طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی

بسیاری از مردم در حال حاضر به دنبال دریافت خدمات پزشکی و درمانی به صورت آنلاین و سریع هستید. این خواسته با بروزی پاندمی کرونا به طرز چشمگیری افزایش یافته و هر ساله درصد بیشتری از مردم به دنبال دریافت خدمات پزشکی به صورت اینترنتی هستند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان و درمانگاه ها اقدام به طراحی سایت پزشکی و اپلیکیشن پزشکی کردند که بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

انواع طراحی سایت برای خدمات پزشکی

انتخاب نوع طراحی سایت پزشکی به اهداف و خدمات شما دارد. به طور مثال برخی از سایتهای پزشکی بر اساس مشارکت همه پزشکان در یک پلتفرم طراحی شده است. در چنین سایت هایی پزشکان ثبت نام می کنند و سپس بیماران بر اساس پروفایل پزشک درخواست خدمات اینترنتی می کنند و ویزیت مجازی می شوند.

در نوع دوم که تقاضای بیشتری برای آن وجود دارد طراحی سایت پزشکی برای هر پزشک است. در این نوع طراحی سایت تنها برای یک پزشک یا یک درمانگاه انجام می شود و در این سایت فرایندهای نوبت دهی و معرفی خدمات پزشکان انجام می شود.

اهمیت طراحی سایت پزشکی

امروزه دیگر طراحی سایت پزشکی به یک ضرورت برای پزشکان و درمانگاه ها تبدیل شده است.افزایش تعداد پزشکان باعث ایجاد رقابت بیشتر بین جامعه پزشکی شده است. در مقابل بیماران به سمت پزشکان در دسترس تر می روند. انها مایلند درباره پزشکان تحقیق کنند و سپس بر اساس نظرات سایر بیماران اقدام به دریافت نوبت کنند.

دریافت اطلاعات تخصصی تر درباره بیماری ها و دریافت مشاوره سریعتر به یکی از دغدغه های بیماران و همراهان آنها تبدیل شده است. به همین دلیل در اینترنت جستجو می کنند و معمولا اعتماد بیشتری به محتوای سایت های پزشکان می کنند و بعد از ان به بهترین گزینه مراجعه می کنند.

طراحی وب سایت پزشکی باعث شده است یکی دیگر از مهمترین دغدغه بیماران پاسخ داده شود. بله دریافت نوبت ویزیت پزشک مهمترین دغدغه انها است. در مقابل پزشکان از عدم حضور بیمارانی که اقدام به دریافت نوبت کرده اند اما حضور پیدا نمی کنند نگران هستند. طراحی سایت پزشکی دغدغه دو طرف را حل کرده است و این باعث افزایش تقاضا برای طراحی سایت پزشکی شده است.

چرا طراحی سایت شرکتی باید انجام شود؟

در حال حاضر شاهد حضور هزاران پزشک در دنیای اینترنت هستیم. افزایش تقاضا بیماران برای دریافت سریعتر مشاوره پزشکی ارزان و دسترسی بیشتر به پزشکان متخصص باعث شده است بسیاری از پزشکان ضرورت حضور در اینرنت و شبکه های اجتماعی را بیشتر لمس کنند.

تغییر سلیقه و افزایش درخواست ها برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بیماری ها باعث شده است طراحی سایت پزشکی و دانشنامه های پزشکی تقاضای بیشتری پیدا کند.پزشکان و درمانگاه ها برای پیدا کردن مشتریان بیشتر باید بهتر دیده شوند. به همین دلیل آنها سعی می کنند قبل از شروع بازاریابی سنتی به سمت ایجاد یک کانال بازاریابی دیجیتال ارزان قیمت تر باشند.

شبکه های اجتماعی و طراحی سایت پزشکی دو گزینه ارزان قیمت تر است. نداشتن قدرت کافی در مدیریت و حفظ پیچ ها در شبکه های اجتماعی باعث شده است طراحی سایت پزشکی اولویت اول بسیاری از پزشکان باشد.

سهولت در نوبت دهی

یکی از موارد بسیار پردردسر در مسائل پزشکی نوبت دهی و مدیریت موارد پیرامون ان است. بسیاری از بیماران برای تهیه ویزیت باید حتما در مطب پزشک حاضر شوند تا نوبت ویزیت را رزرو کنند. پزشکان نیز نگران هستند ویزیت های تلفنی باعث هدررفتن زمان و از دست رفتن مشتریان واقعی شود.

طراحی سایت پزشکی که افزونه مدیریت نوبت دهی دارد باعث می شود مشکل طرفین به شکل محسوسی کم شود . در عین حال در زمان و نگرانی های پیرامون رزرو نوبت دکتر و تمدید ان صرفه جویی شود.

کاهش سوالات بیماران و زمان ویزیت

زمانی که بیماران وارد مطب می شوند و به اتاق دکتر مراجعه می کنند درباره بسیاری از موضوعات سوال دارند که این موضوع باعث می شود نه تنها انرژی بیشتری از دکتر گرفته شود بلکه باعث می شود به خوبی به سوالات سایر بیماران به دلیل عدم اگاهی از جوانب بیماری پاسخ داده نشود.

