صادرات به چین

صادرات به چین
صادرات به چین
راهنمای تجاری کشور چین

نحوه صادرات به چین؟

صادرات به چین :

چین به عنوان پهناورترین و یکی از پر جمعیت ترین کشور های جهان شناخته می شود. چین با برنامه های بلند پروازانه خود تبدیل به یکی از کلیدی ترین قطب های اقتصادی دنیا شده است. حزب کمونیست چین تصمیم گیری کلان این کشور را در دست دارد. هر چند نگرانی هایی در زمینه حقوق مالکیت معنوی و یارانه ها و رشد بدهی در چین همچنان وجود دارد . اما مسیر توسعه چین همچنان صعودی است. چین در 13 امین برنامه 5 ساله توسعه خود خواستار اصلاحات سیاسی بلندپروازانه با هدف «جامع ساختن یک جامعه نسبتا مرفه» با دو برابر شدن درآمد تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه سال 2010 تا سال 2020 می شود. این موضوع نیاز به رشد تولید ناخالص داخلی سالانه به میزان 6.5 ٪ در طی دوره پنج ساله دارد .این به معنی تورم و البته افزایش خرید کالا در چین تعبیر می شود.

5 شریک تجاری چین

بزرگترین کشور صادر کننده به چین

num countries value
1 Korea, Republic of 204 B
2 Japan 180 B
3 Taipei, Chinese 177 B
4 United States of America 156 B
5 German 106 B

5 شریک تجاری چین

بزرگترین کشورهای وارد کننده از چین

num countries value
1 United States of America 479 B
2 Hong Kong, China 302 B
3 Japan 147 B
4 Korea, Republic of 109 B
5 Viet Nam 84 B

بهترین کالاهای صادراتی چین

5 کالای برتر صادراتی چین

HS CODE countries value
851712 Telephone sets 240 B
847130 Automatic data-processing 154 B
851770 Electronic integrated circuits 84 B
847330 accessories processing machines 45 B
2710 Petroleum oils 35 B

بهترین کالاهای وارداتی چین

5 کالای برتر وارداتی چین

HS CODE countries value
854231 Electronic integrated 312 B
270900 Petroleum oils 239 B
260111 Iron ores 75 B
2711 Petroleum gas 50 B
8703 Motor cars 49 B

روش های بازاریابی در چین

بازاریابی در چین

روابط شخصی (guanxi in Chinese) در کسب و کار در چین بسیار مهم است. گوانشی عمیقا در فرهنگ چینی ریشه دارد و ابزار لازم برای انجام کارهاست. گاهی اوقات چند ماه طول می کشد تا روابط را توسعه دهند. این یک تفاوت فرهنگی است که همه شرکت ها باید از آن آگاه باشند؛ روابط شخصی می تواند به همان اندازه مهم باشد، اگر نه بیشتر از قراردادهای حقوقی. آنها ترجیح می دهند که مراکز پشتیبانی و آموزشی در چین حضور داشته باشند و برچسب ها بسته بندی ها و آزمون ها بصورت زبان چینی باشند. استفاده از زبان چینی می تواند برای آنها خوشایند باشد.

چالش های تجارت با چین

چالش های بازار چین

چین یک مکان چالش انگیز برای انجام تجارت است. هر چند تغییرات بروکراسی در چین در حال اعمال است . اما ایجاد یک کسب و کار در چین به بیش از ۱۱ روش در شانگهای و پکن نیاز دارد و بیش از ۳۰ روز طول می کشد.

بزرگترین نگرانی شرکت های خارجی برای تجارت و صادرات به چین  فضای غیر رقابتی بین شرکت های خارجی و داخلی است. اعطاء یارانه ها که ناشی از حضور دولت های محلی در شرکت هاست یکی از این علل هاست. چین همچنان به دنبال سیاست های صنعتی است که به دنبال محدود کردن دسترسی بازار به کالاهای وارداتی، تولید کنندگان خارجی و ارائه دهندگان خدمات خارجی است.

