال وب سایت معتبری جهت خرید اطلاعات خریدار خارجی هستید و نتوانستید با جستجو به موفقیت برسید حتما از این سایت استفاده کنید. اطلاعات بیشتر

وب سایت های عمده فروشی

بی شک همه ما آوازه سایت های بزرگ علی بابا امازون دیجی کالا و … را شنیده ایم. این وب سایت ها به طور چشم گیری مسئول هزاران میلیارد دلار فروش کالا در سراسر جهان هستند. این وب سایت ها بستر مناسبی را برای خریداران و فروشندگان به وجود اورده اند. شما به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را جستجو کنید و ان را خرید کنید. حضور شما در این پلتفرم ها به عنوان تامین کننده باعث می شود در مدت کوتاهی میزان فروش خود را افزایش دهید.

شما برای استفاده از این ابزار می توانید با کمی سلیقه و استفاده از محتوا انگیزشی و تبلیغات غیر مستقیم دستاورد قابل قبولی را دریافت کنید. انتخاب شبکه به نوع کالا و کشور مقصد شما بستگی دارد. بهتر است قبل از انجام این کار در رابطه با هدف خود تحقیق جامعی داشته باشید اما وب سایت علی بابا و صفحه اروپا می تواند اولین گام برای بازاریابی و پیدا کردن خریدار خارجی محصولات شما باشد.

البته امروزه علی بابا محدودیت استفاده از سرویس هایشان را برای کاربران ایرانی که دارای شرکت یا اقامت نیستند بیشتر کرده است. اما سایت های زیادی وجود دارند که شما می توانید از طریق آنها محصولتان را در معرض دید میلیون ها کاربر قرار دهید.

برای مشاهده این سایت ها به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات گوگل ادورز

همه ما امروزه با هر مشکل یا نیازی روبرو می شویم سراغ موتور جستجو گوگل می رویم. ابزاری بسیار کارآمد و موثر  که ما را به اهدافمان نزدیک تر می کند. برای هر کسی که تا به امروز از این موتور استفاده کرده پیش آمده که با محتواهایی در بالا و پایین صفحات  جستجو مواجه شده  که دارای تگ AD  است.

خوب امروزه شرکت ها  از ابزار تبلیغاتی گوگل استفاده می کنند . فرض کنیم شما محصول مبل دارید و تمایل دارید محصولتان را در بازار امارات معرفی کنید. پس تنظیمات تبلیغات را به شکلی تعیین می کنید که هر فردی که در امارات کلمه مبل و مشابه آن را جستجو کرد وب سایت شما و محتوا تبلیغاتی شما نمایش داده شود.

شانس موفقیت در این ابزار مناسب است اما باید تنظیمات به درستی صورت بگیرد و با بودجه مناسبی از این ابزار استفاده کنید . به طور مثال با 200 یا 1000 درهم نمی توان در بازار مبل امارات رقابت مناسبی کرد اما می توان برای شروع با این بودجه کار را آغاز کرد .

پیشنهاد: سعی کنید مدیریت تبلیغات خود را به شرکت های شارژ کننده نسپارید چون هدف برخی از این شرکت ها سریع به اتمام رسیدن شارژ شماست تا شما مجبور به پرداخت مجدد شوید. متاسفانه این موضوع برای کسب و کارهایی که تازه وارد این حوزه شده اند بیشتر اتفاق می افتد و به دلیل عدم آگاهی هزینه های زیادی پرداخت می کنند.

توصیه: از این ابزار حتما در طول بازاریابی استفاده کنید چون واقعا ابزار کاربردی است بخصوص در کنار سئو سایت.

برای پیدا کردن خریدار خارجی از طریق تبلیغات در گوگل از طریق ماهان به لینک زیر مشاهده کنید. اطلاعات بیشتر

بازاریابی ایمیلی

شاید برای ما ایرانیان استفاده از ایمیل خیلی قدیمی و یا شاید منسوخ به نظر بیایید اما باور کنید هنوز بسیاری از بازرگانان و خریداران برای رد و بدل اطلاعات از ایمیل استفاده می کنند . بسیاری از تاجرین بخصوص در کشور های توسعه یافته و کشور های در حال توسعه شرق اسیا از این ابزار به صورت روزانه استفاده می کنند . شما برای پیدا کردن خریدار خارجی خود تنها نیاز به ایمیل مسئول خرید یا فرد تصمیم گیر در شرکت مورد هدف خود را دارید. هر چند بدست آوردن این ایمیل ها می تواند بسیار دشوار باشد اما شما همچنین می توانید از ایمیل واحد های فروش نیز استفاده کنید .

