تکنیک فروش: به مشتریان خود حق انتخاب بدهید

تکنیک های مختلفی برای متقاعد کردن مشتریان به خرید وجود دارد. در یکی از مقالات قبلی خود، برخی از این راه حل ها (ده روش موثر برای ترغیب مشتریان به خرید) را بررسی کردیم. اما شاید ساده ترین و موثرترین استراتژی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر، استراتژی به اصطلاح «اما رایگان است» باشد. نتایج 42 مطالعه روان‌شناختی مختلف (بیش از 22000 نفر) نشان می‌دهد که این فرآیند می‌تواند شانس شما برای شنیدن نظرات مشتری را دو برابر کند. فقط به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که این فرآیند دقیقا چگونه کار می کند. البته فقط در صورت تمایل.

فهمیدی الان چیکار کردم؟ بله، من از تکنیک “اما رایگان است” روی آن استفاده کردم. اگر بخواهیم این روند را به سادگی توضیح دهیم: ابتدا سوالی را مطرح می کنید، سپس حق انتخاب مخاطب خود را دارید. به این ترتیب آزادی عمل مخاطبان شما یک بار دیگر تایید می شود و به طور غیرمستقیم به مخاطب خود می گویید که به هیچ وجه حق او را برای پاسخ منفی تهدید نمی کنید. حتما فیلم ماتریکس را دیده اید. اگر به خاطر داشته باشید، این فیلم نیز از ایده مشابهی صحبت می کند.فقط به مردم حق انتخاب (یا توهم انتخاب) بدهید تا کاری را که شما می خواهید انجام دهند. یعنی به آنها بگویید بهترین تصمیم چیست، اما تصمیم را نیز به آنها بسپارید.

کلماتی که برای بیان آزادی مخاطب استفاده می شود مهم نیست. طبق یک تحلیل علمی که امسال توسط کریستوفر کارپنتر منتشر شد، می‌توانید به انتهای سؤال خود یا «اما بدیهی است که مجبور نیستید» یا «اما آزاد هستید» اضافه کنید و هر دو بسیار مؤثر هستند. آنها این کار را خواهند کرد – به خصوص زمانی که شما این کار را رو در رو و شفاهی انجام می دهید.

اکنون که چنین تکنیک جالبی را یاد گرفته ایممن 021-58438 داخلی 1 را شروع کردم

البته من فکر می کنم بدیهی است که نباید همیشه از این تکنیک استفاده کنید، زیرا ممکن است به نظر برسد که از نظر روانی آشفته هستید (هی عزیزم، می توانی زباله ها را بیرون بیاوری؟ شما آزادید که نه بگویید!) اما هنگام بحث در مورد تصمیمات مهم، دانستن توانایی فرد مقابل در تصمیم گیری می تواند به او احساس قدرت بدهد (و در نهایت آنها را در مسیری که می خواهید حرکت دهید). من شخصا این اثر را مخصوص بچه های سرطاق دیده ام. بنابراین، قدرت آن را دست کم نگیرید.

در نهایت، اگر می خواهید در مورد انتخاب و تاثیر آن بر مشتریان بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم مقاله دیگر ما در مورد تئوری بازاریابی را مطالعه کنید. منتظر نظرات شما در مورد حق انتخاب مصرف کننده و تاثیر آن بر بازاریابی دیجیتال یک برند هستیم.

..