افزایش 300 درصدی فروش شرکت Effin  با استفاده از 5 ابزار بازاریابی

سئو داخلی

سلام به همه‌ی دوستان و همراهان عزیز! در این مقاله قصد دارم تجربیات شرکت Effin  را در زمینه بازاریابی با شما به اشتراک بگذارم. به تازگی کسب ‌و کار Effin  با استفاده از ابزار های بازاریابی، فروش خود را بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داده است! و سوال اینجاست که چطور؟!

شرکت Effin  به عنوان یک شرکت فعال در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، هدفشان ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریانشان است. اما رسیدن به این هدف بدون استفاده از ابزار های بازاریابی مناسب نیازمند تلاش زیادی است.  که شاید سالها طول بکشد .

شرکت Effin با استفاده از 5 ابزار بازاریابی در طول 2 ماه توانست فروش خود را 300 درصد افزایش دهد و نکته مهم در این کار تلاش مستمر و انتخاب روش ها صحیح و متناسب با کسب و کار خودشان بوده است. حال بریم سراغ ابزار های بازاریابی که مورد استفاده قرار گرفته تا ببینیم چرا و چطور این ابزار ها به این میزان موثر بوده اند.

بازاریابی تلفنی:

یکی از اولین راه حل هایی که برای جذب مشتری اتخاذ شد , بازاریابی تلفنی بود. همیشه صدای یک انسان زنده و پر انرژی تاثیر بیشتری نسبت به یک ربات یا یک پیامک بی روح دارد. در ضمن با تماس تلفنی می توان احساس مشتری را بهتر درک کرد و نیاز های وی را شناسایی کرد. در حالی که با سایر ابزار به این راحتی این امر ممکن نیست.

شرکت Effin  در گام اول لیستی از مشتریان بالقوه خود را از سطح اینترنت گرد اوری کرد و بر اساس بازه سنی آنها را طبقه بندی کرد و بر اساس اولویت سنی شروع به تماس کرد. هدف شرکت آگاهی رسانی از برند و  منفعتی بود که برای مشتری به ارمفان می آورد. برای این منظور یک سناریو مناسب تهیه کرد که حدودا 3 دقیقه به طول می انجامید. در نتیجه با ایجاد قلاب ذهنی توانست با میانگین 3 بار پیگیری تماس,  مشتریان بالقوه زیادی را خریدار تبدیل کند. این روش به شرکت کمک کرد تا با نگاه دقیق‌تری به نیازهای مشتریان خود پی ببرد و در زمینه فروش بهتر عمل کند.

طراحی سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو: راه حلی برای جذب بیشتر مشتریان :

آنجلینا به عنوان مدیر واحد بازاریابی در مورد ادامه کار چنین می گوید:

بعد از این که نیازهای اصلی مشتریان را به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم سایت خود را بهبود دهیم، از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و اضافه کردن قابلیت مقایسه محصولات. این کار باعث شد که سایت ما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد و مشتریان بیشتری بدست بیاوریم.

رمز موفقیت تیم آنجلینا در انتخاب تکنیک ها و توجه به جزئیات بود. موردی که از دید بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی بی اهمیت می باشد . اما برویم سراغ اصل داستان یعنی رمز و راز این موفقیت.

عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت

طراحی سایت:

با توجه به شناخت نیاز های مشتری تصمیم گرفته شد از کد رنگ های سبز و قرمز که مطابق با برند بوک بود استفاده شود. تا ظاهری یکپارچه و متحد به خود بگیرد. فونت سایت به جورجیا تغییر کرد. همچنین بنر های ساده اما با پس زمینه های آرام انتخاب شد . این بنر ها بر روی بهترین محصول که بیشترین منفعت را برای مشتری به همراه دارد متمرکز بود. چرا که اولین خرید ارزان و پر منفعت برای مشتری خرید های بعدی را در پی داشت.

در نهایت بر روی سرعت سایت توجه ویژه ای شد. سعی شد المان های اضافه حذف و تعداد درخواست ها کمتر شود. همین تغییر کوچک اما با اهمیت زمان حضور کاربران را افزایش داد.

همچنین بر مواردی نظیر صفحه‌بندی مناسب، صفحه پرسش و پاسخ و همچنین امنیت و رابط کاربری مناسب توجه شد.

توصیه اکید ماهان این است علاوه بر توجه به زیبایی و ظاهر سایت که اهمیت دارد، باید مراقب باشید تا ظاهر بصری سایت برای استفاده یکپارچه شده باشد و از لحاظ عملکرد بهینه باشد.

سئو (Search Engine Optimization):

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) به شما کمک می‌کند تا بهتر و در برابر مشتریان مورد نظر خود قرار گیرید. با تولید محتوای مفید و کاربردی و استفاده از کلیدواژه‌های مناسب، می‌توان به سادگی نتایجی در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به دست آورد.

اما انتخاب کلمه کلیدی همیشه دشوار است چرا که نمی دانیم چه کلمه ای را انتخاب کنیم که هم ترافیک بیشتری داشته باشد و هم سریعتر به صدر صفحات گوگل برسیم .

