عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت

عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت

 

یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت دامنه وب سایت است. خرید دامنه سایت یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تعرفه طراحی سایت است. برخی از شرکت ها اجازه می دهند شما خودتان مستقیما اقدام به تهیه و خرید دامنه کنید. اما برخی از شرکت ها برای ایجاد پیوستگی و جلوگیری از پیچیده شدن فرایند طراحی سایت و گمراه شدن خریدار مستقیما در بسته های طراحی سایت خرید دامنه را لحاظ می کنند.

هزینه اصلی خرید دامنه مربوط به بخش tld دامنه است. TLD ها همان انتهای نام دامنه یا به عبارتی پسوند ها هستند که معروفترین انها com org net info هستند. اگر می خواهید فقط در ایران فعالیت کنید و برنامه ای برای فروش خدمات یا محصول در خارج از کشور ندارید می توانید از دامنه ir استفاده کنید که در حال حاضر تنها 25 هزارتومان برای هر سال هزینه دارد.

همانطور که در راهنمای خرید دامنه گفتیم سعی کنید ابتدا برای یکسال دامنه را بخرید تا هم هزینه طراحی سایت و خرید دامنه برای شما کمتر شود و ضمنا اگر بعدا از نام دامنه سایتتان رضایت نداشتید هزینه زیادی نپرداخته باشید.

دامنه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت می تواند از 25 هزارتومان برای دامنه ir شروع شود و با خرید دامنه com با 300 هزارتومان ادامه داشته باشد. معمولا بقیه دامنه ها قیمت بالاتری دارند. برای خرید دامنه پیشنهاد می کنیم از بهترین ارائه کننده دامنه استفاده کنید.

تاثیر خرید هاست در هزینه طراحی سایت

خرید هاست یا سرور دقیقا مشابه اجاره خانه یا ویلا است. برای اینکه شروع به زندگی کنید باید لوازم خانه خود را در یک خانه قرار دهید و می توانید با اجاره خانه این کار را انجام دهید. برای شروع طراحی سایت نیز باید فایل ها و کد های برنامه نویسی مربوط به سایت را داخل هاست یا سرور قرار دهید. به همین دلیل قیمت هاست یا سرور یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است.

برخی از شرکت های طراحی سایت به شما اجازه می دهند هاست یا سرور را خودتان تهیه کنید. در صورتی که بعضی از شرکت ها به خاطر اینکه از فروش هاست و سرور درامد کسب کنند یا بتوانند شما را به مدت نامشخصی پیش خودشان نگه دارند یا بتوانند یکپارچکی فرایند طراحی سایت را حفظ کنند هاست و سرور را خودشان ارائه می کنند و قیمت خرید هاست را در پکیج های خودشان لحاظ می کنند.

برای شرکت های تازه کار که می خواهند اولین سایت خود را داشته باشند خرید هاست ابری یا خرید هاست وردپرس گزینه مناسب تری است. لازم نیست هزینه سنگینی ابتدا انجام دهید و سرور تهیه کنید. در صورتی که در حال طراحی سایت مجدد هستید و مخاطبان بیشتری دارید بهتر است به فکر خرید سرور مجازی یا خرید سرور اختصاصی باشید.

سیستم مدیریت محتوا در تعرفه طراحی سایت

نوع سیستم مدیریت محتوا یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت و یک عنصر کلیدی است.خود سیستم مدیریت محتوا ورپرس یا جوملا رایگان است. اما هزینه های خرید افزونه ها و خرید قالب سایت در میزان هزینه طراحی سایت تاثیر گذار است.به طور مثال اگر طراحی سایت شما با وردپرس انجام شود هزینه ان کمتر از جوملا است. چرا که تنوع افزونه ها و قالب ها و میزان رقابت بالا باعث کاهش قیمت می شود.

بنابراین استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا به کاهش هزینه طراحی سایت کمک می کند در صورتی که اگر بخواهید طراحی سیستم مدیریت محتوا را به برنامه نویس بدهید باید هزینه زیادی بپردازید.

طراحی گرافیکی و بصری سایت

هیچ کاربری از ظاهر بد یک سایت خوشش نمی آید و بیش از 70 درصد کاربران از سایت های ضعیف خرید نمی کنند و دوباره بر نمی گردند.طراحی ظاهر سایت باید جذاب ،ساده،سبک باشد. اگر در طراحی سایت از عناصر سنگین مثل عکس و ویدئو با حجم بالا استفاده کنید سرعت بارگذاری بیشتر می شود و مخاطب از ورود به سایت صرفنظر می کند و به سایت رقیب می رود.

به همین دلیل یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت استفاده از طراحان گرافیکی حرفه ای است.در طراحی رابط کاربری باید از عکس های باکیفیت و فونت های جذاب استفاده کرد. معمولا متخصصین ui دستمزد خوبی برای طراحی یک صفحه یا یک سایت دریافت می کنند.

