تراکم یا چگالی کلمات کلیدی چیست؟

اگر وبلاگ جدید را دنبال کرده باشید، مطمئناً با مفهوم کلمات کلیدی و اهمیت آنها در سئو آشنا هستید و می دانید که در انتخاب کلمات کلیدی سایت از چه اشتباهاتی اجتناب کنید. در این مقاله شما را با مفهوم جدید مرتبط با کلمات کلیدی آشنا می کنیم: چگالی کلمات کلیدی.

وقتی صحبت از چگالی کلمات کلیدی می شود، سئو به دو گروه مخالف و موافق تقسیم می شود. برخی از کارشناسان سئو (بیشتر بر اساس تجربه) معتقدند که چگالی کلمات کلیدی عامل مهمی در رتبه بندی سایت است. اما گروه دوم بر این باورند که وزن کلمات کلیدی همچنان بر سئو سایت تاثیری ندارد و با بهبود فناوری Semantic موتور جستجوی گوگل، افزایش وزن کلمات تنها محتوا را ناخوانا و حتی بدتر از آن به مکانی برای قرار گرفتن تبدیل می کند. خوب. .

اخیراً تجربه به ما نشان داده است که گوگل به جستجوی Semantic ادامه می دهد، اما همچنان کلمه وزن عامل موثری بر جایگاه سایت به خصوص در جستجوهای فارسی است. اگر علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد کاهش وزن هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

وزن موضوع چقدر است؟

وزن کلمه کلیدی درصد استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت در رابطه با تعداد کل کلمات در محتوای یک صفحه است.از نظر سئو و بهینه سازی سایت، تراکم کلمات کلیدی می تواند به عنوان عاملی برای تعیین ارتباط محتوای یک صفحه با موضوع اصلی مورد استفاده قرار گیرد. در فرآیند اولیه سئو، ما تمام اصول اولیه سئو و نحوه عملکرد گوگل را آموخته ایم که توصیه می کنیم برای درک کامل موضوع کلمات کلیدی در سئو، حتما در آن شرکت کنید.

در اواخر دهه 1990، چگالی کاکائو عامل مهمی در رتبه بندی یک سایت بود. با این حال، زمانی که مدیران سایت به اهمیت تراکم کلمات کلیدی در سئو پی می برند، آنقدر از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده می کنند که خواندن محتوا غیر ممکن می شود.

به همین دلیل موتورهای جستجو به ویژه گوگل تصمیم گرفتند که تاثیر این عامل را در سئو کاهش دهند. در حال حاضر، اگر بخواهید تراکم کلمات کلیدی سایت خود را با مقالات کلیدواژه افزایش دهید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه می شود.

البته موارد فوق به این معنی نیست که در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده نکنید، بلکه باید از این عبارات به صورت صحیح و کافی در محتوای خود استفاده کنید.

آیا به دنبال شغلی سودآور در اینترنت هستید ما بهترین راه را در نقش فرصت های اینترنتی به شما نشان خواهیم داد! برای مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.من 021-58438 داخلی 1 را شروع کردم

وزن سوژه چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که وزن کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد از کل محتوای یک صفحه باشد. اگر تعداد کلمات کلیدی در محتوای شما از این مقدار بیشتر شود، گوگل آن صفحه را به عنوان هرزنامه شناسایی می کند.

برای محاسبه وزن سوژه ها فرمولی وجود دارد که به شرح زیر است:

(Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول Nkr تعداد تکرار یک موضوع در متن و Tkn تعداد کل کلمات متن است. اگر بخواهیم این موضوع را راحتتر برای شما توضیح دهیم، نسخه فارسی این فرمول به صورت زیر خواهد بود.

به این ترتیب، برای اینکه بتوانید وزن موضوعات را به دست آورید، باید تعداد موضوعاتی که در متن شما استفاده شده است را بر تعداد کل کلمات آن متن تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این معادله نشان می دهد. وزن سوژه های شما

هنگام محاسبه چگالی کلمات کلیدی، حتما از تگ های HTML و سایر تگ های درون صفحه چشم پوشی کنید زیرا تگ های جاسازی شده همیشه در بدنه صفحه قابل مشاهده نیستند.

