طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری

صنعت گردشگری در بسیاری از کشورها بسیار پررونق است. همچنین میزان نیروی کار بیشتری را درگیر می کند به همین دلیل حمایت های دولتی بیشتری در کشورهای مختلف از این صنعت می شود. یکی از راه های افزایش مشتریان به جز روش های سنتی استفاده از طراحی سایت گردشگری و طراحی اپلیکیشن های اختصاصی است.

گردشگری داخلی و خارجی و رزرو آنلاین بلیط ها امروزه بسیار پرتقاضا شده است. امروزه مراکز زیادی اقدام به اجاره سوئیت و آپارتمانهای اجاره ای در شهرهای مختلف می کنند. با  توجه به محدودیت های پاندمی کرونا و بسته شدن مرزهای کشورهای مختلف رشد گردشگری داخلی بیش از پیش شده است.

درخواست اجاره آپارتمان مبله و ویلاهای استخردار یا ویلاهای جنگلی رشد فزاینده ای داشته به همین دلیل بسیاری از آژانس های گردشگری برای جذب این جمعیت زیاد اقدام به طراحی سایت گردشگری و معرفی جاذبه های هر شهر و برگزای تورهای مسافرتی هوایی و زمینی کردند.

هدف از داشتن وب سایت گردشگری چیست؟

معرفی همه مزایا و ویژگی تورهای گردشگری شرکت بصورت تلفنی یا حتی با بروشور امکان پذیر نیست. ضمنا میزان نفوذ اینترنت در بین کاربران و تغییر سلیقه مشتریان باعث شده است آژانس های گردشگری نیاز ضروری به طراحی وب سایت گردشگری داشته باشند.

این راه یکی از بهترین روشها برای معرفی تمامی خصوصیات مکان ها و تورها با ارائه جزئیات باشد. بسیاری از گردشگران تمایل دارند قبل از خرید تور از مکان ها و جاذبه های گردشکری اطلاعات کسب کنند تا مطمئن شوند آیا مکان مورد  نظر ارزش سفر و دیده شدن را دارد یا خیر.

شرکت های مسافرتی و گردشگری برای پاسخ به این نیازها و جذب مشتریان بیشتر به سمت طراحی سایت گردشگری و بازاریابی محتوا گردشکری رو آورده اند.

اگر شما یک آژانس گردشگری هستید یا شخصی در یک منطقه با پتانسیل های گردشگری هستید طراحی سایت به شما این فرصت را می دهد که به سرعت بتوانید تورهای خود را زودتر پر کنید و درامد خود را افزایش دهید.

اهمیت طراحی وب سایت گردشگری

با رشد چشمگیر نفوذ اینترنت در جهان و افزایش سهم تجارت الکترونیک در صنعت گردشگری نیاز به داشتن یک وب سایت پویا و کاربر پسند به شدت احساس می شود. بسیاری از آژانس های پیشرو به دنبال حضور در بازار اینترنتی گردشگری هستند اغلب آژانس ها در سایت های خود اقدام به معرفی خدمات و امکانات هتل ها و مسیرهای سفر می کنند تا مسافران بیشتری را جذب کنند.

مسافران تمایل دارند درباره کیفیت هتل ها یا اقامتگاه های بوم گردی ،ویلا هتل ،مهمانسرانها و ستاره های انها و نظرات مسافران قبلی اطلاعات بیشتری کسب کنند. ضمنا آنها می خواهند درباره کیفیت مسیر سفر و مسئول تور و محل هایی که قصد مشاهده ان را دارند بیشتر بدانند.

به همین دلیل آژانس های گردشگری هوشمند به سرعت دست بکار شدند و اقدام به طراحی سایت گردشگری کردند.برخی از این آژانس ها سیستم رزرواسیون هتل ها و تهیه بلیط را به سایت خود متصل کردند و برخی نیز این اقدامات را در پشت صحته انجام می دهند و این فرایند ها را برای مسافر حذف می کنند تا فرایند تصمیم گیری انها راحتتر شود.

گردشگری از صنایعی است که اشتغالزایی بالایی دارد. هر کشوری نیز برای اشتغالزایی امکانات متنوعی از جمله وام ،زمین،امکانات تبلیغاتی و تخفیف های مالیاتی ارائه می کند. طبیعتا هرچقدر سهم جذب گردشگر بیشتر باشد دستیابی به منابع فوق بیشتر نیز می شود. ارتباط با گردشگران فرصت های تجاری و فرهنگی جدیدی ایجاد می کند که باعث رشد بیشتر می شود.

