صادرات زعفران

صادرات زعفران

نحوه صادرات زعفران به بازارهای خارجی سوالی است که اکثر افراد درباره ان از ماهان می پرسند. صادرات زعفران تقریبا مشابه فروش داخلی زعفران است . اما نیاز به بررسی برخی جزئیات دارد مثل انتخاب کشور هدف،بررسی کیفیت زعفران صادراتی،قوانین و مالیات ها و چندین مورد دیگر. مهمترین موضوع در صادرات زعفران ابتدا بازاریابی زعفران است. روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که شما می توانید مهمترین روش ها را در مقاله صادرات زعفران با ماهان مطالعه کنید که بهترین روش ها را به شما معرفی میکند.

صادرات زعفران

صادرات زعفران برای بسیاری از ما که با این ادویه ارزشمند اشنا هستیم تبدیل به یک هدف شده است. شاید از خودتان بارها پرسیده باشید که برای بازاریابی زعفران و پیدا کردن مشتری خارجی زعفران باید چکار کنم؟ خب ممکنه مثل ما از محتواهای تکراری و عملا غیرکاربردی خسته شده باشید و تمایل نداشته باشید به دنبال چنین مطالبی باشید

به همین دلیل در این بخش ما به مهمترین موضوعات صادرات زعفران مثل روش های کمیسیونی و روش های پیدا کردن لیست خریدار خارجی زعفران و قیمت گذاری زعفران صادراتی و راه های همکاری با مجموعه ماهان می پردازیم اگر می خواهید مطالب عمومی بیشتر بخوانید پیشنهاد می کنم به مطلب پتانسیل صادرات زعفران مراجعه کنید.

بازار زعفران صادراتی

خب ابتدا باید در اولین مرحله مشخص کنیم ایا بازار زعفران خوب است یا نه تا بتوانیم تصمیم بگیریم وارد تجارت زعفران شویم یا خیر. در بازار جهانی کد تعرفه زعفران با شماره 091020 شناخته می شود و میزان صادرات این محصول در جهان بیش از 2 میلیارد دلار است. و سطح تجارت جهانی ان بیش از 8 میلیارد دلار است. که باعث می شود ایرانیان بتوانند بیش از 44 درصد از سهم درامد دلاری را عاید خود کنند.

بنابراین کاملا مشخص است که بازار زعفران پتانسیل خوبی برای صادرات دارد .به دلیل اینکه بزرگترین تولید کننده زعفران ایران است تامین زعفران صادراتی برای شما راحت است. البته بعد از ایران صادرات زعفران اسپانیا رتبه دوم را با 73 میلیون دلار و افغانستان با 16 میلیون دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

حالا باید از فرصت بسیار خوبی که در تجارت خارجی به روی زعفران برای ما مهیا شده است استفاده کنیم. حالا وقت ان است بدانیم مشتری خودمان را از کدام کشورها می توانیم پیدا کنیم.

مقصد صادرات زعفران

کشورهای مختلفی اقدام به صادرات و واردات زعفران می کنند. و براساس اشنایی تجار و مردم آن کشورها میزان واردات و خرید زعفران بیشتر یا کمتر است. بزرگترین خریداران زعفران اسپانیا 53 میلیون دلار فرانسه 19 میلیون دلار ایتالیا 18.5 میلیون دلار امریکا 17 میلیون دلار و واردات زعفران به امارات 16.5 میلیون دلار است .

البته هر ساله این ارقام تغییر می کنند . تجار خارجی زعفران در هر کشور خرید خود را بر اساس یک سری پارامتر انجام می دهند . پارامترهایی مثل قیمت،کیفیت،استاندارد ، برند و چندین مورد دیگر. بنابراین  هر تاجر بر اساس انواع زعفران و برندسازی ، می تواند خواهان محصول شما شود. اگر کشور مناسب را انتخاب نکنید باید هزینه بیشتری برای بازاریابی بپردازید و ممکن است در ادامه راه به مشکل بخورید.

 به طور مثال اگر محصول شما برای ورود به کشور المان نیاز به کروسین بالا و استاندارد ویژه ای داشته باشد و شما امکان تامین شرایط را نداشته باشید قطعا هزینه های بعدی شما از بین می رود  به همین دلیل باید برای محصول خود یک ارزیابی سریع بازار انجام دهید تا بهترین مقصد متناسب با زعفران خود را پیدا کنید. ارزیابی بازار زعفران صادراتی به شما کمک می کند از ورود به مسیر های بن بست و انتخاب کشورهای نامناسب جلوگیری کنید.

