صادرات کشمش

صادرات کشمش

صادرات کشمش

بسیاری از تولید کنندگان و تجار حوزه کشمش درباره نحوه صادرات کشمش از ماهان سوالات مختلفی می پرسند. صادرات کشمش تقریبا شبیه فروش کشمش در بازار داخلی است . اما در صادرات کشمش باید بر روی کیفیت کشمش ، بسته بندی کشمش و همچنین برندسازی کشمش کار شود. چرا که کشورهای مختلفی برای صادرات کشمش خود برنامه ریزی می کنند و رقابت با انها نیاز به اقدامات حرفه ای دارد.

ضمنا برخی از کشورها تنها کشمش مخصوصی را می پسندند بنابراین به صرفه نیست در آن کشورها بازاریابی مستقیم انجام شود. به طور مثال در انگلستان، تامسون آمریکا مشهور است و رقابت با ان سختی های خود را دارد .

به همین دلیل اگر ارزیابی بازار و تحقیقات پیشرفته انجام شود می توانید موفقیت خود را افزایش دهید. در این مقاله ما درباره موضوعات مختلفی نظیر انتخاب بازار هدف،روش های بازاریابی کشمش و قوانین صادرات کشمش و انواع مالیات ها صحبت خواهیم کرد. برای شناخت بهتر روش های بازاریابی کشمش بهتر است مقاله ای به همین نام را در سایت مطالعه کنید.

صادرات کشمش از دیرباز در کشور ما انجام می شود . بسیاری از افراد با مزایای کشمش ایران اشنا هستند. اما برای مشتریان خارجی جدید باید این مزایا به صورت حرفه ای و مناسب معرفی شود.شاید بارها از خودتان بپرسید که برای بازاریابی کشمش و پیدا کردن مشتری خارجی کشمش باید چه کاری انجام دهم؟ احتمالا با مطالب تکراری زیادی برخورد کرده باشید که هیچ راه کار مشخص  و ساده ای ارائه نکرده باشند.

به همین دلیل ما روش های مختلفی نظیر پیدا کردن لیست خریدار خارجی کشمش و بازارایابی ارجاعی کشمش و تکنیک های مختلف را برای صادرات کشمش توضیح می دهیم. ضمنا راه های قیمت گذاری کشمش صادراتی و راه های همکاری با ماهان برای صادرات کشمش را نیز ارائه می کنیم.

بازار کشمش صادراتی

خب ابتدا باید در اولین مرحله مشخص کنیم وضعیت بازار کشمش خوب است یا خیر؟ اگر بخواهیم وارد تجارت کشمش شویم باید چشم انداز درستی از بازار داشته باشیم تا صادرات کشمش موفقی داشته باشیم. برای ورود به بازار جهانی کشمش ابتدا باید بدانیم این محصول با چه کدی شناخته می شود. کد تعرفه کشمش 080620 است و بر اساس اطلاعات بازار میزان صادرات کشمش در جهان 2.1 میلیارد دلار است. ایران یکی از از تولید کنندگان کشمش است . صادرات کشمش به دلیل کاربرد فراوان آن بسیار پرتقاضا است.

تنوع کشمش صادراتی در بازار زیاد است. گران ترین نوع کشمش مدل طلایی ان است و پرتقاضا ترین نوع کشمش صادراتی پلویی است.

با توجه به سهم 2 میلیارد دلاری مشخص می شود  پتانسیل بازار صادرات کشمش فرصت خوبی برای افزایش فروش تولید کنندگان کشمش ایران و درامد دلاری است. اگر شما بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای بازاریابی محصول و پیدا کردن خریدار خارجی طراحی کنید می توانید شاهد بهبود کسب و کار و افزایش درامد خود به دلار باشید.