طراحی سایت گردشگری کمک می کند که در صنعت گردشگری رشد سریعتری را تجربه کنید و مشتریان از سراسر جهان را بتوانید جذب کنید.کافی است بعد از طراحی وب سایت گردشگری بر روی سئو و تولید محتوا تمرکز کنید.

طراحی سایت گردشگری ریسپانسیو

بیش از 60 درصد کاربران اینترنت از گوشی همراه خود استفاده می کنند.بنابراین بخش بزرگی از مسافران برای تهیه تور یا بلیط از تلفن همراه استفاده می کنند پس باید طراحی سایت به صورت ریسپانسیو باشد تا انها سایت را درست ببیند. اگر طراحی سایت گردشگری شما رسپانسیو نباشد مسافران سایت شما را بهم ریخته می بینند و درصد تعامل انها به شدت کم می شود.

امکانات و اجزای سایت گردشگری

در این بخش به قسمت ها و اجزای مهم که باید در طراحی سایت گردشگری مد نظر داشته باشید اشاره می کنیم.

طراحی سایت گردشگری چند زبانه

بخشی از گردشگران از اتباع کشورهای خارجی هستند . میلیون ها توریست در دنیا روزانه در حال سفر به کشورهای جدید و مشاهده جاذبه های گردشگری هستند. در این بین بسیاری از آنها در اینترنت به دنبال مقاصد جدید می گردند. در صورتی که سایت گردشگری شما حاوی زبان کشور توریست های مورد نظرتان نباشد در جذب آنها شکست می خورید.

طراحی سایت گردشگری چند زبانه به شما کمک می کند ارتباط درستی با مسافرین خارجی برقرار کنید و به آنها این امکان را بدهید تا بهتر درباره شما بدانند و براحتی بتوانند هتل و تور های شما را رزرو کنند. برای هر زبان باید استراتژی تولید محتوا منسجم و خلاقانه داشته باشید. پس زودتر شروع کنید.

بسیاری از گردشگران از کشورهای خارجی هستند. پس استفاده از هر زبان اضافه به شما در جذب تعداد مشتری بیشتر کمک زیادی می کند.البته باید تولید محتوا بلاگ نیز به صورت جداگانه برای هر زبان انجام شود. اما بستر طراحی سایت برای تولید چند زبان آماده باشد. ما در طراحی سایت گردشگری این ویژگی را ارائه می دهیم.

برای طراحی سایت چند زبانه می توانید از روش ساب دامین یا یک دامنه جداگانه یا دایرکتوری استفاده کنید. که پیشنهاد ما برای شما سیستم طراحی سایت چند زبانه به کمک دایرکتوری است . که مزیت ان هزینه کم در پیاده سازی و مدیریت آسان سایت است.

استفاده از سیستم پیامکی

سیستم پیامکی بخشی از سیستم ارتباطی شما با مشتریان بالقوه و همچنین خریداران تورها است. در صورتی که مخاطبان به موضوعی علاقه مند شود و در سایت شما ثبت نام کنند شما می توانید با ارسال پیامک تخفیف یا محتوای جذاب انها را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

ضمنا سیستم پیامکی به شما کمک می کند فرایند ثبت سفارش و رویدادهای پیرامون سفر خرید مشتری را به اطلاع انها برسانید. مثلا خرید تکمیل شده است. بلیط هواپیما کشتی یا قطار صادر شده است. یا هتل رزور شده است یا زمان سفر تغییر کرده است.

معرفی برنامه پروازها

هر چقدر مسافران و علاقمندان به تورهای مسافرتی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند خرید بهتری انجام می دهند که مستقیما باعث می شود انها تجربه لذت بخشی از سفر خود داشته باشند. یکی از این راه ها ارائه اطلاعات برنامه های پرواز است تا انها بتوانند تمامی جوانب پروازها و زمان ها و نوع هواپیما را از نزدیک و بصورت آنلاین بررسی کنند.

اطلاعات هتل ها

در طراحی سایت گردشگری باید به هتل ها توجه ویژه کنید. مسافران در زمان های خستگی به هتل مراجعه می کنند و طبیعتا می خواهند فضای آرامش بخش و راحتی داشته باشند. بنابراین ارائه اطلاعات درباره هتل ها و وضعیت اتاق ها و سرویس های ان می تواند در بهبود تجربه مسافران نقش اساسی ایفا کند.

