صادرات به استرالیا

صادرات به استرالیا
صادرات به استرالیا
راهنمای تجاری کشور استرالیا

نحوه صادرات به استرالیا؟

صادرات به استرالیا : استرالیا به عنوان کشوری پیشرفته و دارای بزرگترین معادن طبیعی دنیا شناخته می شود. استرالیا رکورد جهانی طولانی ترین دوره رشد اقتصادی پیوسته را با ۲۶ سال به همراه دارد.

سرمایه گذاری های جهانی در استرالیا با شیب ملایم در حال افزایش است. بزرگترین شریک تجاری استرالیا کشور امریکا است. سرمایه گذاری امریکا در استرالیا ۶۹۰ میلیارد دلار است و مالیات بر صادرات کالاهای امریکایی بسیار ناچیز است.استرالیا در ارائه خدمات بسیار پیشتاز ات و رهبر جهانی در استخراج مواد معدنی و LNG و تولید مواد غذایی است.

منابع فراوان و متنوع استرالیا سطح بالایی از سرمایه گذاری خارجی را جذب می کنند و شامل ذخایر زغال سنگ، سنگ آهن، مس، طلا، گاز طبیعی، اورانیوم و منابع انرژی تجدید پذیر می شوند.

5 شریک تجاری استرالیا

بزرگترین کشور صادر کننده به استرالیا

num countries value
1 China 54 B
2 United States of America 23 B
3 Japan 16 B
4 Germany 11 B
5 Thailand 10 B

5 شریک تجاری استرالیا

بزرگترین کشورهای وارد کننده از استرالیا

num countries value
1 China 74 B
2 Area Nes 47 B
3 Japan 26 B
4 Korea, Republic of 13 B
5 India 108 B

بهترین کالاهای صادراتی استرالیا

5 کالای برتر صادراتی استرالیا

HS CODE product value
270112 Bituminous coal 47 B
26111 Non-agglomerated iron 46 B
27111 Natural gas 31 B
710813 Gold 14 B
281820 Aluminium oxide 7 B

بهترین کالاهای وارداتی استرالیا

5 کالای برتر وارداتی استرالیا

HS CODE product value
271019 Medium oils 15 B
270900 Petroleum oils 10 B
870323 Motor cars 8 B
870421 Motor vehicles 5 B
300490 Medicaments consisting 4 B

روش های بازاریابی در استرالیا

بازاریابی در استرالیا

استرالیا یک کشور پیشرفته با نرخ بالای تحصیلکرده می باشد و صاحبان کسب و کار ها با استفاده از شبکه های تلویزیونی و تبلیغات دیجیتال اقدام به بازاریابی و فروش محصولات خود می کنند. وجود بازار ازاد در این کشور و حضور رقبای قدرتمند نیاز شما را به یک استراتژی بازاریابی و ورود قوی بیش از پیش می کند. کشورهای که با استرالیا قرارداد و تفاهم نامه های تجاری دارند مزیت رقابتی بیشتری نسبت به سایر کشور ها دارند.شما می توانید با استفاده از مشاوره ماهان برخی از راه های افزایش مزیت های رقابتی کسب و کار خود بهره ببرید.

قبل از ورود به بازار، صادرکنندگان آینده نگر به استرالیا باید روشهای فروش خود را به طور کامل ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها مناسب بازار هستند و تقاضای کافی برای محصول یا سرویس در استرالیا وجود دارد.

چالش های تجارت با استرالیا

چالش های بازار استرالیا

فاصله مکانی استرالیا با بسیاری از کشور ها یک مانع طبیعی برای تجارت است.حضور برند های قدیمی و شناخته شده در استرالیا رقابت را سخت تر می کند. روابط شرکت های توزیع کننده در استرالیا می تواند دسترسی به بخشی از بازار را برای شرکت های تازه وارد ناهموار کند. همچنین دسترسی استرالیا به کشور هایی از جمله چین و کالاهای ارزان قیمت می تواند چالش دیگری برای ورود به بازار استرالیا و صادرات به استرالیا باشد.

