شرایط بسته بندی زعفران صادراتی چیست؟

انواع بسته بندی زعفران در جهان

شرایط بسته بندی زعفران

شرایط بسته بندی زعفران صادراتی بسته به کشور مقصد و اهداف بازاریابی می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل تحقیق درباره قوانین بسته بندی هر کشور و رقبای حاضر در بازار و نوع مشتریان هدفتان می تواند در انتخاب ضوابط و شرایط بسته بندی زعفران صادراتی شما دخیل باشد.

شرایط بسته بندی زعفران برای ثروتمندان

به طور خاص اگر مشتریان شما افراد ثروتمند باشند باید زعفران با بالاترین کیفیت را عرضه کنید. پس طبیعتا نمی توانید با یک طراحی زشت که خالی از مفهوم و ارزش است استفاده کنید. برای اینکه زعفران شما توسط افراد ثروتمند خریداری شود باید به نوع جنس بسته بندی و رنگبندی و طراحی و حتی نحوه باز و بسته کردن جعبه زعفران توجه کنید.

شرایط بسته بندی زعفران برای کشورهای عربی

بسیاری از کشورهای عربی از قوانین بسته بندی کشورهای پیشرفته الگو برداری می کنند. اما نحوه طراحی بسته بندی ها اگر با مفهوم و فرهنگ عربی ادغام شده باشد افراد بیشتری را جذب محصول می کند. در دوره های قبل انتخاب ظروف شیشه ای بسیار محبوب بود اما در حال حاضر بسته بندی خاتم کاری شده نیز مورد اقبال قرار گرفته است.

بنابراین اگر بخواهید هزینه طراحی بسته بندی زعفران خود را کمتر کنید قبل از انتخاب طراح درباره ضوابط و قوانین بسته بندی زعفران تحقیق کنید تا چند بار نیاز به هزینه کردن برای طراحی نداشته باشید. برای سهولت کار به برخی از مواردی که اهمیت زیادی در شرایط بسته بندی زعفران صادراتی دارند اشاره می کنیم. اما برای اطلاعات بیشتر و استعلام شرایط بسته بندی زعفران صادراتی درخواست بدهید.

شکل و طراحی بسته بندی

هر محصولی که در بازار وجود دارد دارای بسته بندی متنوعی است و رقبا برای جذب مشتری بیشتر دست به خلاقیت های منحصربفردی می زنند. به طور کلی بسته بندی زعفران به دو صورت انجام می شود.

بسته بندی داخلی و بسته بندی بیرونی . برخی از محصولات در یک نایلون به عنوان بسته بندی داخلی اماده می شود و با یک کارتن به عنوان پوشش خارجی یا بیرونی بسته بندی می شود. اما در برخی از محصولات بسته بندی داخلی و خارجی می تواند تغییر کند و حتی بعضی از محصولات فقط یک نوع بسته بندی داشته باشند.

اگرچه بسته بندی ها می تواند بخاطر تکنیک های طراحی خلاقانه از شکل های مختلفی بهره ببرد اما در نهایت باعث افزایش فروش می شود.بسته بندی های هوشمندانه به خریدار احساس راحتی می دهد. بنابراین موضوعاتی نظیر نحوه باز شدن محصول و باز و بسته شدن ظروف بسته بندی زعفران و اندازه بسته بندی ها موارد بسیار مهمی است که باید به ان توجه کرد.

رنگ بسته بندی زعفران

هیچ کسی نمی تواند منکر اثر رنگ ها در بسته بندی محصول و در نهایت جذب مشتریان شود.رنگ ها از نظر روانی تاثیر بزرگی بر مخاطبان می گذارد و می تواند برای هر شخصی در هر فرهنگی معانی مختلفی داشته باشد. از دیدگاه زیبا شناسی مشتریان مجذوب بسته های با طرح های متنوع و رنگ های گیرا می شوند.

انتخاب رنگ ها باید بر سااس آداب و رسوم  فرهنگ هر جامعه طراحی شود. به عنواان مثال الهام گرفتن از رنگ گل زعفران یعنی رنگ قرمز و بنفش بسیار موثر است و حتی در بسیاری از طراحی لوگو شرکت های زعفران انتخاب می شوند.اگر بازار کشور خاصی را هدف قرار می دهید درباره فرهنگ ان کشور تحقیق کنید و ان را در طراحی بسته بندی زعفران خود لحاظ کنید.

جنس بسته بندی

یکی از شرایط بسته بندی زعفران صادراتی استفاده از جنس مناسب برای بسته بندی زعفران است. در بسته بندی زعفران می توان از فلز شیشه پلاستیک سلفون کاغذ پلی اتیلن استفاده کرد.برای انتخاب جنس بسته بندی باید توجه کنید که خواص زعفران به خصوص رنگ و عطر آن حفظ شود. معمولا بسته بندی زعفران در سه نوع قالب پاکت خاتم و ظروف کریستالی ارائه می شوند. ظروف شیشه ای و پلی اتیلن کیفیت زعفران را بیشتر حفظ می کنند بنابراین این از مواد برای بسته بندی داخلی بیشتر استفاده می شود.

چرا بسته بندی زعفران اهمیت زیادی دارد؟

همانطور که بخشی از تصمیم گیری شما در خرید هر محصولی به بسته بندی ان بستگی دارد بسیاری از خریداران دیگر نیز به بسته بندی محصول توجه می کنند. بسته بندی زعفران باعث افزایش قیمت و ارزش افزوده می شود. بسته بندی خلاقانه زعفران کمک می کند که برندسازی قوی تر و متمرکزی داشته باشید. در این مقاله به اهمیت و مزایای بسته بندی زعفران اشاره می کنیم.

بسته بندی زعفران چه نقشی در میزان فروش دارد؟

اگرچه ایران به عنوان بزرگترین صادرکننده زعفران و تولید کننده برتر شناخته می شود. اما سود کمتری نسبت به سایر کشورها از این ادویه گران قیمت می برد. یکی از دلایل ان این است که زعفران ایرانی به خوبی در بازارهای جهاین شناخته نشده است. در ضمن بخش بزرگی از صادرات زعفران فله ای به اسپانیا ارسال می شود که باعث کاهش قیمت فروش می شود. در صورتی که استفاده از استراتژی برندینگ و بسته بندی خلاقانه زعفران به شدت بر روی فروش و افزایش قیمت و تقاضا مشتریان تاثیر می گذارد.