سود صادرات زعفران

سود صادرات زعفران

هر کسب و کاری برای آغاز تجارت به دنبال بازگشت سرمایه خود است و بهترین عامل در تعیین بازگشت سرمایه سودآوری آن است. بنابراین هنگامی که وارد حوزه صادرات زعفران می شوید بهتر است بدانید چقدر سود می کنید. ما در این مقاله به میزان سود آوری صادرات زعفران پرداخته ایم و نکاتی را برای افزایش سود آوری معرفی کرده ایم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نحوه محاسبه سود صادرات زعفران چگونه است؟

برای محاسبه تقریبی سود باید کل هزینه ها را از فروش نهایی کم کنید. هزینه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم .

چگونه سود صادرات زعفران را حداکثر سازی کنیم؟

شما باید طول عمر مشتری را افزایش دهید . یعنی با فالوو کردن مشتری و خرید مجدد وی هزینه بازاریابی را کاهش دهید. هر چه تعداد دفعات خرید مشتری افزایش یابد سود صادرات زعفران شما نیز افزایش می یابد.

فروش عمده زعفران بهتر است یا خرده فروشی زعفران؟

اگر امکان ایجاد دفتر یا تحویل حضوری زعفران را در کشور هدف دارید خرده فروشی مناسب است اما اگر شرایط فروش و تحویل حضوری به مشتری را ندارید بهتر است بر روی عمده فروشی زعفران تمرکز کنید.

کدام کشور ها زعفران را با قیمت بالاتری خرید می کنند؟

اصولا کشور های اروپا غربی نظیر آلمان و هلند و کشور های امریکا شمالی نظیر کانادا و امریکا زعفران را با قیمت بالاتری نسبت به بقیه خرید می کنند.

آیا کشور چین مقصد خوبی برای صادرات زعفران است؟

بله کشور چین کشور مناسبی برای صادرات است اگر بر روی ویژگی های دارویی این محصول کار کنید می توانید در چین فروش بهتری را تجربه کنید. بهتر است از  کارشناس صادرات مشاوره بگیرید.

هزینه خرید زعفران (تامین کالا)

برای شروع تجارت باید به دنبال تامین کنندگان مناسب بگردید هر چه هزینه تامین زعفران کمتر باشد سود شما بیشتر خواهد شد . همچنین قیمت پایین باعث می شود بازاریابی سریعتر و کم هزینه تر باشد . چون قیمت پایین باعث افزایش قدرت رقابت شما در چانه زنی می شود و سود شما حداکثر می شود.

برای اینکه هزینه خرید زعفران برای شما کاهش پیدا کند و سود صادرات زعفران برای شما بیشینه شود بهتر است زمانی به سراغ تولید کننده بروید که فصل برداشت این محصول است. چون عرضه در بازار بالاست و خریدار قدرت چانه زنی بیشتری دارد. همچنین عرضه زیاد در بازار به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

اگر شما تولید کننده هستید بهتر است به سراغ برنامه بازاریابی بروید و حداقل 3 ماه قبل از فصل برداشت بازاریابی خود را شروع کنید و با یک استراتژی دقیق و حساب شده کار خود را آغاز کنید.

هزینه بازاریابی زعفران

برای بازاریابی زعفران و موفق شدن انتخاب روش ها اهمیت بسزایی دارد. انتخاب روش های بازاریابی با توانایی مالی شما و بودجه بندی شما رابطه مستقیم دارد. انتخاب کشور اهمیت زیادی بر تعیین بودجه دارد . هزینه مورد نیاز برای فعالیت در بازار اروپا و امریکا بیشتر است که از یک میلیون دلار برای روش سنتی آغاز می شود اما برای روش های دیجیتال با بودجه کمتر از 20 هزار دلار می توان به نتیجه رسید.

برای انتخاب بهترین شیوه صادرات زعفران بهتر است از کارشناس صادرات مشاوره بگیرید.

موفقیت هزینه دارد و بسیاری از کسبو کارهایی که برای صادرات زعفران سرمایه گذاری کرده اند در بازاریابی موفق شده اند و نتیجه آن را دریافت کرده اند. هر چه میزان بودجه بازاریابی زعفران شما بیشتر باشد با سرعت بیشتری مشتری پیدا میکنید. به بیانی دیگر اگر صدای شما بیشتر شنیده شود مشتریان بیشتری شما را خواهند شناخت و سریعتر به صادرات زعفران و درآمد دلاری خواهید رسید.

