صادرات به امارات

صادرات به امارات
صادرات به امارات
راهنمای تجاری کشور امارات

نحوه صادرات به امارات؟

صادرات به امارات : امارات متحده عربی کشوری با جمعیت ۹.۵ میلیون نفری است که ۸۵ درصد جمعیت ان را مهاجران تشکیل می دهند. امارات بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق فروش نفت و میعانات ان بدست می آورد. در چند سال اخیر سیاست هایی جهت فاصله گرفتن از وابستگی به نفت اتخاذ شده است. در حال حاضر درامد دبی بیشتر از طریق گردشگری و املاک و مستغلات بدست می آید. همچنین مناطق آزاد و سرمایه گذاری در این بخش ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

بخش بزرگی از کالاهای وارداتی به این کشور, مجددا صادر می گردند. دولت امارات در نظر دارد سرمایه گذاری در بخش های انرژی بهداشتی صنعتی و گردشگری را افزایش دهد. بخش بزرگی از کالاهای غذایی در امارات وارداتی است.

5 شریک تجاری امارات

بزرگترین کشور صادر کننده به امارات

num countries value
1 china 48 B
2 United States of America 23 B
3 india 20 B
4 japan 13 B
5 Area Nes 12 B

5 شریک تجاری امارات

بزرگترین کشورهای وارد کننده از امارات

num countries value
1 Area Nes 89 B
2 iran 15 B
3 Saudi Arabia 14 B
4 india 14 B
5 iraq 12 B

بهترین کالاهای صادراتی امارات

5 کالای برتر صادراتی امارات

HS CODE countries value
270900 Petroleum oils 66 B
271019 Medium oils 18 B
271012 Light oils 13 B
710812 Gold 9 B
711319 jewellery 8 B

بهترین کالاهای وارداتی امارات

5 کالای برتر وارداتی امارات

HS CODE countries value
711319 jewellery 12 B
851712 mobile telephones 9 B
271012 Light oils 7 B
710812 Gold 6 B
870324 Motor cars 5 B

روش های بازاریابی در امارات

بازاریابی در امارات

حتی با افزایش رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم و خرید آنلاین، هنوز هم در تجارت سنتی از واسطه یا معامله گر استفاده می شود که به عنوان یک کانال برای کالاها از تولید کنندگان بزرگ به مصرف کنندگان عمدتا در جنوب آسیا، خلیج فارس و شرق آفریقا عمل می کند. از لحاظ فرهنگی،امارات  نسبت به برخی کشورهای دیگر خلیج نسبتا کمترمحافظه کارتر است. انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود، اما حساسیت به سنت های محلی و اعتقادات اسلامی همچنان ضروری است. استفاده از عربی در بسته بندی و تبلیغات هر دو مورد مطلوب و موثر (و گاهی اوقات اجباری) در بازاریابی کالاهای مصرفی است. برای بسیاری از محصولات، ارائه خدمات تعمیر و نگهداری پس از فروش ضروری است.

چالش های تجارت با امارات

چالش های بازار امارات

محدودیت ها برای صادرات به امارات مانند سایر کشور ها در خلیج فارس یکسان است. یکی از محدودیت ها در دریافت وجه قرارداد ها بعد از اتمام کار است. باید توجه داشت قوانین در هر یک از ۷ امیر نشین متفاوت است. در نتیجه باید قبل از هر اقدامی در رابطه با مسائل حل اختلاف مواردی را در نظر بگیرید.

از سال ۲۰۱۸ مالیات بر ارزش افزوده تا سطح ۵ درصد در امارات افزوده می شود. این مالیات در سراسر شورای خلیج فارس اجرا می شود. البته در نظر داشته باشید که این مالیات بر مواد غذایی درمان و اموزش و بهداشت اعمال نمی شود.