بازاریابی زعفران

دروازه ورود به مسیر فروش آگاهی دادن به مشتریان است. به این معنی که اگر به شخصی محصولتان را معرفی نکنید فروشی نیز نخواهید داشت. پس بهتر است با مفاهیم بازاریابی و تکنیک های بازاریابی اشنا شوید. مشتریان بالقوه در صورتی به زعفران شما علاقه پیدا می کنند و حاضر می شوند از شما خرید کنند که با برند شما آشنا شده باشند.راه های مختلفی برای آگاه کردن غریبه ها به محصول شما وجود دارد که در مقاله بازاریابی زعفران بصورت تخصصی به ان پرداخته ایم.

اما راه حل های چابک و میانبر ها را در مقاله روش سریع بازاریابی صادراتی توضیح داده ایم. به یاد داشته باشید هیچ خریدی اتفاق نمی افتد مگر انکه از قبل به مشتری درباره راه های رفع نیاز مشکلش  آگاهی داده باشیم و در نهایت در وی حس اشتیاق و انگیزه را ایجاد کرده باشیم. زعفران محصول گران قیمتی است . به همین دلیل فروش این ادویه نیاز به بازاریابی و اگاهی قوی دارد.

 باید سعی خود را کنید که جلوی دید مشتریان اصلی باشید و نظر انها را جلب کنید. در چنین شرایطی ارتباط مستقیم با تجار خارجی و سئو بر روی کلمات کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک بسیار کم هزینه تر و سریع تر از روش های دیگر است.

در بازاریابی زعفران اگر محصول را بصورت فله ارائه کنید می توانید مشتریان را سریعتر قانع به خرید کنید . اما باید بهای ان را هم بپردازید . بهای ان فروش محصول به قیمت بسیار کم است. زعفران فله برای دلالان سود بهتری دارد به همین دلیل اگر به دنبال یک کسب و کار موقت نیستید باید بر روی برندسازی و فروش محصول بصورت بسته بندی های کوچک تمرکز کنید. تا سود حداکثری را از دست ندهید.

مولفه های زیادی برای اجرای استراتژی بازاریابی وجود دارد. مجموعه های موفق به دنبال راه های تعامل و ارتباط بیشتر با مشتریان هستند. در برخی روشها شما می توانید ابتدا تقاضا را بر روی مصرف کنندگان نهایی ایجاد کنید و سپس بر روی کسب و کارها کار کنید. یا می توانید بر عکس این کار را انجام دهید و از ابتدا سراغ کسب و کارها و توزیع کنندگان بروید و فروش عمده را شروع کنید و سپس در بین مصرف کنندگان نهایی مثل زنان خانه دار در کشور هدف برندسازی کنید و بفروشید.

انتخاب هر یک از این روش ها به پارمترهای کسب و کارتان ارتباط دارد. اما پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به شرایط عمومی ایران ابتدا از روش های سریع بازاریابی سریع استفاده کنید و بعد از شناخت بازار هدف و ورود به بازار و تامین مالی بیشتر روش خرده فروشی و برندسازی عمومی را بکار بگیرید.

برای شروع اگر مزیت های رقابتی بالایی ندارید و از نظر قیمت محصول قدرت کاهش قیمت ندارید بهتر است با خریداران خارجی کشورهای ثروتمندی نظیر امارات قطر ترکیه و کشورهای مثلث اتحادیه اروپا یعنی فرانسه المان انگلیس کار را اغاز کنید. تا هم بتوانید قیمت بالاتری بفروشید و همچنین از دریافت پول محصول مطمئن شوید.البته از نظر حرفه ای بهتر است ارزیابی سریع بازار و تحقیقات بازاریابی را انجام دهید .

بزرگترین کشورهای صادر کننده زعفران

ایران به دلیل اینکه بزرگترین تولید کننده زعفران است در مقام نخست قرار میگیرد . اما پس از ایران اسپانیا افغانستان پرتغال و فرانسه هند و چین قرار دارند .