نه تنها صفحه اول بلکه سایر صفحات و بخش های سایت باید به خوبی طراحی شوند و المان ها جانمایی مناسبی داشته باشند. به کارگیری عکس ها نیز به هزینه طراحی سایت اضافه می کند.معمولا طراحی گرافیکی یکی از مهمترین عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است.

اثر امنیت سایت در قیمت طراحی سایت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت به کارگیری موارد امنیتی است. در صورتی که امنیت سایت پایین باشد همه زحمات می تواند از بین برود. عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت در بخش امنیت استفاده از متخصص برای مانیتورینگ وب سایت و بررسی رخنه ها است.

دیگر عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت برای امنیت استفاده از افزونه های امنیتی است. خرید افزونه های امنیتی باید حتما انجام شود تا سایت در برابر حملات هکر ها و رقبا در امان باشد.

سومین عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت استفاده از CDN ها است. این ابزار ها در بسته های رایگان خدمات محدودی ارائه می کنند . و برای ابتدای کار کافی است. اما در صورتی که ترافیک سایت بالاتر رفت باید به فکر خرید پکیج های پولی باشید تا امنیت بیشتری برای سایت فراهم کنید.

میزان پشتیبانی سایت و تاثیر در هزینه طراحی سایت

هیچ سایتی بدون پشتیبانی نمی تواند پایدار بماند.فرقی نمی کند یک سیستم مدیریت محتوا دارید یا یک سایت از پایه برنامه نویسی شده. به هر حال باید از سایت پشتیبانی کنید.پشتیبانی از سایت یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت و پایداری ان است. که نمی توان بی خیال پشتیبانی سایت شد.

بر اساس تجربه بعضی مواقع که قابل پیش بینی نیست سایت می تواند خراب شود و نداشتن پشتیبان سایت و یک متخصص برای برگداندن سایت و درست کردن ان یک اشتباه استراتژیک است. حداقل اگر تازه کار هستید پشتیبانی سایت را برون سپاری کنید. البته بسیاری از شرکت های طراحی سایت پشتیبانی سایت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

تهیه بک آپ، بررسی ترافیک ورودی سایت،انجام آپدیت های روزانه،بررسی لوگ ها و فشارهای روی سایت و ده ها مورد دیگر از کارهایی است که باید پشتیبان سایت انجام دهد. شرکت های طراحی سایت خدمات پشتیبانی را در پکیج های مختلف ارائه می کنند تا افراد با توجه به شرایط خودشان آنها را تهیه کنند.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت می تواند تعریف های مختلفی داشته باشد و هر شرکت بر اساس تجربه و خدماتی که دارد آن عبارت را تعریف می کند. به یاد داشته باشید که همیشه همه چیز قابلیت بهبود دارد. اما بهینه سازی سایت می تواند شامل موارد زیر شود

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو که به سئو معروف است

بهینه سازی سایت برای افزایش سرعت بارگذاری

بهینه سازی سایت برای بهبود تجربه کاربری با استفاده از طراحی المان و صفحات جدید

بهینه سازی سایت با سئو

هر زمانی که شروع به طراحی سایت می کنیم باید به یاد داشته باشیم که تولید محتوا و سئو سایت یک چیز مهم است اما ساختار مناسب قالب و سایت برای سئو نیز عنصر مهمی است. برخی از قالب ها و سایت هایی که طراحی میشوند ساختار مناسب سئو ندارند. این موضوع در سایت های اختصاصی کدنویسی شده بیشتر نمود پیدا می کند.

به همین دلیل اگر بخواهید سایتی اختصاصی طراحی کنید باید متخصصانی استخدام کنید که هزینه کار را بالا می برد. برای استفاده از قالب ها اگر تخصص نداشته باشید مجبورید چندین قالب را بخرید و روی آن آزمایش کنید. البته این موضوع که تجربه ای در سئو سایت ندارید باعث می شود زمان و هزینه شما زیاد شود.

قایلیت سئو پذیری سایت اولیه عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است و نمی توان این مورد را نادیده گرفت.بهینه سازی سایت با تقویت سئو یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است که با کمک شرکت های طراحی سایت می توانید این هزینه را مدیریت کنید.

سئو کردن سایت بخشی از هزینه اولیه طراحی سایت نیست فقط باید قابلیت سئو پذیری سایت را در نظر بگیرید. اما اگر سایتی طراحی کنید و سئو سایت را نادیده بگیرید همیشه از رقبای خود عقب خواهید بود و آینده خوبی در انتظار کسب و کار شما نخواهد بود. پس برای کسب رتبه اول در گوگل و جذب بیشترین مشتری به تقویت سئو سایت خود توجه کنید.