بخصوص اگر واحد مورد نظر کوچک باشد . هزینه ارسال این روش بسیار ارزان تر از سایر روش ها است. اما به یاد داشته باشید بایستی برای دریافت یک پاسخ مناسب در چندین دوره افراد را مورد توجه پیام های خود قرار دهید .

توصیه: حداقل مراحل پیگیری یا همان تعداد ارسال ایمیل 6 و حداکثر 22 مرتبه است. پس با ارسال یک ایمیل نامید نشوید چون نرخ مناسب برای باز شدن ایمیل 10 درصد و نرخ کلیک 7 درصد است. یعنی اگر 100 ایمیل ارسال می کنید فقط 10 نفر مشاهده می کنند و حداکثر یک کلیک دریافت می کنید.

ایشنهاد: انتخاب عنوان و محتوا و زمانبندی ارسال ایمیل بسیار مهم است. انتخاب عنوان با  نرخ باز شدن رابطه مستقیم دارد و محتوای مناسب به نرخ کلیک وابسته است , پس سعی کنید زمانی که یک ایمیل طراحی می کنید به این موارد دقت کنید.

برای پیدا کردن خریدار خارجی از طریق بازاریابی ایمیلی از خدمات ماهان استفاده کنید. اطلاعات بیشتر

بازاریابی محتوایی

بخاطر دارید گفتم هر وقت مشتری نیازی دارد و به دنبال رفع آن است جستجو می کند؟

خوب اگر از تبلیغات فاکتور بگیریم . بقیه جستجو ها  محتوا هایی است که توسط شرکت ها تولید شده است و در وب سایت هایشان ثبت شده است. امروزه همه جای دنیای وب پر شده است از این جمله که محتوای خوب پادشاه است.

خوب تولید محتوا مزایای زیادی داره مثل:

  • شما با تولید محتوا خوب می توانید نقش رهبر بازار را بازی کنید . چون مخاطب اولین محتواها را به عنوان واقعیت بازار در ناخوداگاه خود انتخاب می کند و موقعیت شما در این نقش آفرینی بسیار مهم است
  • هزینه های بازاریابی شما پس از جایگاه یابی در صفحه اول به طور چشم گیری کاهش می یابد بهتر است به مقاله سود سئو مراجعه کنید
  • هزینه تولید محتوا نسبت به تبلیغات بسیار کمتر است
  • نرخ تبدیل مشتری در جستجو 3 برابر تبلیغات است. اصولا افرادی که با جستجو وارد وب سایت شما می شوند بیشتر خرید می کنند تا افرادی که از روش تبلیغاتی وارد وب سایت شما می شوند.

توصیه: همیشه تولید محتوا داشته باشید و سئو سایت خودتان را جدی بگیرید. به هیچ وجه از این امر غافل نشوید. تجربه ثابت کرده که شرکت هایی که سئو را پشت گوش انداختن ضرر زیادی کرده اند.

همچنین تولید محتوا شما برای بازار بین المللی را به زبان انگلیسی تولید کنید. چون مشتریان شما سطح بالاتری دارند و به زبان انگلیسی اشنایی دارند.

در گام دوم به  زبان کشور مقصد فکر کنید و برای آن تولید محتوا کنید.

پیشنهاد:  اگر شما بواسطه دانش مجموعه خود یک وب سایت یا وبلاگ برای محصولات خود ایجاد کنید و محتوای مناسب تهیه کنید می توانید پس از یک دوره نتایج شگفت انگیزی را دریافت کنید . همیشه به یاد داشته باشید محتوای خوب می تواند به مشتری در درک اینکه شما واقعا چه مزایایی دارید کمک کند.

برای پیدا کردن خریدار خارجی از طریق تولید محتوا جذاب و کاربردی می توانید از این لینک استفاده کنید.

طراحی وب سایت و سئو

امروز هر کسب و کاری که با صادرات و یا حتی فروش داخلی سر و کار دارد یک وب سایت دارد. وب سایت نقش کاتالوگ آنلاین و غرفه شما را بازی می کند. برخی از کسب و کارها تلاش می کنند مشتریان شان را در شبکه اجتماعی مدیریت کنند. هر چند این روش مکمل است اما نباید به هیچ عنوان تنها راه حل باشد می پرسید چرا؟

چون این احتمال دارد که شبکه اجتماعی به دلایلی مانند فیلتر هک و بسیاری از موارد دیگر از دسترس خارج شود و شما دیگر به اطلاعات مشتریانتان دسترسی نداشته باشید..

