استفاده از ایموجی‌ها در نتایج جستجوی گوگل 🔍 و تاثیر آن در سئو 😍

امروزه ایموجی های دیگری در همه جا وارد شده اند. همه ما به این ایموجی های دوست داشتنی عادت کرده ایم و از آنها برای بیان احساسات خود استفاده می کنیم. سرعتی که همه ما از یاهو مسنجر به یاد داریم امروزه در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و حتی روزنامه ها و برخی بروشورهای تبلیغاتی خلاقانه یافت می شود. با توجه به محبوبیت ایموجی ها و البته روز جهانی ایموجی (17 جولای) تصمیم گرفتیم کمی از نقش ایموجی ها در گوگل و دنیای سئو برای شما بگوییم.

در این مقاله به شما می گوییم که چگونه از ایموجی ها برای کسب موقعیت بهتر در گوگل استفاده کنید، لیستی از ایموجی های جالب به شما ارائه می دهیم و کمی در مورد نقش جالب ایموجی ها در جستجو صحبت می کنیم.

Google Snippet را بشناسید!

قبل از شروع صحبت در مورد ایموجی ها، اجازه دهید توضیح مختصری در مورد Google Snippets به شما بدهم. (اگر می دانید قطعه چیست، این بخش سریع را رد کنید.)

وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنید، 10 نتیجه در صفحه اول ظاهر می شود. هر نتیجه یک عنوان، یک URL و چند خط توضیحات دارد.عنوانی که در گوگل ظاهر می شود عنوان SEO یا عنوان متا نام دارد. توضیحاتی که در گوگل ظاهر می شوند به عنوان توضیحات متا نیز شناخته می شوند. به کل نتیجه یک قطعه نیز می گویند. برای توضیح موضوع به تصویر زیر توجه کنید:

داستان دوست و دشمن گوگل با ایموجی ها!

گوگل قبلاً به ما اجازه می داد از ایموجی ها در اسنیپت های خود استفاده کنیم. اما در سال 2015 به دلیل سوء استفاده مدیران سایت تصمیم گرفت ایموجی ها را به طور کامل از نتایج جستجو حذف کند و دیگر آنها را نمایش ندهد. اما یک سال بعد، او به عقب برگشت و دوباره شروع به نمایش ایموجی ها کرد. البته فقط ایموجی ها برای گوگل مهم هستند و می توانند به بهبود نتایج جستجو کمک کنند.

به عنوان مثال به قطعه زیر توجه کنید. ما علاوه بر 5 سال از ایموجی ساعت استفاده کرده ایم و گوگل نیز آن را معرفی کرده است:

البته گوگل علاوه بر معرفی ایموجی ها، امکان جستجوی آن ها را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. اما ما واقعاً به این موضوع اهمیت نمی دهیم، زیرا احتمالاً افراد کمی هستند که می خواهند با جستجوی ایموجی پیتزا بهترین پیتزاهای منطقه خود را بشناسند.ایموجی ها چگونه رتبه گوگل شما را بهبود می بخشند؟

اکنون که نقش ایموجی ها را در جستجو می دانیم، بیایید ببینیم که استفاده از آنها چه تاثیری بر رتبه شما در گوگل خواهد داشت. ایموجی ها واقعاً چگونه می توانند روی سئو تأثیر بگذارند؟

همانطور که همیشه می گوییم، گوگل به دنبال نشان دادن بهترین و جالب ترین نتایج برای هر جستجو است. یکی از راه های گوگل برای مشاهده این موضوع، بررسی رفتار کاربران است. وقتی کاربران زیادی روی یک نتیجه کلیک می‌کنند، طبیعتاً این نتیجه باید جذاب‌تر از بقیه باشد. بنابراین گوگل رتبه شما را در طول زمان افزایش می دهد. بنابراین هرچه تعداد کلیک های سایت شما بیشتر باشد (در مقایسه با سایر سایت ها)، رتبه شما بهتر خواهد بود.

اما برای اینکه کاربران بیشتر روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کنند، راه حل شما چیست؟ شما باید یک قطعه مرتبط و جذاب بنویسید تا مردم کلیک کنند. قطعه ای که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. و یک راه بسیار خوب برای برجسته کردن و جالب جلوه دادن قطعه استفاده از ایموجی است. به این ترتیب نرخ کلیک شما افزایش می یابد و در نتیجه کاربران بیشتری را به سایت خود جذب خواهید کرد.(همچنین می توانید از Rich Snippet برای متمایز کردن و ارائه اطلاعات بیشتر استفاده کنید. Rich Snippet اطلاعات اضافی مانند رتبه 5 ستاره صفحه است که برای کاربران Google نمایش داده می شود.)

