طراحی سایت املاک

طراحی سایت املاک

امروزه کسب و کارهای املاک از پوسته سنتی خود خارج شده اند و به دنیای دیجیتال ورود کردند. رشد بالای کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شده است بسیاری از شرکت های املاک به سوی طراحی سایت املاک یا ساخت اپلیکیشن گوشی هوشمند رو بیاورند.

افزایش بازدید فایلهای فروش و اجاره یکی از مزایای طراحی سایت املاک است . به همین دلیل بسیاری از مشاوران املاک و مستغلات با وجود رکود در بازار املاک به دنبال دستیابی به مشتریان بیشتر هستند.

برای دریافت نتایج دلخواه باید موارد مختلفی را در طراحی سایت املاک در نظر گرفت.

طراحی سایت املاک باید به گونه ای اماده شود که به ایجاد اعتماد در مشتری کمک کند.با توجه به اینکه خانه یا ملک یک دارایی بسیار مهم است خریداران املاک به راحتی اعتماد نمی کنند. بنابراین انها برای سرمایه گذاری به دنبال افراد و آژانس املاک و مستغلاتی هستند که به سرمایه گذاری انها اهمیت بدهد و دارای اعتبار باشد.

راه های مختلفی برای ایجاد اعتماد وجود دارد اما در طراحی سایت املاک و مستغلات می توان از پارامترهای مختلفی برای ایجاد حس اعتماد در خریدار استفاده کرد.به طور مثال استفاده از عکس کارکنان و مدیران فروش در طراحی سایت ملکی باعث می شود در جلسات حضوری خریدار با نیروهای شرکت ارتباط بهتری برقرار کند.

چرا که تصویر آنها را از قبل در سایت دیده است و در جلسات حضوری احساس می کند به آن شخص می تواند اعتماد کند در غیر اینصورت حتی حاضر به برگزاری جلسه نمی شد.

ایده ها و ابزارهای مهم در طراحی سایت املاک

نشان دادن فایل املاک و مستغلات

ارائه انواع فایل های املاک و مستغلات در سایت و نمایش ان به مخاطبان باعث می شود از قبل توانمندی شما در ارائه املاک مشخص شود. بنابراین در طراحی سایت املاک باید بتوانید به بهترین شکل فایل های املاک را نشان دهید و بهترین ویژگی ها و مزایایی که برای خریدار به همراه دارد را نشان دهید.

مشاهده نمونه های ویژه

هر آژانس املاک و مستغلاتی تعدادی املاک ویژه دارد که سرامد سایر گزینه هاست. بهترین ها باید در جلیو چشم مشتریان بالقوه باشد. چرا که نشان می دهد گل سر سبد خدمات شما چقدر خوب و مناسب است.اینکه کدام گزینه ها ویژه هستند از دیدگاه هر مشتری متفاوت است اما بر اساس نوع مشتریان خود می توانید انها را مشخص کنید.

ابزار مقایسه

در طراحی سایت املاک استفاده از سیستم مقایسه قدرت مانور بیشتری به مشتریان می دهد. انها می توانند املاک را از نظر ویژگی و مزایا با هم مقایسه کنند و نقاط ضعف و قدرت هر ملک را بهتر درک کنند. در صورتی که تعداد فایل بالایی ندارید یا بر اساس سیاست کاری نباید گزینه ها را نشان دهید می توانید از این بخش صرفنظر کنید.

 استفاده از نظرات خریداران

نظرات خریداران قبلی شما به شدت در تصمیم گیری مشتریان جدید موثر است.انها می توانند با پرس و جو و حتی مشاهده ویدیو توضیحات خریداران قبلی راحت تر تصمیم بگیرند.این ابزار به شما کمک می کند فرایند ایجاد اعتماد در مشتری سریعتر انجام بگیرد.بنابراین در طراحی سایت املاک و مستغلات خود حتما بخش نظرات را در نظر بگیرید.

نشان دادن تصویر شاخص بر اساس ویژگی املاک

در طراحی سایت املاک نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که برای هر نوع املاک به ویژگی ها اشاره شود.به طور مثال برای بسیاری از مشتریان فضای سبز، و گستردگی فضای داخلی ساختمان ها بسیار مهم است. اما برای برخی از مشتریان امکانات جانبی مثل لابی ،استخر،جکوزی،سالن نمایش و باشگاه خانگی اهمیت بیشتری دارد. برای هر املاک عکس های متناسب با نیاز بازار را در ابتدا قرار دهید.

مشاهده وضعیت محله

زمانی که مشتری به دنبال خرید ملک است مایل است از وضعیت محله و محیط پیرامون ملک نیز اطلاع کسب کند.  این موضوع آنقدر اهمیت دارد که اگر قیمت ملک عالی باشد اما در محله خوبی نباشد مشتری خرید نمی کند. ضمنا اگر درباره وضعیت محله اطلاعاتی به مشتری از قبل ارائه نکنید ممکن است اعتماد مشتری مخدوش شود.

