صادرات به مکزیک

صادرات به مکزیک
صادرات به مکزیک
راهنماي تجاري کشور مکزیک

نحوه صادرات به مکزیک؟

صادرات به مکزیک : مکزیک ۱۵ مین کشور بزرگ از لحاظ اقتصادی است. رشد اقتصادی مکزیک به نفت و تجارت با کشور هایی همچون امریکا وابسته است. اقتصاد مکزیک به ۱.۱ تریلیون دلار می رسد و دومین اقتصاد بزرگ امریکا لاتین است.

اصلاحات اقتصادی در مکزیک در حال پیشروی است. حوزه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در این کشور برای بسیاری از کشور ها قابل توجه و جذاب است.

مذاکرات سال ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ نفتا و تبدیل ان به یک قرارداد جدید راه را برای حضور شرکت ها در زمینه انرژی و ارتباطات از راه دور فراهم کرده است. البته این قرار داد مختص ۳ کشور است.

5 شريک تجاري مکزیک

بزرگترين کشور صادر کننده به مکزیک

num countries value
1 United States of America 216 B
2 China 83 B
3 Japan 18 B
4 Germany 17 B
5 Korea, Republic of 16 B

5 شريک تجاري مکزیک

بزرگترين کشورهاي وارد کننده از مکزیک

num countries value
1 United States of America 344 B
2 Canada 14 B
3 China 7 B
4 Germany 7 B
5 Berzil 4 B

بهترين کالاهاي صادراتي مکزیک

5 کالاي برتر صادراتي مکزیک

HS CODE countries value
87 Vehicles 115 B
85 Electrical machinery 81 B
84 Machinery 75 B
27 Mineral fuels 30 B
90 Optical, photographic 19 B

بهترين کالاهاي وارداتي مکزیک

5 کالاي برتر وارداتي مکزیک

HS CODE countries value
85 Electrical machinery 95 B
84 Machinery 77 B
27 Mineral fuels 46 B
87 Vehicles 43 B
39 Plastics 25 B

روش هاي بازاريابي در مکزیک

بازاريابي در مکزیک

برای فروش و فعالیت در بازار مکزیک باید بر مسائل مهمی مانند زبان و فرهنگ آن کشور تمرکز ویژه ای داشت. علاوه بر ایجاد روابط کار قوی با شرکای مکزیکی، شرکت ها باید در هر زمان ممکن در هنگام کار در مکزیک، از زبان اسپانیایی استفاده کنند از اقدامات فرهنگی متمایز، مانند ساعتهای معمول صبحانه و ناهار، آگاه باشید. توجه به قیمت گذاری و رفع نگرانی در مورد پشتیبانی پس از فروش بسیار مهم است.  استخدام کارکنان محلی می تواند به تسهیل روابط و ارائه اطلاعات به شرکت ها در فروش در بازار مکزیک کمک کند.

چالش هاي تجارت با مکزیک

چالش هاي بازار مکزیک

قبل از هر گونه اقدامی ابتدا حوزه و نحوه همکاری خود را با شرکت یا افراد محلی در نظر بگیرید. از مشاوران حقوقی استفاده نمایید. هر چند فعالیت در این کشور بسیار جذاب و پر سود است. اما نگرانی هایی در زمینه های حقوقی وجود دارد.

رقابت در بازار مکزیک بالاست و حضور شرکت های خصوصی وابسته به گروه های مختلف می تواند راه تجارت در این کشور را پر مخاطره سازد.

فرصت هاي تجاري با مکزیک

فرصت هاي بازار مکزیک

بیشتر بخش های امیدوار کننده برای صادرات به مکزیک عبارتند از: کشاورزی؛ تجارت کشاورزی؛ قطعات خودرو و خدمات؛ هوافضا؛ خدمات آموزشی؛ انرژی؛ تکنولوژی محیطی؛ فرانشیز مسکن و ساخت و ساز؛ تجهیزات بسته بندی؛ پلاستیک و رزین؛ تجهیزات و خدمات ایمنی و ایمنی؛ فناوری اطلاعات؛ تجهیزات و خدمات زیرساخت های حمل و نقل؛ و خدمات مسافرتی و گردشگری

