طراحی سایت کودک

طراحی سایت کودک

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جامعه بسیاری از افراد جذب فضای مجازی شده اند و برای سرگرمی یا کسب دانش از ان استفاده می کنند. امروزه حتی بسیاری از کودکان از بزرگسالان بهتر با اینترنت کار می کنند. اغلب مهدکودک ها نیز به دنبال جذب بچه ها هستند به همین دلیل درخواست طراحی سایت مهدکودک  می دهند. در هر صورت طراحی سایت کودکان فقط به مهدکودک ها خلاصه نمی شود و بسیاری از افراد این نوع سایت ها را طراحی می کنند.

طراحی سایت کودک با توجه به رده سنی و اهداف کسب و کار می تواند متفاوت طراحی شود. اما معمولا در طراحی وب سایت کودک از المان های کارتونی بیشتر استفاده می شود. درست است که مخاطبان انها می تواند والدین کودک باشد اما کارتون ها همه را جذب می کنند. کافی است در طراحی سایت خلاقیت به خرج داده شود.

اهمیت طراحی سایت  کودکان

این واقعیت که مخاطبان این سایت ها تنها کودکان نیستند درست است. بسیاری از والدین برای دریافت اطلاعات و آموزش درباره نگهداری از بچه ها،شناخت بیماری ها،نحوه رفتار با کودک و صدها مورد دیگر به این سایت ها سر می زنند.ظاهر جذاب و استفاده از رنگبندی های متناسب با سن کودکان و بخش های دوست داشتنی رکن اساسی این سایت ها هستند.

بازار بزرگ حوزه کودکان

همانطور که می دانید مردم قبل از هر چیزی به فرزندشان اهمیت می دهند. از خرید لباس نو گرفته تا خدمات درمانی و سرگرمی . بسیاری از کسب و کارهای حوزه کودکان وضعیت بهتری نسبت به سایر کسب و کارها دارند. مثلا مهدکودک ها به مدیریت زمان والدین و افزایش شادی و سرگرم کردن کودکان و یاد دادن موضوعات پایه زندگی کمک می کنند. به همین دلیل بازار بسیار بزرگ و پرسودی دارند.

یا به طور مثال سایت هایی که لباس کودک یا اسباب بازی کودک می فروشند درامد بهتری دارند. بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها در حوزه کودکان در حال طراحی سایت کودک هستند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. بچه ها و والدین انها در اینترنت جستجو می کنند و با مشاهده محصولات یا خدمات جذاب به سمت خرید ان سوق پیدا می کنند.

فروش محصولات متنوع

چرخه فروش هر محصول برای مشتری محدود است. و بسیاری از مشتریان تنها یکبار یا یک دوره زمانی از محصولات استفاده می کنند. اما زمانی که یک کودک وارد چرخه فروش می شود برای مدت بسیار زیادی می تواند محصولات متنوع شما را بخرد. به طور مثال از خرید لباس کودک تا شرکت در مهدکودک و خرید دارو و خدمات مراقبتی و بهداشتی دیگر و زمانی که بزرگ شد شما می توانید انها را وارد چرخه محصولات بزرگسالان خود کنید.

درامد بیشتر

زمانی که اقدام به طراحی سایت کودک می کنید مشتریان شما نه تنها کودکان بلکه والدین انها نیز هستند. معمولا هزینه های کودکان از بزرگسالان بیشتر است و طبیعتا این موضوع به میزان درامد شما کمک بیشتری می کند. ضمنا هر کودک حداقل دو مشتری دیگر یعنی والدین انها را نیز برای شما رزرو می کند و شما می توانید به انها نیز محصولات مرتبط با نیازشان را بفروشید.

چرا طراحی سایت کودکان

جمعیت جهان رو به افزایش است پس سهم این بازار نیز در حال رشد است. در عین حال روش های مراقبتی و خدماتی حوزه کودکان نیز تغییر کرده است و نیازهای جدیدی به ان اضافه شده است. به همین دلیل در هر بخش شاهد رشد تقاضا هستیم. بسیاری از والدین کودکان امروزی در دنیای اینترنت قوطه ور هستند و از مد روز پیروی می کنند. بنابراین انتخاب های انها از اینترنت نشات می گیرد. شما هم می توانید برای فروش بیشتر خدمات و محصولات خود اقدام به طراحی سایت کودک کنید.