مقصد صادرات کشمش

بسیاری از کشورهای تولید کننده انگور در حوزه صادرات کشمش فعال هستند. تولید و تهیه کشمش صادراتی می تواند بر اساس روش های سنتی یا صنعتی انجام شود. که طبعا فرایند تولید کشمش با استفاده تجهیزات ماشینی شانس موفقیت صادرات کشمش شما را افزایش می دهد. سالانه سطح صادرات کشمش هر کشور می تواند افزایش یا کاهش داشته باشد.خریدران خارجی کشمش در هر کشور خرید را بر اساس پارامتر های مختلفی انجام می دهند. این پارامتر ها می تواند قیمت،ذائقه مردم،کیفیت ،استاندارد و برند مشهور باشد. به همین دلیل مشتریان خارجی بر اساس موارد بالا می توانند مشتری محصول شما شوند.

بنابراین باید با ارزیابی بازار هدف کشور مناسب محصول خود را پیدا کنید .اگر کشور مناسب را انتخاب نکنید باید انتظار داشته باشید هزینه بازاریابی بیشتری پرداخت کنید. به طور مثال صادرات کشمش ایرانی به انگلستان می تواند دشوار باشد. دلیل ان علاقه مردم انگلیس به کشمش تامسون است. به همین دلیل  اگر مقصد صادرات کشمش خود را اشتباه انتخاب کنید باید هزینه و زمان بیشتری برای مشتری یابی صرف کنید.

ما در بخش بازاریابی کشمش به شما راهنمایی های مفیدی ارائه می کنیم تا نتیجه بهتری دریافت کنید. پس اگر به دنبال یک بازار بلند مدت و پر سود هستید به فکر ارزیابی سریع بازار هدف باشید. تا بهترین مقصد صادرات کشمش خود را پیدا کنید و بیشترین حاشیه سود صادرات کشمش را نصیب خود کنید. ارزیابی بازار کشمش صادراتی به شما کمک می کند از ورود به مسیر های بن بست و انتخاب کشورهای نامناسب جلوگیری کنید.

بازاریابی کشمش

برای صادرات کشمش باید برنامه ریزی مناسبی برای بازاریابی کشمش و محصولات خشک شده داشته باشید. امروزه عامل تصمیم ساز در نهایی سازی خرید نام و آوازه برند است. برندسازی کشمش به پایداری حضور شما در بازار کشور هدف بسیار کمک میکند. و در بلند مدت هزینه های بازاریابی و توسعه محصول را کاهش می دهد. روش های مختلفی برای برندسازی وجود دارد که بر اساس پارامترهای مختلف قابل اجرا است. اما بسیاری از شرکت ها و تجار تازه وارد به حوزه صادرات کشمش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

متاسفانه بسیاری از تجار ایرانی نسبت به درک هزینه های بازاریابی دچار مشکل هستند. حضور شما در بازار خارجی به منزله رقابت با سایر شرکت ها و بازیگران فعال حوزه کشمش است. بنابراین باید بتوانید با انها در حوزه بازاریابی رقابت کنید.

بسیاری از شرکت ها هزینه های بالای 25 هزاردلار برای هر کمپین انجام می دهند. اما اغلب تجار ایرانی برای پرداخت چنین مبلغی امادگی ندارند و کاملا با دیدگاه قدیمی به سمت صادرات کشمش می روند و معمولا شکست می خورند. اگر به دنبال موفقیت در صادرات کشمش یا هر محصول دیگری هستید باید نه تنها با مفاهیم بازاریابی و تکنیک های بازاریابی اشنا شوید بلکه باید دیدگاه یک تاجر موفق را داشته باشید تا موفقیت قطعی شود.

ما در مقاله بازاریابی کشمش به شما درباره روش های بازاریابی راهنمایی لازم را کرده ایم . همچنین در مقاله 4 روش سریع بازاریابی صادراتی توضیح داده ایم چطور می توانید در زمان کوتاهتر با هزینه کمتر نسبت به سایر رقبای خارجی موفق شوید. 