البته توجه داشته باشید که نرخ کلیک یا CTR (نسبت نمایش نتیجه به تعداد کلیک روی آن) یکی از 200 فاکتور گوگل برای رتبه بندی سایت ها است. پس فکر نکنید که این مقاله برای شرایط بهتر کافی است. در واقع اگر کاربری روی سایت شما کلیک کند و به زودی آن را ترک کند، پیامی به گوگل ارسال می شود که سایت شما خیلی خوب نیست (به این پدیده می گویند pogo-sticking) کلیک کردن با کمک ایموجی و روش های دیگر، سایت شما همچنین باید به اندازه کافی جذاب باشد و بتواند نیازهای کاربر را برآورده کند.

یافتن شغل سودآور در اینترنت بهترین راه را در فرصت های اینترنتی برای مشاوره رایگان به شما نشان می دهیم، هم اکنون با ما تماس بگیرید شروع می کنم 021-58438 داخلی 1

نکاتی برای استفاده از بهترین ایموجی ها در Google Snap

اکنون که نقش ایموجی ها را در افزایش نرخ کلیک سایت خود در گوگل می دانید، وقت آن است که نکاتی را برای استفاده از ایموجی ها به شما بگوییم.ابتدا مراقب باشید که از ایموجی ها در جای مناسب استفاده کنید. برای یک کسب و کار معمولی، ممکن است استفاده از ایموجی ها اصلا مناسب نباشد و فقط مخاطب را دلسرد کند. اما فرض کنید شما یک سایت آموزش حیوانات خانگی دارید و چیزی در مورد آموزش سگ نوشته اید. در واقع در چنین زمینه ای استفاده از ایموجی سگ باعث می شود مخاطبان شما بیشتر به قطعه شما علاقه مند شوند و بیشتر روی آن کلیک کنند. در واقع، منظور ما این است که هنگام استفاده از ایموجی ها، به مخاطبان خود فکر کنید و ببینید آیا آن را دوست خواهند داشت یا نه.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از ایموجی ها هرزنامه محسوب می شود و گوگل اکثر آنها را به صورت خودکار حذف می کند. پس در نهایت به استفاده از 3 ایموجی بسنده کنید و از موضوع هیجان زده نشوید. نکته جالب در این زمینه این است که گوگل معمولا ایموجی ها را در قسمت توضیحات راحت تر از ایموجی های موجود در عنوان نشان می دهد، حتما بخوانید: BERT: آخرین به روز رسانی گوگل برای درک زبان انسان

نحوه اضافه کردن ایموجی به نتایج جستجو

واقعا آسان است.فقط ایموجی مورد نظر خود را از iEmoji یا emojipedia پیدا کنید، آن را کپی کرده و در قطعه خود جایگذاری کنید.

البته اگر این روش جواب نداد راه دیگری هم وجود دارد و آن این است که وارد صفحه ایموجی شوید و از کدهای HTML Decimal یا Hexadecimal HTML Element خود در اسنیپت خود استفاده کنید.

توجه: توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است مرورگر کاربر نتواند کدهای مربوط به ایموجی ها را تجزیه و تحلیل کند و در نتیجه آنها را به صورت مربع نمایش دهد. در این صورت ظاهر سایت شما در نتایج جستجو بسیار بد خواهد بود.

حرف آخر در مورد ایموجی ها در گوگل است

بار دیگر تاکید می کنیم: به ویژه استفاده از ایموجی در عنوان صفحه، توضیحات متاتگ و حتی تبلیغات گوگل ادوردز می تواند در جلب توجه کاربران موثر باشد. اما در نظر داشته باشید که استفاده از ایموجی ها در اسنیپت ها تنها جنبه تزیینی برای جلب توجه ندارد و باید در مکان های مناسب و مناسب از آن ها استفاده کنید. استفاده از کاراکتر تصادفی درست نیست و ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. برای مثال می‌توانید از شکلک گوشی در صفحه «تماس با ما»، از ایموجی شخص در صفحه «درباره ما» و از شکلک هدیه در صفحات تبلیغاتی سایت استفاده کنید، زیرا همانطور که مشاهده می‌کنید، ارتباط منطقی وجود دارد. تفاوت بین ایموجی و محتواهمچنین می توانید از شخصیت های مرتبط در تعطیلات و پیشنهادات فصلی استفاده کنید.

اما در کل شکی نیست که اگر بتوانید از ایموجی ها به خوبی استفاده کنید قطعا تاثیر مثبتی در سئو و ورود سایت شما خواهد داشت و صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز رنگارنگ و جالب خواهد شد.

در نهایت خوشحال می شویم اگر نظر خود را در مورد ایموجی ها و تاثیر آنها بر سئو به اشتراک بگذارید.

..