سود سئو چقدر است؟ 2022

سود سئو
سود سئو

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد سود سئو چقدر است و  چطور هزینه یک روز تبلیغات شما هزینه بازاریابی در تمام سال را تامین می کند و چگونه صدها میلیون تومان را صرفه جویی کنید .همچنین بهترین شیوه همکاری با سئو کار را برای شما با ذکر دلایل شرح می دهیم. و چند نکته کلیدی که هر کسب و کاری باید قبل از شروع کار بداند را نوشته ایم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سئو چیست؟

سئو یا همان بهینه سازی برای موتور جستجو یعنی کاری کنیم تا عملکرد وب سایت ما مطابق با استاندارد های موتور های جستجو باشد تا آنها  بتوانند به سرعت و آسانی محتوا ما را تجزیه و تحلیل کنند.

عواملی مثل کلمات کلیدی و محتوا ها (متن مقاله یا محصول)  انتخاب عنوان ها , لینک های ورودی به سایت , دیدگاه ها  و…. وقتی  به طور مناسبی  به کار گرفته شود می تواند به موتور جستجو القا کند که این محتوا مناسب مخاطبان است. در حقیقت سود سئو در  این است که محتوا شما برای مخاطب ارزشمند تر از سایر محتوا ها  توسط موتور نشان داده می شود.

اما آیا سئو فقط همین است؟

قطعا نه ! چون  طراحی سایت و تعیین استراتژی محتوا و صدها مورد دیگر می تواند در جایگاه شما در نتایج جستجو گوگل تاثیر گذار باشد و باعث افزایش  بازدیدکننده شود.

چرا سئو مهم است؟

اگر در دنیای اینترنت فعالیت کرده باشیم به خوبی می دانیم که وقتی مشکلی برامون پیش میاد میریم سراغ جستجو و آن چیزی که دنبالش هستیم را در موتور جستجو وارد می کنیم و گوگل یا هر کدام از موتور ها  نتایجی را  برای ما آماده می کنند.

بیشتر ما در همان صفحه اول به دنبال پاسخ هستیم و هر چقدر اسکرول صفحه را پایین می آوریم انگیزه مان را برای بدست آوردن پاسخ از آن صفحه از دست می دهیم. در نتیجه همان گزینه های اول را انتخاب می کنیم و وارد وب سایتشان می شویم.

فقط 20 درصد بازدید کنندگان سراغ صفحات بعدی می روند در حالی که 80 درصد افراد تصمیم می گیرند دوباره جستجو کنند.

پس اگر بخواهیم در معرض دید  میلیون ها کاربر قرار بگیریم و بیشترین نتایج جستجو را دریافت کنیم باید روی سئو و بالا آمدن رتبه خودمان به طور جدی فکر کنیم. یکی از عوامل سود سئو همان بازدید های  میلیونی ارزان  است و سئو به ما کمک می کند که با صرف هزینه کمتر نمایش بیشتری بدست بیاوریم.

اما یک نکته دیگر که به نظر من بسیار هم مهم است این است که افرادی که از طریق جستجو وارد وب سایت ما می شوند بیشتر خرید می کنند تا کسانی که از تبلیغات وارد وب سایت ما شده اند.

حتی اگر بررسی دقیق تری هم کنیم متوجه می شویم این افراد بیشتر در وب سایت می مانند و به صفحات و محصولات ما سر می زنند تا افرادی که از طریق تبلیغات وارد وب سایت ما شده اند.

هزینه تبلیغات بازاریابی چقدر است؟

ما در مقاله هزینه های بازاریابی به روشنی هزینه بسیاری از روش های بازاریابی را درج کرده ایم. و بهتر است که به آن مقاله سر بزنید و ان را مطالعه کنید . چون برای هر فردی داشتن چنین اطلاعاتی ضروریه پس یادت نره

اما به طور خلاصه باید بگم که هزینه تولید هر بازدید کننده از چند سنت تا چند دلار متغییر هست به طور مثال برای تبلیغات کلمه زعفران در آسیا باید به ازای هر بازدید کننده  حداقل 20 سنت پرداخت کنید در حالی که برای همین بازدید کننده در اروپا باید 3 تا 8 دلار هزینه کنید . تفاوت این هزینه ها هم به خاطر رقابت است  و احتمال دارد این ارقام افزایش هم پیدا کنند.

یعنی برای بدست آوردن هزار مشتری در روز در آسیا روزانه حداقل 200 دلار هزینه باید بکنید.

و برای بدست آوردن همین تعداد بازدید کننده در اروپا باید 3 هزار دلار تا 8 هزار دلار هزینه کنید.

شاید برخی از شما بگید با کمتر از این هم می توانم بازدید کننده برای سایت بیاورم. پاسخ ما هم بله است . اما چه نوع بازدید کننده ای؟

ما دنبال بازدید کننده ای هستیم که با کیفیت است . و شانس تبدیل شدنش به مشتری و خریدار بالا باشد.. ما  که به دنبال اتلاف هزینه نیستیم پس بهتره افرادی را مورد هدف قرار بدیم که ارزش واقعی دارند. حالا کم کم بریم سراغ هزینه سئو و سود سئو و ببینیم چه تفاوتی قراره با سئو ایجاد بشه!

هزینه بازاریابی
هزینه بازاریابی چقدر است

هزینه سئو چقدر است؟

هزینه سئو بستگی به نوع اجرا طرح داره خوب اول باید بدونیم چند نوع شیوه همکاری در سئو وجود داره.