بزرگترین کشورهای واردکننده زعفران

اسپانیا یکی از کشورهای تولید کننده زعفران است اما به دلیل قرارگرفتن در اتحادیه اروپا به عنوان یک هاب در حال توزیع زعفران به این اتحادیه است . به همین دلیل رتبه اول را در بین کشورهای واردکننده زعفران در اختیار دارد. بعد از این کشور فرانسه و ایتالیا به ترتیب 19 و 18 میلیون دلار است.

شرایط صادرات زعفران

شرایط صادرات زعفران از دو وجه قابل بررسی است. یک شرایط خود محصول زعفران برای صادرات و دوم شرایط شرکت یا شخص صادرکننده زعفران. برای صادرات زعفران باید محصول شما شرایط زیر را داشته باشد.

  • قیمت گذاری محصول منطبق با قیمت گمرکی و همچنین قیمت زعفران در بازار کشور هدف
  • گواهی استاندارد یا منطبق با استاندارد تهیه شده باشد
  • گواهی بهداشت دامی نباتات از سازمان قرنطینه دریافت شود
  • محصول هیچگونه بیماری و ناخالصی نداشته باشد. مثل استفاده از میزان سموم زیاد باعث قابل قبول نبودن زعفران برای صادرات می شود.
  • بسته بندی در قالب های استاندارد با لیبل گذاری مناسب کشور هدف

اما شرایط صادرات زعفران برای اشخاص و شرکت ها

شرایط صادارت زعفران برای افراد و شرکت ها بسیار اسان است شما می بایست برای شرکت یا خودتا کارت بازرگانی دریافت کنید. (البته می توانید این کار را نکنید و از کارت بازرگانی شرکت های حمل و نقل کمک بگیرید تا زمانی که اماده صادرات بزرگتر شدید و در بازار جا افتاده تر شدید اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید.)

نحوه صادرات زعفران

تمامی افراد می توانند اقدام به صادرات زعفران نمایند . تنها کافی است شرایط صادرات زعفران را که در بالا گفتیم مهیا کنند. اغلب صادرات زعفران به صورت هوایی ارسال می شود اما بر اساس تناژ درخواستی خریدار می توانید از سایر روش ها یعنی حمل و نقل زمینی یا دریایی استفاده کنید.

این دو روش اخر بیشتر برای حجم های چند تن استفاده می شود. مثلا اگر مشتری شما خواهان 10 تن زعفران است می توانید محصول را با کانتینر زمینی یا دریایی حمل کنید که هزینه حمل و نقل کمتر شود.

نحوه صادرات زعفران تقریبا شبیه سایر محصولات است. که در مقاله مراحل صادرات به ان اشاره کرده ایم. شما می بایست ابتدا کانال بازاریابی خود را اماده کنید و بر اساس ارزیابی بازار کشور هدفتان را انتخاب کنید و در ان کشور اقدام به بازاریابی کنید.

برای درک بهتر نحوه صادرات زعفران و شناخت تمامی چم و خم کار دوره اموزشی صادرات زعفران را اماده کرده ایم که می توانید از این دوره لذت ببرید و پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید.

قیمت زعفران صادراتی

قیمت خرید زعفران صادارتی در بازار هر کشوری متفاوت است . خرید زعفران عمده به دلایل متفاوتی مثل نرخ خرید زعفران از کشاورز ،میزان عرضه و تقاضا ،حجم خرید و چندین مورد دیگر می تواند متقاوت باشد. بنابراین قیمت گذاری زعفران صادراتی می تواند بسیار متفاوت باشد. قیمت کیلویی زعفران صادراتی می تواند از 250 دلار تا 3 هزار دلار متغییر باشد.

 انواع زعفران صادراتی مثل سوپرنگین یا سرگل ،نگین و پوشال بر اساس کیفیت و میزان کروسین و سافرنال در هر کشور در قیمت گذاری تاثیر گذار هستند. اگر می خواهید قیمت عمده زعفران صادراتی محصول خود را داشته باشید و با قیمت گذاری زعفران سود خود را از دست ندهید پیشنهاد می کنیم حتما قبل از ارائه قیمت و محاسبه سود صادرات زعفران اقدام به کشف قیمت کنید.

خرید زعفران به دلار یکی از راه های کسب درامد دلاری است اما اگر قیمت گذاری به درستی انجام نشود می تواند باعث کاهش سود یا بدتر از ان از دست دادن مشتری و هدر رفت هزینه بازاریابی شود.

