تماشا کنید: آیا ما واقعاً بر تصمیم‌های خود تسلط داریم؟

از این رو مطالب زیادی در رابطه با روانشناسی انتخاب و نقش آن در بازاریابی پایه منتشر کرده ایم. بنابراین اگر وبلاگ ما را دنبال کرده اید، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این موضوع دارید.

به عنوان مثال، می دانید پارادوکس انتخاب چیست و چرا وقتی انتخاب های مشتری افزایش می یابد، احتمال خرید یک محصول کاهش می یابد. به این معنی که با افزایش تنوع محصولات و خدمات خود نه تنها به فروش کمک می کنیم، بلکه تاثیر منفی نیز بر آن می گذاریم. اما از سوی دیگر، هر چه تعداد انتخاب ها بیشتر باشد، میزان فروش نیز بیشتر می شود.

همچنین ممکن است مقاله دیگر ما در مورد حق انتخاب را خوانده باشید و بدانید که چرا اصرار بر فروش محصولات اشتباه است. درعوض، ما باید همیشه به مشتریان خود حق انتخاب بدهیم و مطمئن شویم که هرگز از کنترل خارج نمی شوند.

با این حال، این بار از ما خبری در مورد سورپرایز جایگزین نخواهید داشت. در عوض، یک ویدیوی بسیار جالب در مورد تصمیم گیری را تماشا خواهیم کرد و به صحبت های Dan Ariely، متخصص اقتصاد رفتاری در مورد آن گوش خواهیم داد.

پیشاپیش از علاقه مندان به موضوع روانشناسی در بازاریابی دعوت می کنم پس از مشاهده این ویدئو به سراغ روانشناسی مشتری و بازاریابی در وبلاگ ما بروند تا به مقالات بیشتری در این زمینه دسترسی داشته باشند.گفتگوی تد دن آریلی و بررسی مقالاتی که بر انتخاب های ما تأثیر گذاشتند

دن آریلی یک روانشناس رفتاری و نویسنده کتاب بسیار جالبی به نام غیر منطقی قابل پیش بینی است. او زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد چگونگی تصمیم گیری ما انسان ها کرده است (مثلاً عواملی که بر خرید یا عدم خرید یک محصول تأثیر می گذارد) و به اکتشافات جالبی نیز دست یافته است. در طول سخنرانی خود در تد تاک، آریلی به ما توضیح داد که چرا تصمیمات ما آنطور که فکر می کنیم تحت کنترل ما نیست. این بدان معناست که اکثر انتخاب های ما با توجه به موقعیتی که در آن قرار داریم ایجاد می شود و از منطق پیروی نمی کند. یا شاید بهتر است بگوییم ما انسان ها فقط در سردرگمی انتخاب موارد زیادی داریم.

من مطمئن هستم که آنچه این کارشناس اقتصاد رفتاری می گوید نه تنها برای بازاریابان و صاحبان مشاغل، بلکه برای هر کسی که می خواهد روان انسان را بهتر بشناسد جالب است. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنم.

..