ایجاد بانک اطلاعاتی از نقاط گردشگری و دیدنی

هر شهر و منطقه نقاط بسیار معروفی دارد اما در عین حال برخی نقاط دیدنی وجود دارد که تنها افراد محلی از ان آگاه هستند. بنابراین ارائه پکیج های کامل از نقاط دیدنی هر شهر و معرفی آن به مخاطبان سایت باعث افزایش دانش مشتریان و جذب انها به تور می شوند. جایی که همه چیز را می داند.

مکان انتقال تجربیات

گردشگران دوست دارند تجربه خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. بخش اظهار نظرها و تجربیات در سایت به مخاطبان شما کمک می کند سریعتر و راحت تر تصمیم بگیرند. در ضمن باعث بهبود رتبه سئو سایت نبز می شود.حتی برخی از افرادی که از خدمات شما استفاده نکردند نیز نظرات و پیشنهادات خود را ثبت می کنند که باعث می شود سایت گردشگری شما به یک منبع کامل تبدیل شود.

صفحات اصلی در طراحی سایت گردشگری

هر سایت گردشگری برای معرفی خدمات و امکانات خود باید صفحاتی را طراحی کند و ان اطلاعات را در قالب زیبایی در اختیار مخاطبان قرار دهد. این صفحات مهم عبارتند از:

طراحی صفحه هتل ها

طراحی سفحه تورهای داخلی و خارجی

طراحی صفحه جاذبه های گردشگری کشورها و شهرها که قابلیت طبقه بندی داشته باشد.

طراحی صفحه رزرو آنلاین و خرید اینترنتی بلیط

طراحی صفحه قوانین و شرایط تورها

طراحی صفحه تعرفه ها و قیمت های تورهای مسافرتی

طراحی صفحه اصلی بلاگ و اخبار

ویژگی طراحی سایت هتل باید شامل موارد زیر باشد:

هتل های مجری تورهای مسافرتی نیز باید به مواردی توجه کنند تا در جذب مشتریان بیشتر موفقتر ظاهر شوند. دسته بندی شهرها بسیار مهم است.انتخاب تصاویری با نمای باز و واقعی از اتاقها و بخش های مختلف هتل بسیار مهم است.به طور مثال تفاوت سایز اتاقهای یک نفره و چندنفره بسیار مهم است.

معرفی نوع سیستم بهداشتی و سرمایشی و گرمایشی در هتل بسیار مهم است. اگر خدمات استخر سونا یا جکوزی دارید آن را با جزئیات معرفی کنید. به طور مثال چه ساعاتی باز است و چه خدماتی نیز ارائه می شود مثل ماساژ.

معرفی سلف سرویس و بوفه و شرایط استفاده از صبحانه،ناهار و شام نیز بسیار مهم است.غذاهایی که طبخ می شود می تواند بخشی از جاذبه هتل شما باشد. غذاهای محلی که بسیار معروف هستند در جذب مسافر بیشتر کمک می کند. برای موارد بیشتر به مقاله طرای سایت هتل ها مراجعه کنید.

بهینه سازی کردن سایت گردشگری

سئو به معنای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است و بهینه سازی وب سایت به خصوص از نظر سرعت نیز باعث بهبود رتبه گوگل می شود. با توجه به اینکه امروزه کاربران زیادی برای دریافت پساخ سوالات خود یا خرید محصولی از موتورهای جستجو گوگل استفاده می کنند افزایش رتبه جستجو گوگل یک اقدام ضروری است.

حضور در صفحه اول گوگل باعث جذب مشتریان بیشتر به سایت می شود.بسیاری از گردشگران ،توریست ها و علاقمندان به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر از نقاط گردشگری جدید هستند.حتی برخی از آنها تمایل دارند سفر بعدی به همان مکان تکراری را با یک شرکت دیگر تجربه کنند. به خصوص اگر تجربه خوبی نداشته باشند. به همین دلیل باید در تیرس جستجوی انها باشید.

معرفی هتل ها و امکانات آنها یک بخش مهم در تعیین تورهای مسافرتی است. اما درخواست ها برای اجاره آپارتمان مبله ارزان نیز بسیار رشد داشته است.به همین دلیل در طراحی وب سایت گردشگری باید به این موارد در بخش تورهای داخلی توجه ویژه ای کنید.