فرصت های تجاری با چین

فرصت های بازار چین

قشر متوسط چین در حال تقویت است. افزایش بخش توانمند در چین سطح دسترسی کالا را گسترده تر می کند. این به شرکت های بزرگ و متوسط کمک می کند تا کالا و خدمات با کیفیت خود را در بازار عرضه کنند. چرا که در کالاهای کم قیمت رقابت بسیار پر تنش است.

برخی از بخش های مهم جهت صادرات به چین و  فعالیت در این بازار عبارتند از : گردشگری , محصولات لوکس , خودرو سازی و همچنین صنایع مبتنی بر مصرف کننده و تجارت الکترونیک که بسیار رو به رشد است.

قیمت گذاری در بازار چین

مصرف کنندگان چینی تمایل دارند هزینه های قابل توجهی برای محصولاتی که حس اعتبار و پیچیدگی را ارائه می دهند، پرداخت کنند. اکثر مصرف کنندگان چینی به قیمت بسیار حساس هستند. تصمیمات خرید خرید صنعتی و دولتی اغلب به طور عمده در مورد قیمت ها و کمتر در اطراف کیفیت محصول و خدمات متمرکز می شود. با این حال، با توجه به برنامه خدمات با دقت بسته بندی، خریداران صنعتی چینی می توانند متقاعد شوند که حق بیمه برای محصولات با کیفیت بالاتر را پرداخت کنند. برنامه های تامین مالی جذب صادرات / واردات همچنین می تواند یک ابزار مهم برای صادرکنندگان باشد.

محدودیت های تجاری در بازار چین

محدودیت های تجاری

چین عضو سازمان تجارت جهانی است . اما با ارائه یارانه و حمایت های دولتی و محدودیت های سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی از صنایع خود حمایت می کند. به این محدودیت ها باید مشکلات مالکیت معنوی را اضافه کرد.چین بر روی خاک های نادر محدودیت ایجاد کرده است تا تولید کنندگان داخلی بتوانند سود بیشتری کسب کنند. خاک های نادر در تولید باطری و گوشی تلفن همراه و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. چین حدود 30 درصد از ذخایر جهانی خاک های نادر را تشکیل می دهد اما بیش از 90 درصد تولید را تشکیل می دهد.

کنترل صادرات توسط وزارت بازرگانی (MOFCOM)، اداره گمرک چینی و شورای دولتی و کمیسیون مرکزی نظامی اداره و اجرا می شود.

موافقتنامه های چین و توافقنامه های بین الملل

موافقتنامه های بین المللی

چین دارای توافقنامه سرمایه گذاری دو جانبه با بیش از 100 کشور و اقتصادها از جمله اتریش، اتحادیۀ اقتصادی بلژیک-لوکزامبورگ، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا، تایلند و انگلستان است. چین دارای 14 موافقتنامه تجارت آزاد (FTAs) با شرکای تجاری و سرمایه گذاری خود است، و در حال مذاکره یا اجرای 8 موافقتنامه اضافی است. شرکای FTA چین عبارتند از: آسه آن، سنگاپور، پاکستان، نیوزیلند، شیلی، پرو، کاستاریکا، ایسلند، سوئیس، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان. چین همچنین اخیرا قراردادهای تجارت آزاد با کره و استرالیا را امضا کرده است که هر دو شامل فصل سرمایه گذاری هستند.

استراتژی ورود به بازار چین

قبل از حضور در بازار چین می بایست از فرصت ها منابع شرکت و محدودیت ها آگاه باشید و آنها را در نظر بگیرید. نمایندگی در چین توسط نماینده چینی، توزیع کنندگان و یا شرکایی که می توانند اطلاعات و ارتباطات ضروری محلی را ارائه دهند،

برای موفقیت مهم هستند. دسترسی به بازار چین بعد از حفاظت از حقوق مالکیت معنوی از طریق ثبت شرکت و بازاریابی دیجیتال و سنتی ممکن است.

چگونه ماهان به شما در صادرات به چین کمک می کند؟

ما می توانیم در کوتاه ترین مدت شما را به بازار متصل کنیم.