ما در مقاله هزینه بازاریابی به هزینه های مرسومی که کسب و کارها برای رقابت در بازار جهانی می پردازند و موفق می شوند پرداخته ایم. همچنین برای حداکثر سازی سود صادرات زعفران ما مقاله روش های سریع بازاریابی دیجیتال را که به شما در بدست آوردن مشتری خارجی کمک می کند را نوشته ایم و خواندن آن را به همه توصیه می کنیم.

سایر هزینه ها

اما هزینه های دیگری وجود دارد که شما باید از آنها آگاه باشید. به طور مثال هزینه هایی مانند هزینه ترخیص کار , هزینه حمل و بیمه , و هزینه نیروی کار  که به طور کلی معادل 10 درصد از قیمت فروش شما را پوشش می دهد.

هزینه های گمرک و بازرسی و …. را در هزینه ترخیص کار محاسبه کرده ایم در نتیجه نیاز نیست مجددا محاسبه شود. همان 10 درصد کافی است. اگر ترخیص کار یا شرکت حمل و نقل از شما هزینه بیشتری دریافت  می کنند بهتر است با گروه دیگری همکاری کنید.

در نظر بگیرید که به دلیل تغییرات نرخ ارز قیمت ها می تواند تغییر کند اما چون ما بر اساس نرخ دلار هزینه ها را محاسبه کرده ایم این تغییرات نمی تواند بیشتر از 1 درصد باشد.

قیمت زعفران

رقابت بر سر قیمت همیشه سخت بوده است. اگر شما توانسته اید با قیمت پایینی زعفران را تهیه کنید می توانید در بازار با ارائه تخفیف های پلکانی در رقابت پیروز شوید . اما اگر قدرت رقابت بر سر قیمت را ندارید بهتر است بر روی ویژگی ها تمرکز بیشتری کنید و مزیت منحصر به فرد ایجاد کنید. برای ایجاد مزیت منحصر به فرد از کارشناس صادرات خود مشاوره دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید قیمت مناسبی را به مشتری ارائه دهید بدون آنکه سود خود را کاهش دهید بهتر است از قیمت رقبا و قیمت زعفران در بازار هدف آگاه شوید. اگر بدانید رقبا با چه قیمتی زعفران را به فروش می رسانند به شما کمک می کند که بتوانید استراتژی قیمت گذاری آنها را درک کنید و قیمت مناسبی را به مشتریانتان ارائه کنید.

به همین دلیل کشف قیمت اهمیت بسزایی دارد و شرکت هایی که از ارزیابی دقیق قیمت زعفران سرباز می زنند با کاهش سود مواجه می شوند و در بدترین حالت در رقابت با رقبایشان شکست می خورند چون نمی دانند آنها چگونه رفتار می کنند.

محاسبه سود صادرات زعفران

محاسبه سود صادرات زعفران کار آسانی است قیمت فروش را از هزینه های ان کم می کنید. اجازه بدهید با یک مثال ساده شروع کنیم.

قیمت میانگین فروش زعفران سرگل حدود 2000 دلار به ازای هر کیلو است و فروش  50 کیلو محصول معادل 100 هزار دلار می شود.

قیمت میانگین خرید از بازار معادل 1100 دلار است که هزینه تامین کالا معادل 55 هزار دلار است . 10 درصد کل فروش هزینه ترخیص کار و گمرک و .. است که معادل 10هزار دلار است . هزینه بازاریابی برای رسیدن به این سفارش معادل 12 هزار دلار است که می تواند برای هر فردی کمتر یا بیشتر باشد.

مجموع هزینه ها معادل 77000 دلار است و با کسر از 100 هزار دلار فروش می توان به سود 23 هزار دلاری رسید. حالا این عدد را به نرخ روز دلار ضرب کنید .

نکته مهم دیگر طول عمر مشتریا ست.اگر شما برای بدست آوردن یک مشتری 12 هزار دلار هزینه کرده اید برای فروش  مجدد محصول به همان خریدار فقط به 10 درصد آن هزینه نیاز دارید . بنابراین در فروش بعدی صرفا 1200 دلار هزینه می کنید و نزدیک به 10800 دلار افزایش سود آوری خواهید داشت.