در صادرات کشمش اگر بخواهید محصول را به صورت فله ای بفروشید طبیعتا ارزش افزوده کمتری به محصول اضافه می کنید و سود صادرات شما کمتر می شود. اما اگر بسته بندی محصولات شما در وزن های کمتر تهیه شود می توانید سود صادرات را افزایش دهید. اما برای دریافت سود حداکثری بازاریابی موفق و هدفمندی را اجرا کنید.

اگر مسیر فروش شما از طریق افزایش اگاهی مشتری از محصول شکل بگیرد در اینده به دلیل بازاریابی ارجاعی  یا همان دهان به دهان شاهد رشد چشمگیری در افزایش فروش خواهید بود اما نیاز به صبر و پیوستگی بازاریابی دارد.

شرکت های موفق حوزه صادرات کشمش اغلب با استفاده از تمامی ظرفیت های کانال های بازاریابی اقدام به معرفی و فروش محصول خود کرده اند. ارتباط نزدیک با مشتریان یکی از کلید های اصلی موفقیت در صادرات کشمش و توسعه بازار است. شما می توانید به سه روش ارتباط نزدیک با مشتریان خود داشته باشید.

1 احداث فروشگاه و انبار در کشور هدف

2 حضور مداوم در نمایشگاه های مواد غذایی و به خصوص خشکبار و میوه های خشک

3 ساخت کانال های بازاریابی دیجیتال مثل سایت و شبکه های اجتماعی بصورت مداوم و اجرای کمپین های تبلیغاتی

دو روش اول سنتی است اما به سرمایه بیشتری نسبت به روش سوم نیاز دارد.

اگر بودجه بالای یک میلیون دلار دارید گزینه های اول و دوم مناسب شماست در غیراینصورت حتما از روش سوم استفاده کنید.از ابتدا سعی کنید به سراغ واردکنندگان و توزیع کنندگان عمده کشمش بروید.سپس با استفاده از ظرفیت های جدیدی که این شرکت ها ایجاد می کنند به دنبال بازار خرده فروشی بروید. با توجه به شرایط بازار ایران پیشنهاد میکنیم در ابتدا از 4 روش سریع بازاریابی استفاده کنید و بعد از موفقیت اولیه روش های بازاریابی خود را گسترده کنید.

برای شروع اگر مزیت های رقابتی بالایی ندارید و از نظر قیمت محصول قدرت کاهش قیمت ندارید بهتر است با خریداران خارجی کشورهای ثروتمندی نظیر امارات قطر ترکیه و کشورهای مثلث اتحادیه اروپا یعنی فرانسه المان انگلیس کار را اغاز کنید. تا هم بتوانید قیمت بالاتری بفروشید و همچنین از دریافت پول محصول مطمئن شوید.البته از نظر حرفه ای بهتر است ارزیابی سریع بازار و تحقیقات بازاریابی را انجام دهید .

بزرگترین کشورهای صادر کننده کشمش

ایران یکی از  بزرگترین تولید کنندگان کشمش صادراتی است اما در این لیست ترکیه همسایه ایران در مقام نخست قرار میگیرد . پس از ترکیه کشورهای امریکا شیلی افریقای جنوبی و افغانستان قرار دارند .

بزرگترین کشورهای واردکننده کشمش

بزرگترین کشورهای واردکننده کشمش عموما در اتحادیه اروپا مستقر هستند. کشور انگلستان به تنهایی بیش از 30 درصد واردات کشمش را به خود اختصاص می دهد. در مقام دوم کشور المان با بیش از 70 هزار تن واردات قرار دارد و سپس کشور هلند با میزان بیش از 50 هزار تن قرار می گیرد. سایر کشمش های صادراتی به  کشورهای قزاقستان، فرانسه،برزیل،روسیه،کانادا،بلژیک،ایتالیا و استرالیا فروخته می شود.

شرایط صادرات کشمش

شرایط صادرات کشمش را می توانیم برای خود محصول و شخص صادر کننده مورد بررسی قرار دهیم

برای بررسی شرایط صادرات کشمش باید محصول شما شرایط زیر را داشته باشد.

