طراحی سایت دانلود

طراحی سایت دانلود

دانلود موزیک،دانلود دوره آموزشی،دانلود ویدئو و طرح های گرافیکی لایه باز و دانلود انواع فایل اطلاعاتی و داده بسیار زیاد است. اگر به ترافیک اینگونه سایتها نگاه کنید به تعداد زیاد ترافیک این سایت ها و مخاطبان ان پی می برید. بسیاری از افراد نیز با مشاهده این امار به دنبال طراحی سایت دانلود برای خودشان هستند تا بتوانند کسب درامد کنند.

اهمیت طراحی سایت دانلود

امروزه دیگر کمتر افراد به دنبال خرید سی دی یا لوح های فشرده برای دریافت موزیک ویدئو یا فایل هستند. با رشد سرعت اینترنت و دسترسی مردم به ان دانلود فایل از سایت ها مخاطبان و علاقمندان بیشتری پیدا کرده است. با طراحی سایت دانلود افراد به راحتی می توانند هزینه را در کمتر از یک دقیقه پرداخت کنند و با کلیک بر روی یک دکمه فایل مورد نیازشان را دانلود کنند.

سهولت دسترسی

زمانی که ما می خواهیم کالایی را بخریم نگران فرایند تحویل کالا هستیم. ایا کالای خریداری شده را دریافت می کنم؟ ممکن است کالا هنگام حمل و نقل آسیب ببیند؟ اما تمامی موارد در یک سایت دانلود فایل اتفاق نمی افتد و مخاطبان می توانند به راحتی فایل را با یک کلیک دریافت کنند و حتی اگر فایل را از دست بدهند برای مدتی بارها می توانند ان را دانلود کنند.

کاهش هزینه ها

مدیریت یک سایت فروش کالا سخت تر است. نیاز به تیم انبارداری و واحد ارسال و تدارکات دارید. که تمامی این نیروها و اجاره انبارها بر روی هزینه های تمام شده شما تاثیر می گذارد. در صورتی که با طراحی سایت دانلود فایل شما نیازی به انبار ندارید و همه فایل ها می توانند در یک هاست و حافظه کامپیوتر شما ذخیره شود. که باعث صرفه جویی بالایی در هزینه های کسب و کار شما می شود.

کسب درامد از فایل های ذخیره شده

در طی ماه ها و سالها ما فایل های مختلفی را دانلود می کنیم که ممکن است خیلی از افراد به انها دسترسی نداشته باشند. ممکن است فایلی را از سایتی دانلود کنیم که ان سایت فایل ها را برای مدتی بعد حذف کرده باشد. یا اگر مدتی به جمع اوری فایل های مختلف مشغول بوده باشید و اکنون یک کلیکسیون از فایلهای کاربردی دارید.

پس می توانید از انها استفاده کنید و از این فایل ها کسب درامد کنید. تنها کافی است اقدام به طراحی سایت دانلود خود کنید و فایل ها را برای فروش دران قرار دهید و از فایلهای خود کسب درامد کنید.

قابلیت های سایت دانلود فایل

سایت های دانلود فایل به ما کمک می کند با هزینه کم و تنها با یک کامپیوتر یک کسب و کار جدید راه بیاندازیم. زمانی که تصمیم به طراحی سایت دانلود فایل می گیریم باید مشخص کنیم که چه نوع فایلهایی را می خواهیم در انها بفروشیم تا طراحی سایت بر اساس ان انجام شود. در این قسمت به قابلیت های یک سایت دانلود فایل بصورت مختصر اشاره می کنیم.

فروش فایل با فرمت های مختلف

در سایت های دانلود فایل شما می توانید هر نوع فایل با فرمت های مختلف را در سایت خود برای فروش قرار دهید. از فایل های طراحی لایه باز تا فرمت های پیچیده و ناشناخته.

فروش انواع فایل

از کتاب های درسی تا دوره اموزشی و طرح های لایه باز گرفته تا دانلود موزیک و ویدئو و صد ها فایل می تواند در سایت دانلود فایل شما قرار داده شود. حتی سایت دانلود فیلم نیز یک گزینه دیگر است که بسیار مخاطب دارد.

دسترسی 24 ساعته به فایلها

افراد می توانند در هر زمان از شبانه روز به فایل ها دسترسی داشته باشند و هر موقع که بخواهند ان را بخرند و همان زمان به فایل دسترسی داشته باشند. این کار باعث می شود در صورتی که سایت چند زبانه دارید بتوانید مشتریانی از سراسر دنیا را جذب کنید و ترافیک سایت خود را بالا نگه دارید.

کار در خانه

بر عکس بسیاری از کسب و کارها که باید در یک دفتر اداری کارها انجام شود و کارمندان در ساعات مشخصی کار کنند اما این موضوع درباره سایت دانلود فیلم صدق نمی کند. شما می توانید در خانه خود اقدام به طراحی سایت دانلود فایل خود کنید و از همانجا سایت را مدیریت کنید.

