صادرات به هند

صادرات به هند
صادرات به هند
راهنماي تجاري کشور هند

نحوه صادرات به هند؟

صادرات به هند : هند کشوری بسیار پهناور دارای ۲۹ ایالت و ۷ منطقه خودگردان است. سیستم سیاسی پیچیده هند و قوانین محلی و دولتی نیازمند بررسی جامع است.

بعد از یک دهه با انتخاب ناراندا مودی تغییراتی در جذب سرمایه گذاری اتفاق افتاده است . اما همچنان نیاز به اصلاحات بیشتر در ان مورد نیاز است. شرکت های هندی در زمینه نرم افزاری و تجهیزات الکترونیکی و پتروشیمی موفق هستند . حضور در بازار هند بسیار جذاب است. هند به عنوان رقیب جدی چینمی باشد و دارای رشد اقتصادی بسیار مناسبی است.

5 شريک تجاري هند

بزرگترين کشور صادر کننده به هند

num countries value
1 China 73 B
2 United States of America 32 B
3 Saudi Arabia 28 B
4 United Arab Emirates 26 B
5 iraq 23 B

5 شريک تجاري هند

بزرگترين کشورهاي وارد کننده از هند

num countries value
1 United States of America 51 B
2 United Arab Emirates 29 B
3 China 16 B
4 Hong Kong, China 13 B
5 Singapore 10 B
بهترين کالاهاي صادراتي هند

5 کالاي برتر صادراتي هند

HS CODE countries value
27 Mineral fuels 48 B
71 Natural or cultured pearls 40 B
84 Machinery 20 B
87 Vehicles 18 B
29 Organic chemicals 17 B

بهترين کالاهاي وارداتي هند

5 کالاي برتر وارداتي هند

HS CODE countries value
27 Mineral fuels 168 B
71 Natural or cultured pearls 65 B
85 Electrical machinery 52 B
84 Machinery 43 B
29 Organic chemicals 22 B

روش هاي بازاريابي در هند

بازاريابي در هند

زیربناهای ضعیف یک مشکل عمده است که توزیع را مشکل می کند و تقاضا برای برخی از محصولات در مناطق روستایی را کاهش می دهد. برای تکنیک های فروش برای موفقیت، پوشش توزیع مهم است. مصرفکنندگان هندی با یک سیستم کارآمد، اما بسیار متفرق که شامل بیش از 12-15 میلیون فروشگاه خرده فروشی و عمده فروشی است، در میان بسیاری از مراکز جمعیت شهری و روستایی گسترش یافته است. هند دارای بزرگترین تراکم خرده فروشی در جهان است، اما اکثر این فروشگاه ها بسیار کوچک و بی نظیر هستند. هند با بیش از 550 میلیون نفر زیر 25 سال ، و جمعیت به سرعت در حال رشد هند به نظر می رسد فرصت های بی حد و حصری به شرکت های خارجی و داخلی ارائه می دهند. اما شرکت ها دریافته اند تنها یک درصد از جمعیت هند می توانند به عنوان مشتریان بالقوه در نظر گرفته شوند.

چالش هاي تجارت با هند

چالش هاي بازار هند

هند دارای محدودیت ها و چالش های فراوانی است.بالاترین سطح محدودیت ها را در سیستم های الکترونیکی و مخابراتی شاهد هستیم. دولت هند در تلاش است تا از وابستگی به این ابزار ها بکاهد.

مسائل مربوط به جاده ها، راه آهن ها، بنادر، فرودگاه ها، آموزش، شبکه های برق و زیرساخت های مخابراتی کشور موانع مهمی است که دولت در تلاش است ان را رفع کند. تا پتانسیل اقتصادی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

تعرفه بالا و سیاست های محافظه کارانه هند نیز یکی دیگر از موارد است. تعرفه گمرکی هند در بین کشور های جی ۲۰ بالاترین تعرفه است.

لیست موانع تجاری قابل توجه شامل محدودیت در فروش وسایل پزشکی، تعرفه های سنگین در محصولات فناوری اطلاعات و موتورسیکلت ها، مقررات تست محصول و محدودیت های بیشتر بر واردات محصولات کشاورزی از دیگر موارد است.

فرصت هاي تجاري با هند

فرصت هاي بازار هند

گزینه های همکاری در هند نیز کم نیستند. حوزه های مختلفی از جمله بهداشت ,گردشگری تکنولوژی, محیطی ,ساخت و ساز , بخش اموزشی و محصولات و خدمات کشاورزی از دیگر موارد است.