گواهی استاندارد یا منطبق با استاندارد تهیه شده باشد

گواهی بهداشت دامی نباتات از سازمان قرنطینه دریافت شود

محصول هیچگونه بیماری و ناخالصی نداشته باشد. مثل استفاده از میزان سموم زیاد باعث قابل قبول نبودن کشمش برای صادرات می شود.

بسته بندی در قالب های استاندارد با لیبل گذاری مناسب کشور هدف

قیمت گذاری محصول منطبق با قیمت گمرکی و همچنین قیمت کشمش در بازار کشور هدف

شرایط صادرات کشمش برای اشخاص و شرکت ها

شرایط صادارت کشمش برای تجار و افرادی که علاقمند به صادرات کشمش هستند راحت تر است. اولویت اول تهیه کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی است. این کارت به شما اجازه صادرات کشمش را می دهد. البته می توانید در ابتدا از کارت سایر تجار استفاده کنید. اما فرایند تهیه  کارت بازرگانی سخت نیست و با تهیه مدارک معمول و حضور در اتاق بازرگانی استان خود کارت را دریافت می کنید.

نحوه صادرات کشمش

هر شخصی می تواند شروع به صادرات کشمش کند. تنها کافی است شرایط کافی برای صادرات کشمش که در بالا به ان اشاره کردیم را داشته باشد. عموما خرید کشمش بصورت یک کانتینتر بیست فوتی انجام می شود اما ممکن است مشتری شما برای تست محصول شما حجم کمتری را در مرحله اول سفارش دهد. در صورتی که برندسازی خوبی برای کشمش خود انجام داده باشید سفارشات خرید کشمش شما توسط مشتری خارجی بسیار بیشتر از بیست تن است.

نحوه صادرات کشمش  شبیه سایر محصولات است. که در مقاله مراحل صادرات به ان اشاره کرده ایم. پیشنهاد میکنیم در کنار 4 روش سریع صادرات کانال بازاریابی دیجیتالی خود را هر چه سریعتر راه اندازی کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. برای درک بهتر زوایای مختلف صادرات کشمش پیشنهاد می کنیم دوره های آموزشی صادرات کشمش را تهیه کنید و به بسیاری از پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید.

فراموش نکنید همانطور که در بازار داخلی به صورت عمده فروشی کشمش را در بازار به فروش می رسانید در حوزه صادرات هم همان کارها را باید انجام دهید. تنها باید کیفیت محصول شما بهتر باشد و مشتری شما باید خارج از ایران باشد.

قیمت کشمش صادراتی

قیمت خرید کشمش صادراتی بر اساس اینکه ان کشور تولیدکننده است یا تنها مصرف کننده و واردکننده کشمش است می تواند متفاوت باشد. خرید کشمش عمده ، سود یکجایی را برای شما فراهم می کند. اما قیمت گذاری کشمش عموما بر اساس میزان عرضه و تقاضا و کیفیت و درجه بندی کشمش انجام می شود. بنابراین قیمت گذاری کشمش صادراتی می تواند بر خلاف تصور شما بسیار متفاوت باشد

.قیمت هر کیلو کشمش صادراتی می تواند از نیم دلار تا 3.5 دلار هم بصورت عمده قیمت گذاری شود. انواع کشمش صادراتی در این قیمت گذاری موثر هستند.

مثلا قیمت کشمش طلایی یا شمشیری با مویز بسیار متفاوت است .برگه ازمایش کیفیت محصول و میزان سم و ناخالصی ها نیز در قیمت نهایی کشمش صادراتی تاثیرگذار است. برای اینکه قیمت عمده کشمش صادراتی خود را داشته باشید پیشنهاد می کنیم حتما از سرویس کشف قیمت ماهان استفاده کنید.چرا که برای محاسبه سود صادرات کشمش باید قیمت گذاری کشمش شما به درستی انجام شود تا سودی از بین نرود.

خرید کشمش به دلار توسط مشتریان خارجی فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی فراهم می کند تا علاوه بر سود به توسعه کسب و کار خود بپردازند.

