قیمت عمده زعفران

قیمت عمده زعفران

قیمت عمده زعفران

برای ورود به بازار زعفران و فروش زعفران به صورت عمده باید درباره قیمت عمده زعفران از بازار اطلاعات کسب کنید. داشتن قیمت عمده زعفران سایر رقبا به شما کمک می کند قیمت رقابتی بهتری به مشتریان خود ارائه کنید و شانس دریافت سفارش از مشتری بیشتری داشته باشید.

برای اینکار ابتدا باید رقبای بازار خود را شناسایی کنید و به صورت نامحسوس قیمت آنها را بگیرید. استعلام قیمت عمده زعفران رقبا باعث می شود بالاترین و کمترین قیمت را مشخص کنید و در محاسبات و پیش بینی های خود از آنها استفاده کاربردی تری کنید.

البته قیمت عمده زعفران با قیمت اولیه اعلامی از سوی کشاورز یا تولید کننده متفاوت است. چرا که قیمت عمده بر اساس حجم سفارش فرق می کند. و ضمنان هزینه حمل و نقل و هزینه های انبارداری ونگهداری زعفران در زمان های مختلف فرق می کند.

برای ارائه قیمت عمده زعفران ابتدا سود خودتان را لحاض نکنید بر عکس باید ابتدا هزینه ها را حساب کنید و به قیمت پایه خود اضافه کنید سپس سود خود را لحاظ کنید.در صورتی که قیمت عمده خوبی به مشتری ارائه نکنید مشتریان از سایر تامین کنندگان زعفران می خرند.

قیمت زعفران در زمان برداشت محصول متفاوت تر از 6 ماه بعد از آن است. به دلیل افزایش حجم تولید و عرضه در بازار قیمت در ابتدا کاهشی است و بعد از گذشت زمان قیمت افزایش می یابد.

استراتژِی تعیین قیمت عمده زعفران

تعیین استراتژی قیمت عمده زعفران شما به بازار و مدل فروشی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. اگر به دنبال فروش محصول در اقیانوس قرمز هستید و همه بازار زعفران را هدف قرار داده اید باید به دنبال رهبری قیمت باشید. در نتیجه باید در جنگ قیمتی حضور پیدا کنید و قیمت خود را کاهش دهید تا بتوانید ابتدا رقبا را از بازار خارج کنید.

اما توصیه ما آن است که اگر بودجه قوی بازاریابی و سرمایه کافی ندارید به جای رهبری قیمت به دنبال پیدا کردن اقیانوس آبی خود باشید. یعنی پیدا کردن یک گوشه کوچک از بازار زعفران که بسیاری از افراد به ان توجه نیم کنند. این روش باعث کاهش هزینه بازاریابی شما می شود. در عین حال  می توانید بر روی ویژگی و مزایای محصولاتان ارزش و قیمت بیشتری ایجاد کنید.

به طور کلی محصولات بسته بندی شده مناسب اقیانوس آبی هستند اما اگر به صورت عمده محصول می فروشید و به دنبال بازاریابی هستید بهتر است قیمت های رقابتی اعلام کنید.

نحوه تعیین میانگین قیمت عمده زعفران

اگر استراتژی قیمت گذاری مشخصی ندارید برای تعیین و پیدا کردن قیمت عمده زعفران  در بازار باید 6 گام اصلی را طی کنید تا قیمت بدست آمده قابل اطمینان و اتکا باشد . تا بعد از ارسال برای مشتریانتان شانس موفقیت و عقد قرارداد افزایش یابد.

1-ابتدا یک لیست از تولید کننده یا واسطه تهیه کنید.

2- قیمت عمده زعفران را استعلام کنید و در یک لیست ثبت کنید.

3- قیمت های بالا و بسیار پایین را از لیست خط بزنید.

4- میانگین قیمت اعلام شده را بدست بیاورید

5- قیمت اعلامی را با قیمت تعیین شده خود مقایسه کنید

6- در صورتی که قیمت شما با قیمت بدست آمده متفاوت بود استراتژی قیمت گذاری خود را تغییر دهید.

