صادرات به روسیه

صادرات به روسیه
صادرات به روسیه
راهنمای تجاری کشور روسیه

نحوه صادرات به روسیه؟

صادرات به روسیه :کشور روسیه بسیار پهناور است .هر چند از سال 2014 روسیه دچار بحران سیاسی به خاطر اوکراین شد. و تحریم های غرب فشار زیادی به اقتصاد ان وارد کرده است. اما شرکت های تابعه زیادی به دلیل فرصت های زیاد بازار روسیه  و همچنین نیروی کار ارزان , صادرات به روسیه و سرمایه گذاری در ان را در برنامه خود دارند. اقتصاد روسیه نفتی است و به قیمت نفت و مشتقات ان وابسته است. بازار تجهیزات ماشینی و الکتریکی در روسیه مناسب است و بازار مسکن از رشد کمی برخوردار است. اصلاحات جدید اقتصادی از ۲۰۱۶ به بعد شرایط بهتری را در این کشور بوجود آورده است

5 شریک تجاری روسیه

بزرگترین کشور صادر کننده به روسیه

num countries value
1 China 52 B
2 Germany 25 B
3 United States of America 12 B
4 Belarus 12 B
5 Italy 10 B

5 شریک تجاری روسیه

بزرگترین کشورهای وارد کننده از روسیه

num countries value
1 China 56 B
2 Netherlands 43 B
3 Germany 34 B
4 Belarus 21 B
5 Turkey 21 B

بهترین کالاهای صادراتی روسیه

5 کالای برتر صادراتی روسیه

HS CODE countries value
27 Mineral fuels 237 B
72 Iron and steel 23 B
10 Cereals 10 B
71 Natural or cultured pearls 10 B
84 Machinery 9 B

بهترین کالاهای وارداتی روسیه

5 کالای برتر وارداتی روسیه

HS CODE countries value
84 Machinery 49 B
85 Electrical machinery 30 B
87 Vehicles 23 B
30 Pharmaceutical products 10 B
39 Plastics 10 B

روش های بازاریابی در روسیه

بازاریابی در روسیه

این یک تکنیک است: برخی از مواد فروش باید به زبان محلی باشد.

سازگاری استراتژی های فروش و بازاریابی با شرایط آب و هوایی تجاری روسیه یکی از عوامل کلیدی است که تعیین می کند که آیا محصول یا خدمات ارائه شده به خوبی  پاسخ دریافت می کند. تحقیق بازار برای شناسایی فرصت ها و شرکای تجاری بالقوه روسیه ضروری است. انتخاب یک شریک کلیدی است و باید انجام شود.

بازاریابی در روسیه نیازمند صبر است و صادرکنندگان باید چشم انداز دراز مدت را حفظ کنند و نتایج فوری را انتظار نداشته باشند. این می تواند برای شبکه سازی با شرکت ها و سازمان های تجاری مفید باشد.

چالش های تجارت با روسیه

چالش های بازار روسیه

روسیه یک کشور پهناور است که بیش از 11 منطقه زمانی را شامل می شود. مسکو سن پترزبورگ بازار اصلی در روسیه می باشد.شرکت های تازه وارد برای عرضه محصولات و خدمات خود  با رقابتی نفس گیر در این مناطق تجاری روبرو خواهند شد . قبل از بحران اوکراین, سیاست جایگزینی واردات در روسیه چالش برانگیز بوده است. دستورالعمل های نرم افزاری و محدودیت های خرید محصولات خارجی و همچنین محدودیت شرکت در مناقصات دولتی چالش های دیگر است. ذخیره سازی اطلاعات مشتریان در سرور های محلی نیز هزینه های بیشتری را به وارد کنندگان تحمیل می کند. افراد کمی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و ایجاد ارتباط از طریق زبان بومی موثر تر خواهد بود