اغلب افراد تازه کار بدون اینکه از وضعیت قیمت گذاری کشمش صادارتی اطلاعاتی داشته باشند شروع به ارائه پیشنهاد و قیمت به مشتریان خارجی می کنند و بدون اینکه متوجه شوند یکی پس از دیگری مشتریان را از دست می دهند.مشکل این افراد نداشتن قیمت بازار و قیمت سایر رقبا و جدول پرومشن گذاری است. چرا که اغلب افراد قیمت بالا به مشتریان خارجی می دهند و از قیمت رقبای منطقه ای خود خبری ندارند و مشتری حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای یک برند ناشناس نمی شود.

به طور مثال قیمت کشمش در انگلستان با فرانسه متفاوت است . این قیمت ها به دلیل مسائل مختلفی است مثلا خود فرانسه جز کشورهای معروف تاکستان های معتبر جهانی است و این موضوع بر قیمت گذاری تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل است که می گویند قبل از صادرات کشمش یک ارزیابی سریع از بازار کشور هدف داشته باشید تا بهتر تصمیم گیری کنید.

بسته بندی کشمش صادراتی

در اغلب مواقع شاهد هستیم که بسیاری از کشاورزان و متاسفانه تجار به بسته بندی کشمش و طراحی پکیج ها توجهی نمی کنند. در عین حال خواستار قیمت بالا برای محصول خود هستند. ولی مشتریان خارجی حاضر به پرداخت مبلغ مورد نظر نیستند. چرا که انها به این موضوع توجه می کنند که بسته بندی ضعیف شانس فروش محصول در بازار کشورشان را کم می کنند و شاید انها را مجبور کند به فکر بسته بندی مجدد بیافتند.

متاسفانه عدم برندسازی کشمش صادراتی ایران باعث شده است برخی از تجار بصورت مقطعی کشمش صادراتی خود را با قیمت پایین بفروشند و سریعتر از بازار خارج می شوند و دوباره نمی توانند وارد بازار شوند.

برای صادرات کشمش یکی از اصول مهم طراحی و بسته بندی کشمش به شکل جذاب و شکیل است که بتواند نگاه مشتریان خرده فروشی ها را به سمت خود جلب کند. این بسته بندی ها باید بر اساس قوانین کشور هدف تنظیم و اجرا شود تا جلوی اشتباه یا مشکلات احتمالی را بگیرد.اگر از قوانین بسته بندی کشمش صادراتی اطلاعای ندارید پیشنهاد می کنم از سرویس استعلام شرایط بسته بندی اطلاعات مورد نظرتان را تهیه کنید.

اگر محصول را از شرکت های معتبر می خرید و رسما واسطه هستید نیازی به این کار ندارید. بنابراین اگر به دنبال افزایش سود صادرات کشمش خود هستید به فکر برندسازی کشمش خود باشید. برای اطلاعات بیشتر مقاله بسته بندی کشمش را مطالعه نمایید.

مجوزات و گواهی کشمش صادراتی

زمانی که شما می خواهید مراحل صادرات کشمش را بگذرانید به یکی از مهمترین این مراحل یعنی اخذ مجوزات و گواهی ها برخواهید خورد. صادرات کشمش هم مثل سایر محصولات نیاز به دریافت مجوز برای صادرات است. اغلب مجوزات برای صادرات کشمش شامل گواهی های بهداشتی ،کیفی و استاندارد است. برای صادرات کشمش به بسیاری از کشورها شما نیاز به یک تعداد مشخص مجوز و گواهی دارید اما برخی از کشور ها ممکن  است الزامات سختگیرانه تری بگیرند که اغلب این کشورها در اتحادیه اروپا قرار دارند.

علاقه مندان صادرات کشمش باید شناخت درستی نسبت به قوانین صادرات کشمش داشته باشند. به طور مثال در زمان تهیه و یا ارسال کشمش صادراتی باید مجوز قرنطینه را داشته باشند و در برگه آزمایش کشمش نباید سم های ممنوعه در محصول وجود داشته باشد.

