بهترین نرم‌افزارهای طراحی رابط کاربری (UI)

در مقاله “UI چیست” به اندازه کافی در مورد طراحی UI و تفاوت آن با UX صحبت کردیم. حال در این مقاله مستقیماً به سراغ معرفی نرم افزار طراحی رابط کاربری یا همان UI می رویم.

برای طراحی رابط کاربری به نرم افزار زیادی نیاز ندارید و صادقانه بخواهید ابزارهای زیادی وجود ندارد. به عبارت دیگر، سه نرم افزار محبوب و محبوب وجود دارد که توسط بسیاری از طراحان رابط کاربری استفاده می شود. Adobe XD، Sketch و Figma سه نرم افزار اصلی طراحی رابط کاربری هستند. در دوره طراحی رابط کاربری نیز از نرم افزار Adobe XD استفاده می شود.

بقیه نرم افزارهای ارائه شده به اندازه این سه مورد کامل و کاربردی نیستند، اما می توان از آنها در پروژه های ساده و کوچک استفاده کرد. در مجموع 10 نرم افزار خوب برای سیستم عامل های ویندوز و مک و همچنین اپلیکیشن های تحت وب را معرفی می کنیم.

خوب، ابتدا بیایید با سه نرم افزار محبوب طراحی رابط کاربری آشنا شویم، سپس به سراغ بقیه می رویم.

1. Adobe XD

نرم افزار Adobe XD در سال 2016 عرضه شد، این نرم افزار پس از انتشار بتا به سرعت به انتخاب اول تمامی طراحان رابط کاربری تبدیل شد. دلیلش هم ساده است، شرکت Adobe بالاترین انعطاف، دقت و کارایی را در این نرم افزار و همچنین ابزارهای معروف آن پیاده سازی کرده است.با این نرم افزار می توانید طرح یا ماکتی از طرح را تهیه و به اشتراک بگذارید. حتی می توانید انیمیشن ها، مراحل استفاده از اپلیکیشن یا وب سایت، روش های مختلف و غیره را اضافه کنید. در طرح بندی تنظیم کنید. سپس می توانید طرح را به صورت زنده روی موبایل خود تست کنید.

این طرح به راحتی توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان قابل استفاده است.

اگر قبلاً با فتوشاپ یا ایلوستریتور کار کرده اید، کار با آن دشوار نخواهد بود. بسیاری از ابزارها عملکردی مشابه فتوشاپ دارند و یادگیری نحوه استفاده از آنها زمان می برد. در ضمن اگر به دنبال یادگیری فتوشاپ هستید در دوره جدید فتوشاپ مطالب کاملی را نوشته ایم و با شرکت در آن فتوشاپ و ویرایش کامل، طراحی جلد، بنر، فتومونتاژ و … را خواهید داشت. به راحتی یاد خواهید گرفت

نرم افزار Adobe XD برای هر دو سیستم عامل ویندوز و iOS قابل استفاده است.

2. تصویر

قبل از ورود Adobe XD به بازار، Sketch پیشرو در طراحی UI بود. ایراد اصلی Sketch این است که نمی توان آن را روی ویندوز نصب کرد. فقط کاربران مک (iOS) می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.طرح از نظر ویژگی ها و عملکرد کامل است. مهمترین نقطه قوت Sketch عملکردهای اضافی است که کار را آسان کرده و با چند کلیک بسیاری از کارهای تکراری و دشوار را آسان می کند.

نقاط ضعف این نرم افزار نسبت به Adobe XD با افزونه های آن برطرف شده است. تقریباً هر ویژگی یا ویژگی که نرم افزار Adobe XD دارد و Sketch ندارد، ما یک پلاگین برای آن ایجاد کرده ایم.

3. شکل

Figma یکی از ابزارهای طراحی رابط کاربری است که بر خلاف دو نرم افزار قبلی معمولا به صورت آنلاین و تحت وب استفاده می شود، البته می توانید نسخه آفلاین آن را نیز نصب و استفاده کنید.

ویژگی اصلی که این برنامه را از بقیه متمایز می کند این است که بسیاری از طراحان می توانند به طور همزمان روی یک طرح تعامل داشته باشند و کار کنند.

4. Axure RP

نرم افزار Axure ابزاری چند منظوره برای ایجاد و طراحی فریم های سیمی، نمونه سازی اولیه، نمودارهای نوع، نقشه های سفر مشتری و از همه مهمتر رابط کاربری وب سایت ها و اپلیکیشن ها است.

این نرم افزار طراحی رابط کاربری با سایر ابزارهای محبوب مانند Adobe XD و Sketch کاملا سازگار است.می توانید از فایل های خروجی در هر یک از این دو نرم افزار استفاده کنید.

نرم افزار Aksher برای همکاری در پروژه ها بهینه شده است. امکان اتصال به پلتفرم هایی مانند Slack به شما کمک می کند تا برنامه های مهم پروژه را به راحتی و به سرعت انجام دهید.