قيمت گذاري در بازار مکزیک

صادر کنندگان باید برای قیمت گذاری و ارائه یک قیمت رقابتی عواملی نظیر هزینه کارگزار، هزینه مالیات، مالیات ارزش افزوده ، تعرفه گمرکی و حمل و نقل را در نظر بگیرد.
همچنین توجه به مالیات بر ارزش افزوده (IVA) مهم است. به جزء برای معاملات مرزی و یا صادرات مجدد ، گمرک مکزیک (SAT) IVA  یا همان مالیات بر ارزش افزوده را از وارد کننده در معاملات خارجی را پس از ورود کالا به مکزیک دریافت می کند. IVA  در سراسر کشور 16 درصد است. وارد کننده هزینه های دیگر را برای خدمات مانند حمل و نقل، انبارداری و هزینه های گمرکی گمرک در مکزیک، در صورت لزوم، پرداخت خواهد کرد IVA یک مالیات گذر است، که معمولا در نقطه فروش پس از فروش محصول به کاربر نهایی بازپرداخت می شود.

محدوديت هاي تجاري در بازار مکزیک

محدودیت های تجارت

مکزیک نیز مانند سایر کشورها محدودیت هایی را برای سرمایه گذاری یا فعالیت های خارجی در نظر گرفته است و تنها شهروندان مکزیکی یا دولت مکزیک می توانند در ان کسب و کار فعالیت داشته باشند. نفت و سایر هیدروکربن ها، پتروشیمی های اصلی، برنامه ریزی و کنترل سیستم برق ملی، و همچنین خدمات عمومی انتقال و توزیع برق، تولید انرژی هسته ای، مواد رادیواکتیو، خدمات تلگرافی، رادیو تلگراف، خدمات پستی، صدور صورت حساب بانکی، کنترل، نظارت و نظارت بر بنادر، فرودگاه ها و هلیکوپترها

موافقتنامه هاي مکزیک و توافقنامه هاي بين المللي

توافقنامه های تجاری مکزیک

مکزیک عضو سازمان تجارت جهانی WTO، همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (APEC)، G-20 و سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه OECD  است. مکزیک دارای موافقتنامه های تجاری در 12 کشور آزاد است و با 46 کشور از جمله NAFTA و FTA های اتحادیه اروپا، منطقه تجارت آزاد اروپا، ژاپن، اسرائیل و ده کشور در آمریکای لاتین همکاری می کند. مکزیک همچنین عضو اتحاد اقیانوس آرام است، یک بلوک تجاری که در سال 2011 در مکزیک، شیلی، کلمبیا و پرو تشکیل شده است.مکزیک توافق تجاری آسیا پسفیک را که شامل کشورهیا استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا و ویتنام را امضا کرده است و هر یک از این کشورها بعد از تصویب این قرار داد به آن می پیوندند.

استراتژي ورود به بازار مکزیک

به طور کلی، استراتژی شما باید براساس ایجاد نماینده، نماینده یا توزیع کننده مجاز برای محصولات و خدمات شما در مکزیک یا باز کردن یک دفتر نمایندگی باشد. با توجه به اندازه بازار، استراتژی شما باید قلمروهای منطقه ای خاص را در نظر بگیرد.

 مکزیکی ها ارتباطات مستقیم را به خصوص در مراحل ابتدایی برقراری ارتباط ترجیح می دهند. ایمیل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، و سیستم عامل هایی نظیر WhatsApp برای تعاملات سریع بسیار محبوب هستند.

مکزیکی ها نسبت به قیمت پایین برخورد مناسب نشان می دهند، بنابراین ایجاد یک ساختار قیمت گذاری موثر کلیدی است. مشاوره حقوقی، حفاظت از مالکیت معنوی، فروش، حمل و نقل و پشتیبانی پس از فروش، همه باید عناصر استراتژی شما باشند.

چگونه ماهان به شما در صادرات به مکزیک کمک مي کند؟

ما مي توانيم در کوتاه ترين مدت شما را به بازار متصل کنيم.