به همین دلیل بسیاری از افراد تازه کار این سوال را از خود می پرسند که برای صادرات کشمش باید چه مجوزاتی تهیه شود؟ شما برای صادرات کشمش خود بایدمجوز استاندارد یا مجوز انطباق استاندارد را تهیه کنید

. ضمنا بهتر است برگه آزمایش کشمش را به همراه سایر مستندات صادرات همراه داشته باشید تا در صورتی که گمرک کشور مقصد خواستار آزمایش محصول شد بتوانید فرایند ترخیص را سرعت ببخشید.

اگر به دنبال مجوزات و گواهی های کشمش صادراتی مورد نیاز برای یک کشور خاص هستید می توانید از سرویس استعلام مجوزات و گواهی ماهان استفاده کنید تا ما برای شما استعلامات لازم را انجام دهیم. تا با شناخت بهتری اقدام به صادرات کشمش خود نمایید.

قوانین صادرات کشمش

قوانین صادرات کشمش بر اساس کشور واردکننده می تواند متفاوت باشد. برخی از خریداران ممکن است بر اساس کشور مقصد تقاضای مجوزات بیشتری کنند. اما اغلب انها نیاز به مجوزات پایه دارند. مثلا گواهی ارگانیک یکی از مجوزاتی است که ممکن است برخی از مشتریان شما ان را طلب کنند. اما به منزله قوانین صادرات کشمش به ان کشور نیست و تنها خواسته گروهی از خریداران است. ضمنا ممکن است برخی از کشورها به میزان مشخصی اجازه واردات کشمش را به صادرکنندگان بدهند و بعد از میزان مشخصی تعرفه بالاتری دریافت کنند.

که به ان تعرفه ترجیحی می گویم. برای استعلام مجوزات هر کشور می توانید از سرویس مجوزات و گواهی صادرات استفاده کنید تا ما برای شما استعلامات لازم را انجام دهیم.

صادرات کشمش به سرزمین مادی در ترکیه و هند ممنوع است و تنها می توان کشمش صادراتی را به مناطق آزاد این کشورها ارسال کرد و سپس با برندسازی مجدد آنها را به کشور ثالث صادر کرد. که این اتفاق در ترکیه در حال انجام است.

بزرگترین خریداران کشمش ایران

کشمش یکی از مهمترین تنقلات خشک و مغذی در جهان است. و مورد توجه بسیاری از افراد در اروپا به عنوان میان وعده های سرشار از ویتامین شناخته می شود. کشمش های تولید شده از ایران به دلیل ماهیت تولید و کیفیت در بسیاری از کشورها معروف است. اما کشمش ملایر به دلیل مرغوبیت بالا بسیار مشهور است. در ایران بسیاری از تجار کشمش را به دو صورت به خارج صادر می کنند. صادرات کشمش به عنوان ماده مغذی و تنقلات و دوم به صورت ماده اولیه برای الکل سازی که بیشتر کشمش های درجه دو با این عنوان انجام می شود.

امارات متحده عربی یکی از مقاصد اصلی صادرات کشمش ایران است. برخی از شرکت ها برای استفاده از معافیت های مالیاتی و صادرات مجدد از این کشور عربی استفاده می کنند. به همین دلیل بخش قابل توجهی از صادرات کشمش به امارات انجام می شود. در مقام های دیگر کشورهای گرجستان ترکیه اتریش قرار دارند. حجم صادرات کشمش ایران در هر سال متفاوت است اما تقریبا حجم هر ساله صادرات کشمش بیش از 300 میلیون دلار است.

اغلب صادرات کشمش به عراق مربوط به کشمش پلویی است . اما صادرات کشمش سبز و طلایی نیز بسیار مورد توجه بازار است. در برخی سالها کشمش ایران به امریکا نیز صادر می شد و مجموعا کشمش به بیش از 78 کشور صادر میشد.