شیوه های همکاری در سئو به شرح زیر است

همکاری ساعتی ( شروع از 300 هزار تومان در ساعت)

همکاری پروژه ای ( شروع از 60 میلیون تومان )

همکاری ماهیانه / سالیانه ( شروع از ماهی 5 میلیون )

خب ! تمام قیمت هایی که نوشته شده حداقل هزینه برای سئو هست یعنی کمتر از این هزینه را  اگر جایی دیدید از سایت خارج بشید چون قرار نیست کار بدرد بخوری برای شما انجام بشه و هزینه شما به طور قطع اتلاف هزینه است.

چیزی که پیش خودتان فکر می کنید این است که این هزینه ها به نظر زیاد نیست؟ یا سود سئو کجاست؟  پاسخ من این است که اول ببینید چه چیزی گیرتان می آید.

بیایید با یک مثال میزان اهمیت و سود سئو را محاسبه کنیم.

اگر سایت شما در همان حوزه زعفران باشد برای تبلیغات روزانه  در آسیا حداقل برای هزار نفر باید 200 دلار در روز و ماهیانه 6 هزار دلار هزینه کنید در حالی که همین رقم برای اروپا معادل 3 هزار دلار روزانه و 90 هزار دلار ماهیانه خرج روی دست شما می گذارد.

اما  حالا بیایید فرض کنیم سئو سایت شما انجام شده است و در حداقل شرایط شما روزی 1000 بازدید کننده دارید . کل پروژه شما حداقل 60 میلیون هزینه در یک سال داشته است. یا اگر ورودی  روزانه شما  تنها از اروپا باشد شما روزانه 3000 دلار در جیب خودتان ذخیره کرده اید.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید سود سئو سایت شما چقدر می تواند هزینه های بازاریابی شما را کاهش دهد و روزانه تعداد بی شماری مشتری بالقوه و جدی را برای شما فراهم کند.

کدام شیوه همکاری در سئو مناسب است؟

برای بسیاری از شما انتخاب روش شاید سخت باشد و مردد باشید کدام شیوه مناسب شماست. یا کدام شیوه باعث می شود سود سئو بیشتری نصیب ما شود.

اجازه بدید خلاصه به شما بگویم که در نوع همکاری به صورت ماهیانه/ سالیانه  بیشتر به نفع شما خواهد بود تا شرکت سئو کننده.

چرا؟

  • پرداخت ماهیانه به شما امکان می دهد با بودجه کمتر کار خودتان را آغاز کنید.
  • میزان پیشرفت پروژه را می توانید از نزدیک بررسی کنید و هر زمان که بخواهید از همکاری صرف نظر کنید.
  • نیاز به مدیریت و نظارت بر روی سئو کار خود به صورت لحطه ای ندارید.چون در پایان گزارش شفاف تری دریافت می کنید.
  • از لحاظ هزینه کار نسبت به سایر روش ها برای شما ارزان تر تمام می شود.
  • پیچیدگی انتخاب ابزار ها و نحوه اجرا را ندارید و سئو کار بر روی تمام موارد مسلط است.

بی شک انتخاب پروژه ماهیانه برای شما منفعت بیشتری دارد. در حالی که در  همکاری پروژه ای شرکت ها مبلغ کل پروژه را از شما دریافت می کنند یا درصد بالایی از پروژه را از شما دریافت می کنند و شما مجبور به ادامه همکاری با آنها خواهید شد اگر حتی از نتایج رضایت نداشته باشید.

سود سئو چقدر است؟

خوب بیایید در مورد مهمترین تاثیری که سئو بر شما می گذارد صحبت کنیم.

در بخش هزینه ها با یک حساب سرانگشتی مشخص کردم که سود شما در چنین پروژه ای چقدر است. بجای پرداخت هزینه تبلیغات معادل 168 میلیون شما می توانید تنها با پرداخت 60 میلیون در طول یک سال حداقل 100 میلیون ماهیانه پس انداز کنید.

اما  سود های دیگری هم وجود دارد که نباید از آن غافل شد. یکی از این موارد رهبر بودن در صنعت است. اگر محتوا شما در صفحه اول و یا از ان بهتر در رتبه اول تا سوم باشد . به شما کمک می کند صدای شما صدای غالب بازار باشد . اصولا محتوای اول نقش بسزایی در شکل دهی نظرات و ناخودآگاه مشتریان دارد . پس اگر شما در این شکل دهی نقش داشته باشید می توانید سود بیشتری کسب کنید.

یکی دیگر از سود های سئو این است که بسیاری از وب مستر ها که در حوزه اینترنت به دنبال تولید محتوا هستند نظرات شما را به طور ناخودآگاه تکثیر می کنند و همین امر باعث ایجاد یک بازاریابی ارجاعی و دهان به دهان می شود.

اما شاید یکی از بهترین دلایل استفاده از سئو این است که هنگامی که رقبا شما در حال تبلیغات هستند تا در صفحه اول گوگل جایگاه داشته باشند شما می توانید با انجام تبلیغات همزمان دو جایگاه در صفحه اول داشته باشید. و این امر شانس فروش شما را نسبت به رقیبتان به طور چشم گیری افزایش می دهد.

نکته آخر این است که کسانی که از طریق جستجو وارد وب سایت شما می شوند توصیه ها و مشاوره ها و محصولات شما را ارجح تر از تبلیغات در نظر می گیرند بنابراین نرخ خرید آن ها نسبت به زمانی که از تبلیغات وارد وب سایت شده اند بیشتر است.