بهینه سازی سایت برای افزایش سرعت بارگذاری

افزایش سرعت سایت یک عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است. اغلب شرکت های طراحی سایت در فرایند طراحی وب سایت توجه کافی به سرعت بارگذاری سایت نمی کنند. یا برای اینکه سرعت بارگذاری را افزایش دهند از زیبای و گرافیک سایت کم می کنند. در صورتی که اگر تخصص کافی در زمینه بهینه سازی سایت داشته باشند می توانند همزمان سرعت و زیبایی را به شما هدیه بدهند.

سرعت سایت تاثیر بسیار بالایی در جذب مخاطب ،افزایش ترافیک ارگانیک،کاهش خروج مشتری و تبدیل مخاطب به مشتری دارد. به همین دلیل باید این عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت را فراموش نکنید و حتما به آن توجه کنید تا هزینه هاست و سرور،کمپین تبلیغاتی شما را کاهش دهد.

بهینه سازی برای بهبود تجربه کاربری

برخی از شرکت های طراحی سایت بنا به دلایلی مثل افزایش سرعت،نداشتن تجربه و… از کیفیت کار طراحی کم می کنند. تا سرعت سایت افزایش یابد چرا که نمی توانند امتیاز خوبی در gtmetrix و سایر این قبیل سایت ها به دست بیاورند. بر اساس تجربه ما راه های مختلفی برای بهبود سرعت سایت بدون کاهش کیفیت طراحی وجود دارد.

تجربه کاربری عامل بسیاری مهمی در حفظ و جذب مشتری است. به همین دلیل یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت استفاده از عکس ها و طراحی های آماده برای کاهش هزینه ها است. استفاده از این ابزارها در کنار حفظ کیفیت طراحی باعث بهبود تجربه مشتری و افزایش اعتماد انها به شما می شود.

کارکرد ویژه سایت

تعداد خواسته ها در طراحی سایت یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است.اجازه بدهید با یک مثال ساده توضیح دهم. یک پزشک برای معرفی خدمات خود خواستار طراحی سایت پزشکی است. و سیستم نوبت دهی ان با تلفن انجام می شود و نیازی به سیستم نوبت دهی الکترونیک ندارد. در مقابل یک پزشک یا کلینیک برای ارائه خدمات پزشکی نیاز به طراحی سایت پزشکی دارد که باید سیستم نوبت دهی آنلاین داشته باشد.

بنابراین درخواست افزونه نوبت دهی پزشکی به هزینه طراحی سایت اضافه می شود. همین مورد می تواند برای طراحی سایت وکالت نیز صدق کند.یا یک شرکت حمل و نقل اسباب اساسیه می تواند تقاضای طراحی یک سایت حمل و نقل کند در صورتی که رقیب وی برای بهبود تجربه کاربری نیازمند افزونه است که هزینه حمل و نقل بر اساس وزن بار و مقصد را براورد و به مشتری نشان دهد.

بنابراین هر چقدر تقاضا برای استفاده از افزونه های مختلف بیشتر شود شاهد افزایش هزینه طراحی سایت خواهید بود.بر اساس تجربه اگر بودجه شما محدود است خواسته های خود را مدیریت کنید و هزینه را برای بازاریابی و تقویت سئو کنار بگذارید. در غیر اینصورت داشتن ویژگی های جدید سایت شما را منحصربفردتر می کند.

برند شرکت های طراحی سایت

جایگاه شرکت طراحی سایت عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت است. معمولا در حوزه طراحی سایت برخی از شرکت ها که زمینه کاری انها تنها طراحی سایت است یا نیروی کار آنها زیادتر است هزینه طراحی سایت بیشتری دریافت می کنند. مانند اپل با گوشی آیفون. اغلب کسب و کارهای کوچک مایلند قیمت طراحی سایت کمتر باشد تا بتوانند بودجه خودشان را برای سایر اقدامات حیاتی مثل بازاریابی کنار بگذارند.

فاکتورهای مهم در هزینه طراحی سایت

طراحی رابط کاربری

نوع زبان برنامه نویسی

طراحی اختصاصی سایت

خرید دامنه و هاست

خرید خدمات پشتیبانی

تقویت سئو سایت

کارکردهای ویژه

مدت زمان تحویل پروژه

تعرفه طراحی سایت بر اساس فاکتورهای بالا و میزان خواسته ها مشخص می شود.اگر شما تقاضای خدمات و ابزارهای بیشتری داشته باشید قیمت طراحی سایت افزایش می یابد.بنابراین قبل از طراحی سایت ،فاکتورهای سایت مورد نظرتان را بررسی کنید و سپس بر اساس بودجه و اهداف خود درخواست طراحی سایت را ثبت کنید.

چند عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت وجود دارد؟

عوامل زیادی را می توان نام برد اما به طور مشخص 12 عامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت وجود دارد که در ادامه به ان اشاره کردیم.

گرانترین عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت کدام است؟

معمولا در ابتدا طراحی سایت پرهزینه ترین است. اما در شروع تولید محتوا و سئو سپس هزینه سرور و هاست و در نهایت امنیت و پشتیبانی سایت است.