گرجستان و امارات دو کشوری هستند که به عنوان هاب صادرات کشمش شناخته می شوند. . حضور تجار ایرانی در این دو کشور باعث جذب خریداران خارجی کشمش ایرانی شده است. ایرانیان مقیم این کشورها اغلب به عنوان واسطه وارد تجارت کشمش می شوند. و با بسته بندی مجدد کشور و برندسازی کشمش ایرانی به نام خود این محصول را وارد اروپا و سایر کشورها می کنند. اما اگر شما بتوانید لیست واردکننگان کشمش یا میوه خشک را تهیه کنید می توانید سود بیشتری نسیب کسب و کار خود کنید .

بر اساس آمار گمرك ايران بیشترین حجم صادرات کشمش ایران مربوط به کشورهای زیر می باشد :

پاکستان

گرجستان

اتریش

آذربایجان

ارمنستان

امارات

تعرفه صادرات کشمش

تعرفه صادرات کشمش بر اساس کشور هدف و مناسبات اقتصادی و پیمان های اقتصادی مشخص می شود. اغلب کشور ها عوارضی را برای کشمش ایرانی در نظر می گیرند. البته صادرات کشمش به صادرکننده ایرانی مجوز واردات موز و موبایل را می دهد. به همین دلیل درامد بیشتری را می تواند نصیب صادرکننده خشکبار و میوه خشک کند. به طور مثال صادرات کشمش به ترکیه شامل عوارض زیادی می شود. چرا که درست است ترکیه به عنوان ششمین تولید کننده انگور شناخته می شود اما جایگاه اول صادرات کشمش در جهان را دارد.

به هیمن دلیل با وضع تعرفه و مالیات سنگین از تولیدکنندگان ترکی کشمش حمایت می کند. مگر اینکه صادرات کشمش به مناطق ازاد برای صادرات مجدد انجام شود .اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تعرفه کشورهای هدف داشته باشید می توانید از گمرک کشور هدفتان سوال بپرسید یا از سرویس ارزیابی سریع بازار ماهان استفااده کنید تا استعلامات لازم را انجام دهد.

تحقیقات بازاریابی کشمش صادراتی

شرکتهایی که قبل از شروع صادرات و بازاریابی اقدام به تحقیقات بازار و بازاریابی کرده اند موفقیت بهتری خواهند داشت. به این دلیل که با شناخت دقیق بازار هدف و ارائه راهکارهای بازاریابی می توانند با صرف هزینه کمتر صادرات کشمش موفقتر و کم هزینه تری داشته باشند. و مشتریان پایدارتری به دست بیاورند.

صادرات کشمش به آلمان

آلمان به عنوان ثروتمندترین کشور اتحادیه اروپا بعد از انگلستان بهترین گزینه برای صادرات کشمش است. اما برای صادرات کشمش به آلمان باید شرکت ها و واردکنندگان کشمش این کشور را شناسایی کنید و بر روی انها بازاریابی فعالی انجام دهید. مردم المان در استفاده از تنقلات سالم بسیار پیشرو هستند. پس شما هم می توانید اینده درخشانی در این کشور اروپایی داشته باشید. توجه به کیفیت و بسته بندی و قیمت گذاری اصولی باعث موفقیت دو چندان صادرات کشمش شما می شود.

صادرات کشمش به امارات

امارات به یکی از پل های تجاری ایرانیان تبدیل شده است . اغلب تجار ایرانی به دنبال استفاده از ظرفیت های این کشور برای صادرات مجدد کشمش و افزایش سود صادرات کشمش خود هستند. انها با استفاده از برندسازی مجدد و بازاریابی همان محصول با برند جدید سود بیشتری نسیب خود می کنند. اگر شما هم مایل به استفاده از ظرفیت های این کشور عربی هستید با توزیع کنندگان مواد غذایی امارات و واردکنندگان ان ارتباط برقرار کنید و کانال بازاریابی خود را تقویت کنید