سئو کلاه سیاه؛ مناسب برای کلاهبرداران!

در بخش غربی اواخر دهه 1990، تب اینترنت در حال افزایش بود و هکرهای اینترنتی در حال حمله به سئو بودند. اختلافات آنها به حدی زیاد شد که در نهایت به دو گروه تقسیم شدند:

کلاه سفید و کلاه سیاه!

کلاه سیاه ها معتقدند که باید هر چه زودتر در رتبه بالای گوگل قرار بگیرید. آنها از انجام کاری برای بالا رفتن در نتایج جستجو دریغ نمی کنند. شعار کلاه سیاه این بود: هدف وسیله را توجیه کرد! از سوی دیگر کلاه سفیدها اصرار دارند که تحت نظارت قانونی عمل کنند. آنها هیچ قانونی را زیر پا نمی گذارند. کلاه سفیدها معتقدند که دور زدن کوتاه مدت است و استراتژی در بلندمدت موثر است.

تقریباً 30 سال از این مبارزه بزرگ می گذرد و اکنون این دشمنان مشاغل زیادی در اینترنت دارند. آنها همچنین سئوی خود را بر اساس کلاه هایی که بر سر می گذارند انتخاب می کنند. اصول کاملا متفاوتی پشت این رنگ ها نهفته است. و این تفاوت آنقدر مهم است که اگر می خواهید سئوی خوبی برای سایت خود داشته باشید باید آن را درک کنید.

یک دلیل مهم برای خواندن تا آخر!

در اوایل، زمانی که بحث در میان قانون شکنان غرب وحشی بالا گرفته بود، تعداد کمی بودند که نمی خواستند قوانین را بدانند.آنها مطمئن هستند که راه درست را می روند و هرگز اشتباه نمی کنند. اما الان کجا هستند؟ آنها هیچ جا نیستند زیرا گوگل آنها را مجرم می شناسد و مجازات می کند! بنابراین اگر اعتماد به نفس دارید و هنوز فکر می کنید همه چیزهایی را که باید در مورد سئو بدانید می دانید، به شما هشدار می دهم که اگر این مقاله را نخوانید، ممکن است به عنوان یک کلاه سیاه در نظر گرفته شوید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

نکته امنیتی: سال ها کار سخت را با یک مقاله 20 دقیقه ای تأیید کنید..

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

انتخاب نوع تکنیک سئو برای بسیاری از وب مستر ها از اهمیت زیادی برخودار است. برخی به دنبال رسیدن سریع به هدف خود هستند و به نتیجه و اثرات بلند مدت ان توجه نمی کنند و برخی به بلند مدت و سلامت سایت خود اهمیت می دهند. به همین دلیل دو تکنیک که بر اساس نوع  مرجع اهمیت دارند تقسیم بندی می شود. سئو کلاه سیاه که ارزان و سریع اما ناپایدار است و در مقابل سئو کلاه سفید که پایدار و آینده دار است .

انواع تکنیک های سئو

تکنیک های سئو بر اساس نوع دیدگاه به دو بخش سئو کلاه سیاه  و سئو کلاه سفید تقسیم بندی می شوند. انتخاب هر یک بر اساس نوع شخصیت کارفرما با صاحب وب سایت است. اما نتایج کلاه سفید بسیار عالی و سرامد تر است. در حالی که بسیاری از وب مستر ها از نتایج کلاه سیاه سرخورده و ناراحت هستند.

تعریف سئو کلاه سیاه

یکی از تکنیک های پرطرفدار بین وبمستر ها یا صاحبان کسب و کارها جهت سئو سایت استفاده از تکنیک های کثیف یا سیاه است. در این روش اتنها به جلب نظر موتور های جستجو توجه می شود و به مخاطب اهمیتی داده نمی شود. ابزار های زیادی در این زمینه وجود دارد  و به دلیل اینکه هم ارزان هستند هم به سرعت نتیجه می دهد مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزار های سئو کلاه سیاه

ابزار های متنوعی برای سئو کلاه سیاه وجود دارد که عبارتند از:

  1. استفاده از  ترافیک (بازدید) ساز مصنوعی برای وب سایت
  2. لینک سازی داخلی غیر واقعی
  3. استفاده از تعداد کلمات کلیدی بسیار زیاد در یک محتوا
  4. استفاده از بک لینک های غیر معتبر
  5. لینک گیری از سایت هایی با نمره پایین
  6. استفاده از محتواهای غیر قابل نمایش
  7. استفاده از کامنت گذاری غیر واقعی

افزایش رتبه الکسا

همیشه در تبلیغات کسب و کارها بحث افزایش رنک در الکسا وجود دارد. اما الکسا از سال 2022 فعالیت خود را کنسل کرد و به دیار باقی شتافت. اما پشت این افزایش رنک چیزی جزء استفاده از ربات و پروکسی و ساخت بازدید های فیک چیز دیگری نیست. با استفاده از این ابزار شما همیشه باید از  ربات استفاده کنید تا موتورهای جستجو شک نکنند . در عین حال همه هزینه های شما به هدر خواهد رفت چون ربات از شما خرید نمیکند. در ضمن کم و زیاد شدن تعداد یکباره و فوری بازدید کنندگان فیک به سرعت شما را زیر رادار موتور جستجو قرار خواهد داد و بزودی شما بن خواهید شد.