تکنیک شرکت Effin به این شکل بود که برای یک کلید واژه 2 کلمه ای 5 کلید وازه 3 تا 4 سیلابی هم وزن انتخاب کردند. و این صفحات را به همدیگر متصل کردند.مقاله کلید واژه اصلی شامل 2 هزار کلمه بود و برای 5 کلمه  کلیدی دیگر مقاله 800 کلمه ای نوشته شد. بعد از ایندکس شدن در گوگل با افزایش 300 تا 500 کلمه به صفحه دوم رسیدن و با استفاده از یک ریپورتاژ اگهی مناسب توانستند ظرف 1 ماه به صفحه اول گوگل برسند.

توصیه ماهان : همیشه سخت کار کردن نتیجه نمی دهد باید هوشمندانه قدم بردارید. انتخاب یک کلمه کلیدی به جای ده ها کلمه و استفاده از یار کمکی ( 5 مقاله 800 کارکتری مترداف)  می تواند مسیر چند ماه را به یک ماه کاهش دهد.  بعد از رسیدن به صفحه اول همه چیز به عنوان سئو و متا بر می گردد و نوشتن عبارت های صحیح باعث رسیدن به رتبه اول گوگل می شود.

نتیجه‌گیری:

طراحی سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند تا با سایر فروشگاه‌های اینترنتی رقابت کنید و در نتیجه بیشترین تعداد مشتریان را جذب کنید. به همین دلیل، ما به شما توصیه می‌کنیم که درک خوبی از طراحی سایت داشته باشید و در طولانی مدت صبر کنید تا نتایج مطلوب را به دست آورید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی:

امروزه حضور در شبکه های اجتماعی جز جدایی ناپذیر فعالیت هر کسب و کاری است. شرکت Effin  هم با توجه به اینکه بخش بزرگی از مصرف کنندگانش در شبکه های اجتماعی حضور دارند . تصمیم گرفت با برنامه ای حساب شده و با بررسی پرسونای مشتریان خود فعالیتش را در اینستاگرام و فیسبوک آغاز کند. اولین گام شرکت استفاده از  موشن پست و موشن استوری بود.

این روزها تعامل کاربران با ویدیو بسیار بیشتر از یک پست ساده است. به همین دلیل معرفی محصولات با ویدیو انتخاب هوشمندانه ای بود. شرکت Effin  تصمیم گرفت ویدیو های 10 تا 15 ثانیه از معرفی محصولات خود را با استفاده از آهنگ های ترند آغاز کند و هشتک گذاری ها را تا مرز 12 هشتگ برای هر پست رعایت کند.

توصیه ماهان: همیشه برای پست ها از هشتگ های ترند استفاده کنید. هشتگ هایی که به کسب و کار خودتان مربوط می شود و به محصول اشاره دارند بسیار مهم هستند اما بعد از ثبت چند پست در ابتدا حتما به سراغ هشتگ های ترند بروید و از رویداد ها غافل نشوید.

همچنین از ربات های پاسخگو استفاده کنید تا اگر مشتریان پیامی برای شما ارسال می کنند احساس نکنند که به آنها توجه نمی شود. ارسال یک پیام آماده به مشتری این موضوع را یادآوری می کند که شما برای آنها اهمیت قائل هستید.

اجرا کمپین های تبلیغاتی ppc:

آخرین راه حلی که شرکت Effin در این راه امتحان کرد ، اجرای کمپین های تبلیغاتی ppc بود. با استفاده از این راه حل، توانستند بازدیدهای سایت خود را افزایش داده و در نهایت فروش خود را بیشتر کنند. نرخ تبلیغات ppc  به طور میانگین 3 درصد است یعنی به ازای هر 100 کلیک 3 نفر تبدیل به مشتری می شود این نرخ می تواند برای هر کسب و کاری متفاوت باشد بستگی به قیمت و نوع محصول دارد.

اما رمز موفقیت شرکت Effin  استفاده درست از تبلیغات ppc  بود .آنها به جای هدایت مشتریان به صفحه اصلی  یک صفحه فرود مناسب طراحی کردند و با ایجاد یک کمپین بازی ساده اطلاعات مشتریان خود را گرد آوری کردند و برای آنهایی که به دنبال کد تخفیف بودند سرویس مشاوره رایگان تلفنی ایجاد کردند و با تماس با مشتریان بالقوه فروش خود را افزایش دادند.

شرکت Effin  کمپین تبلیغات گوگل خود را به دو شکل کلمه کلیدی و نمایشی پیاده سازی کرد. و برای کشورهایی که هزینه کلمه کلیدی بالا بود به تبلیغات نمایشی روی آورد و برای مکان هایی که رقابت برای کلمه کلیدی کم بود از تبلیغاتی کلیکی (کلید واژه) استفاده کرد. این روش باعث کاهش میانگین هزینه ها شد.

نتیجه‌گیری:

استفاده از ابزار های بازاریابی باعث شد که فروش شرکت Effin بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کند. این روش‌ها به آنها کمک کرد تا محصولات خود را بهتر بازاریابی کنند  و به مشتریان ارائه دهند. به همین دلیل، اگر شما نیز به دنبال بهبود فروش خود هستید، توصیه می‌کنیم از این ابزار های بازاریابی همزمان و در کنار همدیگر استفاده کنید.

ماهان آماده کمک به کسب و کار شما در اجرا کمپین های تبلیغاتی است. در صورتی که نیاز به هر یک از ابزار های بالا داشتید با کارشناسان ماهان تماس بگیرید. تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

با تشکر از دنبال کردن این مقاله ، به امید موفقیت شما و رشد کسب ‌و کار شما!