به همین دلیل در طراحی سایت پزشکی ایجاد مطالب تخصصی و راهنماهای مناسب باعث کاهش نگرانی ها می شود و به بسیاری از سوالات بیماران قبل از ورود به مطب پاسخ داده می شود.

کاهش ترافیک مطب

بسیاری از بیماران مجبورند برای اینکه زمان ویزیت آنها دچار مشکل نشود از یک یا دو ساعت قبل در مطب حضور داشته باشند. این موضوع در کنار نگرانی های بهداشتی باعث ازدحام بیش از حد می شود. که باعث افزایش نگرانی و استرس بیماران و پزشکان را به همراه دارد. به همین دلیل در طراحی سایت پزشکی می توان مشخص کرد که مشتریان چه زمانی باید حضور داشته باشند.

پیدا کردن بیماران بیشتر از سایر نقاط کشور

هر شهر و منطقه ای محدود به تعداد مشخصی بیماران مستعد است. و حضور پزشکان باسابقه باعث می شود افراد کمتری به پزشکان جدید مراجعه کنند. به همین دلیل تعداد مشتریان مطب پزشکان بسیار کمتر است و پیدا کردن افراد جدید به زمان زیادی نیاز دارد. میانبر زدن در این راه تنها با بازاریابی و طراحی سایت پزشکی قوی امکان پذیر است.

بیماران به دلیل اینکه درباره بیماری خود در اینترنت جستجو می کنند می توانند به سایت پزشکان مراجعه کنند و سوالات خود را بپرسند و از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنند و در نهایت با راهنمایی های پزشکان مراجعه کنند.

مزایای طراحی سایت پزشکی

باعث دیده شدن تخصص پزشکان می شود

بار رشد مشتریان ارائه خدمات پزشکی با هزینه کمتر انجام می شود.

در سایت های مشاوره راهنمای بیماران برای انتخاب پزشک آسانتر می شود.

خدمات درمانی به صورت 24 ساعته ارائه می شود

برقراری ارتباط بین بیمار و پزشک به راحتی برقرار می شود.

کاهش هزینه های سفر برای مشتریان جهت هماهنگی

کاهش شلوغی در مطب و افزایش راندمان پزشک و نیرو ها

قیمت طراحی سایت پزشکی

هزینه طراحی سایت پزشکی بر اساس امکاناتی نظیر نوبت دهی آنلاین،امکان انتشار فیلم جراحی ها،پرداخت آنلاین،ابزارهای محاسبه گر مثل محاسبه توده بدنی یا مشاوره انلاین و تلفنی محاسبه می شود.در طراحی سایت پزشکی معمولا  بخش وبلاگ بسیار مهم است . پزشکان پوست و زیبایی انواع نمونه کارهای خود را در این سایت ها می گذارند.

اگر تنهاا به دنبال طراحی سایت پزشکی ساده برای تنظیم نوبت دهی و معرفی پزشک باشد و به برنامه های پیچیده نیازی نباشد تعرفه طراحی سایت پزشکی ارزان تمام می شود. اما اگر به دنبال سایت های نوبت دهی پیشرفته مثل سایت drdr.ir باشید هزینه کار بسیار بیشتر می شود.

طراحی اپلیکیشن پزشکی

برخی از پزشکان در کنار طراحی سایت پزشکی تمایل به طراحی اپلیکیشن پزشکی نیز دارند. این دیدگاه از انجا ناشی می شود که احساس می کنند به دلیل دسترسی راحت بیماران به گوشی می توانند در هر لحظه در کنار بیماران باشند. معمولا توصیه می شود اگر خدمات پیچیده ای ندارید می توانید بی خیال طراحی اپلیکیشن شوید تا زمانی که تعداد مشتریان بیشتر شود یا امکان ارائه خدمات بیشتر مهیا شود.

اما اگر نیاز دارید از سایت پزشکی خود یک اپلیکیشن نیز داشته باشید و دسترسی بیماران را به خود راحت تر کنید می توانید درخواست طراحی اپلیکیشن دهید. عموما طراحی اپلیکیشن از روی سایت پزشکی ارزان تر از طراحی اپلیکیشن تخصصی است.این اپ ها بیشتر مناسب سایت های پزشکی نوع اول است .

طراحی سایت فروشگاهی پزشکی

شاید اول برایتان سوال پیش بیاید که چرا یک پزشک باید به دنبال طراحی سایت فروشگاهی باشد. برخی از پزشکان خود داروساز هستند یا برخی محصولات را به فروش می رسانند. مثل تجهیزات زیبایی یا بهداشتی مثل شامپو تقویتی، صابون های ویتامینه یا کمربند های طبی یا کفش های طبی و خیلی موارد دیگر

به همین دلیل برای این نوع پزشکان بهتر است از سایت فروشگاهی استفاده کنند و محصولات را نیز ثبت و معرفی کنند. معمولا طراحی سایت فروشگاهی در حوزه پزشکی مربوط به دارو و تجهیزات بهداشتی است. اما برخی پزشکان نیز در حوزه تجارت دارو نیز فعالند.