اما چنین اتفاقی برای مدیران وب سایت ها رخ نمی دهد چرا که آنها با تهیه نسخه پشتیبان همیشه قادر به  بازگردانی آخرین نفر از مشتریانشان هستند.

حالا شاید بپرسید سئو این وسط چه نقشی داره؟!

خوب سئو این امکان را برای موتور جستجو مانند گوگل فراهم می کنه که وب سایت شما بهتر از دیگران دیده بشه. چون موتور های جستجو بر اساس یک ساختار و زبان صفر و یک هست که ماهیت محتوا و وب سایت ها را تحلیل می کنن. پس باید بتوانیم وب سایت ها را به شکلی نمایش بدیم که موتور جستجو بفهمه که داخل سایت چی هست و چه اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. هر چقدر سئو سایت خوب باشه باعث بهتر و بیشتر دیده شدن می شه و در نهایت هزینه تبلیغات شما را کاهش می ده.

همچنین سئو باعث می شه وقتی محتوا جدیدی منتشر می کنید سریعتر از دیگران رتبه بگیره پس به هیچ عنوان این عنصر را فراموش نکنید.

برای پیدا کردن خریدار خارجی از طریق طراحی سایت از این لینک و برای سئو حرفه ای و تضمینی از این لینک استفاده کنید.

تبلیغات در شبکه اجتماعی

نقش شبکه های اجتماعی امروز بیش از هر زمان دیگری برای مردم پر رنگ تر شده است. نیز کمتر کسی امروز وجود داره که حداقل با یک شبکه اجتماعی سرکار نداشته باشه.

خوب قضیه اینه که ما چطور می توانیم از این ابزار ها برای پیشبرد هدفمون که صادرات هست استفاده کنیم.

اولین گام این هست که بدانیم کدام شبکه برای عمده فروشی و  کدام یک برای خرده فروشی مناسب است و کدام برای آگاه سازی

  • شبکه اجتماعی لینکدین و فیسبوک مناسب عمده فروشی هست
  • شبکه توئیتر مناسب اطلاع رسانی است
  • شبکه  اینستاگرام  مناسب اگاه سازی و خرده فروشی است.

البته وقتی قصد شروع استفاده از شبکه اجتماعی را دارید مطمئن شوید آن شبکه در کشور مورد نظرتان (مقصد) فیلتر نباشد.

در تمام این شبکه ها امکان تبلیغات برای شما وجود دارد . شما می توانید به دو روش تبلیغات خودتان را انجام دهید.

  • تبلیغات درون برنامه ای
  • پرداخت به اینفلوئنسر

خوب هر دو روش بسیار کاربردی هستند اما به یاد داشته باشید قبل از شروع کار  حتما محتوا و چرخه فروش  در شبکه را مشخص و آماده کنید تا هزینه تبلیغاتی شما به هدر نرود. سعی کنید اطلاعات مشتریان تان را گرد اوری کنید و آنها را به وب سایت خودتان ارجاع دهید.

برای پیدا کردن خریدار خارجی از طریق تولید محتوا شبکه های اجتماعی و مدیریت آن از این لینک استفاده کنید.

تبلیغات پیامکی

پیامک راه حل مطمئنی برای رسیدن پیام به مخاطب است. چرا که امروزه موبایل در هر مکانی در دسترس است و جزء جدایی ناپذیر زندگی هر فردی شده است. شما برای آگاه سازی  برند خود می توانید از پیامک استفاده کنید و در قالب یک متن انگیزه لازم برای اقدام مشتری را بوجود بیاورید البته پیامک ابزار خوبی برای فالو یا همان پیگیری نیز هست. در نظر داشته باشید که برای افزایش طول عمر مشتری باید پیگیری زمان بندی شده داشته باشید یعنی همیشه طبق یک برنامه ریزی برای مشتری پیام بفرستید.

اصولا شیوه تبلیغات پیامکی را در 3 مورد بکار بگیرید.

  • اگر اطلاعات وارد کنندگان و توزیع کنندگان  را دارید از این شیوه استفاده کنید
  • اگر برای صادرات به صورت خرده فروشی فعالیت می کنید از این ابزار استفاده کنید
  • برای پیگیری خریدار خارجی قبلی  یا مشتریان بالقوه استفاده کنید.

ارسال پیامک بین المللی برای برخی از افراد دشوار است اگر در زمینه طراحی متن و ارسال آن نیاز به کمک دارید می توانید از سرویس پیامک تبلیغاتی ماهان استفاده کنید . اطلاعات بیشتر