رعایت اصول سئو:

بالابردن جایگاه سایت یکی از مهمترین اهداف طراحی سایت گردشگری و هر نوع سایت دیگری است. افزایش رتبه گوگل به شدت در کاهش هزینه های تبلیغاتی تاثیرگذار است. اما برای این کار باید اصول سئو در طراحی سایت رعایت شود. خوشبختانه قالبهایی که ما در طراحی سایت گردشگری استفاده می کنیم این موارد را رعایت کرده است اما بخش مهم دیگر تولید محتوا و سئو مداوم سایت و نظارت بر آنها است.

باید آگاه باشید طراحی سایت یک بخش از کار است و سئو نیز یک موضوع جداست. در طراحی سایت باید از عنوان ها و تیتر های مناسب و سایر موارد مثل جدول ها و سیستم سوال و پرسش به درستی استفاده شود.

در صورتی که قالب طراحی سایت شما مناسب سئو نباشد زحمات شما بیشتر می شود بنابراین انتخاب یک قالب سئو پذیر مسئله مهمی است. اگر بخواهید طراحی سایت بدون وردپرس باشد کار کمی سخت تر می شود. و طبیعتا هزینه ان نیز بیشتر می شود.

تهیه بلاگ مناسب

یکی از بخش های مهم هر سایتی بلاگ است. بلاگ های با ظاهر مناسب و شیک که در آن خلاقیت و سلیقه نهفته باشد مخاطبان بیشتر و با کیفیتی را جذب می کند. که مستقیما باعث افزایش ترافیک مستقیم می شود.البته همه چیز طراحی نیست و باید محتوا مناسب و خلاقانه تولید شود.

معمولا تولید محتوا بخش بلاگ در طراحی سایت انجام نمی شود و باید این کار جداگانه انجام شود. که می توانید از داخل سایت ما از خدمات تولید محتوا سایت استفاده کنید.

محتوای مناسب سایت گردشگری

حتما خیلی از سایت ها را مطالعه کردید که می گویند محتوا پادشاه است. بله پادشاه است به شرطی که خلاقانه ،باکیفیت،سئو شده و با اطلاعات کاربردی ارائه شود. بسیاری از سایت های گردشگری فقط تولید محتوا می کنند ولی نتیجه ای دریافت نمی کنند و دلیل ان عدم توجه به موارد بالاست.

مثلا نوشتن محتوا درباره جاذبه هاای گردشگری هر منطقه بسیار مهم است و باید مقاصد گردشگری هر منطقه به خوبی به هم وصل شوند و به افراد معرفی شوند. یکی از راه ها استفاده از افزونه های سری محتوا است.که باعث می شود مجموعه ای از محتواها یکجا در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

تولید محتوا در زمینه تجهیزات سفر و حتی نحوه خرید تجهیزات سفر و مسافرت مثل خرید چادر،لباس و پوتین نیز بسیار مهم و کاربردی است. پس به تمامی جوانب سفر در هر منطقه توجه کنید و محتواهای مرتبط تولید کنید. اطلاعات را ساده و قابل فهم ارائه کنید تا مشتریان خدمات را از شما دریافت کنند.

مقصد گردشگری

هر توریست و مسافری برای حضور در یک منطقه گردشگری به اطلاعات انجا نیاز دارد. تا بتواند تجهیزات لازم و پیش بینی ها مورد نیاز را انجام دهد. بنابراین در ابتدا سعی می کند به دنبال یافتن اطلاعات درباره ان منطقه برود. فرض کنید دوست شما درباره سفرش به دوبی کلی تعریف کرده است. بنابراین شما در اینترنت درباره انواع مکانهایی که دوستتان درباره انها حرف زده است جستجو می کنید.

بنابراین باید درباره زبان های رایج در انجا،موقعیت جغرافیایی،راه های دسترسی،هتل ها و محل های اقامت،نحوه سفر به آنجا،اختلاف ساعت،متوسط هزینه روزانه،قیمت مواد غذایی،باید ها و نباید های فرهنگی،امکانات مورد نیاز سفر و از همه مهمتر امنیت اطلاعات کسب کنید.

جاذبه ها و فعالیت های گردشگری

گردشگران برای تفریح می آیند بنابراین هرچقدر محیط مفرح و لذت بخش باشد تعریف آن را به دوستانشان نیز می کنند. اما سوال اول این است جاذبه گردشگری هر منطقه چیست؟ آبشار ها ،جنگل ها،بناهای باستانی و مذهبی،فعالیت های ورزشی،تورنومنت ها و سایر جشن ها و جاذبه های طبیعی می تواند افراد مختلف و زیادی را جذب کند. پس درباره انها تولید محتوا کنید.