بهترین کار این است که در طراحی سایت املاک و مستغلات خود بخشی در نظر بگیرید که محله ها را نقد و بررسی می کند و امکانات دسترسی به محله مانند مغازه ،آرایشگاه ها ،ورزشگاه،و خدمات حمل و نقل و سایر موارد را با جزئیات نشان می دهد.این خلاقیت باعث بهبود بازخورد ها می شود.

هدف از طراحی سایت املاک و مستغلات

هدف الی آژانس های املاک و مستغلات فروش یا اجاره املاک است. اما به هر حال اهداف هر وب سایت املاک بستگی به سیاست های هر شرکت می تواند متفاوت باشد . معمولا استراتژی شرکتهای املاک و مستغلات برای دستیابی به این اهداف به کار گرفته می شوند.

جذب مشتریان بالقوه به داخل انواع دارایی های فهرست شده در سایت به شکلی که احساس کند در حال بازدید حضوری هستند.

استفاده از چهره شرکت یا نام اعضا که باعث شود بیننده احساس کند از قبل با نماینده ملاقات داشته است تا اعتماد کند.

ایجاد تورهای مختلف در سایت که بصورت تصادفی به مشتریان املاک و مستغلاتی را نشان دهد که از هر نظر عالیست.

استفاده از نقشه ها و نشان دادن ادرس دقیق مکان هایی که املاک در ان قرار دارند تا بتوانند ارزیابی بهتری داشته باشند.

برای دریافت بازخوردهای بهتر نیاز به استخدام عکاس حرفه ای و تهیه عکس های جذاب و هنرمندانه می تواند یکی از بهترین اقدامات برای جذب مشتریان به پروژه ها باشد.وقتی مخاطبان وارد سایت می شنود انتظار دارند تصویری واقعی تر و با جزئیات از املاک ببینند. به همین دلیل باید عکس ها درباره تمامی فضاها و جزئیات ان باشد.

مشتریان با مشاهده این عکس ها خود و خانواده هایشان را در ان تصور می کنند و رویا می سازند. مثل نشستن در دور میز ناهارخوری یا دیدن یک مسابقه هیجان انگیز در کنار استریو خانوادگی بنابراین عکس های با جزئیات به بهبود تصویرسازی مشتری کمک می کند.

در کنار عکس های باکیفیت باید در طراحی سایت املاک و مستغلات حتما بر روی رنگبندی و تایپوگرافی و ایکون ها توجه ویژه ای کنید تا بهترین دسترسی را به مشتری هدیه بدهید.به طور مثال باید رنگ نوشته ها کمی کمرنگ تر باشد تا وضوح عکس ها بیشتر دیده شود و در بین سایت بیشتر بدرخشند.

اهمیت طراحی سایت املاک

همیشه فرایندهای پیدا کردن خانه مناسب برای خرید یا اجاره یکی از کارهای پرزحمت است.بسیاری از افراد برای اینکه مجبور نباشند به صدها بنگاه املاک مختلف حضوری مراجعه کنند به سرعت از اینترنت استفاده می کنند.انها به راحتی می توانند با استفاده از فیلترها در سایت های املاک فایل های مختلف را مشاهده و بررسی کنند. این فرایند صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه های انها می کند.

بعد از ان بعد از بررسی تمامی جوانب و مقایسه فایل ها بهترین ها را انتخاب می کنند. سپس با بنگاه های منتخب تماس می گیرند و برنامه حضوری ترتیب می دهند.دنیای دیجیتال به دلیل ساده سازی فرایندها و تسریع در کار ها بنگاه های املاک را به تکاپو انداخته است.انها به دنبال طراحی سایت املاک و مستغلاتی هستند که بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند.

قیمت طراحی سایت املاک و مستغلات

معمولا طراحی سایت ملکی بستگی به نیازها و خواسته های کارفرما دارد. عموما توصیه می شود اگر ایده نوینی ندارید بهتر است از ابتدا با طراحی یک سایت املاک ساده کار را شروع کنید و بعد از بهبود شرایط به فکر طراحی های پیچیده باشید. برخی از شرکت ها که بودجه کافی دارند سعی می کنند از ابتدا برای کسب و کار خود اقدام به طراحی اپلیکیشن اندروید و os کنند.

ما معمولا پیشنهاد می کنیم اگر بودجه کافی برای بازاریابی و تعداد فایل بالا دارید یا ایده نوینی دارید به سمت طراحی اپلیکیشن بروید در غیر اینصورت بودجه خود را برای بازاریابی و پیدا کردن خریدار ملک کنید.