دروغ گویی عیب بزرگی است!نه؟

فرض کنید کاربر وارد محتوا شما می شود .هدف وی پیدا کردن یک فایل اموزشی در زمینه برنامه نویسی است. حال اگر شما از برچسب فایل آموزشی استفاده کنید و آن را به یک فایل آموزشی در زمینه آشپزی هدایت کنید چه اتفاقی می افتد. مشتری به دنبال فایل برنامه نویسی بوده است و شما او را فریب داده اید. اتفاقی که می افتد این است که وی به شما دیگر اعتماد نمی کند.

از جای معتبر خرید کنید

همیشه لینک  گرفتن خوب است اما نه از هر جایی. فرض کنید شما از یک وب سایت معتبر  در حوزه فناوری لینک دریافت کرده اید. هر مشتری که از این سایت به سایت شما رجوع می کند یک مشتری بالقوه است . اما اگر لینک در جایی ثبت شود که حاوی جرائم جنایی است این ذهنیت را در مشتری ایجاد کرده اید که معتبر نیستید.

اسپم اسکور  جهنم 7 طبقه

هیچ چیز بدتر از یک رسانه زرد نیست. اگر لینک سازی شما در یک یا چند سایت باشد که دارای رنک اسپم بالا باشد باعث می شود موتور های جستجو شما را پرچم گذاری کنند و به شما رتبه بسیار بدی بدهند و این موضوع روی سئو شما اثر منفی بگذارد.

حتی باید مواظب باشید تا رقبا شما لینک شما را در سایت های اسپم اسکور بالا ثبت نکنند. چون با این کار به دنبال بد نام کردن شما هستند. شما باید به کنسول موتور جستجو خود مراجعه کنید و لینک آن وب سایت را بن کنید.

مثل روح ظاهر می شود

در گذشته برای افزایش تعداد عمق کلمات کلیدی محتواهای زیادی نوشته می شد که بر روی کلمه کلیدی

در گذشته بسیاری از وب مستر ها کلمات کلیدی را پشت سر هم کپی می کردند و آن را از دید کاربر مخفی می کردند . اما ان محتوا برای گوگل قابل نمایش بود. در نتیجه رنک بالا می رفت. اما امروزه این تکنیک منسوخ شده است و تاثیری در رتبه ندارد

مشتریان تقلبی

بسیاری از سایت ها با استفاده از نظرات تقلبی به دنبال افزایش کلمات کلیدی هستند و حتی برخی غیر حرفه ای تر عمل می کنند و فق نظرات تقللبی در زیر محتوا ثبت می کنند. گوگل انها را به خوبی شناسایی می کند و حتی مشتری ها هم از نوع نوشته متوجه می شوند که نظرات تقلبی است در نتیجه اعتماد کمتری می کنند. پس با مشتریان خود صادق باشید و تنها نظرات افرا واقعی را در سایت ثبت کنید.

تعریف سئو کلاه سفید

بر عکس سئو کلاه سیاه این نوع سئو بسیار پایدار است و به طور همزمان به  کاربر و موتور جستجو اهمیت می دهد. وب مستر ها با تولید محتوا صحیح و لینک سازی داخلی و استفاده از بک لینک سازی و ریپورتاژ و بازنویسی محتواها رنک سئو سایت را افزایش می دهند و محاطبان وفادار تر و مطمئن تر را جذب می کنند.

انواع ابزار های سئو کلاه سفید

ابزارهای سئو کلاه سفید بسیار ساده هستند و تنها نیاز به پشتکار و تلاش شما دارند. در پایین مهمترین ابزارها و اقداماتی که باید بر سئو کلاه سفید انجام دهید را نوشتیم. که عبارتند از:

  1. تولید محتوا  سنگ زیربنا
  2. تولید محتواهای غنی از کلمات کلیدی
  3. رعایت نگارش بر اساس نیاز مشتری
  4. لینک سازی معتبر با انکرتکست مرتبط
  5. بک لینک سازی خارجی معتبر
  6. بازنویسی محتواهای قبلی
  7. بهینه سازی عنوان سئو توضیحات سئو
  8. انجام تبلیغات گوگل ادز

کدام تکنیک سئو کارامد تر است؟

مطمئنا استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید کارامد ترین شیوه سئو است . و به شما کمک می کند که هزینه تبلیغات و بازاریابی را در بلند مدت کم کنید.

آیا با سئو کلاه سیاه سایت توسط گوگل بن می شود؟

بله موتور ای جستجو در حال بهینه شدن هستند و به محض اینکه شما تکنیک کلاه سیاه را کنار بگذارید یا از تکنیک های منسوخ یا تکراری و رباتی استفاد کنید . در رادار انها قرار می گیرید  بن می شوید.

آیا تکنیک های سئو کلاه سفید بر روی هزینه تبلیغات تاثیر گذار است؟

قطعا اینگونه است. اگر در رتبه اول گوگل باشید می توانید تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کنید در حالی که برای همان تعداد از کاربران باید چند صدتا تا چندین هزار دلار در روز هزینه صرف کنید. به همین دلیل انجام سئو برای وب سایت بسیار با اهمیت است. همچنین کاربرانی که از طریق سئو کلاه سفید وارد وب سایت می شوند خریداران وفادار تر و بهتری هستند.