فرصت های تجاری با استرالیا

فرصت های بازار استرالیا

بازار استرالیا در صنایع مختلف دارای مزیت هایی است که هر شرکت کوچک و بزرگ را مجذوب خود می کند.

بخش های پیشرو برای صادرات به استرالیا عبارتند از: دفاع، هواپیما و قطعات، قطعات خودرو، محصولات ساختمان، محاسبات ابری، تجهیزات پزشکی، تجهیزات معدن، تجهیزات نفت و گاز، تکنولوژی شبکه های هوشمند، حمل و نقل دریایی تفریحی و لوازم آرایشی.

قیمت گذاری در بازار استرالیا

بازار استرالیا مستلزم ورود شرکت هایی است که بتوانند قیمت رقابتی ارائه کنند و نوآوری داشته باشند. رقابت در این بازار بسیار بالا است و بسیاری از کشورها در این بازار حضور دارند. برای ساختن یک قیمت رقابتی ، تامین کنندگان باید عوامل هزینه ای مانند نرخ حمل و نقل،هزینه تعرفه ها ،مالیات بر محصولات و خدمات ،بازاریابی تبلیغات و غیره را در قیمت ببینند. هزینه زندگی در استرالیا بالاست و طبعا دستمزد ها نیز بالا است. صادرکنندگان باید برای حضور در این بازار قادر باشند تخفیف های ویژه و مناسبی را در مقایسه با رقبا ، برای عمده فروشی ارائه دهند.

محدودیت های تجاری در بازار استرالیا

تنگناها و محدودیت های تجاری

استرالیا با بسیاری از کشورها توافقنامه دارد اما برای برخی کشورها واردات نیازمند طی کردن مراحل دریافت مجوزات و پرداخت هزینه مالیات و تعرفه می شود. برخی از کالاها ممکن است محدودیت های خاصی داشته باشند یا حتی ممکن است واردات آنها ممنوع باشند. برای مثال، اگر کالاهای شما حاوی مواد شیمیایی صنعتی مانند آرایشی، حلال، چسب، پلاستیک، جوهر، چاپ و مواد شیمیایی فتوکپی، رنگ، مواد تمیزکننده خانگی و لوازم آرایشی باشد، باید کسب و کار خود را در سامانه اطلاع رسانی و ارزیابی مواد شیمیایی ملی استرالیا طرح (NICNAS) با پرداخت هزینه ثبت نام کنید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

https://www.abf.gov.au/importing-exporting-and-manufacturing/prohibited-goods/list-of-items

موافقتنامه های استرالیا و توافقنامه های بین المللی

توافقنامه های بین المللی

چین دارای توافقنامه سرمایه گذاری دو جانبه با بیش از 100 کشور و اقتصادها از جمله اتریش، اتحادیۀ اقتصادی بلژیک-لوکزامبورگ، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا، تایلند و انگلستان است. چین دارای 14 موافقتنامه تجارت آزاد (FTAs) با شرکای تجاری و سرمایه گذاری خود است، و در حال مذاکره یا اجرای 8 موافقتنامه اضافی است. شرکای FTA چین عبارتند از: آسه آن، سنگاپور، پاکستان، نیوزیلند، شیلی، پرو، کاستاریکا، ایسلند، سوئیس، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان. چین همچنین اخیرا قراردادهای تجارت آزاد با کره و استرالیا را امضا کرده است که هر دو شامل فصل سرمایه گذاری هستند.

استراتژی ورود به بازار استرالیا

استرالیا یک کشور پیشرفته و با ضریب نفوذ بالای اینترنت است. بکارگیری روش های بازاریابی سنتی و دیجیتال در کنار هم می تواند موثر باشد .داشتن زبان مشترک می تواند بر تفاوت های فرهنگی غالب شود. داشتن یک نماینده در بازار استرالیا بسیار حائز اهمیت است. انتخاب یک نماینده محلی نیازمند ارزیابی دقیق و تحقیق در رابطه با رقبا است. این موضوع حیاتی است که برای نماینده محلی می بایست حمایت های لازم را به عمل اورید.

چگونه ماهان به شما در صادرات به استرالیا کمک می کند؟

ما می توانیم در کوتاه ترین مدت شما را به بازار متصل کنیم.