درامد زایی سایت دانلود فایل

میزان درامد از سایت های دانلود فایل مستقیما به موارد مختلفی بستگی دارد از درامد صدها دلاری تا ده ها هزار دلاری در روز می توانید کسب درامد کنید و که بستگی به موارد زیر می تواند این مبالغ تغییر کند. اما معمولا به دلیل اینکه هزینه تامین فایل ها ارزان تمام می شود و به نیروی کار و پشتیبانی زیادی نیاز ندارید حاشیه سود بالایی خواهید داشت.

قیمت فایلها

در هر کسب و کاری قیمت حرف اول را می زند. معمولا کسب وکارهایی که بر اساس استراتژی قیمت ارزان کار می کنند مشتریان بیشتری دارند و به همین علت درامد انها بالاتر است. قیمت محصول شما یکی از 3 عامل اصلی برای میزان درامدزایی سایت دانلود فایل شماست.

قبل از طراحی سایت دانلود فایل خود بر روی رقبای خود متمرکز شوید و درباره نحوه قیمت گذاری محصولات خود کار کنید تا بهترین قیمت را ارائه کنید و مزیت رقابتی داشته باشید. سایت هایی که قیمت پایین تری در بازار ارائه می دهند معمولا رشد درامدی خوبی دارند.

نوع فایلها

اینکه چه نوع فایلی می فروشید بسیار مهمتر است. هر کدام از فایل ها بازار مشخصی دارد و میزان مخاطبان ان را می توانید با تحلیل ابزارهای ترافیکی و سایتهای مشهور بررسی کنید. معمولا سایت های دانلود موزیک و دانلود فیلم پرمخاطب ترین سایتها هستند.

در مقام های بعدی فایل های دانشجویی و طرح های لایه باز و گرافیکی گزینه بعدی هستند. سعی کنید مشخص قبل از طراحی سایت دانلود فایل مشخص کنید که چه نوع فایلی باید بفروشید و برای ان تحقیق کنید تا چشم انداز روشنی داشته باشید.

ترافیک سایت

ترافیک ارگانیک سایت و مستقیم سایت بسیار مهم است. اگر بهترین قیمت و فایل را داشته باشید اما مخاطبان شما کم باشند معمولا فروش بسیار کم است. در چنین مواقعی باید از قبل برای افزایش ترافیک ارگانیک و مستقیم سایت برنامه ریزی کنید. برای افزایش ترافیک ارگانیک بهترین گزینه سئو سایت است. که به شما کمک میکند هزینه های کمتری برای تبلیغات بپردازید و بهترین بهره وری را داشته باشید.

کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی نیز به شما کمک  می کنند در ابتدای کار به سرعت محصول را به جامعه هدف تبلیغ کنید. سئو کمی زمان بر است و نیاز دارد تا گوگل سایت را بشناسد . در صورتی که اجرای کمپین تبلیغاتی این محدودیت را ندارد و شما می توانید سریعتر به مشتری دست پیدا کنید. اما خب باید هزینه آن را نیز بپردازید.

امکانات سایت دانلود فایل

هنگام طراحی سایت دانلود فایل این سوال را مطمئنا از خود می پرسید که در طراحی سایت باید چه امکاناتی را در نظر بگیرید. در این بخش به برخی امکاناتی که باید در طراحی سایت دانلود فایل باشد اشاره می کنیم.

سیستم ثبت انواع فایل

افزونه خرید مجازی edd

امکان ارسال فایل به ایمیل مشتری

ثبت نظرات کاربران

مدیریت کاربران و سیستم فروش اشتراک

ساخت گالری و نمونه کار برای برخی از محصولات

سیستم فیلتر محصولات

طبقه بندی و دسته بندی انواع محصولات به صورت مجزا

نحوه فروش فایل در سایت دانلود فایل

معمولا به چند طریق می تواند در سایت های دانلود فایل محصولات را فروخت. قبل از طراحی سایت دانلود فایل نحوه مدل فروش فایل را مشخص کنید.

فروش تکی فایل

معمولا این نوع سایت ها محصولاتی می فروشند که باید به ازای ان حق کپی رایت را بپردازند و تنها مجوز فروش فایل را دارند. یا ممکن است تعداد زیادی فایل برای فروش نداشته باشند. به طور مثال می توان از بخش فروش کتاب در امازون و سایر سایت ها اسم برد.