آیا قصد دارید با تولید محتوا به یک برند شناخته شده تبدیل شوید؟ ما با شما برای برنامه ریزی و مدیریت کمپین های بازاریابی محتوا برای ایجاد محتوای وب سایت و رسانه های اجتماعی کار می کنیم.برای مشاوره رایگان هم اکنون با ما تماس بگیرید مدیریت و تولید محتوا 021-41897070 داخلی 3

وزن سوژه چگونه محاسبه می شود؟

شاید از خود پرسیده باشید که تفاوت یک بند و یک موضوع چیست؟ موضوع یک کلمه واقعی است که به عنوان پرس و جو مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که یک جمله از دو یا چند کلمه مجزا تشکیل شده است. کلمات کلیدی معمولاً کلمات کلیدی طولانی هستند که کاربران برای جستجو از آنها استفاده می کنند.

به عنوان مثال، کلمه “کفش” را می توان به عنوان کلمه کلیدی برای یک وب سایت خاص استفاده کرد. در حالی که کفش ورزشی آبی یک عبارت کلیدی برای همان مکان است. یا مثلا در یک سایت جدید سئو یکی از موضوعات مهم محسوب می شود اما سئو و بهینه سازی سایت برای سایت ما یک عبارت کلیدی محسوب می شود.

شاید تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی بیشتر از تعداد جستجوهای یک عبارت مرتبط باشد، اما یک عبارت علاقه کاربر را بهتر از یک کلمه کلیدی توصیف می کند. آمارها نشان می دهد افرادی که از کلمات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند، به دلیل اینکه به دنبال یک محصول خاص هستند، به احتمال زیاد خرید می کنند و مشتری می شوند.حتما بخوانید: ۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی وبسایت

وزن کلمه با فرمول زیر محاسبه می شود:

Nkr *Nwp/ Tkn) * 100)

در فرمول بالا، Nwp تعداد کلمات جمله را نشان می دهد. بنابراین در یک سخنرانی 400 کلمه ای درباره بهینه سازی فضا که این جمله 4 بار تکرار می شود، وزن جمله با فرمول (400/3/4) * 100 که معادل 3 درصد است محاسبه می شود.

بنابراین، اگر بخواهیم به قوانین ریاضی پایبند باشیم، باید توجه داشته باشیم که مفهوم چگالی موضوع به تعداد دفعات تکرار یک موضوع در متن اشاره دارد. پس جمله ای مثل کفش کتانی آبی باید به صورت فعل خوانده شود. بنابراین می توان گفت که برای بدست آوردن وزن موضوع می توان از فرمول وزن موضوع استفاده کرد:

Nkr / Tkn) * 100)

نحوه اشتراک گذاری موضوعات

اکنون می دانید وزن چیست و چگونه آن را محاسبه کنید. در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که درصد مطالب باید بین 1 تا 3 درصد باشد.

خوب، در این بخش یک نکته وجود دارد و آن نحوه تقسیم موضوعات است. کلمات کلیدی باید در سراسر محتوا به گونه ای توزیع شوند که متن شما برای کاربران قابل خواندن باشد و موتورهای جستجو بتوانند کلمه کلیدی شما را شناسایی کنند.اگر در دو پاراگراف اول سخنرانی خود 10 بار از موضوع استفاده کنید، بهتر است بدانید که چیزی اشتباه است.

توصیه می کنیم از کلمات کلیدی خود در 7 زمینه زیر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید:

عنوان کتاب

نماد H1

اولین لغت

آدرس سایت

تگ Alt تصاویر در صفحه

لینک های داخلی سایت

توضیحات متا یا توضیحات متا

به یاد داشته باشید، کلمات کلیدی را برای موتورهای جستجو بهینه نکنید. ارائه یک تجربه کاربری خوب به مخاطبان در موفقیت سایت شما بسیار موثر است.

پایان

همانطور که گفته شد، تراکم کلمات کلیدی ممکن است مانند گذشته مهم نباشد، اما همچنان یک عامل موثر در سئو سایت است. با استفاده از فرمول های بالا می توانید چگالی کلمات کلیدی صفحات خود را افزایش دهید. علاوه بر چراغ سبز موتورهای جستجو، توزیع صحیح کلمات کلیدی در محتوا، رضایت کاربران را نیز به همراه خواهد داشت.

اگر استفاده از فرمول های بالا برایتان سخت است، نگران نباشید. افزونه هایی مانند Yoast می توانند چگالی کلمات کلیدی صفحات سایت را محاسبه کنند و در صورت استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد به شما هشدار دهند.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به سوالات شما در مورد کاهش وزن پاسخ دهد.اگر سوالی در این زمینه دارید، از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان جدید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

..