نکات مهم طراحی سایت های توریستی:

سایت های توریستی می توانند فرصت های زیادی برای منطقه یا حتی کشور خود فراهم کنند. برخی از شرکتهای گردشگری می توانند سایت توریستی خود را بر تمامی مناطق گردشگری و هر نوع توریستی طراحی کنند. اما برای مناطق توریستی خاص باید ابتدا مشتری هدف را انتخاب کرد و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کرد.

به طور مثال برای یک منطقه بیابانی با انبوهی شن معرفی شب های پرستاره و استفاده از چادر ها و افرود بیابانی جذابیت های زیادی  ایجاد می کند . بنابراین تولید محتوا و قالب سایت باید بر اساس این پارامتر ها انجام شود. به طور مثال از شن های روان،دوربین های تلسکوپی و ساختمان های خشت و گلی می توانید برای طراحی سایت گردشگری استفاده کنید.

مدیریت آنلاین طراحی سایت گردشگری

در طراحی سایت گردشگری داشتن یک پنل حرفه ای اهمیت زیادی دارد.هر چقدر پنل مدیریت یک سایت آسان،قابل فهم و دور از پیچیدگی باشد کار با آن رضایت بخش تر است. به همین دلیل ما از سیستم طراحی سایت با ورپرس استفاده می کنیم که برای هر کاربری کار با ان راحت است.در پنل مدیریت دسترسی به محتواها ،سطوح دسترسی کاربران،ثبت تورها و هتل ها و مدیریت راحت گالری عکس ها و ویدیو جاذبه های گردشگری بسیار مهم است.

استفاده از تصاویر و فیلم های جذاب:

درخواست های کاربران به سمت فیلم و عکس ها به صورت روزانه بیشتر می شود. تصاویر جیرت انگیز طبیعت و مکان های دیدنی و زیبای تاریخی می تواند به یکی از بهترین نقاط قوت هر سایت گردشگری تبدیل شود. برای طراحی سایت گرشگری این تصاویر می تواند الهام بخش باشد.

استفاده از تورهای آنلاین به کمک تصاویر و عکس ها و ایجاد مسابقات می تواند خلاقیت های زیادی ایجاد کند. برخی از تصاویر نیاز به ویرایش دارند که با فتوشاپ می توان انها را بهبود داد. سعی کنید برخی از تصاویر توسط خودتان ثبت شود تا واقعی تر و شخصی سازی تر شود.

امکانات سایت های توریستی و گردشگری

هر سایت توریستی می تواند بر اساس توانمندی های خود و شرایط مناطق گرددشگری امکانات متنوعی را در سایت ارائه کند.هر چه امکانات سایت خلاقانه ،زیبا و ساده باشد در جذب مشتریان بیشتر موفق تر است. تمامی فرایند طراحی سایت گردشگری باید به کاربران تجربه بهتری ارائه کند.برخی از امکانات سایت های توریستی را معرفی می کنیم:

ثبت نام در تورهای مختلف

معرفی هتل ها ،مسافرخانه و بوم گردی ها

سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما قطار و کشتی

معرفی مکان های تفریحی مثل رستوران ها،کافه ها،مراکز خرید،سینما ها و شهر بازی ها

معرفی جاذبه های گردشگری مثل جاذبه های طبیعی ،آثار باستانی،اماکن مذهبی و ..

داشتن بخش اخبار گردشگری و اطلاعیه ها درباره خدمات سایت و تورها

بخش محاسبه و مقایسه هزینه های سفر به مناطق مختلف

ارئه نقشه های شهرهای مختلف در سایت

بخش تجربیات مسافران قدیم و روایت های آنها از تورها مسافرتی

بخش گالری های تصویر و ویدئوهای جذاب

هزینه طراحی سایت گردشگری چقدر است؟

هزینه طراحی سایت توریستی و گردشگری بستگی به امکانات مورد نیاز دارد. اما به طور کلی در بازار تعرفه طراحی یک سایت گردشگری پایه حداقل از 5 میلیون تومان شروع می شود. هر چقدر افزونه ها و امکانات بیشتری نیاز باشد به این هزینه اضافه می شود.

با طراحی سایت گردشگری امکان جذب مشتری خارجی وجود دارد؟

بله اگر در طراحی سایت گردشگری از زبان خارجی استفاده کنید و محتواهای انگیزشی و جذاب تولید کنید می توانید مشتریان خوبی از خارج کشور جذب کنید.