دوئل کوکا و پپسی؛ بهترین نوشابه کدام است؟

حالا اگر از 10 نفر در مورد ترجیحاتشان بپرسید، کوکاکولا یا پپسی بهتر است. بدون شک، 9 نفر از آنها می گویند کوکاکولا، که یک فرد یا نوشابه دوست ندارد یا خیلی اهمیت نمی دهد که چه مارکی می خرد.

اما حقیقت چیست؟ آیا واقعا کوکاکولا از پپسی شیرین تر است؟

واقعیت این است که جایگاه برند کوکا در ذهن آنها بالاست و همین عامل باعث شده است که روی حرف خود محکم بایستند و بگویند کوکا واقعا خوشمزه است. زمانی که هیچکس حقیقت را بی طرفانه و بی طرفانه قضاوت نکرده باشد.

ما این مورد را در آزمایشگاه جدید آزمایش کردیم. آیا آماده رویارویی با حقیقت هستید؟

بقیه ی مقاله را بخوان.

جنجال پپسی و کوکا

ما سه شرکت کننده در این آزمایش داریم. در هر فاز کوکا و پپسی در دو لیوان کاملا برچسب زده شده ریخته می شود و شرکت کننده بدون اینکه بداند هر لیوان متعلق به کدام برند است، نوشیدنی را تست می کند و می گوید کدام نوشیدنی شیرین تر است.

به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ داستان هیجان انگیز آزمایش ما را حتما در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

لذیذ بودن با ارزش برند خاص

این تست قبلا در سراسر جهان انجام شده و تعداد قابل توجهی پپسی را انتخاب کرده اند.حتی بسیاری از طرفداران کوکاکولا نمی توانند نوشابه مورد علاقه خود را با حذف نام تجاری از کیس پیدا کنند و گیج شوند.

این مطالعه نشان می دهد که جایگاه برند تا چه اندازه در انتخاب یک محصول و همچنین در ایجاد مشتریان وفادار تعیین کننده است. زمانی که برند ارزش بالایی در ذهن مشتری داشته باشد، حتی می تواند خوشمزه تر، زیباتر و بهتر به نظر برسد.

داستان به اینجا ختم نمی شود.

در سال 2003، دانشمندان مونتاگ سوالی را مطرح کردند که ذهن بسیاری را درگیر کرده بود: اگر بسیاری از مردم پپسی را دوست دارند، چرا پپسی نمی تواند سهم بازار را از کوکاکولا بگیرد؟

او برای یافتن پاسخ این سوال با برخی از مشتریان تماس گرفت و در آزمایش اولیه از آنها اسکن مغزی گرفت.

اولین بار وقتی نوشیدنی های مختلف می نوشید، مغز آن را مقایسه می کند و بهترین طعم را انتخاب می کند. اما در آزمایشی که نام نوشیدنی‌ها مشخص بود و فرد می‌دانست چه چیزی می‌نوشد، بخش متفاوتی از مغز فعال به نام تفکر بالاتر فعال شد.

دانشمندان تشخیص داده اند که هنگام انتخاب بین دو برند (مخصوصاً از نظر طعم)، مغز از تمام اطلاعاتی که در مورد مارک ها دارد استفاده می کند تا بگوید کدام نوشیدنی بهتر است.در واقع تبلیغات، احساسات ایجاد شده توسط برند و تصویر برند در ذهن مصرف کننده بر کیفیت واقعی محصول تاثیر می گذارد.

بنابراین چیزی که باعث می شود مردم کاکائو را انتخاب کنند به این دلیل نیست که بهتر یا خوشمزه تر است. بلکه شرایطی است که در ذهن مصرف کنندگان پیدا شده است.