فرصت های تجاری با روسیه

فرصت های بازار روسیه

روسیه دارای جمعیت پویا می باشد. ۱۴۲ میلیون مصرف کننده که از لحاظ قدرت خرید در بین اعضاء گروه بریکس رتبه اول را دارد, بسیار هیجان انگیز است. روسیه کشوری با درآمد بالاست . با نیروی کار آموزش دیده و علاقه مند به محصولات خارجی که راه را برای ورود محصولات با کیفیت باز می گذارد. روسیه جزء اعضا سازمان تجارت جهانی است. بازار روسیه با توافق بین المللی اوراسیا و شانگهای زمینی تازه برای تجارت و رقابت است. اصلاحات جدید می تواند صادرات به روسیه و دسترسی به بازار را تسهیل کند.

قیمت گذاری در بازار روسیه

مصرف کنندگان روسیه سرمایه گذاران را به این بازار جذب می کند. اما آنها به طور فزاینده ای مشتاق کالاهای باکیفیت هستند. شرکت هایی که تمایل دارند به بازار روسیه وارد شوند باید برای رقابت شدید بین شرکت های آسیایی و اروپایی آماده باشند، و محصولاتی با قیمت ارزان نسبت به بازار ارائه دهند. به استثنا چند کالا و خدمات ، سایر محصولات مشمول مایلات بر ارزش افزوده و هزینه های حمل و نقل برای محموله ها می شوند. توصیه می شود برای فروش بهتر در این بازار اقدام به تبلیغات صورت بگیرد.

محدودیت های تجاری در بازار روسیه

تنگناها و محدودیت های تجاری

پس از تنش های بین روسیه و اوکراین ، کشورهای اروپایی و امریکا بر علیه روسیه محدودیت و تحریم هایی را وضع کردند. روسیه نیز در پاسخ ،اقدامات متقابلی انجام داده است.صادرات و همکاری در امور اکتشاف و فروش تجهیزات نفتی و خرید اوراق بهادار روسیه تحریم شده است . روسیه نیز واردات گوشت، ماهی، نمک و محصولات لبنی را از کشورهای تحریم کننده اعمال کرد. میزان محدودیت های روسیه برای واردات بیش از  ۵۲ کد را شامل می شود . قانون کاتسا بر علیه روسیه را نیز می توانید مشاهده کنید.

برای بررسی محدودیت ها و قوانین مربوط به محصولات می توانید از لینک زیر دیدن فرمایید.

http://www.eurasiancommission.org/en/act/trade/catr/nontariff/Pages/ediny_perechen.aspx

موافقتنامه های روسیه و توافقنامه های بین المللی

توافقنامه های بین المللی

عضویت روسیه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) ساختار داخلی سرویس گمرکی روسیه را تحت تاثیر قرار نداده است.

با این حال، در تاریخ 1 ژانویه 2018، روسیه کد گمرک خود را با تعهدات EAEU هماهنگ کرد. محصولاتی که از طریق سایر کشورهای عضو EAEU به روسیه منتقل می شوند تحت رژیم گمرک ترانزیت در مرز خارجی EAEU قرار می گیرند و در نهایت به وسیله ی اطلاع رسانی الکترونیکی توسط گردشگران گمرکی روسیه آزاد می شوند.

روسیه یکی از اعضای G8 و G20 است که در میان اقتصادهای BRIC شناسایی شده است و اخیرا ورود به WTO است. روسیه کشوری در حال ظهور است.

استراتژی ورود به بازار روسیه

سرمایه گذاری در روسیه نیاز به سرمایه , انرژی و وقت کافی دارد. پیچیدگی های بازار روسیه بالاست برای داشتن یک تجارت موفق می بایست از شرکت های متخصص در امر بازاریابی استفاده کنید. مذاکرات چهره به چهره می تواند با انجام چندین مسافرت و تحلیل بازار به نتایج بهتری منجر شود.

چگونه ماهان به شما در صادرات به روسیه کمک می کند؟

ما می توانیم در کوتاه ترین مدت شما را به بازار متصل کنیم.