ارائه پیشنهاد تخفیف

همه افراد از تخفیف خوب خوششان می اید و داشتن تخفیف های خوب مثل توری بزرگ ماهیگیری است که باعث جذب مشتریان و خریداران بیشتر می شود. اما برای ارائه قیمت باید استراتژی مشخصی داشته باشید تا بهترین بازخورد را داشته باشید.

اگر قیمت اعلامی شامل تخفیف نباشد احتمال عقد قرارداد 50 درصد کمتر می شود. اما برای ارائه تخفیف داشتن استراتژی بسیار به شما کمک می کند . استراتژی تخفیف گذاری به شما کمک می کند تک تک بهانه های خریدرا را از وی بگیرید و به اصطلاح تمام گلوله های خریدار را از خشابش خالی کنید.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان به مشتریان خود در ابتدا اعلام می کنند که قیمت اعلام شده نهایی است و تخفیفی وجود ندارد. همین موضوع باعث دلسردی مشتری می شود . خریدران در سراسر دنیا تمایل دارند درباره میزان تخفیف محصول اطلاع داشته باشند و اگر به سدی محکم برخورد کنند ان مسیر را برای همیشه ترک می کنند. مگر اینکه از ابتدا قیمت بسیار عالی به نظرشان برسد.

بازار به شدت رقابتی است و متاسفانه بسیاری از تامین کنندگان این موضوع بسیار واضح را نادیده می گیرند. سطح رقابت در بازار جهانی بسیار رقابتی تر هست بنابراین انتخاب اقیانوس آبی و داشتن استراتژی تخفیف گذاری به شدت باعث بهبود فروش زعفران می شود.

هر چند قیمت عمده زعفران شما اگر شامل چند سنت تخفیف بیشتر باشد شانس شما را افزایش میدهد. اما اعلام قیمت مقطوع به شدت در فروش آسیب زا است.

قیمت عمده زعفران چقدر است؟

برای ارائه قیمت عمده بهتر است قیمت را بر اساس هر کیلو اعلام کنید و برای خرید حجم مشخصی مثلا هر 5 کیلو بیشتر یا هر تن تخفیف جذابی بگذارید. توجه کنید زعفران به دلیل قیمت بالای خود در هر کیلو می تواند سودآوری بالایی داشته باشد.

کیفیت زعفران شما در قیمت عمده زعفران تاثیر گذار است. به طور مثال هر تن زعفران نگین می تواند 1000 تا 2500 دلار قیمت گذاری شود که بستگی به کیفیت زعفران دارد.معمولا قیمت زعفران هنگام برداشت بین 500 دلار تا 1000 دلار در بازار ارائه می شود اما بعد از ان قیمت افزایش پیدا می کند.

معمولا سود محصولات نگین بیشتر است اما میزان سود فروش زعفران بستگی به نوع مشتری و بازار هدف شما و قیمت خرید شما دارد.حتما به فکر کانال بازاریابی قوی و پایدار باشید تا در آینده سود شما بسیار بیشتر و هزینه های بازاریابی و خرید محصول شما کمتر شود.

حجم فروش بسیار با اهمیت است . شما برای جذب مشتری برای خرید مجدد باید هزینه بپردازید و احتمال عدم خرید در آینده را نیز در نظر بگیرید پس اگر مشتری را متقاعد کنید برای خرید بیشتر اقدام کند هزینه های بازاریابی شما بسیار کمتر خواهد شد و سود صادرات زعفران شما بیشتر خواهد شد.

قیمت گذاری انعطاف پذیر زعفران

اگر در ابتدا کار دستورالعمل قیمت گذاری انعطاف پذیری داشته باشید می توانید بدون تغییر در استراتژی بازاریابی خود به هر درخواستی پاسخ دهید اما اگر قیمت گذاری سفت و محکمی داشته باشید در مذاکره با مشتری دچار مشکل می شوید.

برای این منظور می توانید از سرویس کشف قیمت ماهان استفاده کنید و بر اساس قیمت اعلام شده یک سیاست قیمت گذاری مناسب اتخاذ کنید..