در ارائه قیمت ها باید از ابتدا قیمت بازار را کشف کنید و سپس بر اساس اصول قیمت گذاری جدولی تهیه کنید تا بتوانید برای هر نوع سفارشی از کشورهای مختلف بتوانید قیمت مناسب ارائه کنید. به دلیل اینکه قیمت هر کیلو زعفران می تواند بر اساس کیفیت و سطح تقاضا متغییر باشد ارائه قیمت نامناسب باعث کاهش راندمان فروش می شود .

به طور مثال قیمت زعفران در اروپا با قیمت زعفران در اسیای شرقی متفاوت است و خریدران هر کشور به دلیل اینکه زعفران با کیفیت های مختلفی را برای مشتریان خود می خواهند طبعا قیمت محصول برای انها متفاوت از بازار های سایر کشور ها است.

کشور امارات طبیعتا قیمت خرید بهتری نسبت به بازار عراق دارد اما قیمت زعفران در امارات کمتر از قیمت زعفران در اروپا است. این تفاوت قیمت ارتباط مستقیمی به سطح رفاه مردم کشور هدف نزدیکی به بازار ایران و سایر تولیدکنندگان و کیفیت محصول وارد شده به کشور هدف دارد. پس بهتر است قبل از ارائه قیمت به مشتریان حتما درباره قیمت محصول در بازار تحقیق کنید تا بهترین سود را از بازار دریافت کنید.

بسته بندی زعفران صادراتی

بسیاری از تجار بعد از خرید زعفران از کشاورز بدون توجه به شرایط بسته بندی زعفران و طراحی بسته بندی شکیل اقدام به فروش محصول می کنند. و متاسفانه بخاطر عدم برندسازی زعفران صادراتی خود و نداشتن بسته بندی مناسب مجبور می شوند زعفران خود را با قیمت پایین به واسطه بفروشند. برای صادرات زعفران یکی از مهمترین اصل ها ارائه بسته بندی شکیل و جذاب است که قوانین کشور هدف را نیز رعایت کند.

 بسیاری از بسته بندی ها بصورت شیشه ای و کارتونی ارائه می شوند. طراحی بسته بندی زعفران بصورت خلاقانه می تواند نتایج بسیار خوبی برای شما به ارمغان بیاورد . اگر از قوانین بسته بندی زعفران صادراتی در کشور هدفتان اطلاعی ندارید می توانید  از طریق سرویس استعلام شرایط بسته بندی به این اطلاعات دست پیدا کنید. در انتها می توانید با استفاده از جستجو در گوگل با طیف وسیعی از طراحی خلاقانه بسته بندی زعفران  آشنا شوید.

 متاسفانه بسیاری از ایرانیان در صادرات زعفران خود از کارتن های 10 کیلویی استفاده می کنند که باعث می شود قیمت محصول بسیار پایین خریده شود. بنابراین اگر به دنبال افزایش سود صادرات زعفران خود هستید به فکر برندسازی زعفران خود باشید. برای اطلاعات بیشتر مقاله بسته بندی زعفران را مطالعه نمایید.

مجوزات و گواهی زعفران صادراتی

یک از مهمترین مراحل صادرات زعفران تهیه  مجوزات زعفران صادراتی است. صادرات زعفران هم مستثنی نیست و شما باید برای صادرات زعفران خود اقدام به تهیه مجوزات و گواهی های بهداشتی کنید. همانطور که گفتیم زعفران یک ادویه و ماده غذایی است  بنابراین باید بر اساس کشور مقصد برای تهیه مجوزات اقدام کنید.

متاسفانه بسیاری از علاقمندان به صادرات زعفران درباره مجوزات صادرات زعفران و گواهی هایی که می بایست تهیه نمایند تحقیق مناسبی انجام نمی دهند و شناختی نسبت به قوانین صادرات زعفران ندارند و این موضوع باعث سردرگمی آنها در صادرات زعفران می شود. و همیشه از خودشان این سوال را می پرسند که برای صادرات زعفران چه مجوزاتی باید بگیرم.