هند همچنین در بخش انرژی و دفاعی و میکروچیپ ها بسیار نیازمند است . تغییرات در هند بخصوص در زمینه تجارت الکترونیک در حال افزایش است. حضور شرکت های بزرگ و فروشگاه های انلاین در این کشور نوید بخش  افزایش فرصت های صادرات به هند و توسعه روز افزون است.

قيمت گذاري در بازار هند

در سال 2017 هند قانون مالیات بر کالا و خدمات ، و مالیات بر ارزش افزوده  را برای ادغام هند به یک بازار واحد و بهبود سهولت انجام کسب و کار به اجرا درآورد. چهار سطح از مالیات در فرم GST وجود دارد – 5 درصد، 12 درصد، 18 درصد و 28 درصد، با بالاترین نرخ مالیات برای استفاده از اقلام لوکس. هنگام تنظیم استراتژی های کلیدی و تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری محصولات در بازار هند، مهم است که به یاد داشته باشید تبدیل ساده قیمت دلار آمریکا به روپیه هند در اکثر موارد کار نخواهد کرد. اگر محصول به راحتی با کیفیت و خدمات قابل تقلید باشد، قیمت گذاری بین المللی در هند کار نخواهد کرد. تصمیم گیری های قیمت گذاری نیز بر بسته بندی محصول تأثیر می گذارد.

محدوديت هاي تجاري در بازار هند

تنگناهای تجاری

هند یک بازار بسیار محافظهکارانه برای حمایت از صادرات گوشت خوک، مرغ، محصولات مرغ و محصولات لبنی است. از سال 2003، هند الزامات صدور گواهینامه بهداشتی محدودی را برای واردات لبنیات جهانی اعمال کرده است. GOI همچنین محدودیت یا ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی در طیف وسیعی از بخش ها را دارد. این ممنوعیت ها شامل انواع سیستم های قمار و شرط بندی، همچنین محصولات تنباکو و مشتقات آن برخی محصولات کشاورزی و خدمات حقوقی حسابداری و معماری است. ایجاد محدودیت ها با استفاده از تعرفه های بالا باعث کاهش تقاضای محلی می شود .

موافقتنامه هاي هند و توافقنامه هاي بين المللي

لیست توافقنامه های کشور هند

هند در طول سال ها به موافقت نامه های دو جانبه و منطقه ای وارد شده است. برنامه ترجیحی / برنامه هایی که تحت آن هند به دریافت مقررات تعرفه ای می پردازند عبارتند از سیستم عمومی ترجیحات (GSP) و ترجیحات سیستم جهانی تجارت (GSTP). در حال حاضر، 46 کشور عضو GSTP وجود دارد و هند با تعدادی محدود از محصولات با 12 کشور موافقت کرده است. سایر توافقنامه های ترجیحی عبارتند از: اتحاد جنوب آسیا برای همکاری های منطقه ای (SAARC) توافقنامه تجارت ترجیحی (SAPTA)، توافقنامه بانکوک و توافقنامه تجارت آزاد هند و سریلانکا (ISLFTA). این توافقنامه / توافق نامه، مقررات مبدأ را تعیین می کند که برای صادرات  باید واجد شرایط ترجیحات تعرفه باشد.

استراتژي ورود به بازار هند

بهترین استراتژی ورودی به بازار هند

برنامه ریزی استراتژیک، مطالعات دقیق، پیگیری مداوم و شاید مهمتر از همه، صبر و تعهد، پیش نیازهای لازم برای کسب و کار موفق در هند است. این بازار نیازمند تلاش های متعدد بازاریابی است که با توجه به فرصت ها، استانداردها، زبان ها، تفاوت های فرهنگی و سطوح توسعه اقتصادی متفاوت است. دستیابی به بازارهای هند نیاز به بررسی دقیق ترجیحات مصرف کننده، کانال های فروش موجود و تغییرات در شیوه های توزیع و بازاریابی، که همه آنها به طور مداوم در حال تکامل هستند.

شرکت ها برای حضور در بازار هند باید به اطلاعات محلی که  یک کلید موفقیت در چنین کشور بزرگی و متنوع است توجه داشته باشند.

چگونه ماهان به شما در صادرات به هند کمک مي کند؟

ما مي توانيم در کوتاه ترين مدت شما را به بازار متصل کنيم