صادرات به ترکیه

صادرات به ترکیه
صادرات به ترکیه
راهنمای تجاری کشور ترکیه

نحوه صادرات به ترکیه؟

صادرات به ترکیه : ترکیه ۱۷ امین اقتصاد بزرگ دنیا است و قصد دارد در سال ۲۰۲۳ در ۱۰۰ مین سالگرد جمهوریت خود به ۱۰ اقتصاد برتر دنیا برسد. ترکیه به دلیل نزدیکی به اروپا و خاورمیانه یک پل طبیعی اقتصادی در نظر گرفته می شود. و دارای جمعیت جوان و پویایی است. رشد کارآفرینان در این کشور خود گواه شرایط اقتصادی در ترکیه است. البته بعد از بحران کودتا ۲۰۱۶ وضعیت کمی پیچیده شده است. کاهش ارزش پول ملی ترکیه و ارزیابی ها از کاهش نرخ رشد اقتصادی , سرمایه گذاران را مردد کرده است. ترکیه با بسیاری از کشور ها دارای تعرفه ترجیحی است.

5 شریک تجاری ترکیه

بزرگترین کشور صادر کننده به ترکیه

num countries value
1 Russian 22 B
2 China 21 B
3 German 20 B
4 United States of America 12 B
5 Area Nes 11 B

5 شریک تجاری ترکیه

بزرگترین کشورهای وارد کننده از ترکیه

num countries value
1 German 16 B
2 United kingdom 11 B
3 Italy 9 B
4 iraq 8 B
5 United States of America 8 B

بهترین کالاهای صادراتی ترکیه

5 کالای برتر صادراتی ترکیه

HS CODE countries value
870421 Motor vehicles 4 B
711319 jewellery 4 B
721420 Bars and rods 3 B
870340 Motor cars 3 B
870322 motor vehicles 2.7 B

بهترین کالاهای وارداتی ترکیه

5 کالای برتر وارداتی ترکیه

HS CODE countries value
271019 Medium oils 11 B
710812 Gold 11 B
720449 iron or steel 7 B
270112 Bituminous coal 4 B
870332 Motor cars 3 B
روش های بازاریابی در ترکیه

بازاریابی در ترکیه

 

در شهرهای بزرگتر ترکیه، رویدادهای تقویت تجارت بین المللی، مانند بازارها، نمایشگاه ها و سمینارها، روش های رایج تبلیغاتی هستند. این نمایشگاه همچنین فرصت هایی را برای همه شرکت ها برای ارزیابی و برآورده شدن رقابت های موجود فراهم می کند، زیرا اکثر شرکت های عمده خارجی و محلی نیز شرکت می کنند. کاتالوگ های رویداد به عنوان “لیست های تجاری” در مقوله های خاص محصول مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر حدود 70 نمایشگاه و نمایشگاه بین المللی در ترکیه وجود دارد. با توجه به میزان نفوذ کم اینترنت در کشور، شرکت ها باید بیشتر به تبلیغات تلویزیونی و سمینارها توجه کنند.

چالش های تجارت با ترکیه

چالش های بازار ترکیه

جمهوری ترکیه یک بازار امیدبخش، اما اغلب پیچیده و چالش برانگیز است که نیاز به سازگاری و پشتکار دارد. صادرکنندگان ممکن است با بسیاری از چالش هایی که در سایر بازارهای نیمه توسعه یافته وجود دارد، مانند مواردی از سیاست های متناقض ، مقررات و بروکراسی ، مواجه شوند. تعرفه ها در محصولات متعددی افزایش می یابد؛ الزامات محلی سازی در صنایع مختلف؛ کمبود شفافیت در مناقصه ها، و نیز مشکلات در فرآیند خرید عمومی، از جمله ترجیح قیمت برای شرکت های ترکیه و مدارک سنگین؛ و چارچوب قضایی، قانونی و زمان گیر، و رخداد های غیر قابل پیش بینی رخ می دهد. موثرترین روش برای مقابله با این موانع، کار کردن با یک شریک ترکیه برای به دست آوردن بینش محلی و تعیین راه حل های بالقوه است. برنامه ریزی دقیق و صبر و شکیبایی کلید موفقیت در ترکیه است.

