برنامه های مالی صادرات

برنامه مالی صادرات
برنامه مالی صادرات

برنامه های مالی صادرات

خلاصه ای از چگونگی برنامه مالی صادرات و تامین مالی صادراتی و محلی می تواند به صادرکنندگان کمک کند.. این اطلاعات از راهنمای اصلی صادرات ارائه شده توسط سرویس تجاری ماهان برای کمک به شرکت های ایرانی در صادرات گرفته شده است.

برنامه مالی صادراتی چیست؟

در طرح های صادراتی به برنامه های مالی صادرات اشاره می شود . برنامه های مالی به مشوقات دولتی و غیرانتفاعی اشاره می کند. که دولت های مرکزی و محلی برای تقویت صادرات و ارز اوری تولید کنندگان این برنامه ها را ارائه می کنند.

از جمله وام های تضمین پیش پرداخت و پس از حمل و نقل و تضمین ها ، تامین مالی های قرضی و بیمه صادرات . برای واجد شرایط بودن در این برنامه ها ، فروش صادرات عموما باید تحت اعتبار نامه ای یا پوشش بیمه اعتباری قرار گیرد . با این حال برخی از برنامه ها ممکن است فقط نیاز به استفاده از امکانات خاصی مانند گذرگاه های دولتی یا محلی داشته باشند.

برنامه مالی صادرات
برنامه مالی صادرات

بیمه صادرات

به طور مثال صندوق های بیمه صادرات ایران ریسک ها احتمالی عدم پرداخت خریدار را پوشش می دهند . صادرکنندگان می بایست برای استفاده از این خدمات باید با بیمه صادرات ارتباط برقرار کنند و فرم های مربوطه را پر کنند. برای ضمانت عموما یک مبلغ پایه که نزدیک به یک درصد معامله می شود را به عنوان حق بیمه دریافت می کنند و بعد از احراز هویت و اعتبار خریدار سفارش ارسالی شما را بیمه می کنند.

البته یکی از مشکلات این روش عدم ارائه اطلاعات مالی و هویتی توسط برخی خریداران است . به خصوص که در شرایط تحریمی کار کمی سخت تر نیز می شود.

ضمنا برخی معافیت های مالیاتی نیز به عنوان برنامه های مالی صادرات برای صادرکنندگان تدارک دیده شده است. که صادر کننده می تواند مالیات بر درامد از این بخش را معاف شود اگر به تعهدات ارزی خود پایبند باشد.

اگر چه برنامه مالی صادراتی در ایران انگیزشی نیست ، اما برنامه های تطبیقی سازمان توسعه و تجارت صادرات دولتی ممکن است کمی از مشکلات و هزینه ها را جبران کند. برای مثال ، ممکن است کمک های مالی برای شرکت در رویدادهای تجاری بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. یا در دریافت ویزا و حضور در کشور خارجی کمک شود.

برای بررسی این گزینه ها و سایر گزینه ها برای تامین مالی ، با اتاق های بارگانی تماس بگیرید. یا از کارشناس صادرات خود برای دریافت برنامه های مالی صادراتی مشاوره بگیرید.