ویژگی های طراحی سایت کودک

طراحی گرافیکی سایت کودکان بسیار مهم است و نقش مهمی در جذب مخاطب دارد. استفاده از عکس و طرح های رسمی مناسب این سن نیست. برعکس طرح های کارتنی و گرافیکی که نشات گرفته از انیمیشن ها و سریال های کودک است بیشتر به طراحی سایت کودک کمک می کند.

مقالات کاربردی درباره بیماری کودکان بسیار مهم است. در سنین کودکی بیماری های مختلف بروز می کنند و والدین را نگران و درگیر می کند. بنابراین ارائه محتواهای آموزشی در اینباره به شدت به انها و شما کمک میکند.

فایل های صوتی و پادکست ها: این بخش می تواند شامل داستان های کتاب های کودک،آموزش زبان آموزی به کودک،شعر های کودکانه و مراقبت های بهداشتی و ده ها مورد دیگر باشد. که مخاطبان وفاداری را برای شما گرد هم می اورد.

کتابخانه کودکان جایی که کتاب داستان ها در ان قرار دارد می تواند به یک بخش محبوب برای کودکان باشد .

بخش های مورد نیاز برای طراحی وب سایت کودک

معمولا این مورد ارتباط مستقیمی به نوع سایت کودک شما دارد. اما به طور کلی این بخش ها در طراح وب سایت کودکان الزامی است.

فروشگاه  اولین بخشی است که برای شما کسب درامد می کند. به طور مثال اگر محصول و خدمات حوزه کودک دارید می توانید ان را در فروشگاه قرار دهید.مثل خرید لباس کودک،خرید اکسسوری کودک،خرید اسباب بازی و خرید کتاب داستان یا پادکست و صد ها مورد دیگر.

بخش سرگرمی نقش مهمی در حفظ ترافیک سایت و تبدیل مخاطب به مشتری دارد. ارائه بازای های جذاب اینترنتی مخصوص کودکان یا آموزش نقاشی یا ساخت کاردستی می تواند به شدت بر روی افزایش درامد شما تاثیر بگذارد.

بخش مقالات آموزشی نیز یکی از قسمت های مهم در طراحی سایت کودک است. اغلب مخاطبان این بخش والدین هستند که در خرید خدمات و محصولات شما تصمیم گیر هستند. بنابراین با ارائه محتوا و پاسخ به نظرات و سوالات انها می توانید انها را جذب کنید.

انواع وب سایت کودک

سایت های متوعی می توان برای کودکان ساخت که مخاطبان ان می تواند فرق کند در اینجا تنها نام چند حوزه مربوط به کودکان را معرفی می کنیم

فروش پوشاک کودکان

خدمات مهد کودک و انواع آموزش ها

مراقبت های پزشکی و درمانی کودکان

فروش اسباب بازی و بازی های فکری

فروش کتاب کودک

آموزش نقاشی و فروش ابزارهای نقاشی

آموزش زبان به کودک

خدمات نگه داری و پرستاری از بچه در خانه

طراحی سایت شهربازی کودکان

مراقبت های قبل و بعد از بارداری

خدمات مشاوره

ساخت سایت کودک مخصوص والدین

یکی از سایت های معروف در این زمینه نی نی سایت است. در این انجمن شما شاهد حضور هزاران خانم هستید که برای دوره های بارداری و نگهداری از کودک در انجا حضور دارند.سایت های مختلفی در حوزه کودکان طراحی شده است تا والدین بتوانند دانش خود را درباره کودکان و نگهداری و پروش انها افزایش دهند. در طراحی سایت کودکان مخصوص والدین مسائل آموزشی و تربیتی بخش اصلی را تشکیل می دهد.

مثلا نحوه درست کردن کاردستی و کار با اسباب بازی های فکری به شدت می تواند در رشد ذهنی کودکان موثر باشد . بنابراین والدین ابتدا باید مهارت کار با انها را کسب کنند. پس طراحی سایت کودک در این زمینه ها بسیار مهم و ارزشمند است.

