لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی (Internal Link-building) یکی از مهمترین اصول کاری در سئو سایت است. که معمولا توسط بسیاری از وبمستر ها نادیده یا دست کم گرفته می شود. لینک سازی داخلی اصولی می تواند چهره سایت و کسب و کار شما را متحول کند و نقش اساسی در رتبه گوگل شما داشته باشد. ما در این مقاله به شما در مورد لینک سازی داخلی و پیاده سازی آن کمک می کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارها لینک سازی داخلی را به شکل اصولی در سایت پیاده سازی نمی کنند. گاهی اوقات افراد با تولید محتوا احساس می کنند کار تمام است به همین دلیل تلاش می کنند کار لینک سازی را به یک پلاگین یا نرم افزار اتوماتیک واگذار کنند و فکر می کنند این یک ایده عالی است.

تعریف لینک داخلی چیست؟

هر لینکی در سایت شما که به یک صفحه دیگر از محتوا وب سایت شما اشاره می کند یک لینک داخلی گفته می شود. یا به عبارتی ساده تر, هر لینکی که داخل محتوا های شما وجود دارد و بر روی دامین شما متصل است و پیوند خورده است لینک داخلی گفته می شود.

در همین مقاله نمونه های زیادی  از لینک داخلی وجود دارد. هر لینکی که به دامنه ماهان اشاره می کند و به یک محتوا دیگر شما را پیوند می دهد یک لینک داخلی است.

چرا لینک سازی داخلی مهم است؟

هدف شما از لینک سازی داخلی این است که بازدیدکنندگان وب سایت شما بتوانند مطالب مختلف و مورد نیازشان را به راحتی بدست بیاورند و بتوانند در سایت شما بچرخند. تا با برند شما و توانایی شما بیشتر آشنا شوند.

فرض کنید یک مشتری برای خرید زعفران نگین وارد یکی از محتواهای شما می شود هدف شما این است که وی بتواند اطلاعات بیشتری از مزیت ها , کاربرد ها , انواع محصولات جانبی و …. را بدست بیاورد. شما تمام مطالبی که می خواهید کاربر آنها را بخواند یا ارزیابی می کنید که شاید مشتری نیاز به دانستن هر یک از این موارد را دارد را در محتوا پیوند می دهید.

هر پیوند یک لینک داخلی محسوب می شود . حالا کاربر با کلیک بر روی هر پیوند وارد محتواهایی می شود که به دانش وی کمک می کند تا بتواند تصمیم بهتری بگیرید و در نهایت از شما خرید کند. همیشه در لینک سازی داخلی باید بر اساس قیف فروش یا حلقه یا نقشه سفر مشتری اقدام کنید. نباید مشتری را در انبوهی از اطلاعات گمراه کنیم. باید هر لینک سازی هدفی را دنبال کند.

اهداف لینک سازی داخلی

  1. کاربر با ساختار سایت شما آشنا شود
  2. گردش کاربر در سایت آسان شود
  3. کاربر  داده های مورد نظر خود را به سرعت دریافت کند.
  4. دانش کاربر نسبت به مطلب افزایش یابد
  5. انگیزه مشتری برای ادامه کار با شما افزایش یابد
  6. کاربر در ساختار نقشه سفر مشتری قرار گیرد تا به هدف نزدیک شود .
  7. از خروج سریع کاربر از وب سایت جلوگیری به عمل آید
  8. نرخ بانس ریت یا پرش کاهش یابد
  9. سئو سایت بهبود یابد.
  10. عمق کلیک بازدیدکنندگان افزایش یابد.

عمق کلیک بازدیدکنندگان

عمق کلیک متوسط تعداد سفحاتی است که یک کاربر یا بازدیدکننده هنگام حضور در سایت شما می بیند. عمق کلیک یک شاخص اثر گذار در موتور های جستجو است. این شاخص به موتور جستجو می گوید که آیا کاربر از حضور در سایت راضی است یا خیر؟

طبیعتا با افزایش عمق کلیک در وب سایت نرخ بانس کاهش می یابد. و می دانیم کاهش نرخ پرش هم می تواند وضعیت سئو را به طور غیر مستقیم بهبود دهد.

طبقه بندی لینک های داخلی

لینک داخلی به شیوه های مختلفی دسته بندی می شود. این موضوع و نحوه طبقه بندی آن به ساختار سئو و سایت شما بستگی دارد. ما در مقاله انکر تکست انواع طبقه بندی لینک های داخلی را به طور کامل توضیح داده ایم.

چرا لینک سازی داخلی برای گوگل مهم است؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو از لینک های مختلف برای کشف محتوا در سایت ها و رتبه بندی این محتوا در نتایج جستجو استفاده می کنند. اگر پست یا صفحه ای لینک های زیادی داشته باشد برای گوگل به این معنا است که محتوای آن مهم یا با ارزش است. شما به عنوان مالک سایت می تواند لینک های داخلی را کنترل کنید و با لینک سازی دقیق بیشتر در نتایج جستجوی دیده شوید. اولین کار برای لینک سازی داخلی برقراری ارتباط میان محتوای مرتبط سایت است.

در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم؟

تعداد لینک داخلی به موضوع و تعداد کلمات محتوا شما بستگی دارد. هیچ قانون کلی وجود ندارد اما حداقل 6 لینک تا حداکثر 20 لینک در یک محتوا می تواند ثبت شود.

آیا لینک سازی داخلی در رتبه سایت و سئو تاثیر می گذارد؟

بله . لینک سازی اصولی و مناسب می تواند نقش اساسی در سئو سایت و کسب رتبه بهتر در موتور جستجو را برای شما به ارمغان بیاورد.