 برای صادرات زعفران شما می بایست گواهی استاندارد یا گواهی انطباق استاندارد را از سازمان استاندارد دریافت نمایید و گواهی بهداشت و نباتی را از سازمان غذا و دارو و سازمان قرنطینه و حفظ نباتات دریافت کنید. چرا که هر محصولی برای واردات به یک کشور باید نشان دهد که محصول وی عاری از هر گونه بیماری و مشکلی است .

در رابطه با سایر مجوازت بستگی به هر کشور و نیاز خریدار می بایست گواهی و مجوازت را دریافت کنید. اگر به دنبال مجوزات و گواهی های زعفران صادراتی مورد نیاز برای یک کشور خاص هستید می توانید از سرویس استعلام مجوزات و گواهی ماهان استفاده کنید تا ما برای شما استعلامات لازم را انجام دهیم. تا با شناخت بهتری اقدام به صادرات زعفران خود نمایید.

قوانین صادرات زعفران

زعفران یکی از محصولات صادراتی معروف ایران است. اغلب افراد مایلند بدانند  که برای صادرات زعفران قوانینی وجود دارد یا خیر. در جواب شما باید بگوییم بله قوانینی وجود دارد که بهتر است ان را بدانید تا دچار سردرگمی یا بدتر از ان ضرر نشوید. صادرات زعفران اغلب به دو شکل صادر می شود یا بصورت فله ای یا به صورت بسته بندی های کم وزن که از یک گرم شروع می شود تا بسته بندی های 1 کیلویی .

 البته در برخی موارد بسته بندی ها بر اساس گرم است و برخی موارد مثقال که موضوع بسیار مهمی نیست. اما موضوعی که باید به ان توجه کنید این است که صادرات زعفران به صورت فله شامل عوارض می شود و شما می بایست برای صادرات فله ای زعفران 5 درصد به دولت عوارض بدهید. اما اگر بسته بندی های شما کوچک باشد از این عوارض معاف می شوید.

 بخش قابل توجهی از صادرات ایرانی به صورت صادرات زعفران چمدانی انجام می شود. به این صورت که مسافران و افرادی که تمایل به کسب درامد کوچکی دارند زعفران را داخل چمدان خود قرار دهند و با خود به کشور مقصد وارد کنند و انجا زعفران را بفروشند.

سقف صادرات چمدانی زعفران 100 گرم برای هر مسافر است. بنابراین این حجم تنها بخشی از هزینه های سفر را جبران می کند . اما برای تجارت زعفران در حجم بیشتر از یک کیلو باید فعالیت کنید تا سود صادراتی خوبی کسب کنید.

صادرات زعفران برای مسافران دانشجویان یا حتی اتباع خارجی هیچگونه محدودیتی ندارد. تنها در برخی از مواقع وزارت صنعت معدن و تجارت ممنوعیت صادرات ایجاد می کند تا قیمت در بازار اصلاح شود که این محدودیت ها به ندرت انجام می شود و پایدار نیست. بنابراین می توانید بدون نگرانی به صادرات زعفران بپردازید. البته باید قوانین واردات زعفران در کشور هدف را بررسی کنید .

اغلب این کشورها مدارکی که در بالا گفتیم را می پذیرند . اما برخی از خریداران نیاز به مجوازت بیشتری دارند که در زمان خرید از شما می خواهند این مجوزات را به انها ارائه کنید. برای استعلام مجوزات هر کشور می توانید از سرویس مجوزات و گواهی صادرات استفاده کنید تا ما برای شما استعلامات لازم را انجام دهیم.

بزرگترین خریداران زعفران ایران

زعفران به عنوان یک ادویه در بازار جهانی شناخته می شود و بسیار مورد توجه بازار است . این محصول با حجم بازار خرده فروشی معادل 8 میلیارد دلار یک بازار فراگیر در 5 قاره جهان است . ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول به بیش از 50 کشور دنیا این محصول را صادر می کند .حجم صادرات زعفران ایران بالغ بر 235 تن بوده است

با توجه به صادرات گسترده ایرانیان , مقاصد صادراتی تغییر کرده است . ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده آن شناخته می شود و بیش از 72 درصد (325 میلیون دلار) از سهم بازار های جهانی را در دست دارد. زعفران دارای تنوع گسترده ای است اما شاخص ترین انها نگین , پوشالی است.