هزینه طراحی سایت کودکان

تعرفه طراحی وب سایت کودکان به کیفیت طراحی و خواسته های شما دارد. طراحی جذاب و کارتنی به شدت بر روی جذب مخاطب تاثیر می گذارد . مخصوصا برای سنین بین 3 تا 7 سال که روزانه انیمیشن ها و سریال های کودک را مشاهده می کنند. برای طراحی یک سایت کودک ساده می توانید از سایت های اماده استفاده کنید که تنها به معرفی شما می پردازد. اما برای فروش محصولات باید به دنبال طراحی سایت فروشگاهی باشید. برای سایر موارد بهتر است از ما مشاوره بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

موارد مهم در طراحی سایت کودکان

در طراحی سایت کودکان می شود موارد زیادی را نام برد اما برای دستیابی به مخاطبان وفادار و حفظ انها باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

راه های ارتباطی

برخی از مخاطبان می توانند کودکان باشند و برخی والدین اما ارتباط و پاسخ دادن به انها بخش مهمی از کار شماست. بنابراین باید راه های مختلف ارتباطی نظیر سیستم چت،شماره تلفن و فرم تماس با ما در سایتتان را ارائه کنید.در زمینه پشتیبانی ازنیروهایی استفاده کنید که بتوانند با کودکان و مادران انها ارتباط خوبی برقرار کنند.

سئو و بهینه سازی محتوا

تولید محتوا و سئو آنها باید همسو با طبع کودکان یا والدین انها باشند. نوع محتوا برای کودکان باید روح داستانی داشته باشد تا انها را جذب خود کند. سئو مطالب بسیار مهم است والدین بر روی گزینه های کلیک می کنند که نه تنها راه حل باشد بلکه نگارش متناسب و همدلانه ای داشته باشد.

ریسپانسیو بودن سایت

کودکان علاقه زیادی به گوشی هوشمند دارند. و بارها ان را از والدین خود می گیرند و با ان بازی یا کار می کنند. یا مادران مجبورند با یک دست کار کنند و در دست دیگر کودک را نگه دارند. به همین دلیل طراحی سایت کودکان باید ریسپانسیو باشد تا انها در هر پلتفرمی بتوانند سایت را به خوبی مشاهده کنند.

امکانات طراحی سایت مهدکودک

زمان طراحی سایت کودکان برای مهد کودکها باید برخی امکانات را در نظرگرفت.مثلا به والدین امکان دهید که برنامه های آموزشی اضافه را انتخاب کنند و در انها شرکت کنند. در سایت کودکان باید امکان ارائه عکس ها و ویدئو بازی و محیط کلاس ها بارگذاری شود تا سایر والدین انها را مشاهده کنند.

آدرسهای و نقشه های مدرسه

والدین شاغل کودکانشان را با اهداف مختلفی به مهدکودک می اورند و یکی از دلایل ان این است که زمان انها برای در کنار فرزند بودن محدود است. مجبورند صبح ها خود را به اداره برسانند. به همین دلیل باید دسترسی سریعی به مهدکودک داشته باشند. به همین دلیل اگر اطلاعات و نقشه مهدکودک در سایت وجود داشته باشد انها راحتتر می توانند شما را بررسی و انتخاب کنند.

محل پیشنهادات یا تبادل نظر والدین

در نظر گرفتن بخش نظرات باعث می شوند والدین جامعه ای کوچک را در سایت شما تشکیل دهند و ان را فعال نگه دارند و تجارب خود را به اشتراک بگذارند. این موضوع باعث پویایی سایت و مرجعی برای سایر والدین میشود. در عین حال شما شاهد افزایش تعامل و بالا رفتن رنک سایتتان نیز خواهید بود.

طراحی سایت کودکان چه کمکی به ما می کند؟

طراحی وب سایت کودک به شما کمک می کند با شناخت خواسته ها و نیاز انها بازارها و نیازهای جدید انها بهتر بشناسید و بخاطر ارتباط قدیمی با انها و اعتمادی که به شما دارند سایر پیشنهادات شما را به راحتی بپذیرند.

ظاهر گرافیکی چه تاثیر در جذب کودکان دارد؟

همانطور که در این مقاله به ان اشاره کردیم ظاهر گرافیکی و استفاده از طرح های کارتنی و انیمیشنی به شدت در جذب کودکان به شما کمک می کند. در طراحی سایت کودکان ابتدا باید به مخاطبان خود توجه کنید و بر اساس خواسته انها طراحی وب سایت کودک را انجام دهید.