سئو سایت پزشکی

بعد از طراحی سایت پزشکی ، تقویت سئو سایت بسیار مهم است. مزیتی که پزشکان دارند این است که می توانند موضوعات بسیار زیادی را پوشش دهند و اقدام به تولید محتوا قوی کنند. امروزه با رشد تقاضا برای دریافت اطلاعات پزشکی این یک فرصت ایده آل برای پزشکان است.

به خصوص برای پزشکان تازه کار طراحی سایت پزشکی و ارائه محتواهای کاربردی می تواند سرعت انها را برای دریافت بیماران بیشتر و کسب شهرت بیشتر کند . در چنین شرایطی سابقه انها را نیز افزایش دهد. در زمان پاندمی کرونا بسیاری از پزشکان به واسطه ارائه اطلاعات در این حوزه و مسائل پیرامون ان بسیار مشهور شدند.

برای دریافت نتایج قوی بهتر است از خدمات سئو استفاده کنید تا شاهد رشد سریعتری در رتبه های اول گوگل باشد. بعد از تقویت سئو می تواند افزایش ترافیک ارگانیک را از نزدیک لمس کنید. به یاد داشته باشید تبلیغ دارو و خدمات پزشکی در گوگل ممنوع یا بسیار محدودیت دارد به همین دلیل اهمیت سئو دو چندان می شود.

تقویت وبلاگ سایت های پزشکی

زمانی که در حال طراحی سایت هستیم بخش وبلاگ ها بسیار اهمیت دارد. در بخش وبلاگ پزشکان می توانند از عمل های جراحی،دوره پس از عمل و مراقبت های بهداشتی ویدیو و عکس های تخصصی تولید کنند و ان را وب سایت پزشکی خود قرار دهند.

سئو این مطالب با توجه به الگوریتم های جدید گوگل به سرعت می تواند انجام شود و نتایج بهتری داشته باشد.استفاده از کلمات کلیدی جراحی کلیه یا جراحی قلب یا عبارت جراحی بینی گوشتی یا استخوانی و سایر اندام نقش بالایی در جذب مخاطب دارد. بهتر است حتما بخش های اشتراک گذاری در وبلاگ در نظر گرفته شود.

مراحل ساخت سایت پزشکی

در تمامی فرایندهای طراحی های سایت  ابتدا اهداف شما از طراحی سایت پزشکی مشخص می شود. به طور مثال می خواهید یک سایت ساده باشد یا یک سیستم نوبت دهی پیشرفته با ابزارهای بسیار محاسبه گر. بعد از مشخص شدن اهداف طراحی گرافیکی و ux مشخص می شود .

در نهایت محتوا هایی که شامل معرفی شما و خدماتتان است را ارائه می کنید و سپس طراحی سایت انجام و سایت پزشکی مورد نظرتان تکمیل و ارائه می شود.

چه نوع سایت پزشکی خوب نیست؟

شما یک پزشک هستید و اعتبار شما وابسته به سابقه شما دارد.اگر در سایتهای پرتال ساز اقدام به طراحی سایت پزشکی کنید صاحب واقعی سایت نیستید و بعدا برای بهبود سایت و ارائه خدمات جدید به مشکلات بیشتری بر خواهید خورد. ضمنا اگر دنبال طراحی سایت ساده ای هستید از طراحی سایت کدنویسی شده دور شوید چرا که هزینه های شما در حال و اینده بسیار زیاد می شود.و همیشه وابسته به تیم یک شرکت خواهید بود.

زمان طراحی سایت پزشکی چقدر است؟

این زمان ارتباط مستقیمی به خواسته های شما دارد. اگر یک سایت ساده پزشکی بخواهید می توانید در کمتر از یک هفته سایت را داشته باشید اما هر چقدر تقاضای افزونه و خدمات بیشتری کنید طبعا زمان بیشتری برای اماده سازی نیاز دارد. برخی از شرکت ها این زمان را 1 تا 2 ماه ذکر می کنند .

کدام بسته طراحی سایت پزشکی برای من مناسب تر است؟

هدف ماهان بهبود وضعیت کسب و کارها است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر خدمات زیادی ندارید از بسته های اماده استفاده کنید. که باعث کاهش هزینه های طراحی سایت پزشکی شما می شود و می توانید با مبلغ صرفه جویی شده تبلیغات بهتری کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید. در غیر اینصورت باید درخواست طراحی سایت سفارش کنید.
ماهان علاوه بر طراحی سایت پزشکی اقدام به طراحی سایت دارویی یا بیمارستانی نیز می کند؟
بله ماهان در زمینه طراحی سایت فروشگاهی دارویی و طراحی سایت بیمارستانی نیز می تواند به شما خدمات ارائه کند.