اسپانیا و امارات دو کشور مهم و اصلی برای ایرانیان است. خریداران در این دو کشور اغلب شرکت های مواد غذایی و گیاهان دارویی هستند که صاحبان برخی از انها ایرانیان مقیم این کشور ها هستند. در این دو کشور خریدار زعفران ایرانی اغلب با هدف خرید زعفران از ایران و بسته بندی مجدد اقدام به تهیه زعفران می کنند و سپس زعفران را صادرات مجدد می کنند.

بنابراین اگر بتوانید کشورهای مقصد محصولات این دو کشور را شناسایی کنید و با واردکنندگان این کشورها ارتباط برقرار کنید سود بسیار بیشتری نصیب شما می شود.

بر اساس آمار گمرك ايران بیشترین حجم صادرات زعفران ایران مربوط به کشورهای زیر می باشد :

  • اسپانیا
  • امارات
  • هنگ کنگ
  • افغانستان
  • چین
  • عربستان سعودی
  •  هند
  • سوئد
  •  ایتالیا
  • تایوان

تعرفه صادرات زعفران

تعرفه صادرات زعفران بستگی به کشور هدف دارد. ایران بجز صادرات فله زعفران مبلغی دریافت نمی کند. اما کشورهای واردکننده بر اساس سیاست های تجاری با ایران ممکن است عوارضی دریافت کند. عموما کشورهای تولید کننده این محصول اغلب واردکننده هستند و به همین دلیل محدودیت یا عوارض سنگینی اعمال نمی کنند.

 اما چین به عنوان یکی از شرکای ایران عوارض و محدودیت برای زعفران ایرانی اعمال کرده است که شما می بایست این کشور را فعلا از لیست خود خارج کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تعرفه کشورهای هدف داشته باشید می توانید از گمرک کشور هدفتان سوال بپرسید یا از سرویس ارزیابی سریع بازار ماهان استفااده کنید تا استعلامات لازم را انجام دهد.

تحقیقات بازاریابی زعفران صادراتی

شناخت دقیق رفتار بازار و نیازهای ان لازمه یک تجارت موفق است. شرکت ها و تجاری که می خواهند وارد تجارت زعفران بصورت حرفه ای شوند از ابتدا کار را بر اساس اصول اجرا می کنند. مهمترین بخش در بازاریابی شناخت روش ها و تکنیک های بازاریابی زعفران در کشور هدف است.یعنی باید تحقیق کنید که چه روش های بازاریابی برای صادرات زعفران به کشور هدف بهترین پاسخ را می دهد .

این اقدامات کمک می کند اقیانوس ابی بازار زعفران را بشناسید و بازار جدیدی را پیدا کنید. طبعا خریداران خارجی زعفران شما به اهداف کسب و کارتان بسیار نزدیکتر هستند و این موضوع باعث موفقیت بیشتر می شود. اما اغلب شرکت ها به خاطر هزینه ها و البته عجول بودن تحقیقات بازاریابی و ارزیابی بازار را نادیده می گیرند که این موضوع باعث از بین رفتن فرصت ها فوق العاده ای می شود.

صادرات زعفران به آلمان

آلمان پیشرو ترین و بزرگترین کشور اتحادیه اروپا است . بالغ بر یک تریلیون دلار صادرات و واردات دارد. سطح درامدی مردم المان بسیار خوب است. به همین دلیل یکی از بازارهای جذاب برای تولید کنندگان و صادرکنندگان است. کشور المان شاهد حضور میلیون ها اسیایی به خصوص ایرانیان است. با رشد بازار گیاهان دارویی و اسانس های طبیعی زعفران جذابیت مناسبی در بازار ادویه المان دارد.

قیمت زعفران در المان نیز به دلیل سرانه درامدی بالای المان بسیار مناسب است. پیشنهاد می کنیم مقاله صادرات زعفران به آلمان را مطالعه کنید.

صادرات زعفران امارات

امارات برای ما ایرانیان تنها یک کشور نیست بلکه یک هاب منطقه ایی برای ورود به بازار کشورهای مختلف است. بسیاری از تاجرین با صادرات زعفران به امارات و بسته بندی مجدد و لیبل گذاری و برند سازی زعفران را به کشورهای مختلف صادر می کنند . البته امارات به دلیل ورود میلیون ها گردشگر بازار مناسبی برای معرفی زعفران به خریداران خارجی از سرتاسر جهان است. بهتر از مقاله صادرات زعفران به امارات را مطالعه کنید.