فروش اشتراک

در برخی از سایت ها در کنار فروش تکی محصول اشتراک های ماهیانه با ظرفیت مشخصی به مشتریان پیشنهاد می شود. که معمولا گزینه به صرفه ای برای خریداران است. در عین حال به خاطر فروش بیشتر برای صاحبان سایت نیز منافع زیادی دارد. از این جمله سایت ها می توان به سایت های شاتراستوک،ادوب استوک،نتفلیکس و صد ها سایت دیگر اشاره کرد.

انواع سایت های دانلود فایل و ویژگی انها

سایت های دانلود موزیک

سایتهای دانلود موزیک در جهان بسیار معروفند و مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارند. اگر به ترافیک اینگونه سایت ها بیاندازید متوجه حجم عظیم تقاضا می شوید. اگر بخواهید به دنبال طراحی سایت دانلود موزیک بروید باید به فکر خرید هاست با ظرفیت بالا و هاست دانلود باشید. در ابتدای کار شاید نیاز کمتری داشته باشید اما با افزایش ترافیک باید به دنبال خرید سرور مجازی و بعد ان خرید سرور اختصاصی باشید.

چرا که حجم روزانه ترافیک این سایتها می تواند روزانه بیش از یک میلیون هم شود.البته نوع زبان سایت در میزان ترافیک نیز تاثیر مستقیم دارد.

سایت های دانلود فیلم

سایت های دانلود فیلم نیز بسیار پرطرفدارند. از معروفترین انها می توان به نتفلیکس اشاره کرد. البته نتفلیکس امروزه در دسته های بالاتری نیز قرار می گیرد. معمولا سایت های دانلود فیلم بسیار پرترافیک هستند و به خاطر حجم بالای فیلم ها و انواع فرمت ها ان نیاز به خرید هاست های بزرگ بسیار بیشتر از هاست برای سایت موزیک است.

سایت های فیلم معمولا از فروش اشتراک ها و دریافت تبلیغات کسب درامد می کنند .این سایت ها با فروش اشتراک vip به کاربران اجازه دانلود فیلم به تعداد مشخصی را می دهند.مسئله مهم در طراحی سایت دانلود فیلم حق کپی رایت و حجم بالای فیلم ها است که با خرید هاست دانلود مشکل قابل رفع است.

سایت های دانلود طرح گرافیکی

طراحی سایت دانلود فایل گرافیکی می تواند بسیار زیبا انجام شود. طرح های گرافیکی شامل طرح های لایه باز فتوشاپ و سایر نرم افزارهای گرافیکی ،ایکون،لوگو،بروشور،پوستر،استند،بنر و ده ها مورد دیگر شود. بسیاری از طراحان در کنار عضویت در سایت هایی نظیر فری پیک و دریبل به فکر ساخت سایت دانلود فایل های گرافیکی خود هستند و اینکار را انجام می دهند.

اگر شما خودتان طراح گرافیکی هستید می توانید در کنار طراحی سایت دانلود فایل های خود در این سایت ها هم ثبت نام کنید و فایل های گرافیکی را در انجا هم معرفی و بفروشید.

سایت های دانلود مقاله و کتاب

خرید ترجمه مقالات به زبان های مختلف یا خرید مقاله اصل برای بسیاری از دانشجویان یک بخش مهم از چرخه عمر دانشجویی است. انها هر روز با مقالات و پایان نامه ها درگیر هستند. خرید کتاب های نایاب یا ترجمه نشده نیز همین شرایط را دارند. بسیاری از افراد به دنبال منابع کم یاب هستند.

طراحی سایت دانلود مقاله یا کتاب نیز می تواند راهی برای کسب درامد باشد. برخی از مدیران سایتها بخاطر اینکه مجموعه ای از اینگونه فایلها را داشته اند اقدام به طراحی سایت دانلود فایل خود کرده اند و از ان تجارت خانوادگی خود را ساخته اند.

طراحی سایت دانلود فایل چقدر درامد دارد؟

میزان درامد از فروش فایل ارتباط مستقیمی به ترافیک و نوع فایل های شما دارد. از سایت های مطرحی همچون شاتراستوک و ادوب استوک و فریپیک گرفته تا سایت های دانلود فیلم و موزیک که درامد های میلیون دلاری دارند. اگر مواردی که در این مقاله گفتیم اجرا شود فروش شما نیز بیشتر می شود.

طراحی سایت دانلود چقدر زمان می برد؟

اگر سایت های آماده ما را بخواهید در کمتر از یک روز سایت تحویل داده می شود. اما برای طراحی سایت از پایه بین 7 روز تا یک ماه طول می کشد.

هزینه طراحی سایت دانلود فایل چقدر است؟

اگر به دنبال طراحی سایت دانلود با کدنویسی باشید باید از بالای 15 میلیون تومان شروع کنید. در صورتی که بخواهید از سایت های آماده استفاده کنید این هزینه چند برابر کمتر می شود. برای اطلاعات بیشتر به بخش تعرفه طراحی سایت مراجعه کنید.