تعرفه طراحی سایت املاک می تواند بر اساس نوع کدنویسی و طرح های شما و تعداد صفحات و فایل های املاکی که قرار است در سایت ثبت شود بالا یا پایین باشد. برای طراحی سایت املاک ارزان طراحی با وردپرس گزینه بسیار معقولانه و هوشمندانه است.افزونه های مختلفی برای پوشش خواسته ها در زمینه املاک وجود دارد که باعث می شود هزینه ها ده ها برابر کمتر شود.

چرا باید به دنبال طراحی سایت املاک باشیم؟

بسیاری از متقاضیان اجاره یا خرید خانه ،دفتر اداری یا ویلا روزانه در خیابان ها و دفاتر املاک جستجو می کنند و در بسیاری از مواقع نمی توانند کیس مورد نظرشان را پیدا کنند.به همین دلیل ایده اولیه که به ذهنشان خطور می کند این است که در اینترنت جستجو کنند. فکر می کنید چه کسی در این رقابت ها پیروز است؟!

مزیت اصلی طراحی سایت املاک چیست؟

بسیاری از افراد برای تهیه املاک یا مستغلات در یک شهر دیگر ابتدا سعی می کنند در اینترنت و اپلیکیشن ها جستجو کنند و قبل از سفر با فروشنده و دفتر املاک هماهنگ کنند.بنابراین طراحی سایت به شما امکان می دهد فایل های املاک خود را در دسترس هزاران شهر قرار دهید .

امکانات طراحی سایت املاک

قابلیت مشاهده تصاویر و جزئیات هرکدام از ملک ها در طراحی سایت املاک باید لحاظ شود.

ساختن حساب کاربری شخصی که معمولا در امکانات پایه برخی قالبهای وردپرس وجود دارد.

دسته بندی بسیار جامع و گسترده برای خانه ها که باعث سهولت دسترسی مشتریان می شود.

قرار دادن نقشه موقعیت مکانی ملک ها باعث بهبود تجربه کاربری خریداران می شود.

پنل مدیریت حرفه ای برای مدیر سایت که به شما امکان می دهد به درخواستها بهتر و سریعتر رسیدگی کنید.

ارائه خدمات در سطح وسیعی از موقعیت جغرافیایی

قابلیت ثبت املاک با جزئیات بسیار که در فیلتر کردن دسترسی بهتری به مشتریان می دهد.

قرار دادن بخش فروش ویژه و پیشنهادات فوق العاده که باعث تقویت نرخ فروش می شود.

بخش نطر سنجی هر یک از کاربران سایت که منجر به افزایش نرخ تعامل می شود.

جستجوی سریع و آسان در تمامی فایل ها که زمان ماندگاری مشتری در سایت را بهبود می بخشد.

قرار دادن بخش خبرنامه در طراحی سایت املاک که به ایجاد کمپینهای تعاملی کمک بسیار بزرگی می کند.

نسخه وب و معرفی اپلیکیشن

طراحی سایت املاک فروشگاهی باشد یا شرکتی؟

این موضوع ارتباط مستقیمی به اهداف و تعداد فایلهای شما دارد. اگر تیمی زبده برای پشتیبانی دارید و تعداد فایلهای شما بالا است یا در حال اجاره دادن ویلا هستید گزینه فروشگاهی مناسب است. در غیر اینصورت اگر بودجه طراحی سایت املاک شما کم است یا تعداد فایل ملکی کمتری دارید به فکر طراحی سایت شرکتی باشید.

طراحی سایت املاک با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیرتی محتوای متن باز است و بسیاری از شرکتها حتی معروفترین شرکتهای جهان از این سیستم برای طراحی سایت خود استفاده می کنند. با توجه به امکانات وردپرس برای طراحی سایت املاک و مستغلات و سهولت در مدیریت آن اولین گزینه برای بسیاری از آژانس های املاک استفاده از وردپرس است.

طراحی سایت املاک با وردپرس هزینه به مراتب کمتری برای شما دارد و به شما کمک می کند بودجه بیشتری برای بازاریابی تخصیص دهید .بنابراین اگر ایده خاص برنامه نویسی ندارید و می خواهید صرفا در دنیای اینترنت یک فروشگاه داشته باشید بهترین گزینه طراحی سایت با وردپرس است.

سئو سایت املاک

برای طراحی سایت املاک می توانید از قالب های وردپرسی استفاده کنید که با افزونه های سئو تطابق بهتری دارند. این کار باعث می شود سرعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهتر انجام شود.بعد از طراحی سایت باید به سراغ تقویت سئو سایت بروید. استفاده از کلمات کلیدی به شما کمک می کند هزینه کمپین های تبلیغاتی شما کمتر شود.

در مقاله هزینه های سئو به موارد مختلفی پرداختیم که باعث می شود به اهمیت سئو پی ببرید. اما برای راهنمایی ، سعی کنید از کلمات رقبای خود الهام بگیرید و از ابتدا به دنبال تقویت کلمات تک سیلابی یا دو سیلابی نروید که باعث می شود زمان شما هدر برود.بهتر است مقاله های آموزشی سری سئو را مطالعه کنید.