فرصت های تجاری با امارات

فرصت های بازار امارات

با وجود اندازه متوسط آن، امارات  بازار های پیچیده و متنوع را برای شرکتها در بسیاری از صنایع ارائه می دهد. بهترین بخش ها برای صادرات به امارات عبارتند از: نفت و گاز؛ انرژی (هسته ای و تجدید پذیر)؛ معماری، مهندسی و ساخت و ساز؛ تحصیلات؛ دفاع؛ امنیت ایمنی؛ هوافضا؛ بهداشت / تجهیزات پزشکی؛ خودرو؛ و الکترونیک مصرفی و صنایع غذایی

قیمت گذاری در بازار امارات

قیمت گذاری در بازار امارات به دو بخش خرده فروشی های ساحلی یا کوچک و فروشگاه های بزرگ و مخصوص طبقه بالا تقسیم می شوند. صادرکنندگان باید برای این بازار عواملی مانند هزینه انبارداری یا اجاره قفسه ،تخفیف های سالانه و تعهدات تبلیغاتی را در قیمت خود ببیند. هزینه اجاره قفسه می تواند به میزان 25 درصد در قیمت تاثیر بگذارد. زنجیره خرده فروشی یک حاشیه 20 تا 25 درصدی دارد. پیش بینی شده است که در ماه ژانویه 2018 برای تعدادی محصول از جمله اقلام اساسی مواد غذایی، مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش، مالیات بر ارزش افزوده 5 درصد معرفی شود. به یاد داشته باشید برای گردشگران ،بازرگانان ،کارمندان سطح بالا و برخی اتباع خارجی قیمت گذاری همیشه عامل اصلی خرید نیست و مکان خرده فروشی می تواند اثر بیشتری داشته باشد.

محدودیت های تجاری در بازار امارات

تنگناها و محدودیت های تجاری

محدودیت های مالکیت: به عنوان یک قاعده کلی، یک شرکت خارجی که قصد دارد تجارت درامارات را شروع کند باید این کار را انجام دهد: مشارکت در یک شرکت محلی یا سایر بنگاه های تجاری، ایجاد یک شعبه، انتصاب یک نماینده تجاری یا توزیع کننده، یا ایجاد یک شعبه یا شرکت تابعه در یکی از مناطق آزاد امارات یا حتی در خارج از مناطق آزاد، مالکیت خارجی به طور کلی محدود به 49 درصد است و 51 درصد باقی مانده توسط اتباع اماراتی باید اداره و تحت تملک باشد. تعرفه های گمرکی واردات: شرکت هایی که در مناطق آزاد متعدد در سراسر U.A.E واقع شده اند. از تعرفه واردات و صادرات مجدد معاف هستند . به استثناء 50 درصد تعرفه برای الکل و 100 درصد تعرفه برای تنباکو. محدودیت های قابل توجهی در واردات اسلحه و گوشت خوک وجود دارد.

موافقتنامه های امارات و توافقنامه های بین المللی

توافقنامه های بین المللی

امارات با بسیاری از کشورهای توافقات یک جانبه و دو جانبه دارد از جمله با کشورهای شریک در شورای همکاری خلیج فارس .تحت توافقنامه منطقه آزاد تجاری عرب بزرگ، U.A.E. توافقنامه تجارت آزاد با سوریه، لبنان، عراق، مراکش و اردن دارد. طبق گفته اداره فدرال گمرک امارات ، همچنین موافقت نامه هایی را با کشورهای زیر امضا کرده است: جمهوری اسلامی پاکستان (2006)، جمهوری الجزایر (2007)، جمهوری آذربایجان (2011)، جمهوری هند (2012)، جمهوری قزاقستان (2012)، جمهوری ارمنستان (2013) )، جمهوری مالدیو (2014)، جمهوری کره جنوبی (2015) و پادشاهی هلند (2015). در ژوئن 2009، شورای همکاری خلیج فارس با اتحادیه تجارت آزاد اروپا (ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) یک توافقنامه تجاری را امضا کرد که از 1 ژوئیه 2015 به اجرا درآمد.

استراتژی ورود به بازار امارات

بهترین استراتژی ورود به بازار

توزیع کنندگان : برای رشد و حضور در بازار امارات می بایست از یک فرد محلی دعوت به همکاری کنید. این عامل محلی می تواند کالای شما را به شکل مناسبی در بازار عرضه کند تا راه را برای عامل نمایندگی باز کند.  پیدا کردن عامل / توزیع کننده محلی مناسب می تواند اولین گام حیاتی برای موفقیت باشد.

شرکت در نمایشگاه ها گامی ضروری برای صنایع پیشرو خواهد بود . هر ساله تعدادی زیادی نمایشگاه بین المللی در دبی برگزار می شود از انها غافل نشوید.

چگونه ماهان به شما در صادرات به امارات کمک می کند؟

ما می توانیم در کوتاه ترین مدت شما را به بازار متصل کنیم.