صادرات گوجه فرنگی

بازاریابی و صادرات گوجه فرنگی

ایا شما هم به دنبال صادرات گوجه فرنگی هستید؟

سهم صادرات گوجه فرنگی  با کد تعرفه 07020 و 200210 در بازار جهانی بیش از 13.5 میلیارد دلار است. که بزرگترین کشورهای صادر کنند آن مکزیک هلند اسپانیا ایتالیا  هستند . رشد صادرات گوجه فرنگی نسبت به سال 2017 بیش از3 درصد افزایش داشته است.

.تولید کنندگان این محصول با بکارگیری اصول بازاریابی و بسته بندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.اگر شما هم بدنبال صادرات این محصول هستید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

میزان تولید گوجه فرنگی در جهان

میزان تولید گوجه فرنگی در کشور بر اساس سال های مختلف می تواند متغییر باشد . اما به طور میانگین میزان تولید گوجه فرنگی در ایران بیش از 5.3 میلیون تن در سال است. که این میزان تولید گوجه فرنگی از حدود 517 هزار هکنار برداشت می شود.

استان های تولید کننده گوجه فرنگی

بزرگترین منبع تولید گوجه فرنگی استان فارس است. در استان فارس بیش از 893 هزار تن گوجه فرنگی تولید می شود که این استان را در مقام اول کشور قرار می دهد.

در رتبه دوم استان بوشهر با میزان تولید 687 هزار تن و استان هرمزگان با 492 هزار تن و سپس استان کرمان با 456 هزار تن و استان قزوین با 389 هزار تن قرار دارند.

این استان ها بهترین گزینه ها برای تامین گوجه صادراتی هستند. معمولا اگر بازار هدف شما برای صادرات گوجه فرنگی کشورهای حاشیه خلیج فارس است استان بوشهر و فارس گزینه های اول هستند. البته مسئله اول زمان تولید این استان ها است. که در دوره های اموزشی صادرات به این موضوع به طور کامل پرداخته ایم.

در بین تمامی استان ها گیلان با تولید 306 تن کمترین حجم تولید را دارد و به همین دلیل برای صادرات گوجه فرنگی به روسیه گزینه مناسبی نیست. و استان قزوین می تواند گزینه مناسبتری برای صادرات گوجه فرنگی به روسیه است.

تولید جهانی گوجه فرنگی

بر اساس شاخص pci که شاخص پیچیدگی است گوجه فرنگی در جایگاه 334 مین محصول معامله شده است و 1157 مین محصول پیچیده است. بزرگترین کشورهای صادر کننده برتر گوجه در ادامه مقاله صادرات گوجه امده . اما به یاد داشته باشید که این جایگاه ها هر ساله می تواند تغییر کند بنابراین بررسی وضعیت بازار باید اولویت افراد صادر کننده گوجه فرنگی باشد.

معرفی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای تنوع گسترده ای است اما شاخص ترین انها انگوری(خوشه ای) آلبالویی رمی کوکتلی و گوشت است . که سهم عمده صادرات گوجه فرنگی به سمت محصولات با جثه کوچکتر می رود.

گوجه فرنگی 7500 رقم دارد قطر آن‌ها ممکن است از ۱ یا ۲ سانتی‌متر (گوجه فرنگی ریز آلبالویی و گوجه فرنگی وحشی) تا ۱۰ سانتی‌متر (گوجه فرنگی گوشت گاوی) باشد. با این وجود بیش‌تر گوجه فرنگی‌ها در مراکز خرید , قطری به اندازهٔ ۵، ۶ سانتی‌متر دارند.

در صادرات گوجه فرنگی , انتخاب مشتریان بر اساس معیار های مختلفی نظیر غلظت آب ,درجه رسیدگی گوجه در مبداء و مقصد و بسته بندی و رقم محصول متغییر است

بزرگترین کشورهای صادرکننده گوجه فرنگی

برترین صادر کنندگان گوجه در جهان -2019

numcountriesvalue
1Mexico2.260 B
2Netherlands1.917 B
3Italy1.821 B
4Spain1.536 B
5Morocco686 M

حجم صادرات جهانی گوجه فرنگی

13.5 میلیارد دلار

روش های بازاریابی کدامند؟

بازاریابی بین المللی گوجه فرنگی صادراتی

بازاریابی گوجه فرنگی صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاه های زنجیره ای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمرکز شده است.
بسیاری از شرکت های تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند . هر ساله فروش انلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.این رقم نشان می دهد بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به فکر استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتالی هستند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله اثر بازاریابی دیجیتال در صادرات مراجعه کنید.
شما می توانید با استفاده از خدمات ماهان همزمان از بازارایابی دیجیتال و سنتی برای بازارایابی و فروش محصول خود استفاده کنید .

تکنیک های بازاریابی برای صادرات گوجه فرنگی

برای پیدا کردن مشتری خارجی برای صادرات گوجه فرنگی ابتدا باید کشور هدفتان را بشناسید و بر اساس بودجه بازاریابی خودتان روش های بازاریابی را انتخاب کنید.

صادرات گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی و جالیزی نیازمند ارائه محصول با کیفیت و ایجاد کانال های بازاریابی است. متاسفانه بسیاری از کشاورزان بعد از تولید محصول و سردی بازار به فکر صادرات می افتند که باعث ضررهای جبران ناپذیری می شود.

برای صادرات گوجه فرنگی باید بازاریابی و تبلیغ و معرفی محصول به تجار کشورهای هدف را جدی گرفت. در صورتی که برای تبلیغ و بازاریابی نیاز به کمک داشتید می توانید با مجموعه شرکت صادراتی ماهان تماس بگیرید.

نکات مهم در صادرات گوجه فرنگی

اگر کشور مقصدی که در انجا مشتری پیدا کرده اید فاصله زیادی با ایران دارد باید گوجه فرنگی انتخاب شود که کامل قرمز نشده باشد . معمولا گوجه فرنگی با کامیون یخچالدار ارسال می شود.