5. Invision Studio

Invision Studio یکی دیگر از نرم افزارهای با امکانات فراوان است که در طراحی UI نیز استفاده می شود. طراحی ریسپانسیو بدون کدنویسی، طراحی تعاملی آسان، تغییر اندازه و اندازه بصری تصاویر، پنل طراحی متحرک و جابجایی سریع بین حالت تاریک و روشن از ویژگی های جالب این ابزار است.

6. نرم افزار Framer X

برنامه Framer X مبتنی بر وب است و شما می توانید در هر مکانی و در هر کامپیوتری رابط کاربری طراحی کنید و پروژه های خود را بلافاصله بدون نیاز به نصب ویرایش کنید. پس از عضویت، پنل کاربری در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید تا 3 پروژه را به صورت رایگان بر روی آن اجرا کنید.

مابقی بسته ها از 14 یورو در ماه شروع می شود. البته چنین قیمتی برای ابزار طراحی UI در کنار نرم افزار قدرتمندتر ارائه شده گران تلقی می شود.7. ابزار معجزه

Maul فقط یک نسخه آنلاین دارد. ویژگی اصلی مارول سادگی و در دسترس بودن بسیاری از عناصر مورد نیاز است. بدون دانش فنی می توانید از قالب های آماده برای طراحی استفاده کنید.

یکی از ویژگی های جالب مارول امکان انجام آزمایشات مستقیم با کاربران است. یعنی نتیجه پروژه را با کاربران مورد نظر خود به اشتراک می گذارید و سپس عملکرد و کارایی پروژه را به صورت زنده تست می کنید.

8. Mock-up Plus (Mockplus)

شبیه به Marvel، Mockup Plus برای طراحی آسان با کمک قالب های آماده طراحی شده است. پسوند این برنامه را می توان در Sketch نصب کرد.

9. زپلین

Zeplin در واقع مجموعه ای از ابزارهاست که به شما امکان می دهد طرح مورد نظر خود را بسازید. Zeppelin مجموعه ای از ابزارهای طراحی است که به طراحان رابط کاربری کمک می کند تا به راحتی ایده های خود را پیاده سازی کنند و توسعه دهندگان به راحتی روی طرح ها کدنویسی کنند.

نرم افزار Zeppelin و پلاگین های ادغام شده با Adobe XD، Figma و Sketch به شما کمک می کند تا یک دست خوب ایجاد کنید. پست کردن طرحی است که به توسعه دهندگان داده می شود تا یک برنامه یا وب سایت را بر اساس آن کدنویسی کنند.خیلی وقت ها خیلی ها باید در مورد طرح نظر بدهند تا به نتیجه نهایی برسند. ارسال، دریافت بازخورد و بازبینی مجدد زمان زیادی می برد. در این میان زپلین همه چیز را آسان می کند.

علاوه بر این، زپلین بررسی های طراحی هوشمند را انجام می دهد.

10. استودیو اوریگامی

استودیوی اوریگامی در میان ابزارهای طراحی رابط کاربری کمی متفاوت است. ماجرا از این قرار است که طراحان فیس بوک با توجه به ابعاد بزرگ این شبکه اجتماعی و صفحات زیاد آن نیاز به برنامه ای برای مشارکت در طراحی داشتند، اما در آن زمان هیچ ابزاری وجود نداشت که بتواند نیازهای آنها را برآورده کند. به همین دلیل آنها به تنهایی شروع به کار کردند و استودیو Origami را ایجاد کردند.

استفاده از لایه ها، وصله ها و تعاملات به ایجاد آسان گردش کار برای برنامه های موبایل یا وب کمک می کند.

یافتن شغل سودآور در اینترنت بهترین راه را در فرصت های اینترنتی برای مشاوره رایگان به شما نشان می دهیم، هم اکنون با ما تماس بگیرید شروع می کنم 021-58438 داخلی 1

کدام نرم افزار طراحی رابط کاربری بهتر است؟

تمام نرم افزارهای ارائه شده را می توان برای پروژه های رابط کاربری استفاده کرد، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اول از همه، عملکرد بسیار مهم است.هنگام طراحی چند صفحه در یک گروه، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که قابلیت کار گروهی را داشته باشد و بتواند تمامی نیازهای شما را از نظر نرم افزاری پوشش دهد.

نکته دوم امکان هماهنگی با تیم های برنامه نویسی و توسعه است. اغلب، توسعه دهندگان از فایل های نهایی نرم افزارهای محبوبی مانند Adobe XD یا Sketch استفاده می کنند، بنابراین طراحان رابط کاربری به ناچار (یا بهتر است بگوییم!) باید از این نرم افزارها استفاده کنند.

پیشنهاد نهایی ما Adobe XD، Sketch و Fima است.

نطر شما چی هست؟

..