ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان
ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان

تاسیس شرکت در آذربایجان برای دسترسی به بازار های کشور های همسود cis بسیار مناسب است. همچنین نزدیکی آن به کشور ایران و زبان محلی آذربایجان همکاری در این کشور را برای بسیاری از مدیران هموار کرده است. اصلاحات اقتصادی و پیچیده نبودن فرآیند آغاز کار در این کشور نیز مزید بر علت انتخاب این کشور است.

ایجاد شرکت در آذربایجان مزایا و معایب خود را دارد که در این مطلب به این موضوع می پردازیم اما هر کسب و کاری بنا به نوع نیاز خود شهر یا منطقه آزاد تجاری را برای شروع کار در نظر می گیرد .قبل از هر اقدامی ارزیابی دقیقی از وضعیت و آینده کسب و کار خود ترسیم کنید تا با اشتباهات محاسباتی مواجه نشوید.

ویژگی تاسیس شرکت در آذربایجان

مزایای ثبت شرکت

  • عدم محدودیت های تحریمی مثل ایران که به شما حق دسترسی بیشتری را به منابع جهانی می دهد.
  • نزدیکی روابط تجاری با ترکیه و روسیه
  • دسترسی به ابزار های مالی و پولی بین المللی با کارمزد های بسیار مناسب
  • گشایش LC و اعتبار بدون درگیری های ناشی از تحریم
  • زبان محلی و گویش های نزدیک به مردم ایران
  • اقامت در آذربایجان از طریق ثبت شرکت
  • وجود زیر ساخت های حمل و نقل و صادراتی
  • مشکلات تاسیس شرکت در آذربایجان

    معایب ثبت شرکت

    • هزینه ثابت ثبت شرکت
    • استخدام حسابدار رسمی
    • رقابت بالای کسب و کار ها با شرکت های ترکیه
    • اهمیت روابط نسبت به ضوابط

هزینه تاسیس شرکت در آذربایجان

تاسیس شرکت در آذربایجان بر اساس نوع شرکت می تواند متغییر باشد. محبوب ترین نوع شرکت هی ثبتی , مسئولیت محدود است. همچنین در صورتی که بخواهید از شرکت های مشاور استفاده کنید هزینه این کار بیشتر از 300 دلار هزینه ندارد.

سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت از 2000 منات شروع می شود. در نظر داشته باشید اگر فقط به منظور اقامت در این کشور به دنبال تاسیس شرکت هستید , بهتر است بیشتر فکر کنید. گزینه های مناسب تری برای تسعه کار وجود دارند.

مدارک تاسیس شرکت در آذربایجان

چه مدارکی برای تاسیس شرکت در آذربایجان نیاز است؟

پنج مرحله برای ثبت نام تجاری وجود دارد:

  1. گرفتن فرم ثبت نام کسب و کار لازم
  2. تکمیل فرم ها (در زبان آذربایجانی)
  3. قانونی کردن و ترجمه اسناد خارجی
  4. ارسال اسناد ثبت نام و گواهینامه های شرکت
  5. افتتاح حساب بانکی آذربایجان و سپرده سرمایه.

تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (LLC )

این شرکت ها با اهداف بازرگانی تاسیس می گردند و گسترده ترین کاربرد در آذربایجان را دارند. این شرکت ها دیگر شرکت های پایدار در سایزهای کوچک و متوسط، با حداقل یک عضو را در بر می گیرند. ناگفته نماند که شرکت کنندگان همکاری هایی در خصوص سرمایه گذاری های قانونی نیز دارند. با توجه به نام قانونی پیشنهاد شده برای این شرکت ها، فعالیت های افراد در چهارچوبه ی محدودی قرار می گیرد. ناگفته نماند که سود حاصل از این مشارکت ها به تنهایی قابل بهره برداری نمی باشد

افتتاح شرکت سهامی خاص (JSC )

شرکت سهامی خاص

این شرکت ها در خصوص فعالیت های تجاری با مقیاس های بزرگ طراحی شده اند، وجود دو بنیانگذار، دو شخص یا اشخاص حقوقی برای تاسیس این شرکت ها کفایت می کند. JSC صندوق های خاصی را برای تقسیم سهام در نظر می گیرد، صندوق هایی که صاحبانش سهامداران می باشند. سرمایه این شرکت های سهامی قابل انتقال و مبادله در عموم می باشند. سهامداران JSC برای انجام فعالیت هایی مانند اخذ وام و دادن بدهی ها میبایست مورد اعتماد باشند. ناگفته نماند که JSC میبایست از هیئت مدیران، شورای نظارت و کمیسیون حسابرسی برای تشکیل جلسه با سهامداران تشکیل شده باشد.شرکت تضامنیشرکت تضامنی شرکتی است که امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود.شرکت سهامی با مسولیت محدود (JSC )

شرکت سهامی

عملکرد شرکت سهامی با مسئولیت محدود از نظر قوانین در نظر گرفته شده برای هیئت مدیران و مسئولیت محدود سهامداران همانند عملکرد شرکت ذکر شده اولی می باشد. این شرکت توسط یک یا دو شخص حقیقی یا اشخاص حقوقی تاسیس می گردد و سرمایه های موجود مابین سهامداران تقسیم می گردد. تفاوت اصلی مابین دو نوع JSC این است که در مورد دومی امکان انتقال سهام و مبادله آن ها در عموم وجود دارد.
شعب آذری، شرکت های تابعه و یا شرکت های نماینده قابلیت راه اندازی شعب داخلی در خود آذربایجان را دارند. این شعب قادر به فعالیت جداگانه از شرکت های مادر ( شرکت هایی که شرکت های سهامی خارجی را در خود جای داده اند ) یا شرکت های مادر توسعه یافته در آذربایجان می باشند.
لطفا توجه داشته باشید، اگر یک شهروند خارجی قصد افتتاح یک شرکت در آذربایجان را دارد لازم است که آن را در دفاتر ثبت شرکت به قصد انجام فعالیت های تجاری به ثبت برساند. (این شرایط اشاره به ثبت شرکت در کشورهای خاص دارد موسسات مالی (صرافی)

موسسات مالی

تاسیس این گونه موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی ممکن می باشد. اما تاسیس این نوع موسسات اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه را لازم دارد که فعلا این سازمان ها مجوز صادر نمیکنند. با این وجود تاسیس این گونه موسسات مالی با راه کار ویژه ای و به صورتی کاملا قانونی ممکن است.