فرصت های تجاری با ترکیه

فرصت های بازار ترکیه

ترکیه هر چند وارد بحران های مختلف می شود اما دارای فرصت های فراوانی نیز است. ایجاد فرودگاه جدید و همچنین سرمایه گذاری دولت در مسکن عمومی و صنعتی و پروژه های زیرساختی فرصت های ایده آلی را برای صادرات به ترکیه به وجود آورده است. همچنین صادرات به ترکیه در بخش انرژی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در بخش محصولات کشاورزی هر چند برخی محدودیت ها وجود دارد اما نقاط مشترک زیادی نیز یافت می شود. پروژه های درمانی و بهداشتی و همچنین تجارت الکترونیک در ترکیه روز به روز در حال افزایش است. درک دقیق از وضعیت بازار ترکیه به شما در ایجاد سهمی از بازار کمک خواهد کرد.

قیمت گذاری در بازار ترکیه

در حالی که واردات از اتحادیه اروپا، اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) و کشورهای دارای توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه با ترکیه از وظایف معاف هستند. برخی از کشورها باید شرایط رقابتی با استفاده از امکانات مالی و حسابهای پرداخت ایجاد کنند. کلیه واردات کالاها و خدمات (به جز غذا) و همچنین قراردادها شامل مالیات بر ارزش افزوده 18 درصد (مالیات بر ارزش افزوده)و هزینه حمل و نقل بیمه هزینه (CIF) می باشند. مبلغ موضوع برای همه، از جمله شرکت های داخلی، قابل اجرا است. هنگام انجام محاسبات قیمت برای محصولات و خدمات خود، به ویژه هنگامی که در رقابت با تامین کنندگان محلی هستید ، شرکت ها باید هزینه های اخیر لیره ترکیه را در برابر دلار آمریکا محاسبه کنند. تا از ضرر های احتمالی بدلیل تبدیل ارز در امان باشند.

محدودیت های تجاری در بازار ترکیه

تنگناهای تجاری

در بیشتر مواقع، ترکیه با دستورالعمل های اتحادیه اروپا از نظر استانداردها که کیفیت و ایمنی محصول را مدرک می کند، مطابق با دستورالعمل های اتحادیه اروپا است. برای محصولاتی که معیار CE سازگاری اروپایی با مقررات اتحادیه اروپا مورد نیاز است، ترکیه نیز به آن نیاز دارد. ترکیه در برخی محصولات اقدام به حمایت از محصولات داخلی می کند و برای برخی از کشورها که تعرفه ترجیحی ندارند تعرفه های سنگینی وضع می کند. تلاطم های سیاسی مانند تقابل ترکیه و روسیه می تواند در ایجاد محدودیت های سریع و دوره ای اثر گذار باشد.

موافقتنامه های ترکیه و توافقنامه های بین المللی

توافقنامه های بین المللی

ترکیه از سال 1999 به عنوان کشور نامزد عضو اتحادیه اروپا بوده و عضو اتحادیه اروپا و مدیترانه (Euromed) است. یورمود ترویج ادغام اقتصادی و اصلاحات دموکراتیک در 16 کشور همسایه جنوب اتحادیه اروپا در شمال آفریقا و خاورمیانه است. یکی از بخش های مهم این کار این است که شرایط تجارت دو جانبه رضایت بخش برای شرکای منطقه یورمود را بدست آوریم.علاوه بر اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا، ترکیه بخشی از موافقتنامه های تجارت آزاد منطقه ای با سازمان همکاری اقتصادی / اکو (افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) و اروپایی منطقه تجارت آزاد / EFTA (ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس). ترکیه همچنین دارای توافقنامه های دوجانبه با آلبانی، بوسنی و هرزگوین، شیلی، کرواسی، مصر، گرجستان، اسرائیل، اردن، مقدونیه، مالزی، موریس، مولداوی، مونته نگرو، مراکش، فلسطین، صربستان، کره جنوبی و تونس است.

استراتژی ورود به بازار ترکیه

برای ورود به بازار ترکیه چالش هایی وجود دارد. در گام نخست باید منابع خود را برای ورود به بازار بررسی کنید و ارزیابی دقیقی از هزینه ها داشته باشید.

داشتن یک شریک تجاری محلی می تواند کلید موفقیت شما در بازار باشد. یک تبعه ترک می تواند با داشتن روابط ارزشمند به رشد برند شما کمک کند.

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی مستقیم از مولفه های اصلی در برنامه بازاریابی شما خواهد بود.

چگونه ماهان به شما در صادرات به ترکیه کمک می کند؟

ما می توانیم در کوتاه ترین مدت شما را به بازار متصل کنیم